Bestsellery Empiku 2019. Blanka Lipińska, „Kołysanka z Auschwitz” i Olga Tokarczuk

LubimyCzytać LubimyCzytać
05.02.2020

Bestsellery Empiku rozdane! We wtorek, 4 lutego 2020 roku, nagrody powędrowały do rąk laureatów, dzięki czemu stało się jasne, które książki były najczęściej kupowane w sieci sklepów Empik.

Bestsellery Empiku 2019. Blanka Lipińska, „Kołysanka z Auschwitz” i Olga Tokarczuk

Bestsellery Empiku to coroczne nagrody dla twórców książek, płyt i filmów. Pokazują, co czytelnicy, widzowie i słuchacze kupują w sieci sklepów Empik i na Empik.com. Jak wskazują organizatorzy, rocznie to blisko 40 milionów głosów na konkretne produkty i określonych twórców.

W tym roku artyści byli nominowani w kategoriach literackich, muzycznych, filmowych, wręczono również nagrodę dla  audiobooka. Nowością była kategoria „Odkrycie roku”, której zadaniem jest „wskazywanie młodych twórców, którzy w odważny i oryginalny sposób realizują swoje artystyczne wizje, wyznaczając tym samym możliwe kierunki rozwoju literatury, muzyki i kinematografii”. W tej kategorii wyboru dokonywało jury.

Poznaj laureatów Plebiscytu Bestsellery Empiku

Literatura piękna

W tym roku, odmiennie niż w ubiegłych edycjach, pisarze zagraniczni nie byli nominowani w osobnej kategorii. W kategorii Literatura piękna wygrała książka autorstwa Maria Escobara „Kołysanka z Auschwitz”, tłum. Patrycja Zarawska, Wydawnictwo Kobiece.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Malcolm XD „Emigracja”, wyd. W.A.B.,

Janusz Leon Wiśniewski „Koniec samotności”, wyd. Wielka Litera,

Michel Houellebecq „Serotonina”, tłum. Beata Gepert, wyd. W.A.B.,

Tomasz Organek „Teoria opanowywania trwogi”, wyd. W.A.B.

Laureat nagrody Bestsellery Empiku Mario Escobar

Literatura obyczajowa

W kategorii Literatura obyczajowa triumfy święciła Blanka Lipińska, gdyż najpopularniejsza okazała się powieść „Kolejne 365 dni”, wyd. Agora. Dodajmy, że film „365 dni” w reżyserii Barbary Białowąs, nakręcony na podstawie pierwszej książki cyklu, będzie miał swoją premierę już 7 lutego.

 Wśród nominowanych znaleźli się również:

Micol Ostow „Riverdale. Dzień wcześniej”, tłum. Marek Cieślik, wyd. Feeria Young,

Rachael LippincottMikki DaughtryTobias Iaconis „Trzy kroki od siebie”, tłum. Maciej Potulny, wyd. Media Rodzina,

Guillaume Musso „Zjazd absolwentów”, tłum. Joanna Prądzyńska, wyd. Albatros,

Katarzyna Grochola „Zranić marionetkę”, Wydawnictwo Literackie.

Laureatka nagrody Bestsellery Empiku Blanka Lipińska

Kryminał/sensacja/thriller

Najpopularniejszą książką w kategorii Kryminał/sensacja/thriller okazała się „Pacjentka”, napisana przez Alexa Michaelidesa, w tłum. Agnieszki Wyszogrodzkiej-Gaik, wyd. W.A.B.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Remigiusz Mróz „Listy zza grobu”, wyd. Filia,

Jo Nesbø „Nóż”, tłum. Iwona Zimnicka, Wydawnictwo Dolnośląskie,

B.A. Paris „Pozwól mi wrócić”, tłum. Magdalena Koziej, wyd. Albatros,

Camilla Läckberg „Złota klatka”, tłum. Inga Sawicka, wyd. Czarna Owca.

Laureat nagrody Bestsellery Empiku za książkę Pacjentka

Literatura dla dzieci

Bestsellery Empiku nie ominęły też książek skierowanych do młodszego czytelnika. W kategorii Literatura dla dzieci wygrał Andrzej Maleszka za książkę „Magiczne drzewo. Pióro T-rexa”, wyd. Znak.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Justyna Bednarek „Banda czarnej frotte”, wyd. Poradnia K,

Jeff Kinney „Dziennik Rowleya. Zapiski chłopca o złotym sercu”, tłum. Joanna Wajs, wyd. Nasza Księgarnia,

Prune de Maistre „Mia i biały lew. Historia niezwykłej przyjaźni”, tłum. Iwona Banach, wyd. Media Rodzina,

Brandon Mull „Smocza straż. Gniew króla smoków”, tłum. Rafał Lisowski, wyd. Wilga.

Laureat Bestsellera Empiku Andrzej Maleszka

Audiobook

Kategorie literackie uzupełniały najlepsze audiobooki. Tutaj ponownie wyróżniono „Pacjentkę” Alexa Michaelidesa w interpretacji Ewy Abart i Marcina Popczyńskiego, wyd. W.A.B.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Michelle Obama „Becoming. Moja historia”, tłum. Dariusz Żukowski, czyta Agata Kulesza, wyd. Agora,

„Chaos” – serial audio na podstawie „Szczurów Wrocławia” Roberta J. Szmidta, występują: Mariusz Bonaszewski, Piotr Adamczyk, Łukasz Simlat, Jacek Braciak, Marian Dziędziel, Krzysztof Czeczot, wyd. Empik Go,

Remigiusz Mróz „Listy zza grobu”, czyta Marcin Dorociński, wyd. Filia,

Heather Morris „Tatuażysta z Auschwitz”, tłum. Katarzyna Gucio, czyta Filip Kosior, wyd. Marginesy.

Lista nominowanych do nagrody Odkrycia Empiku 2019 w kategorii Literatura

Tegoroczna nagroda Odkrycia Empiku w kategorii Literatura wywołała sporo komentarzy, głównie z powodu nominacji dla uznanego już pisarza Jakuba Małeckiego, autora dwunastu powieści (by wymienić choćby „Błędy”, „Przemytnika cudu”, „Dygot”, „Rdzę”, „Nikt nie idzie” czy najnowszą powieść „Horyzont”, nominowaną także w Plebiscycie Książka Roku lubimyczytać.pl). Ostatecznie nagroda trafiła w ręce Dominiki Słowik za powieść „Zimowla”, wyd. Znak. Dodajmy, że Dominika Słowik zdobyła w tym roku również Paszport „Polityki”. Jest także nominowana w Plebiscycie Książka Roku lubimyczytać.pl.

W tej powieści Dominika Słowik buduje na oczach czytelnika świat niby to zwyczajnej miejscowości Cukrówka, pełnej jednak idących z różnych punktów i miejsc w przeszłości historii które ukazują nam całą jej dziwność i niepokój jakim podszyte są losy bohaterów. Świetnie skonstruowana i nieoczywista historia, w której co kilka stron czytelnik jest zaskakiwany i konfrontowany na nowo z tym, co zdawało się już być jasne i oswojone – uzasadniała Anna Dziewit-Meller.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Joanna Gierak-Onoszko „27 śmierci Toby’ego Obeda”, wyd. Dowody na Istnienie,

Olga Gitkiewicz „Nie zdążę”, wyd. Dowody na Istnienie,

Jakub Małecki „Horyzont”, wyd. SQN,

Adam Robiński „Kiczery. Podróż przez Bieszczady”, wyd. Czarne.

Dominika Słowik, laureatka nagrody Bestsellery Empiku

Wydarzenie Roku 2019 – Olga Tokarczuk

Galę zwieńczyło wręczenie nagrody za wydarzenie 2019 roku, którym uznano Literacką Nagrodę Nobla dla Olgi Tokarczuk. Prezeska Empiku, Ewa Szmidt-Belcarz, statuetkę wręczyła synowi noblistki, który odebrał ją w jej imieniu. 

Nie ma gali tak ważnej, żeby wyciągnęła mamę z samotni, w której teraz jest – mówił, przyjmując nagrodę syn Olgi Tokarczuk.

Bestsellery Empiku dla filmu i muzyki

W kategorii Pop/rock Roksana Węgiel pokonała m.in. Darię Zawiałow, Michała Bajora i BTS, a także Billie Eilish. W hip-hopie popularniejszy od Taco Hemingwaya czy O.S.T.R. okazał się Wojtek Sokół. W muzyce filmowej wygrała ścieżka „Proceder. Żyj aż do bólu” z filmu „Proceder”. Odkryciem Roku w kategorii muzycznej została Hania Rani – wyróżnienie otrzymała za album „Esja” i towarzyszącą mu trasę koncertową. 

Najpopularniejszym filmem fabularnym został „Kler”, a nagrodę odebrał reżyser obrazu, Wojtek Smarzowski. Tytuł Bestsellera Empiku w kategorii Film animowany powędrował z kolei do „Jak wytresować smoka 3”, w reż. Deana DeBlois. Odkryciem Roku obwołano produkcję „Supernova” – debiut reżysera Bartosza Kruhlika.

Wybierzmy razem Książki Roku

Przypominamy, że czytelnicy mogą do końca lutego głosować w Plebiscycie Książka Roku 2019, wybierając swoje ulubione publikacje oraz Literackie Wydarzenie Roku – specjalną nagrodę Allegro, współorganizatora Plebiscytu. Naszą zabawę zakończymy galą wręczenia nagród, która odbędzie się 3 marca w Starym Browarze w Poznaniu. Przygotowaliśmy specjalny konkurs, w którym możecie wygrać zaproszenia na tę ceremonię. Gala będzie częścią „Weekendu z książką” – 7 marca zapraszamy na spotkania z pisarzami, a 8 marca na wielką wymianę książek „Z półki na półkę”.


komentarze [92]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
JoieDeVivre - awatar
JoieDeVivre 14.04.2020 09:34
Czytelniczka

Patrzę, nie dowierzam... Lipińska w tytule przed Tokarczuk - i już nawet nie czytam tego artykułu - tak zniesmaczona jestem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Summer_Magazine - awatar
Summer_Magazine 10.02.2020 00:49
Bibliotekarz

Blanka Lipińska, „Kołysanka z Auschwitz” i Olga Tokarczuk

Tytuł, który już na początku budzi zgrzyt i sprawia, że trudno zagłębić się w dalszą treść, gdyż okazuje się, że nijaka Blanka Lipińska ze swoją literaturą, która w żaden sposób nie skłania mnie do sięgnięcia po jej książki bez względu na to, jak dobre lub nie mogą być stawiana jest przed Noblistką i w tym jednym...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Fragola - awatar
Fragola 10.02.2020 00:27
Czytelnik

Większość księgarni ma produkt zwany ,,książką'' i kieruje się tylko i wyłącznie trendami mody. Mają w swoich zbiorach tylko to co schodzi plus gdzieś tam na najniższej półce czy w zakurzonym miejscu trochę klasyki, bo być musi.Czasem ktoś przyjdzie i się o to spyta. Książka zniżona do poziomu kiełbasy czy papieru toaletowego.
Na święta obowiązkowo - love story w górach,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
tsantsara - awatar
tsantsara 07.02.2020 11:45
Bibliotekarz

Patrzę na te wybrane jako wygrane tytuły i przypomina mi się szkolny żart: "Kowalski, wymień nazwisko największego polskiego poety, i dlaczego to Norwid?" Tutaj podobnie: Która książka jest najlepsza i dlaczego z Agory...
Jak powszechnie wiadomo: nie ważne jak i o czym piszesz pracę, lecz kto jest promotorem. A tu kto robi książce promocję.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2020 07:08
Czytelnik

Z oceną to różnie,są tu książki Jedna osoba oceni na jedną gwiazdkę, druga na 6. I nie mówię o Blance.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wisienkowe_książki - awatar
Wisienkowe_książki 06.02.2020 22:09
Czytelniczka

Pierwszy raz w tym roku miałam okazje zobaczyć te wydarzenie.
I przyznam, ze teraz juz wiem dlaczego wcześniej nawet nie oglądałam.
Zdecydowanie większość przyznanych nagród nie były faktycznym odzwierciedleniem rzeczywistości.

Według mnie nie powinna liczyć się sprzedaż a ocena.

Przecież logiczne, ze aby ocenić trzeba przeczytać - kupić.

Nie ocenia sie ksiazki po...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.02.2020 21:23
Czytelnik

To dobry czytelnik
Sprawia,że książka jest dobra
Ralph Waldo Emerson

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
ŁUKASZ - awatar
ŁUKASZ 06.02.2020 15:02
Czytelnik

Byle reklama sieciówki poszła. Ciekawe, swoją drogą, czy zaczęli lepiej pracowników traktować

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 06.02.2020 10:21
Czytelnik

Właściwie to jaką wartość informacyjną ma plebiscyt na temat "jakiego towaru najwięcej udało się sprzedać korporacji X" ?
Literatura - kiepsko ,w kategorii muzyka to już najwyższy poziom chłamu - nawet ambitniejszych kategorii nie otwierają.
Przewidywalne w sumie. W plebiscycie bestsellerów Biedronki jakoś bym się nie spodziewał nominacji i zwycięstwa Chateau Latour ,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 13:04
Czytelnik

Ja z muzyki to wybieram,taką za którą proboszcz by wygonił z miasta.Ja lubię kupować w Biedronce książki.Na mój gust to odpowiada mi.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 06.02.2020 14:02
Czytelnik

Możesz wszystko co chcesz. Wszystko jest dla ludzi. Chodzi o to, że z imprezy marketingowo-sprzedażowej robi się na chama wydarzenie kulturalne

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 17:17
Czytelnik

Nigdy na takiej nie byłem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 10:08
Czytelnik

A ja nie wiem,jaki mam gust.Nie będę się sam oceniał.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Baldwin - awatar
Baldwin 05.02.2020 23:50
Czytelnik

Cóż.... Nie chciałbym by ktokolwiek poczuł się urażony ale jaki konsument taka jakość serwowanego towaru...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 06.02.2020 11:49
Czytelnik

No bo to jest kiosk ruchu. Tylko taki megakiosk ruchu. Można kupić temperówkę, piórnik., blender kielichowy, poradnik Dziurskiej o chorobach oraz jakiś tzw artykuł kreatywny. Ludzie może i czytają ale najwięcej tego czego czytać nie warto. Może i słuchają muzyki ale zwykle tej najprostszej. Może i oglądają filmy ale zwykle te mało wymagające. Krzywa Gaussa.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2020 15:24
Bibliotekarz

@Renax Ja bym się bała uogólniać i wypowiadać się o guście całości użytkowników LC. Mogę mówić o guście znajomych i obserwowanych. Tylko, że ci ludzie, dlatego należą do tej kategorii, że mają gust zbliżony do mojego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 17:23
Czytelnik

Ja może powiem,bez podawania nicków./Znajomi moi,czytają wszystko.Od Blanki,po Tokarczuk.Jedni czytają książki specjalistyczne,drudzy beletrystykę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Baldwin - awatar
Baldwin 07.02.2020 00:04
Czytelnik

@Renax
No kultura masowa często jest kulturą niskich lotów i niewymagająca. A czy jest masowa właśnie dlatego, że jest prosta i niewymagająca czy dopiero jej banalność staje się efektem jej masowości to ja nie podejmuję się ocenić.
Wystarczy spojrzeć co jest przez ludzi masowo słuchane, oglądane w kinach by nie być zaskoczonym tym co cieszy się czytelniczym wzięciem.
Przy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2020 07:01
Czytelnik

Ja mimo ,to się cieszę.Ze coś czytają.Dla mnie bez znaczenia co.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 07.02.2020 12:20
Bibliotekarz

@Baldwin podniosłeś bardzo ciekawy temat. Może z innej beczki. Kiedyś jakoś pan (nie mogłam znaleźć nazwiska, kiedyś go znałam) namalował obraz "Jeleń na rykowisku" Obraz wystawił na jakieś wystawie i spotkał się z pochwałami. Po pewnym czasie ten sam obraz stał się synonimem kiczu.
Myśląc o masowej nasuwa mi się od razu, prosta i niewymagająca, a jednocześnie otaczająca...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2020 14:06
Czytelnik

Podobnie jest w kryminałach,wątek ten sam.aNawet zauważyłem,że w podobny sposób się kończą

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 07.02.2020 14:09
Czytelnik

Nie wiem czy to jeszcze nie jest inaczej trochę. Mam wrażenie, że przemysł rozrywkowy ( w końcu wielkie pieniądze na marketing) funduje ludziom coś w rodzaju imitacji kultury ambitnej albo inaczej - stopniowe przenikanie popkulturowej rozrywki na pole zastrzeżone dawniej dla rzeczy poważniejszych. I to się dzieje tak w literaturze jak w muzyce czy kinematografii.
Jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 07.02.2020 14:34
Bibliotekarz

Jeszcze ciekawiej było, gdy przyjechał kolega mojej Córki, student kompozycji i teorii muzyki, nie Polak. Puściłam mu takie sławne oratorium. Chłopak aż się zagotował, że takiego zlepka plagiatów dawno nie słyszał i może podać utwory, których to były plagiaty.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Verbal - awatar
Verbal 07.02.2020 15:18
Czytelnik

Wcale się nie dziwię. Co do EMPIKu to od lat obserwuję jaki jest zjazd jakościowy w ofercie zwłaszcza muzycznej i filmowej ( z literaturą jeszcze nie jest tak źle). I to nawet widać w ofercie internetowej, choć łagodniej. Na półkach sklepowych oferta ciekawsza jest sukcesywnie zmniejszana.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2020 17:20
Czytelnik

Ja dziś oglądałem CDA Zakonnica z Uniwersum Obecność.Jezeli o muzykę to w Empiku nie ma NSBM

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Baldwin - awatar
Baldwin 08.02.2020 04:11
Czytelnik

@jatymyoni
Nie ma chyba sensu rozwodzić się nad kondycją współczesnej kultury masowej. Prawda jest taka, że odbiorca winien posiadać narzędzia do tego by odróżnić kicz od sztuki (jakkolwiek rozumianych). A w takie narzędzia można się wyposażyć jedynie w procesie socjalizacji. Szkoła i środowisko rodzinne, koleżeńskie. A także dostęp do szerokich dóbr kultury (co z kolei...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 08.02.2020 14:03
Bibliotekarz

Ja też nie jestem przeciw kulturze masowej, czasami jest to jedyna kultura dostępna. Oprócz wykluczenia materialnego jest jeszcze wykluczenie terytorialne. Niestety w większości obszarów jest to jedyna dostępna kultura. Nawet jak przyjeżdżają jasyć aktorzy to traktują to jak chałturę aby sobie dorobić. Prawdą jest :"czym skorupka za młodu nasiąknie...".

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.02.2020 15:14
Czytelnik

A czy się ze mną zgadzacie,że książka to dziś tylko towar ? To nie ja wymyśliłem /
Towar taki jak ,mydło czy ser topiony.Płacisz i kupujesz ?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 08.02.2020 16:00
Bibliotekarz

Książka zawsze była towarem i będzie, chociaż specjalnym. Nie można innego towaru wypożyczyć za darmo, jak mamy w przypadku książek.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.02.2020 16:41
Czytelnik

I oby tak zostało,że wypozyczec za darmo

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
MikaNeko - awatar
MikaNeko 05.02.2020 20:02
Czytelniczka

Poza tą nową kategorią 'Odkrycia roku' to chyba Empik przygotował raczej spis książek, które lepiej omijać szerokim łukiem xD

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
antenka - awatar
antenka 05.02.2020 18:02
Czytelnik

Jak słyszę słowo Bestseller, to się we mnie gotuję, to zazwyczaj są tak beznadziejne książki że szkoda i czasu i pieniędzy, książki powinny być oceniane po opiniach, a nie po ilości sprzedanych egzemplarzy. A o poziomie tej żenady świadczy choćby kategoria muzyczna pop/rock. W jednej kategori Roksana, Daria, Billy i Bajor.. Empik serio? Wstyd mi za was.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wiedźminka - awatar
Wiedźminka 05.02.2020 16:42
Bibliotekarka

mi się pacjentka ani 365 dni wcale nie podobały i bym ich nie kupiła...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
allison - awatar
allison 05.02.2020 16:42
Czytelniczka

Blanka Lipińska przed Olgą Tokarczuk w tytule tekstu na portalu poświęconym książkom - BEZ KOMENTARZA !!!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jagna - awatar
Jagna 05.02.2020 15:51
Bibliotekarka

Ja już nawet pomijam te bestsellerowe książki bo wiadomo, że chodzi o sprzedaż z Empikowych półek, ale sposób organizacji tej "gali" i przede wszystkim "prowadzenia".......... eh.
Najlepiej to chyba podsumowali Czytacze na swoim kanale YT.
Gdyby ktoś chciał posłuchać to podsyłam link.
https://www.youtube.com/watch?v=P8LPcnBc9zg

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Horży - awatar
Horży 05.02.2020 11:59
Czytelnik

W takich przypadkach nie liczy się przecież jakość i wartość dzieła literackiego, ale to w jakiej kreacji pokazała się Pani X i czy w ogóle się nie pokazała. Nie ma najmniejszego sensu oceniać tego pod jakimkolwiek merytorycznym kryterium. Książki w tym Empikowym zestawieniu były i dobre i gorsze, ale również takie, które książką bym nie nazwał, bo to po prostu obraza.

...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Aguniolek - awatar
Aguniolek 05.02.2020 14:57
Czytelniczka

Bardzo trafna refleksja...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jagna - awatar
Jagna 05.02.2020 15:42
Bibliotekarka

A ja się cieszę, że ludzie czytają. Po prostu, niech czytają.
Ocenianie kogoś pod kątem wieku i takie "dziwowanie się", że kupuje taką a nie inną literaturę, że cieszy się lekturą obyczajówki - trochę to słabe. Zabrakło tylko Twojego "co powinien" czytać ten ktoś z sumiastym wąsem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jagna - awatar
Jagna 05.02.2020 16:57
Bibliotekarka

@Skazani_na_Czytanie zupełnie nie miałam zamiaru wkraczać na tory tego typu zagadnienia, ale niech będzie - moim zdaniem każdy ma swój rozum i każdy za siebie decyduje.
Osobiście uważam, że "365 dni" jest po prostu źle napisane, no i co z tego? Ktoś ma decydować, że tego nie wolno publikować, czytać?
Dyktowanie co trzeba czytać kończy się wraz ze szkołą i obowiązkowymi...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2020 15:12
Bibliotekarz

@Skazani_na_Czytanie W tym właśnie jest problem i pewna sprzeczność. Z jednej strony narzekamy, że ludzie nie czytają, z drugiej, jeżeli czytają, to narzekamy, że czytają nie to. A ja zawsze mam nadzieję, że jeżeli już ktoś czyta, to sięgnie też po inne tytuły. Ważne, żeby ludzie czytali.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wisienkowe_książki - awatar
Wisienkowe_książki 07.02.2020 00:35
Czytelniczka

Czasami od tego typu książek zaczyna się pasja do czytania, poznawania rownież innych kategorii.

U mnie górują kryminały. Ale czasami człowiek musi się odciąć od mrocznej strony i siegnąć po obyczajówkę. Dla zresetowania mózgu.

I uwazam, ze wstydzić się może ktoś kto łamie prawo a nie, że przeczytał książkę która się innym nie podoba :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Horży - awatar
Horży 07.02.2020 08:09
Czytelnik

To chyba nie jest kwestia wstydu. Moim zdaniem, generalnie, za mało czytamy. I tu jest rola właśnie takiego Empiku. Każdy go zna, każdy robił tam zakupy. Jeśli mamy promować szeroko pojęte czytelnictwo, to promujmy rzeczy o chociażby znikomej wartości, a nie totalną grafomanię tudzież studium wulgarności. No, chyba nie o to powinno chodzić. Promocja kultury? Żart i to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
Wisienkowe_książki - awatar
Wisienkowe_książki 07.02.2020 11:03
Czytelniczka

Tutaj sie zgodzę :) bestselerem powinny być ksiazki które zostały najwyższa notę a nie najbardziej sie sprzedały.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 07.02.2020 11:08
Bibliotekarz

Nigdy nie zdarzyło mi się krytykować kogokolwiek za to co czyta. O gustach nie dyskutuję. Ważne jest aby jak najwięcej ludzi czytało, a każdy wybiera to co mu odpowiada.
Natomiast mogę tak jak @Horży poddać ocenie poziom książek jakie się promuje w Empiku i innych wielkich sieciach. Nie wierzę, że oni odpowiadają na zapotrzebowanie klientów, bo oni to zapotrzebowanie kreują.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Evita - awatar
Evita 05.02.2020 11:42
Czytelniczka

Zaczynam reagować alergią na książki, które w tytule mają "Auschwitz", za dużo tego."Tatuażysta z Auschwitz", "Kołysanka z Auschwitz", "Bibliotekarka z Auschwitz", "Anioł z Auschwitz", "Skrzypce z Auschwitz", "Cafe Auschwitz". Zdecydowanie wolę literaturę faktu, jeśli chodzi o tematykę obozową, książki tak zwane "luźno inspirowane czyimś życiem" po słynnym...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 05.02.2020 15:14
Bibliotekarz

Też mam to samo. Nie tylko dotyczy to Auschwitz, ale też Syberii. Nastała moda na książki obozowe i lagrowe, a więc każdy pragnie coś uszczknąć sobie z tego tortu i powstają coraz nowe rewelacje. Jak widać ludzie kupią wszystko. Ja też wolę literaturę faktu i wspomnienia więźniów bez obróbki i odpuszczam wszystkie nowości.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jagna - awatar
Jagna 05.02.2020 15:56
Bibliotekarka

Jak w każdej sferze w tej literackiej też panują trendy, teraz aktualnie książki "obozowe" są na fali. Wydaje mi się, że jeszcze chwila i rynek się nasyci.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 05.02.2020 17:12
Bibliotekarz

Tyle tylko, że pozostanie na rynku dużo nic nie wartej, a wręcz kłamliwej literatury i prawdzie coraz ciężej będzie się przebić do świadomości.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Jagna - awatar
Jagna 05.02.2020 18:00
Bibliotekarka

Nic się na to nie poradzi a co ciekawsi czytelnicy będą weryfikować informacje.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 05.02.2020 18:04
Bibliotekarz

A co młodsi będą te romansidła łykać jako prawdę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 05.02.2020 18:07
Czytelnik

Ja też czytam romanse

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wisienkowe_książki - awatar
Wisienkowe_książki 06.02.2020 22:04
Czytelniczka

Myśle, ze to jest związane z rocznica.

Jest tego dość sporo. Co nie znaczy, ze niektóre z nich nie sa warte przeczytania :)

Pozdrawiam :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Marysia - awatar
Marysia 09.02.2020 00:55
Czytelniczka

Tak, też uważam, że jest to próba wykorzystania popularności tego tematu, z racji rocznicy...

Podobnie zadziało się w okolicach rocznicy wybuchu elektrowni w Czarnobylu. Książki z nazwą Czarnobyl. w tytule zalały rynek.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Lis Gracki - awatar
Lis 05.02.2020 10:41
Bibliotekarz

Phi1 Już tyle razy rozmawialiśmy tutaj o tzw. "bestsellerach". To, ze się sprzedają nie znaczy, że są dobre czy się podobają.... tylko, ze się dobrze sprzedają. A wystarczyłoby zrobić ranking ocen dla "bestsellerów" i okazałoby się jak to jest. Książki czy filmy są jak owoc, którego się nigdy nie smakowało - nie poznasz, dopóki nie spróbujesz. Wygląda super, pachnie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 05.02.2020 11:06
Czytelnik

Czyli się potwierdzają moje słowa.Ludzie,przy czytaniu chcą głównie prostej rozrywki.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 05.02.2020 18:06
Czytelnik

Może ludziom to starczy, książka taka.Ja też czytałem

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 07:51
Czytelnik

Nie jestem ekspertem,ale też tak robię.Przyznaje sięchoc po erotyk to dość rzadko

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 10:06
Czytelnik

Często szukam w książkach rozrywki,i czytana tylko dla radości.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2020 15:04
Bibliotekarz

Większość z nas szuka w książkach rozrywki, poza nielicznymi wyjątkami (studenci i uczniowie). Ja też czytam wyłącznie dlatego, że sprawia mi to radość. Jednak ważny jest też poziom tej rozrywki, poziom rozrywki przeciętnego Polaka i co mu oferują w ramach marketingu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 17:18
Czytelnik

To już gust.Jednemu daję rozrywkę Masterton innemu stare książki.De gustibus

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Lis Gracki - awatar
Lis 06.02.2020 17:44
Bibliotekarz

Czy "rozrywka" nie pochodzi od słów "oderwać się" - oderwać się od rzeczywistości. To oderwanie się może być proste ale i złożone. Rozrywka może być "błaha" ale i "inteligentna". Jeden pogra w gry 4-of-kind inna poczyta inny pójdzie na disco. Wszystko to rozrywka. Czytanie to bądź co bądź rozrywka intelektualna. I teraz.... no tak, książki też są różne. Czy warto tutaj...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2020 18:23
Bibliotekarz

Książki są na tyle drogie, że mało kto kupuje je bez zastanowienia. Gdzieś przeczyta, gdzieś usłyszy od znajomych, kiedyś czytał autora i wtedy idzie i kupuje. Można to potraktować jako ranking preferencji czytelniczych Polaków.
Masz rację, każdy wybiera sobie rodzaj rozrywki jaki mu odpowiada. Można jedynie zachęcać aby też poznać inne rodzaje rozrywek, jak i inne gatunki...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 19:34
Czytelnik

Zawsze jak kupię książkę, muszę się namyśle.Czy warto kupić ,czy to jest to czego chce.I kiedy już kupię,myślę czy dobrze kupiłem

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2020 20:36
Bibliotekarz

Tak postępuje większość ludzi. Mnie się zdarza w Taniej Księgarni kupić coś nieznanego, ale leżącego w kręgu moich zainteresowań lub tak myślę.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 06.02.2020 21:08
Czytelnik

Ja też kupię autorów nie znanych

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wisienkowe_książki - awatar
Wisienkowe_książki 06.02.2020 22:35
Czytelniczka

Zgadzam sie :)
Oczywiście, ze sa gusta i gusta.
Ale nie oszukujmy sie, gowno zawinięte w piękny papier nadal będzie gownem. Czy ktos tego chce czy nie.

Czytam romanse i erotyki i nie tylko. Czytałam tez 365 dni, opis mnie zaintrygował.
Mozna napisac świetny erotyk który nie wnosi do naszego życia nic prócz chwili relaksu.
Niestety ale ksiazka Blanki do tego grona nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam więcej
jatymyoni - awatar
jatymyoni 06.02.2020 23:26
Bibliotekarz

Na temat tej książki nie mogę się wypowiadać, mnie było szkoda czasu, jak na większość tych bestsellerów. Czytałam "Serotonina" i "Złotą klatkę" Może przeczytam "Emigracja", "Nóż" i "Zimowla". Reszta mnie nie interesuje.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 07.02.2020 07:12
Czytelnik

Uwaga nie pisze o Blance,a skąd wiem .Czy kogoś nie śmieszy mój gust.Chocby to że czytam polskie obyczajówka . Według , opinii mężczyzn to nie interesuje

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 07.02.2020 11:16
Bibliotekarz

Dlaczego ma kogokolwiek śmieszyć to co czytasz? Każdy czyta to co mu odpowiada i co go interesuje. Nie rób dziwnych podziałów w literaturze na męską i kobiecą. To jest podział sztuczny. Ja rzadko czytam obyczajówki i nie czytam romansów, to według tych podziałów jestem facetem?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.02.2020 16:45
Czytelnik

Ja bym nie mógł czytać,tylko jednego gatunku.Na przykład tylko kryminały.Od czasu do czasu i fantasy i obyczajówka.Zreszta widać po moich przeczytane.Od Katarzyny Michalak po Świnia Edwarda Lee.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 08.02.2020 17:21
Bibliotekarz

Ja też nie czytam jednego gatunku, wiele jest jeszcze interesujących gatunków poza powieścia obyczajową, po którą czasem sięgam i romansami.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 08.02.2020 17:58
Czytelnik

Wielu tak robi

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Wisienkowe_książki - awatar
Wisienkowe_książki 09.02.2020 00:42
Czytelniczka

U mnie kryminał na pierwszym miejscu :)

Fantastykę omijam. Kiedyś sięgałam po takie ksiazki. Teraz juz nie bardzo :)

Ale za to lubię sobie obejrzeć takie filmy :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 09.02.2020 07:42
Czytelnik

Ja lubię fantasy,ale uważam że. Najlepsza to animacje,bo nie każdy aktor zagra elfa.Kryminal kocham polski

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
jatymyoni - awatar
jatymyoni 09.02.2020 12:42
Bibliotekarz

Ja wolę fantastykę czytać, niż oglądać. Lubię natomiast literaturę popularnonaukową, zawsze się czegoś ciekawego dowiem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
czytamcałyczas - awatar
czytamcałyczas 09.02.2020 15:23
Czytelnik

Rzecz jasna ,ja też wolę czytać.Przepraszam,że nie napisałem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
LubimyCzytać - awatar
LubimyCzytać 05.02.2020 09:41
Administrator

Zapraszamy do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam