Woda z mózgu. Manipulacja w mediach
344 str.
5 godz. 44 min.
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Fronda
- Data wydania:
- 2011-08-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-08-01
- Liczba stron:
- 344
- Czas czytania
- 5 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-62268-73-3
Jak się ustrzec medialnej manipulacji? Jak nie pogubić się w gąszczu informacji, którymi media codziennie zalewają nasze umysły? Wreszcie jak być świadomym „konsumentem” mediów? „Woda z mózgu” jest poradnikiem, jak korzystać z mediów i nie dać się ogłupić. Nie tylko przestrzega, ale i uczy. Manipulacja bowiem ma już swoją długą historię. A że „czwarta władza” niejednokrotnie czyni zakusy na nasze umysły i naszą wolność, to rzecz pewna.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 71
- 29
- 9
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Marek Warecki i Wojciech Warecki podjęli się trudnego, i raczej niewdzięcznego zadania. Specjaliści od marketingu stają na głowie, aby nam, czyli całej populacji robić wodę z mózgu, a oni, czyli autorzy, doświadczeni psycholodzy, odsłaniają przed nami kulisy działania mediów. Tłumaczą, chwilami jak krowie na rowie, co się wokół nas dzieje. Media, czyli czwarta władza wpływały, wpływają i wpływać będą na kształtowanie opinii publicznej. Warto, więc wiedzieć, jak uchronić się od tej manipulacji, a jeżeli jest to niemożliwie to, chociaż być świadomym perswazji.
Autorzy opracowali temat kompleksowo, od samego początku spodobało mi się szerokie spektrum zainteresowań autorów i obszerne pole badań. Pierwsze rozdziały można by nazwać stricte teoretycznymi, autorzy omówili podstawowe zagadnienia i kontekst historyczny. Ja jednak skupiłam się na części praktycznej, w której znalazłam mnóstwo, często aktualnych przykładów manipulacji medialnej, czy to politycznej, czy reklamowej. Korporacje medialne nie są przestrzenią wolną od manipulacji, więc jak możemy się przeciwstawić iluzji serwowanej nam na każdym kroku? Czy dzięki zapoznaniu z tematem możemy czuć się bardziej kompetentni, a co za tym idzie bezpieczni?
Chyba największym atutem książki są liczne przykłady, popierające zamieszczone w książce treści. Czasami są to kontrowersyjne wypowiedzi znanych ludzi, często dotyczące wydarzeń głośnych w ostatnich latach. Nie chcę za dużo powiedzieć, ale chciałam przytoczyć jedną setną tego, o czym mowa w książce. Mianowicie moją szczególną uwagę przykuła mediokracja, której istotą jest to, że decyzja konsumenta jest nieautonomiczna, a opiera się na innych kryteriach. Hierarchię spraw narzucają media i swój poziom dostosowują do odbiorców. Czy rzeczywiście media można nazwać czwartą władzą?
Miałam jednak wrażenie, że autorzy tej książki narzucają mi wnioski, a moim zdaniem tak bogaty materiał, jaki jest zaprezentowany w tej książce, sam w sobie stanowił duże pole do rozmyślań. Temat z całą pewnością zasługiwał na tak obszerne opracowanie, dzięki temu został wyczerpująco omówiony, ale jak mogę się domyślać przykłady manipulacji można mnożyć w nieskończoność. Książka warta jest uwagi, myślę że może być podstawą do dalszych rozważań.
Marek Warecki i Wojciech Warecki podjęli się trudnego, i raczej niewdzięcznego zadania. Specjaliści od marketingu stają na głowie, aby nam, czyli całej populacji robić wodę z mózgu, a oni, czyli autorzy, doświadczeni psycholodzy, odsłaniają przed nami kulisy działania mediów. Tłumaczą, chwilami jak krowie na rowie, co się wokół nas dzieje. Media, czyli czwarta władza...
więcej Pokaż mimo to