Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej

Wydawnictwo: Impuls
5,82 (11 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
3
6
3
5
2
4
1
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7587-319-1
liczba stron
161
język
polski
dodała
Isadora

Niniejsza praca próbuje zdefiniować prostytucję oraz scharakteryzować jej istotę, przedstawić przyczyny jej powstawania i uprawiania przez młode kobiety.

 

źródło opisu: ze wstępu autorki

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (33)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1664
Isadora | 2011-03-24
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 24 marca 2011

Niewiele jest zjawisk, które od zarania dziejów wzbudzają tak burzliwe emocje i kontrowersje, które działając silnie na zbiorową wyobraźnię jednocześnie generują głosy potępienia.
Prostytucja, czy nam się to podoba, czy nie, obecna jest w społeczeństwie nie od dzisiaj.Mocno zakorzeniona w tradycji, obyczajowości i systemie wartości jest zjawiskiem powszechnym, choć dwuznacznym moralnie, jeśli mogę użyć tego eufemizmu.
Niełatwo jest ją jednak dokładnie zdefiniować; wraz ze zmieniającą się rolą i miejscem kobiety w danej kulturze trudno jest wyznaczyć granice między normą a patologią, między swobodą obyczajową a nierządem. Jednak czy jest to babilońska kapłanka bogini Isztar, grecka hetera, japońska gejsza, luksusowa call girl czy pospolita tirówka, kobiety te łączy jedno i w zasadzie definicje są zgodne co do tego, że mianem prostytucji określamy usługę seksualną wynagradzaną materialnie (najczęściej finansowo) charakteryzującą się brakiem więzi emocjonalnej z partnerem lub...

książek: 4575
Aga CM | 2014-01-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 16 stycznia 2014

Publikacja Renaty Gardian to pierwsza próba zgłębienia zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji w Polsce. Skala tego zjawiska w Polsce jest nieznana.

Autorka wymienia czynniki sprzyjające jego powstawaniu. Objaśnia różnicę pomiędzy prostytucją a sponsoringiem. Definiuje prostytucję oraz przybliża czytelnikowi jej historię.

W publikacji autorka poszukuje odpowiedzi na pytania: dlaczego kobiety decydują się na sponsoring oraz z jakich powodów mężczyźni je sponsorują. W tym celu autorka publikacji przeprowadziła wywiady z 8 kobietami i nawiązała dialog przez internet z 64 mężczyznami - potencjalnymi sponsorami.

Jej rozmówczynie były często w przeszłości wykorzystywane seksualnie przez ojców, gwałcone przez partnerów. Pochodziły z wielodzietnych, biednych lub patologicznych rodzin. Respondentki często wykazywały niską samoocenę, poczucie winy i wstydu z powodu sposobu w jaki się utrzymują. Są osamotnione, nie mogą liczyć na wsparcie bliskich, nie mają zaufania do rodziców....

książek: 1021

Spotykamy je codziennie na ławce w parku, w trakcie czytania książki czy też w kawiarni, jak popijają espresso i nikt nie podejrzewałby, że mają sponsorów. W kręgach wtajemniczonych kobiet to tajemnica Poliszynela. Tak jest łatwiej i dla żon, narzeczonych biznesmenów oraz dla kum(1). Układ jest prosty osoba do towarzystwa za to ma opłacone studia, mieszkanie, a także hojne kieszonkowe na inne wydatki. Budzi to niesmak i poirytowanie w społeczeństwie. Takie wykorzystywanie pozycji sponsora wobec trudnej sytuacji na rynku pracy.

Do czasu przeczytania książki Zjawisko Sponsoringu sam fenomen kojarzyłem z ekskluzywną formą prostytucji. Z założenia kobiecie płacą za stosunki seksualne, ale są one rzadsze i bardziej kosztowne. To przedmiotowe sprowadzanie kobiety do urządzenia sprawiającego rozkosz mężczyźnie zafałszowuje prawdę o relacjach łączących sponsora i jego kochanki. Całą prawdę o tym biznesie można usłyszeć od samych zainteresowanych, a jak napisała autorka książki nie...

książek: 0
| 2015-10-18
Na półkach: Przeczytane

O sponsoringu czytałam jakiś czas temu. Autorka postanowiła zagłębić się w temat, o którym głośno się nie mówi. Jakby na to nie patrzeć sponsoring to forma prostytucji, tylko takiej w białych rękawiczkach.

Książka powstała na bazie rozmów z dziewczynami, które stawiały pierwsze kroki w tym zawodzie. Niektóre robiły to dla pieniędzy, żeby odbić się od finansowego dna. Inne też z pobudek finansowych, ale trochę innych- żeby mieć kasę na przyjemności. Ale tego typu relacje mogą nieźle namieszać w psychice tych młodych dziewczyn, co może odpić się na ich przyszłych relacjach z mężczyznami.

Książki nie oceniam pozytywnie, ani negatywnie. Czytając w wielu kwestiach nie zgadzałam się z autorką. Sama, będąc na jej miejscu ugryzłabym temat z innej strony i trochę zmieniła formę książki.

Jeżeli jesteś świeżynką i dziewiczym umyśle jeżeli chodzi o temat sponsoringu to lektura dla Ciebie. Dla osób advanced level polecam poszukać innej literatury.

Książka napisana jest ...

książek: 578
Asia | 2015-08-26
Na półkach: Przeczytane
książek: 194
eternityik | 2014-08-23
Na półkach: Przeczytane
książek: 600
Marta Rostkowska | 2013-01-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2010 rok
książek: 90
Marta | 2013-01-17
Na półkach: Przeczytane
książek: 824
mariuszf8 | 2012-12-30
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2010 rok
książek: 850
Aldona | 2012-06-10
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 23 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd