Opinie użytkownika
Przedostatnia część przygód czeskiej arystokratki Marii Kostki. Nie jest to poziom z tomów 1-3 i nie bawi tak jak te wcześniejsze. Mam wrażenie, że to właściwie najsłabsza część po "Arystokratce i fali przestępstw na zamku Kostka", więc dobrze, że seria zmierza ku końcowi, tym bardziej, że w tym tomie niewiele się działo, a już na pewno niewiele interesujących rzeczy, no i...
więcej Pokaż mimo toDruga Rzeczpospolita to po Średniowieczu niezmiennie moja ulubiona epoka, więc bardzo chętnie sięgam po książki dotyczące tego okresu. W przypadku tej pozycji autor poszedł bardziej w ilość niż w jakość. Tak jakby chciał opowiedzieć o jak największej liczbie słynnych w II RP kobiet, ale ich historie są opisane bardzo pobieżnie i pozostawiają spory niedosyt. Mamy tutaj tak...
więcej Pokaż mimo to
Audiobook
Klasyka literatury dziecięcej. Taka słabsza wersja "Pollyanny", choć mająca swoje plusy. Miała pewnie swego czasu pełnić funkcję dydaktyczną, czyli uczyć szacunku dla starszych i rodziców, a także tego jak walczyć z przeciwnościami losu i że pomaganie innym i dobroć wobec bliźnich to najważniejsza powinność dzieci. Początkowo opowieść była mocno przesłodzona i...
Kolejna znakomita książka Anny Herbich. Tym razem o Polkach, które z narażeniem życia ratowały Żydów w czasie wojny wiedząc, że grozi za to kara śmierci. "Dziewczyny Sprawiedliwe" to prawdziwe, wzruszające, chwytające za serce historie, bo jak wiadomo prawda jest często ciekawsza od fikcji. Zdecydowanie przedkładam takie książki nad popularnymi w ostatnich latach...
więcej Pokaż mimo to
Audiobook
Najlepsza z przesłuchanych przeze mnie ostatnio książek Joanny Chmielewskiej. Być może dlatego, że nie była to komedia kryminalna (nie lubię tego gatunku), ale opowieść o kilku pokoleniach jednej rodziny, której koleje losu śledziliśmy dzięki pozostawionemu dziennikowi napisanemu przez prababkę Matyldę. Dodatkowo mieliśmy również poszukiwanie skarbu i klejnotów...
Kolejna odsłona przygód brytyjskiego arystokraty Bertie'go Woostera i jego nieprzeciętnego służącego Jeevesa. Mamy tutaj typowo angielski humor na całkiem wysokim poziomie. Bardzo dobrze się bawiłam podczas lektury, aczkolwiek fabuła nader przewidywalna stąd mój zachwyt jest tylko umiarkowany. Pomimo jednak tego na pewno powrócę jeszcze do tej serii.
Pokaż mimo to"Opactwo Northanger" uważane jest za najsłabsze dzieło Jane Austen, choć mi osobiście powieść ta bardziej się podobała od "Perswazji". Autorka zrobiła wiele, aby nie polubić głównej bohaterki Katarzyny, która była infantylna, naiwna i dziecinna, a czasami wprost głupia. Może oceniam ją za surowo w końcu jaka ma być siedemnastolatka? Jedyną rzeczą na której zna się nasza...
więcej Pokaż mimo to
Lubię angielski humor, więc miałam sporą pewność, że mi się ta książka spodoba. Jest to cały cykl książek o brytyjskim arystokracie Bertie'm Woosterze i jego służącym o imieniu Jeeves, ale niestety tylko kilka zostało przetłumaczonych na język polski.
Tym razem Bertie Wooster wplątuje się w całą serię przygód za sprawą srebrnej krówki na śmietankę, którą desperacko pragnie...
Uwielbiam horrory, ale trafić na coś dobrego w tym gatunku nie jest łatwo. Wciąż moim numerem jeden pozostaje "Egzorcysta", ale "Omen" bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Mniej więcej wiedziałam o czym jest ta historia, choć nie oglądałam filmu, bo weszła już do popkultury i nakręcono wiele kontynuacji. W przypadku "Omena" nietypowo najpierw powstał scenariusz filmu, a...
więcej Pokaż mimo to
Audiobook
Może coś ze mną nie tak, ale kompletnie nie leży mi poczucie humoru, ani styl pisania Joanny Chmielewskiej. Słyszałam od wielu osób, że "Wszystko czerwone" to najlepsza i najzabawniejsza jej książka, ale nie zaiskrzyło w najmniejszym stopniu. O ile w przypadku "Lesia" kilka razy się zaśmiałam to słuchając tej powieści ani razu. Miałam wrażenie ciągłego chaosu, co...
Audiobook
Jedna z najpopularniejszych książek zeszłego roku i całkiem słusznie, albowiem w tym przypadku jakość idzie w parze z popularnością. Jest to pozycja, która bawi, smuci i skłania do refleksji. Trudno wobec niej zachować obojętność, bo mam wrażenie, że jednych zachwyca, a innych wprost przeciwnie. Pomimo mojej wysokiej oceny irytowały mnie pewne wątki, a także...
Sięgnęłam po tę książkę ze względu na serial, który od miesięcy chcę obejrzeć, ale najpierw wolałam przeczytać powieść, bo jak wiadomo w większości przypadków książka jest lepsza od ekranizacji.
Nie jest to moje pierwsze spotkanie z Marią Rodziewiczówną. Sięgałam po jej książki jako nastolatka, a potem jakoś przestało mi być z nią po drodze. "Dewajtis" to bez wątpienia jej...
Bardzo ładnie wydana książka, z pięknymi zdjęciami i intrygującymi nazwami smoothies takimi jak: Zielony Anioł, Eliksir Świętego Mikołaja, Cud z dyni, Piernikowy Ludzik, Przysmak Skrzata i wiele innych. Zastrzeżenia mam jednak do przepisów. Znalazłam może kilka, z których mogłabym skorzystać, a wiele receptur jest przesadnie wymyślnych, bądź zawiera składniki, o których...
więcej Pokaż mimo toJestem fanką pani Bukowej i obserwuję ją na Facebooku. Jej poprzednia książka "Wielki ogarniacz życia, czyli jak być szczęśliwym nie robiąc niczego" bardzo mi się podobała, bo była taka inna niż wszystkie, przezabawna i świetnie mi się ją czytało. W tej nie ma już tej świeżości debiutu. Tematem jest życie we dwoje przedstawione zarówno z perspektywy jej, jak i jego i nic...
więcej Pokaż mimo to
Moja pierwsza w życiu przesłuchana w całości książka. Nie stałam się fanką audiobooków, ale dzięki tej metodzie mogłam "czytać" w pracy i przy wykonywaniu prozaicznych czynności domowych, więc na pewno nie był to mój ostatni audiobook.
Muszę przyznać, że nie rozumiem fenomenu "Lesia". Było kilka zabawnych momentów, ale nie takich, żeby śmiać się na głos. Główny bohater...
Autor książki jest niemieckim teologiem, ojcem pięciorga dzieci i wykładowcą tego przedmiotu na uczelni. W swojej książce starał się pokazać, że Bóg od wielu lat przedstawiany jest jako miły, słodki i uroczy gość, a tak w istocie nie jest. Wielu wierzących, współczesnych nastolatków, a także ludzi dorosłych, wybiera sobie co im pasuje w danej religii, a inne rzeczy, które...
więcej Pokaż mimo to
Bardzo dobra książka, choć tematyka nie leży w kręgu moich zainteresowań, bo nie mam kompletnie pojęcia o anatomii i to mi w znaczny sposób utrudniało lekturę tej pozycji. Autorka książki jest Szkotką i antropologiem sądowym i opisała liczne przypadki, którymi zajmowała się w swojej pracy zawodowej.
Myślałam, że jako fanka serialu "Kości" gładko przejdę przez tę pozycję....
Były już pierogi Solejukowej (z "Rancza") i kuchnia Natalii (gosposi ojca Mateusza), więc przyszła pora na gotowanie z rodzinką.pl. Poziom tej książki dorównuje tym dwóm przeze mnie wymienionym, a może jest nawet niższy. Nie znalazłam w tej pozycji dania, które chciałabym przygotować, albo są tak proste jak np. jajecznica ze szczypiorkiem, czy granola, do której zrobienia...
więcej Pokaż mimo to"Ptaki" to najlepszy zbiór opowiadań jaki w życiu przeczytałam. Spośród sześciu zamieszczonych w tym tomie utworów nie podobał mi się tylko jeden "Stary", "Monte Verita" uważam za przeciętny, natomiast pozostałe cztery zaliczyłabym nawet do wybitnych. Nie powiedziałabym, że są to opowiadania grozy (może poza tytułowymi "Ptakami"), ale raczej opowieści o samotności, traumie,...
więcej Pokaż mimo toByłam oczarowana "Kobietą w bieli", więc sięgnęłam po inną książkę autora, ale "Tajemnica mirtowego pokoju" nie porwała mnie. Książka została wydana w połowie XIX i mocno się zestarzała. Trudno znaleźć w niej cokolwiek co przetrwałoby próbę czasu i sprawiło, że współczesny czytelnik mógłby znaleźć tutaj coś dla siebie. Na dodatek często wiało nudą. Drażnił mnie sposób...
więcej Pokaż mimo to