rozwińzwiń

Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej

Okładka książki Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej Renata Gardian-Miałkowska
Okładka książki Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Renata Gardian-Miałkowska Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
161 str. 2 godz. 41 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania:
2010-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2010-01-01
Liczba stron:
161
Czas czytania
2 godz. 41 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-7587-319-1
Tagi:
sponsoring prostytucja inicjacja seksualna
Średnia ocen

5,4 5,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Psychologia zdrowia. Wyzwanie dla biomedycznego modelu zdrowia Sally Radmacher, Charles Sheridan
Ocena 6,1
Psychologia zd... Sally Radmacher, Ch...
Okładka książki Rozbierz mnie. Psychoanaliza garderoby Catherine Joubert, Sarah Stern
Ocena 4,7
Rozbierz mnie.... Catherine Joubert, ...
Okładka książki Dlaczego Bóg nienawidzi kobiet? Ophelia Benson, Jeremy Stangroom
Ocena 6,9
Dlaczego Bóg n... Ophelia Benson, Jer...

Oceny

Średnia ocen
5,4 / 10
13 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
694
8

Na półkach: ,

Książka jest bardzo oceniająca, a stylizowana na pozycję naukową. Nie polecam.

Książka jest bardzo oceniająca, a stylizowana na pozycję naukową. Nie polecam.

Pokaż mimo to

avatar
848
334

Na półkach: , , , , ,

Spotykamy je codziennie na ławce w parku, w trakcie czytania książki czy też w kawiarni, jak popijają espresso i nikt nie podejrzewałby, że mają sponsorów. W kręgach wtajemniczonych kobiet to tajemnica Poliszynela. Tak jest łatwiej i dla żon, narzeczonych biznesmenów oraz dla kum(1). Układ jest prosty osoba do towarzystwa za to ma opłacone studia, mieszkanie, a także hojne kieszonkowe na inne wydatki. Budzi to niesmak i poirytowanie w społeczeństwie. Takie wykorzystywanie pozycji sponsora wobec trudnej sytuacji na rynku pracy.

Do czasu przeczytania książki Zjawisko Sponsoringu sam fenomen kojarzyłem z ekskluzywną formą prostytucji. Z założenia kobiecie płacą za stosunki seksualne, ale są one rzadsze i bardziej kosztowne. To przedmiotowe sprowadzanie kobiety do urządzenia sprawiającego rozkosz mężczyźnie zafałszowuje prawdę o relacjach łączących sponsora i jego kochanki. Całą prawdę o tym biznesie można usłyszeć od samych zainteresowanych, a jak napisała autorka książki nie jest łatwo je skłonić do mówienia. Osaczone i wykorzystywane seksualnie przez ojców, gwałcone i poniewierane doprowadzone do stanu, w którym jedynym wyjściem jest płatny seks. Mają obnażyć swoją cielesność by przeżyć w materialistycznym świecie nieoczekującym od nich zbyt wiele.
Pani Gardian postawiła sobie za cel dojście do prawdy o tym, dlaczego młode atrakcyjne kobiety szukają sponsorów. Już na pierwszym kroku zaskakujący jest fakt, że one nie tyle wychodzą z inicjatywą, co są nagabywane przez biznesmenów, którzy są rządni wrażeń. Odbywa się to zazwyczaj na przystankach autobusowych, przy kawie, w dyskotece. Jedno spojrzenie luźna rozmowa i podana wizytówka ze stanowiskiem i numerem telefonu. Zamożny mężczyzną z ustabilizowana pracą i na eksponowanym stanowisku oczekuje od atrakcyjnych kobiet, że na nowo sprawią by zapłonął w nich ogień seksualnego podniecenia. Są gotowi bardzo dużo poświęcić za tą chwilę. Zazwyczaj są to mężczyźni po trzydziestce, mają rodziny i podstawowym warunkiem takiego układu jest to, że o ich relacjach nie mogą dowiedzieć się żony i rodziny. Cena nie gra roli czy to będzie opłacenie studiów, hojne kieszonkowe na fatałaszki, a może wynajęcie mieszkania. Nie dziwi fakt, że tak nie brakuje chętnych, bo nie zanosi się na to by młode i zdolne kobiety miały ułatwiony start w dorosłym życiu.
Świadomość kobiet odnośnie ponoszonego ryzyka jest spora, ale niezbyt dojrzałe spojrzenie na swoją osobowość nie pozwala w pełni ocenić sytuacji.

„Też ryzyko, ale zawsze staram się sobie wyliczyć. Poza tym licho złego nie bierze(uśmiech). Ewentualnie skrobanka, jak się zdarzy” (1)

Takie podejście kobiet, które mają sponsorów nie jest odosobnione. W razie wpadki one nie mają nic i nie mogą liczyć na pomoc sponsora, który z pewnością szybko znajdzie sobie kolejną dziewczynę do towarzystwa. Kobiety często godzą życie osobiste ze sponsoringiem i choć to można trudne do wyobrażenia niejednokrotnie partnerzy kobiet nie mają pojęcia o drugim życiu partnerek.

„ Ze sponsorem widzę się o ustalonych porach w ciągu tygodnia, czasem, gdy wróci z podróży zostaję, u niego na noc. Wtedy mówię mojemu partnerowi, że jadę do domu lub coś w tym rodzaju. Jest w stanie w to uwierzyć, gdyż wie, jak często rozmawiam z rodzicami i rodzeństwem przez telefon.” (2)

Sami sponsorzy nie mają wyrzutów sumienia dla nich często to kwestia relacji stricte biznesowej jest popyt i podaż. W tym wypadku nietypowym towarem jest seks i czas, jaki poświęcają sobie obcy ludzie.
Polecam tą książkę by zrozumieć jak cienka linia dzieli sponsoring od prostytucji. Ten temat budzi kontrowersje i nie jest akceptowany przez opinię społeczną. To jednak może się zmienić z czasem podobnie przecież było z najstarszym zawodem świata. Pozytywną stroną sponsoringu jest fakt, że jedna z respondentem spotykała się z klientem za pieniądze, a teraz planują wspólne życie..

Dziękuję Oficynie Wydawniczej Impuls za możliwość zrecenzowania tej książki

(1) inaczej nałożnica, konkubina
(2) Tamże, str. 88
(3) Tamże, str. 112

Opublikowane na: http://illumien.blogspot.com/2012/12/zjawisko-sponsoringu-jako-forma.html

Opublikowane także na: http://www.facebook.com/ZapachKsiazek

Spotykamy je codziennie na ławce w parku, w trakcie czytania książki czy też w kawiarni, jak popijają espresso i nikt nie podejrzewałby, że mają sponsorów. W kręgach wtajemniczonych kobiet to tajemnica Poliszynela. Tak jest łatwiej i dla żon, narzeczonych biznesmenów oraz dla kum(1). Układ jest prosty osoba do towarzystwa za to ma opłacone studia, mieszkanie, a także hojne...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1390
923

Na półkach:

Niewiele jest zjawisk, które od zarania dziejów wzbudzają tak burzliwe emocje i kontrowersje, które działając silnie na zbiorową wyobraźnię jednocześnie generują głosy potępienia.
Prostytucja, czy nam się to podoba, czy nie, obecna jest w społeczeństwie nie od dzisiaj.Mocno zakorzeniona w tradycji, obyczajowości i systemie wartości jest zjawiskiem powszechnym, choć dwuznacznym moralnie, jeśli mogę użyć tego eufemizmu.
Niełatwo jest ją jednak dokładnie zdefiniować; wraz ze zmieniającą się rolą i miejscem kobiety w danej kulturze trudno jest wyznaczyć granice między normą a patologią, między swobodą obyczajową a nierządem. Jednak czy jest to babilońska kapłanka bogini Isztar, grecka hetera, japońska gejsza, luksusowa call girl czy pospolita tirówka, kobiety te łączy jedno i w zasadzie definicje są zgodne co do tego, że mianem prostytucji określamy usługę seksualną wynagradzaną materialnie (najczęściej finansowo) charakteryzującą się brakiem więzi emocjonalnej z partnerem lub partnerami oraz uznaniem jej za metodę zarobkowania.
Autorka w swojej pracy bardzo dokładnie i z wielką dbałością o szczegóły omawia genezę zjawiska prostytucji oraz jednej z jej coraz bardziej powszechnych i zataczających coraz szersze kręgi form, czyli sponsoringu.
Wskazuje mechanizmy i czynniki sprzyjające jego powstawaniu skupiając się na uwarunkowaniach społecznych, ekonomicznych, kulturowych i środowiskowych tego procederu. Niezwykle wnikliwie objaśnia płynność granicy między prostytucją a sponsoringiem, analizuje zbieżności i rozbieżności cechujące oba te zjawiska.
Autorka szuka przede wszystkim odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania: dlaczego kobiety decydują się na sponsoring oraz z jakich powodów mężczyźni sponsorują.
W tym celu przeprowadza liczne wywiady z młodymi kobietami mającymi swoich sponsorów (grupa dwudziestokilkuletnich studentek) oraz mężczyznami w wieku 20-45 lat, którzy zadeklarowali chęć sponsorowania.
Dzięki tym badaniom uzyskujemy nieco dokładniejszy wgląd w istotę zjawiska. Dowiadujemy się, jakie warunki psychiczne, środowiskowe i społeczno-ekonomiczne muszą zostać spełnione, aby ono zaistniało, zarówno jeśli chodzi o kobietę, jak i jej sponsora.
Poznajemy przyczyny, motywy, cele oraz skutki uczestniczenia w sponsoringu. Wnioski, jakie autorka wysnuwa, są przygnębiające i przytłaczające.
Można się wraz z nią zastanowić nad kondycją społeczeństwa, które wykształca takie naganne moralnie, acz coraz bardziej powszechne relacje damsko- męskie.
W naszych czasach sponsoring nie wynika już ze znalezienia się na marginesie życia. Jest efektem popytu i podaży na usługi seksualne. Zacieranie się różnic pomiędzy tym zjawiskiem a w zasadzie niegroźną zwyczajną swobodą seksualną powoduje jego moralne odciążenie, zaś konsumpcyjny styl życia, pogoń za wysoką pozycją społeczną oraz statusem materialnym sprawiają, że człowiek traci swą podmiotowość stając się raczej towarem, który ma przynieść maksymalny zysk przy minimum wysiłku i zaangażowania.
Czy można jakoś zaradzić tej niepokojącej tendencji? Czy istnieją sposoby na ograniczenie skali tego zjawiska? Czy możliwe jest przywrócenie właściwych proporcji między "być" a "mieć"?
Praca niniejsza pomoże czytelnikowi znaleźć odpowiedź na te i wiele innych bulwersujących i intrygujących pytań. Uświadomi ona ogrom skali zjawiska sponsoringu, jego wpływu na kształtowanie postaw moralnych i systemu wartości, pozwoli zastanowić się nad szeroko pojętymi przyczynami oraz długofalowymi i zawsze zgubnymi jego skutkami.
To bardzo mądra, wartościowa i dająca wiele do myślenia lektura.
Polecam!

Opublikowane na moim blogu:
zwiedzamwszechswiat.blogspot.com

Niewiele jest zjawisk, które od zarania dziejów wzbudzają tak burzliwe emocje i kontrowersje, które działając silnie na zbiorową wyobraźnię jednocześnie generują głosy potępienia.
Prostytucja, czy nam się to podoba, czy nie, obecna jest w społeczeństwie nie od dzisiaj.Mocno zakorzeniona w tradycji, obyczajowości i systemie wartości jest zjawiskiem powszechnym, choć...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    27
  • Przeczytane
    15
  • Posiadam
    2
  • Psychologia
    2
  • 2020
    2
  • Resocjalizacja, penitencjarystyka, kryminologia
    1
  • Psychologia/coaching/antropologia/poradniki
    1
  • Recenzowane z uprzejmości wydawnictw
    1
  • Utrwalone dagerotypy a stereotypy
    1
  • 🎓 Popularnonaukowe, naukowe
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej


Podobne książki

Przeczytaj także