Opinie użytkownika
Fakt: istnieją osoby, które nie są zainteresowane żadną aktywnością seksualną, nie czują, że jest to w ogóle potrzebne w ich życiu. I to wbrew pozorom bardzo logiczne podejście - społeczna obsesja na punkcie seksualności jest pompowana m.in. przez normy społeczne...
Jest jednak pewien haczyk. Skoro tzw. aseksualizm można porównać to braku orientacji seksualnej, to czemu...
Niesamowita książka przybliżająca psychologię procesu Mindella. Autor omawia jej korzenie związane z psychologią jungowską, opisuje doświadczenia z własnej praktyki jako terapeuta. Wiele zagadnień przedstawionych jest za pomocą odwołań do mitów, anegdot czy literatury.
Książkę Tomasza Teodorczyka czytałam będąc nią niezmiennie podekscytowana. Nieważne, czy akurat czytałam...
To książka, które przedstawia najważniejsze sylwetki dla rozwoju psychologii i twórców wielu istotnych teorii. Podzielona jest na tematyczne działy np. na temat behawioryzmu, psychoterapii. Każda część dotycząca danej osoby i jej osiągnięć nosi tytuł będący hasłem, które ma streścić daną myśl.
Dużym plusem tej pozycji nie tylko są interesująco napisane rozdziały, ale także...
To niezwykła powieść. Jest jak podróż w minione wieki, opisana tak, że zupełnie da się poczuć klimat tamtego Paryża.
O przeczytaniu "Katedry..." myślałam już jakiś czas, w końcu to świetna klasyka. Okazja nadarzyła się dzięki bookcrossingowi.
W książce przeplatają się losy wielu osób. Życia archidiakona Klaudiusza Frollo, Cyganki Esmeraldy, garbusa Quasimodo (dzwonnika w...
Ta książka nie jest kontynuacją "Cudownego chłopaka", ale książką, która przedstawia losy trójki postaci związanych z Augustem. Ich losy przeplatają się z wydarzeniami znanymi z "Cudownego chłopaka". Tutaj, trzy krótsze historie, skupiają się na Julianie, Christopherze i Charlotte.
Tę dopowiedzenie głównej historii czytałam po angielsku - wydaje mi się, że jest nawet lepsze...
To książka silnie inspirowana dziełami Lewisa Carrolla, na co wskazuje już tytuł. Bohaterka imieniem Alicja, żyjąca w późniejszych czasach, przeżywa we śnie podobną przygodę co jej oryginał. Różnica jest taka, że trafia do krainy, w której pozna... fizykę kwantową.
Zapada w pamięć to, że chociaż książka dotyczy zagmatwanego tematu, czyta się ją świetnie. Wszelkie metafory...
Interesujący wykład w formie książki, który opisuje psychologię Gestalt. Z jednej strony ma się wrażenie (co jest też wspomniane w tekście), że ową psychologię czasem trudno zdefiniować. Mimo to jest inspirująca, np. spojrzenie na popęd głodu jako metaforę pewnego procesu psychicznego i stosunek do agresji, która jest naturalnym odruchem. Warto by było, gdyby więcej osób...
więcej Pokaż mimo to
Interesująca, choć nie będąca szczególnie długą, biografia C. G. Junga. Składa się z rozdziałów omawiających poszczególne etapy życia wybitnego psychiatry i psychologa. W późniejszym wydaniu dodano na koniec ostatni rozdział - o duchowości Junga i co ją kształtowało.
Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Z pewnością zawiera mniej informacji niż inne biografie...
To pierwsza powieść Stefana Chwina, jaką przeczytałam i chyba najbardziej znana. Dotyczy ona historii Gdańska, funkcjonującego dawniej jako Danzig - jest to bowiem książka nie tylko o Polakach, ale może głównie o Niemcach, którzy stanowili przed II WŚ większość mieszkańców miasta. Główny bohater to Hanemann - profesor anatomii. Pewnego dnia wychodzi zrozpaczony z miejsca...
więcej Pokaż mimo toPrzyjemna w odbiorze książka, która porusza temat introwersji, jej odbioru w społeczeństwie (często niezbyt pozytywnego, przynajmniej w sferze Zachodu), korzyści płynących z danych cech osobowości. Książka ma formę po części poradnika, po części opisania introwersji i jej aspektów. Poradnikowa część dotyczy zajęć, które pozwalają cieszyć się swoim upodobaniem do...
więcej Pokaż mimo to
Absolutnie magiczna i piękna powieść, o ile ktoś jest otwarty na niecodzienne historie :)
To jedna z wielu książek, z którymi zetknęłam się dzięki Maratonowi Czytelniczemu w latach szkolnych. Opowiada o Ewie i Adamie (co ciekawe, takie same imiona nosi para z powieści Terakowskiej "Poczwarka"), którzy oczekują narodzin dziecka. Na początku poznajemy dziwną scenę, w której...
Młoda Romka Jaelle przeżywa tragedię: pewnej nocy w jej domu wybuchł pożar. Rodzina zdołała się ewakuować, z wyjątkiem babci, która zginęła. Służby podejrzewają podpalenie. Tymczasem w rodzinie zaczyna się trzydniowe czuwanie nad zwłokami. Trzynastolatka bardzo kochała swoją "baby" (tak nazywa babcię w swoim języku) i rozpacza z powodu straty. Zaczyna rozmyślać na zemstą na...
więcej Pokaż mimo to
Kot, początkowo bezdomny narrator powieści, znajduje pewnego dnia schronienie w domu Satoru. Mężczyzna już wcześniej zaczął pomagać mu na ulicy, a w końcu przygarnął go. Nadaje mu imię Nana - oznaczające "Siódemkę", skojarzenie z kształtem ogona - co niezbyt przypada do gustu zwierzęciu, które je uznaje za "zbyt kobiece" (kot jest samcem).
Po pięciu szczęśliwych latach...
Po tej książce nie oczekiwałam żadnych fajerwerków, a jednak i tak było gorzej. Zakupiłam ją przypadkowo, kiedy szukałam czegoś nowego do czytania. Trafiłam na coś związanego z enneagramem/osobowością, a że akurat poszukiwałam lektury, która miałaby coś z tematyki psychologicznej (niekoniecznie w zupełnie naukowy sposób), zdecydowałam się na "Osobowość pełną magii"....
więcej Pokaż mimo to
Prywatnie umieściłam tę książkę na liście tych, które najbardziej mną "wstrząsnęły". Podczas pierwszej lektury topiłam się we łzach, podobnie jak Alicja od Krainy Czarów w jednym z rozdziałów. Teraz mając własne wydanie po raz drugi przeczytałam powieść Zusaka.
Liesel Meminger dociera do przybranej rodziny, która ma ją wychowywać. Rozstaje się z biologiczną matką, w trakcie...
Po tym jak przeczytałam trylogię Siesickiej rozpoczętej od "Zapałki na zakręcie" postanowiłam przeczytać czwartą jej powieść, którą u siebie mam. Są tu już zupełnie inni bohaterowie, inna historia, niezwiązana z Osadą.
Trzy kobiety o imieniu Julia - babka, matka i córka. Najmłodsza wraz z rodzicami wprowadza się do nowego domu, co z czasem staje się impulsem do poznania...
W moim pokoju jest taka książka, która leży sobie cicho między innymi książkami. To "Zapałka na zakręcie". Pamiętam, że o tym tytule dowiedziałam się, kiedy brałam udział w czasach szkolnych w Maratonie Czytelniczym i to była prawdopodobnie jedna z lektur. Niedawno ten niewielki tom zwrócił znowu moją uwagę. Czytałam tę książkę tylko raz, jakoś w 2013 a może w 2012, nie...
więcej Pokaż mimo to
Historynka oraz Jasper Dale to zdecydowanie moje dwie ulubione postacie z tej dylogii L. M. Montgomery.
To jedna z książek mojego dzieciństwa, do której ostatnio wróciłam. Pamiętam, że przeczytałam ją zapewne później niż cykl o Anii Shirley, ale obie serie podobały mi się tak samo. Teraz trochę większą nostalgię zaczęłam żywić do "Historynki" i "Złocistej drogi" - o...
Tak się składa, że była to moja pierwsza książka Beaty Pawlikowskiej, jaką przeczytałam. Ostatnio do niej wróciłam. Styl autorki, taki jak zawsze, ale jest tu więcej opisów, dialogów i przemyśleń niż dziwnych okrzyków. Bardzo ciekawy, humorystyczny i refleksyjny zapis podróży do Afryki.
Pokaż mimo to
"Historie nie są czymś, co się wydarza, historie są opowiadane." Zdanie to rozpoczyna wstęp od autora.
Siedemdziesiąt różnych opowieści. Różne miejsca świata - od wysp po kontynenty. Wiele krajów.
"Atlas lękliwego mężczyzny" był mi tytułem zupełnie nieznanym, tak jak jego autor. Dopóki nie otworzyłam książki zastanawiałam się, czy jest to jakaś współczesna powieść z...