Opinie użytkownika
Spodziewałam się czegoś innego, niż dostałam, przez co mój zachwyt nad książką jest trochę słabszy. Co nie zmienia faktu, że „Reguła mnicha…” została dobrze opracowana i jest pełna ciekawostek, które potrafią zaskoczyć. Jest to niewątpliwie książka historyczna, która ukazuje mnichów w zupełnie inny sposób, niż jest nam znany i co ważne dostarczy ogromnej dawki wiedzy. Jamie...
więcej Pokaż mimo toTo nie lada gratka dla małych dzieciaczków, które uwielbiają zwierzątka, kolorowe obrazki i nutkę tajemniczości w czytanych książeczkach. Zabawna, przyjemna w odbiorze i pouczająca, ponieważ młody czytelnik może poznać garść faktów na temat borsuków. To, co podobało mi się w tej książeczce, poza humorem i ilustracjami, to puenta, która skłania czytelników do przemyśleń. Ta...
więcej Pokaż mimo toTo nie lada gratka dla małych dzieciaczków, które uwielbiają zwierzątka, kolorowe obrazki i nutkę tajemniczości w czytanych książeczkach. Zabawna, przyjemna w odbiorze i pouczająca, ponieważ młody czytelnik może poznać garść faktów na temat borsuków. To, co podobało mi się w tej książeczce, poza humorem i ilustracjami, to puenta, która skłania czytelników do przemyśleń....
więcej Pokaż mimo toCzy można napisać emocjonalną, zaskakującą i mówiącą o rzeczach ważnych powieść w prosty i nieprzerysowany sposób? Jak się okazuje można i po raz kolejny udowodniła to w swojej książce Valérie Perrin. „Zapomniane niedziele” to debiutancka powieść, która na naszym rynku wydawniczym pojawiła się z kilkuletnim poślizgiem – we Francji premierę miała w 2015 roku. Nie jest to...
więcej Pokaż mimo to
Dobry romans historyczny nie jest zły, zwłaszcza gdy głowa potrzebuje resetu. Przyznaję, że „Charlotta. Imperium jedwabiu” to książka, która miała posłużyć mi jako odskocznia od mocniejszych tytułów. Ale! Po tę książkę skusiłam się z jeszcze jednego powodu…
Byłam ciekawa czy można napisać książkę, nawiązującą do „Dumy i uprzedzenia” autorstwa Jane Austen, bez wpadki....
Rajski ogród to powieść prosta fabularnie, pełna kontrastów, eksperymentów, szaleństwa, pasji. Nie każdy doceni ten specyficzny, ospały i duszny klimat. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wielu uzna to za gniota o jedzeniu, piciu i plażowaniu, ale warto spojrzeć głębiej i zakosztować tego lenistwa, sielskości i dać się przytłoczyć atmosferze. Czuć wyraźnie moment, w...
więcej Pokaż mimo to„Praca z cieniem” to nie jest zwykła książka, którą odłożysz po przeczytaniu na półkę to narzędzie, które ma ci pomóc w przepracowaniu nieświadomych przekonań, traum, rozczarowań i bólu – stawić czoło swojemu cieniowi i (tym razem świadomie) przepracować to, co jest głęboko ukryte. Tej książki się nie czyta do kawki, z tą książką się pracuje, więc jest to pozycja dla osób,...
więcej Pokaż mimo to„I pamiętaj, że cię kocham” miało być historią miłosną osadzoną w różnych czasach i kulturach. Mało tego, wszystko miało zostać idealnie połączone tajemnicą, a takie tajemnice z przeszłości bardzo lubię w powieściach i chętnie po nie sięgam. Liczyłam na wyciskacz łez, trzymające w napięciu poszukiwania i prawdziwą miłość. Niestety srogo się przeliczyłam, a to się rzadko...
więcej Pokaż mimo toErnest Hemingway znów zagościł na ustach i półkach czytelników, a to za sprawą wydawnictwa Marginesy i nowego przekładu Tomasza S. Gałązki. Jest to nie lada gratka dla miłośników klasyki literatury, którzy chcą mieć w swoich zbiorach książki słynnego pisarza. Warto podkreślić, że nowe wydania mają świetną szatę graficzną, twarde oprawy dodają im uroku i co ważne tworzą...
więcej Pokaż mimo toWitaj piękna to książka dla tych, którzy lubią nieśpieszną fabułę i słodko-gorzkie historie, które otulają czytelnika i nie pozwalają mu się oderwać od lektury. Książkę czyta się szybko i przyjemnie, choć tematyka bywa ciężka i momentami zmusza do refleksji. To historia o odrzuceniu, zagubieniu, miłości w różnych odcieniach, trudnych wyborach, smutku i rodzinie. Autorka...
więcej Pokaż mimo to
Są marzenia, które mogą prowadzić do zguby i tajemnice, które muszą zostać odkryte, niezależnie od tego, jak wielka warstwa kurzu je pokrywa i w jak głębokim kufrze zostały ukryte. Nie wierzycie? Przeczytajcie „Strażnika tajemnic”, który udowodni wam, jak wiele można pragnąć, poświęcić i stracić, a następnie skrywać przed światem i najbliższymi.
„Strażnik tajemnic” to...
Czy książka popularnonaukowa skierowana do dzieci może zainteresować dorosłego czytelnika? Oczywiście, że tak. Szczególnie ta książka, którą napisały dwie siostry, Katharina i Linnea Vestre – jedna jest biolożką a druga ilustratorką. Przyznacie sami, że jest to duet doskonały. Katharina funduje nam niezwykłe ciekawostki, które momentami wprawiają w zdumienie, a jej siostra...
więcej Pokaż mimo to
„[…] Chandler był przykrywką dla prawdziwego bólu. Cóż za świetna postać dla sitcomu! Obracać wszystko w żart, żeby nie musieć mówić o niczym realnym – tak zaczynał się Chandler”.
Serial „Przyjaciele” ma wielu fanów na całym świecie – do tego grona zaliczam się również ja. Uwielbiam ten serial i mogę oglądać go godzinami, a nawet zarwać noc w towarzystwie całej paczki. W...
Książka Petera Englunda przypadnie do gustu miłośnikom historii, którzy cenią sobie dobrze udokumentowane losy wojenne. Widać, że autor włożył w napisanie tej książki sporo wysiłku i co ważne, posiada rozległą wiedzę historyczną.
Punkt zwrotny. Listopad 1942. 40 osobistych historii z najważniejszego miesiąca II wojny światowej to niezwykła książka, która wstrząsa...
To moje trzecie spotkanie z twórczością Katarzyny Nosowskiej. Dwa pierwsze zaliczam do udanych. Oba poprzednie tytuły miały w sobie energię, były idealnym dodatkiem do ogromnego kubka herbaty, przy którym można się zrelaksować, pośmiać i podumać na różne tematy. Natomiast najnowsze książka to zupełnie inny kaliber.
Nie mylić z miłością to intymny, poświęcony cielesności,...
Książki Magdaleny Witkiewicz czytałam wiele razy i w większości był to przyjemnie spędzony czas. Natomiast nie pamiętam, żebym miała okazję poznać twórczość Joanny Jax. Idealna okazja, by nadrobić zaległości. Nadzieja w spiżarni ukryta to powieść, którą czyta się szybko, momentami była naprawdę wciągająca i trudno się było od niej oderwać, ale ewidentnie coś w tym duecie...
więcej Pokaż mimo toPrzeczytałam kilka książek autorki i wiedziałam, jak dobrze potrafi pisać, jak magnetyzujące są jej powieści i jak trudno się od nich oderwać wiedziałam, że jej najnowsza powieść musi trafić w moje ręce. Przeczytałam opis i zaintrygowana czekałam na kolejną wyjątkową opowieść. Twórczość Moyes charakteryzuje lekkość, z jaką potrafi pisać o trudach życia codziennego, realność...
więcej Pokaż mimo toCzy z książki kucharskiej można wynieść coś więcej niż pomysł na smaczny obiad? Czy taka pozycja może zainteresować miłośnika historii? Okazuje się, że tak! Max Miller stworzył kulinarną perełkę, pełną przepisów, anegdot i historycznych ciekawostek – nie zabraknie w niej nawet wampirów. Celem napisania tej książki było wskrzeszenie historii i przywrócenie pierwotnych...
więcej Pokaż mimo toDo przeczytania tej książki przyczynił się Pan Samochodzik i jego przygody we Fromborku. Tak mnie wciągnął klimat z tajemnicami Kopernika, że poszłam za ciosem. "Tajemnica siódmej księgi" to ponad trzysta stron dobrej sensacji z nutką zagadki kopernikowskiej w tle. Wartka akcja nie pozwala na nudę, a co ważne książkę czyta się lekko, szybko i przyjemnie. Autorka zabiera nas...
więcej Pokaż mimo to„Co by pan zrobił na moim miejscu?” to obowiązkowa lektura dla miłośników seriali medycznych. To wciągająca książka, która zabierze was w podróż po niesamowitej dziedzinie medycyny, jaką jest neurochirurgia. A trzeba przyznać, że jest to naprawdę fascynująca i zarazem skomplikowana specjalizacja. Peter Vajkoczy w fascynujący i prosty sposób wyjaśnia swoim czytelnikom, jak...
więcej Pokaż mimo to