rozwińzwiń

Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu

Okładka książki Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu Tomasz Goban-Klas
Okładka książki Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu
Tomasz Goban-Klas Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
336 str. 5 godz. 36 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
1999-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1999-01-01
Liczba stron:
336
Czas czytania
5 godz. 36 min.
Język:
polski
ISBN:
83-01-12707-4
Tagi:
media komunikowanie dziennikarstwo prasa akademickie
Średnia ocen

6,2 6,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Problemy mediów i komunikacji społecznej - uwarunkowania polskie i ukraińskie Krzysztof Gajdka, Sławomir Gawroński, Tomasz Goban-Klas, Błąd Łukasz, Kurek-Ochmańska Olga
Ocena 0,0
Problemy medió... Krzysztof Gajdka, S...
Okładka książki Projekt dla Polski. Perspektywa lewicowa Leszek Gilejko, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Janik, Andrzej Kurz, Aleksander Łukasiewicz, Andrzej Mencwel, Lech Nikolski, Janusz Reykowski, Andrzej Romanowski, Zdzisław Sadowski, Andrzej Walicki, Jerzy J. Wiatr, Piotr Żuk
Ocena 10,0
Projekt dla Po... Leszek Gilejko, Tom...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,2 / 10
26 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
354
354

Na półkach:

Zakupy używanych książek w antykwariatach lub sieci zwykle kończą się w moim przypadku nadprogramowymi pozycjami w torbie lub paczce. Ta fajna, tą warto przeczytać, a o tej gdzieś coś dobrego słyszałem. Uczucie mocy drukowanych pieniędzy, gdy za jedną niewielką karteczkę dostajemy kilkudziesięciocentymetrowy stos książek, jest z pewnością jednym z piękniejszych osiągnięć ludzkiej cywilizacji. Oczywiście kończy się na upychaniu części nabytków w tylnych częściach regałów, co już miłe nie jest, ale z kolei wiemy, że za kilka miesięcy/lat wynagrodzi nam to zdziwienie: „zupełnie zapomniałem, że kupiłem tą książkę!”.

„Media i komunikowanie masowe” dostarczyły wszystkich tych uczuć. Kupiłem ten podręcznik akademicki, wydany w 2000 r., kilka lat temu w antykwariacie z myślą, że poczytam sobie, jak profesor Goban-Klas wyobrażał sobie kilkanaście lat temu rozwój mediów elektronicznych. Nie jestem fascynatem mediów, ale interesuje mnie weryfikowanie wszelkich przeszłych prognoz społecznych i technologicznych, śledzenie „co poszło tak, a co poszło nie tak”, bo to z kolei pozwala z większą pewnością odnosić się do bieżących oczekiwań. Okazało się, że jak na podręcznik akademicki „Media...” posługują się wyjątkowo przystępnym językiem, a spektrum poruszanych tematów jest tak szerokie (ewolucja i organizacja mediów, specyfiki przekazu, interakcje między mediami, społeczeństwem i decydentami itd. itp.),że lektura okazała się całkiem wciągająca. I jednocześnie depresyjna, jeśli zderzymy wszystkie mądre teorie z obecną rzeczywistością mediów plemiennych.

Z drugiej jednak strony część z nich pozostaje użyteczna w diagnozowaniu działania mediów i dzisiaj. Ot choćby wyjaśnia, że jeśli „młodzi, wykształceni z wielkich ośrodków” głosowaliby na PiS, to Fakty prowadziłaby Danuta Holecka. Bo to analiza poparcia partii politycznych z przekrojach demograficznych „ustawia” przekaz mediów komercyjnych, a nie poglądy członków zarządu jakiejkolwiek TV. Chodzi wszak o kasę, a prezesa łatwiej zmienić niż społeczeństwo.

W obecnych czasach social mediów, to już ramotka, ale solidna. No i stymuluje do myślenia.

Zakupy używanych książek w antykwariatach lub sieci zwykle kończą się w moim przypadku nadprogramowymi pozycjami w torbie lub paczce. Ta fajna, tą warto przeczytać, a o tej gdzieś coś dobrego słyszałem. Uczucie mocy drukowanych pieniędzy, gdy za jedną niewielką karteczkę dostajemy kilkudziesięciocentymetrowy stos książek, jest z pewnością jednym z piękniejszych osiągnięć...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    46
  • Chcę przeczytać
    21
  • Posiadam
    6
  • Studia
    4
  • 2015
    2
  • Warsztat dziennikarski
    1
  • Studia i wokół studiów
    1
  • Media_Komunikacja_Kultura
    1
  • 2012
    1
  • Media/Komunikacja
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także