Opinie użytkownika
Tego to się nie spodziewałam. Swoją najnowszą książką Marcel Moss zafundował czytelnikom niezłą emocjonalną karuzelę. Fabuła "Nie wiesz wszystkiego" jest zaplątana jak pędy ceropegii.
W tej historii poznajemy losy kilku osób i z perspektywy każdej z nich możemy zagłębiać się w opowieść. Dwie nie żyją, jedna jest nauczycielką, pozostali to uczniowie jej szkoły. Ciężko...
Na takie kryminały czekam i cieplej mi na sercu, że wychodzą spod pióra polskich autorów, po których książki jeszcze do niedawna sięgałam z naprawdę dużym dystansem. Ale bez obaw - "Piętno" Przemysława Piotrowskiego to spełnienie oczekiwań każdego miłośnika tego gatunku. Poznajemy Igora Brudnego, komisarza stołecznej policji, który za sobą ma bardzo trudną przeszłość, którą...
więcej Pokaż mimo toZ książkami Remigiusza Mroza czuję się jak podczas jazdy po polskich drogach - sporo dziur, wybojów i fragmentów, po których boli żołądek, ale jak podczas tej żmudnej trasy trafi się świeżo wyasfaltowany kawałek, to dosłownie płynę. I tak sobie płynęłam przez tę opowieść wraz z bohaterami "Osiedla RZNiW", Darkiem zwanym Deso i Wiktorią zwaną Żabą. Historia wciąga od...
więcej Pokaż mimo toChoć "Psychoterapeutkę" Helene Flood czytałam w bardziej sprzyjającą pogodę, myślę, że to kryminał w sam raz na jesienną niedzielę. W tej historii poznajemy Sarę, psychologa (przepraszam, nie lubię stosować feminatywów, w przypadku niektórych zawodów brzmi to dla mnie dziwacznie), której mąż pewnego dnia wychodzi z domu i po prostu znika. Z początku Sara myśli, że mąż...
więcej Pokaż mimo to"Bodaj Budka" zaintrygowała mnie swoim opisem i bardzo się cieszyłam, że będę miała okazję ją zrecenzować. Dziękuję za tę możliwość Wydawnictwu Rebis. Jaka to była przygoda? Bardzo nierówna, bo nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z taką historią. Bohaterką książki jest Ałła, 50-letnia pisarka, która pewnego dnia, mimo złych przeczuć i znaków postanawia kupić...
więcej Pokaż mimo to"Moja doskonała żona" Samanthy Downing - czy faktycznie taka doskonała, jak mówią? Hm, dużo oczekiwałam po tym tytule, oczywiście z racji reklamy i faktu, że Nicole Kidman wykupiła prawa do ekranizacji książki. W tej historii poznajemy pozornie zwykłą rodzinę z dwójką dzieci, ale już od pierwszych stron wiemy, że Millicent i Tobias to nieźle pokręcona para - Tobias,...
więcej Pokaż mimo toPrzyznam szczerze, że tego się nie spodziewałam. Ponieważ od jakiegoś czasu mam pecha i nie podchodzą mi wszędzie reklamowane thrillery, obawiałam się, że "Ostatni lot" Julie Clark okaże się tak samo przereklamowany. Ale nic z tych rzeczy, książka pozytywnie mnie zaskoczyła! Fabuła wciąga już na początku, kiedy poznajemy Claire, żonę wpływowego polityka, która postanawia od...
więcej Pokaż mimo toKto z nas choć raz nie zastanawiał się nad sensem swojego istnienia? Kto nie myślał "I po co to wszystko"? "Człowiek w poszukiwaniu sensu" Viktora E. Frankla to nie jest kolejna opowieść o okropieństwach obozów zagłady. Autor, austriacki psychiatra i psychoterapeuta podzielił tę lekturę na dwie części - pierwsza to zapis jego bardzo osobistych przeżyć z obozów...
więcej Pokaż mimo to"Pokaż mi" to moje pierwsze spotkanie zarówno z autorem jak i z thrillerem erotycznym. Z jednej strony uważam, że książka na pewno spełnia swoje zadanie - trzyma w napięciu, nie daje się odłożyć i sprawia, że z każdą stroną zmieniamy swoje domysły, a finał jest naprawdę zaskakujący. Na plus także otwarte zakończenie. Myślę, że jego wybór zależy od tego, jak czytelnik...
więcej Pokaż mimo toNie wkurzaj dzieciaków, które mają nadprzyrodzone moce – tak jednym zdaniem można podsumować „Instytut” S. Kinga. Klimat tej książki wielokrotnie przywodził mi na myśl „Stranger Things”, bo choć fabuła inna, niektóre motywy moim zdaniem były bardzo bliskie temu serialowi. W swoich książkach autor bardzo często obdarza swoich bohaterów paranormalnymi zdolnościami, w...
więcej Pokaż mimo toTrudno jest napisać cokolwiek o książce, która wywołuje tak silne uczucia. Ja właściwie ją przepłakałam i do tej pory próbuję się pozbierać. "Horyzont" Jakuba Małeckiego jest przepełniony emocjami na każdej stronie. Są one w relacjach bohaterów, którzy nieporadnie próbują określić, co do siebie czują. Są w nich obojgu i w każdym z osobna. Są w historii, którą dopiero...
więcej Pokaż mimo toDopiero drugi raz sięgnęłam po książkę autorstwa Wojciecha Chmielarza - "Żmijowisko" bardzo mi się podobało i żałuję, że tak zmaścili serial. Dlatego wyczekiwałam tej premiery i kiedy wpadła w moje ręce, przesunęłam stosik zaplanowany na najbliższe dni, by zrobić miejsce "Wyrwie". I wiecie co? Nie zawiodłam się, bo uwielbiam styl pisania tego autora. Jeśli chodzi o fabułę,...
więcej Pokaż mimo toMiałam wielki... dylemat właśnie, jak ocenić tę pozycję i byłam ogólnie zła na autorkę, bo miesiącami jej wyczekiwałam. Jej dwie pierwsze książki, "Za zamkniętymi drzwiami" i "Na skraju załamania" bardzo mnie wciągnęły. To były trzymające w napięciu thrillery i zdecydowanie takie pozycje chciałabym czytać częściej. Przyznam nawet, że od czasu tych książek, jeśli chodzi o...
więcej Pokaż mimo toWidzieliście film Jojo Rabbit? Jeśli nie, to bardzo Wam polecam i od razu mówię- książka to zupełnie inna bajka. I po przeczytaniu jej pomyślałam, że jest godna polecenia, ale po obejrzeniu filmu cieszę się, że Taika Waititi poszedł w innym kierunku i tylko zainspirował się historią. O czym jest "Niebo na uwięzi" Christine Leunens? Na początku poznajemy nastoletniego...
więcej Pokaż mimo toZciekawością sięgnęłam po "Mój rok relaksu i odpoczynku" Ottessy Moshfegh. Książka urzekła mnie swoim jakże potrzebnym mi tytułem i okładką. No cudo. Jest rok 2000, główna bohaterka jest, jak wynika z opisu, młoda, chuda(tak, chuda), bogata i wykształcona. Jej rodzice nie żyją, a w dodatku matka pozostawiła po sobie paskudne skrzywienie psychiczne, ale to wynika dopiero w...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toWsiąść do pociągu byle jakiego... Nie dbać o bagaż, nie dbać o bilet... Kto nie zna piosenki "Remedium", z muzyką Seweryna Krajewskiego, dzięki której Maryla Rodowicz wygrała festiwal w Opolu w 1978 roku? A słowa do niej napisała oczywiście... No właśnie, wcale nie Agnieszka Osiecka, choć do dziś wielu tak myśli. Autorką słów jest Magda Czapińska. Takich smaczków i...
więcej Pokaż mimo toJakże piękna jest to książka w swej prostocie! "Ukochane równanie profesora" Yõko Ogawy ostatnio dosłownie zalało bookstagrama. To historia o gosposi, która pewnego dnia dostaje pracę w domu Profesora matematyki, którego pamięć krótkotrwała została uszkodzona w wypadku samochodowym wiele lat temu i trwa tylko 80 minut - dlatego jedyny garnitur, jaki nosi mężczyzna, pokryty...
więcej Pokaż mimo toNa progu zła to ja stanęłam, biorąc tę książkę do ręki. A właściwie na progu nudy. Nic nie poradzę na to moje rozczarowanie, powieść "Na progu zła" Louise Candlish była tak reklamowana, że czekałam na nią z niecierpliwością i zamówiłam jeszcze przed premierą. I faktycznie początek był obiecujący, bo pomysł na historię ciekawy, nie wiemy, o co chodzi, napięcie rośnie. Główna...
więcej Pokaż mimo toKilka słów o Dżozefie Jakuba Małeckiego. Książce, która zapoczątkowała moją przygodę z tym autorem. Poznajemy w niej Grzegorza, który po bójce trafia do szpitala. Prostego, ale wcale nie takiego znów głupiego dresiarza o dobrym w gruncie rzeczy sercu. W jednej sali leżą z nim Maruda, który wiecznie marudzi, biznesmen Kurz i... Czwarty, miłośnik twórczości Josepha Conrada. W...
więcej Pokaż mimo toNie przepadam za fantastyką, ale są takie momenty w moim życiu, że nie chcę już czytać poważnych reportaży o całym syfie tego świata i marzę, żeby po prostu się odciąć. Wtedy sięgam po książki o syfie, ale przynajmniej wymyślonym:D A tak poważnie - chciałam się przenieść gdzieś daleko, wtopić w inną rzeczywistość i udało się, choć nie była to lekka lektura. "Wojna...
więcej Pokaż mimo to