rozwiń zwiń

Woda z mózgu. Manipulacja w mediach

Okładka książki Woda z mózgu. Manipulacja w mediach
Marek WareckiWojciech Warecki Wydawnictwo: Fronda popularnonaukowa
344 str. 5 godz. 44 min.
Kategoria:
popularnonaukowa
Wydawnictwo:
Fronda
Data wydania:
2011-08-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-08-01
Liczba stron:
344
Czas czytania
5 godz. 44 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-62268-73-3
Średnia ocen

                6,7 6,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Ten straszny polski patriotyzm. Jak o nim rozmawiać? Marek Warecki, Wojciech Warecki
Ocena 6,1
Ten straszny p... Marek Warecki, Wojc...
Okładka książki Pożeracze mózgów (Media i Ty) Marek Warecki, Wojciech Warecki
Ocena 5,1
Pożeracze mózg... Marek Warecki, Wojc...
Okładka książki Być zakochanym... Marek Warecki, Wojciech Warecki
Ocena 3,7
Być zakochanym... Marek Warecki, Wojc...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,7 / 10
26 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
409
335

Na półkach:

Marek Warecki i Wojciech Warecki podjęli się trudnego, i raczej niewdzięcznego zadania. Specjaliści od marketingu stają na głowie, aby nam, czyli całej populacji robić wodę z mózgu, a oni, czyli autorzy, doświadczeni psycholodzy, odsłaniają przed nami kulisy działania mediów. Tłumaczą, chwilami jak krowie na rowie, co się wokół nas dzieje. Media, czyli czwarta władza wpływały, wpływają i wpływać będą na kształtowanie opinii publicznej. Warto, więc wiedzieć, jak uchronić się od tej manipulacji, a jeżeli jest to niemożliwie to, chociaż być świadomym perswazji.

Autorzy opracowali temat kompleksowo, od samego początku spodobało mi się szerokie spektrum zainteresowań autorów i obszerne pole badań. Pierwsze rozdziały można by nazwać stricte teoretycznymi, autorzy omówili podstawowe zagadnienia i kontekst historyczny. Ja jednak skupiłam się na części praktycznej, w której znalazłam mnóstwo, często aktualnych przykładów manipulacji medialnej, czy to politycznej, czy reklamowej. Korporacje medialne nie są przestrzenią wolną od manipulacji, więc jak możemy się przeciwstawić iluzji serwowanej nam na każdym kroku? Czy dzięki zapoznaniu z tematem możemy czuć się bardziej kompetentni, a co za tym idzie bezpieczni?

Chyba największym atutem książki są liczne przykłady, popierające zamieszczone w książce treści. Czasami są to kontrowersyjne wypowiedzi znanych ludzi, często dotyczące wydarzeń głośnych w ostatnich latach. Nie chcę za dużo powiedzieć, ale chciałam przytoczyć jedną setną tego, o czym mowa w książce. Mianowicie moją szczególną uwagę przykuła mediokracja, której istotą jest to, że decyzja konsumenta jest nieautonomiczna, a opiera się na innych kryteriach. Hierarchię spraw narzucają media i swój poziom dostosowują do odbiorców. Czy rzeczywiście media można nazwać czwartą władzą?

Miałam jednak wrażenie, że autorzy tej książki narzucają mi wnioski, a moim zdaniem tak bogaty materiał, jaki jest zaprezentowany w tej książce, sam w sobie stanowił duże pole do rozmyślań. Temat z całą pewnością zasługiwał na tak obszerne opracowanie, dzięki temu został wyczerpująco omówiony, ale jak mogę się domyślać przykłady manipulacji można mnożyć w nieskończoność. Książka warta jest uwagi, myślę że może być podstawą do dalszych rozważań.

Marek Warecki i Wojciech Warecki podjęli się trudnego, i raczej niewdzięcznego zadania. Specjaliści od marketingu stają na głowie, aby nam, czyli całej populacji robić wodę z mózgu, a oni, czyli autorzy, doświadczeni psycholodzy, odsłaniają przed nami kulisy działania mediów. Tłumaczą, chwilami jak krowie na rowie, co się wokół nas dzieje. Media, czyli czwarta władza...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    71
  • Przeczytane
    29
  • Posiadam
    9
  • Ulubione
    3
  • Psychologia
    2
  • Chcę w prezencie
    2
  • Studia i wokół studiów
    1
  • Branding/ Marketing
    1
  • Xyz
    1
  • Psychologia/Rozwój
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Woda z mózgu. Manipulacja w mediach


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne