Haker umysłów

Wydawnictwo: Helion
5,51 (172 ocen i 21 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
7
8
9
7
26
6
46
5
39
4
16
3
12
2
7
1
6
Darmowe dodatki Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324628766
liczba stron
160
słowa kluczowe
marketing, perswazja, NLP, psychologia
język
polski
dodał
OLA336

Złam kod ludzkiej podświadomości! Czy widziałeś hollywoodzką produkcję Klik — i robisz, co chcesz? Główny bohater filmu kupuje nowego pilota, który, oprócz telewizora, uruchamia jeszcze inne domowe urządzenia… oraz steruje psem, żoną i całym otaczającym go światem. Scenariusz nie jest najwyższych lotów, ale bez wątpienia jest to historia wysoce prawdopodobna! I to historia, która może...

Złam kod ludzkiej podświadomości!
Czy widziałeś hollywoodzką produkcję Klik — i robisz, co chcesz? Główny bohater filmu kupuje nowego pilota, który, oprócz telewizora, uruchamia jeszcze inne domowe urządzenia… oraz steruje psem, żoną i całym otaczającym go światem. Scenariusz nie jest najwyższych lotów, ale bez wątpienia jest to historia wysoce prawdopodobna! I to historia, która może przytrafić się Tobie!

Wyobraź sobie, że masz możliwość buszowania w umysłach innych i kontrolowania swojego własnego mózgu. Że potrafisz obejść wszystkie psychiczne zabezpieczenia, rozszyfrować hasła i kody PIN, tak jak robią to codziennie hakerzy włamujący się do systemów komputerowych. Jesteś handlowcem, rozmawiasz z klientem — klik, klik, klik — i modyfikujesz w jego umyśle program sterujący zainteresowaniami: sprawiasz, że zaczyna się interesować produktem, który mu oferujesz. Albo spotykasz kogoś, kto Cię pociąga — klik, klik, klik — i już instalujesz w umyśle tej osoby fantazje na Twój temat, a w jej uczuciach pożądanie oraz fascynację Twoją osobą…

Tak. Tacy "hakerzy umysłów" naprawdę istnieją i codziennie wywierają na Ciebie wpływ — na Twoje myśli, uczucia, decyzje i zachowania. Zostań jednym z nich i zacznij kontrolować emocje ludzi, z którymi rozmawiasz, wywoływać w nich wybrane przez Ciebie pragnienia i sprawiać, że będą robić to, o co ich poprosisz.

Programista mentalnych systemów:

Sprzedaż, marketing i prezentacja perswazyjna.
Ogłoszenia dla ludzkiego umysłu.
Przyciąganie i przytrzymywanie uwagi słuchacza lub czytelnika.
Kotwice, czyli "nasza piosenka".
Kontrolowanie własnych emocji i reakcji.
Zmiana wiedzy w naturalne umiejętności.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Helion, 2010

źródło okładki: http://helion.pl/

pokaż więcej

książek: 81
Viki | 2017-10-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 października 2017

"Haker umysłów", czyli jak reklamuje sam autor książka o tym, jak za pomocą NLP i psychologii wywierania wpływu kontrolować umysły innych ludzi, a na swoim zbudować antymanipulacyjny firewall.

W zamyśle Andrzeja Batko to poradnik skierowany głównie do osób zawodowo zajmujących się perswazją i wywieraniem wpływu na drugiego człowieka, czyli sprzedawców, marketingowców, speców od reklamy, spin doktorów, copywriterów i biznesmenów. Myślę jednak, że wiele osób, które interesują się rozwojem osobistym i pragną zmienić swoje relacje z otoczeniem, może ta pozycja zaintrygować.

Autor jest z nami rozbrajająco szczery i przyznaje, że w swojej książce stosuje właśnie różne techniki manipulacji. Podaje na przykład, jakich sposobów użył, aby przyciągnąć i pochwycić naszą uwagę i skłonić nas do zakupu owego poradnika (wzbudzający ciekawość tytuł, szokujące i przykuwające uwagę pierwsze zdanie: „Pieprz się dupku” (sic!), słowa wytrychy pobudzające wyobraźnię: jak, dlaczego, twój, bezpłatnie, tajny, sekretny).

Znajdziemy tutaj wiele analogii i nawiązań do komputera oraz terminologii zaczerpniętych z informatyki (np. lewa półkula mózgu to firewall, nawyki – software, itp.). Autor szczegółowo omawia, by posłużyć się jego językiem, sposoby łamania kodów ludzkiej podświadomości i podaje ścieżki dostępu do naszego mózgu. I chociaż już na samym początku zaznacza, że człowiek nie jest cyborgiem ani maszyną i takie programowanie nie do końca jest możliwe, to jednak cała dalsza treść poradnika jest próbą udowodnienia, że tak naprawdę wszystko zależy od użytych technik i umiejętności „hakera”. Ludzie bowiem bardzo często działają na zasadzie autopilota. Jest więc tylko kwestią umiejętnego wciskania odpowiednich przycisków, aby wpłynąć na ich zachowania. Science fiction? Niezupełnie.

Wśród arsenału narzędzi, którymi posługują się osoby wpływające na ludzką podświadomość Batko wymienia między innymi:
• tworzenie żywych obrazów odwołujących się do prawej półkuli mózgu, wyobraźni, do emocji („Dowiedz się co ich boli, rozgrzeb ranę i zaproponuj lekarstwo”),
• powoływanie się na społeczne autorytety (ekspertów w danej dziedzinie, profesorów, instytuty, renomowane pisma branżowe, itp.),
• odwoływanie się do społecznego dowodu słuszności (zasada konformizmu – przecież większość nie może się mylić),
• kotwiczenie, czyli warunkowanie pożądanych stanów emocjonalnych za pomocą bodźców pobudzających zmysły,
• dostrajanie się do osoby, na którą chce się wpłynąć (jej tempa wypowiedzi, wartości centralnych, mowy ciała).

„Trening czyni mistrza”, czyli jak mówi Batko, aby dokonać skoku na ludzki umysł, oprócz wiedzy teoretycznej, jakimi metodami posłużyć się, potrzebna jest również praktyka, w czasie której możliwe będzie umiejętne połączenie w/w metod i nabycie wprawy. Jednak, jak ostrzega nas psycholog, wdrożenie wiedzy teoretycznej i zastosowanie jej w rzeczywistości, może nie być już takie proste. Człowiek bowiem jest bardzo skomplikowaną istotą i czasami wymienione metody mogą zawieźć i nie zadziałać. Zresztą, podobnie jak nie do każdego komputera uda się włamać, bo niektóre mają zbyt dobre zabezpieczenia, tak samo jest z ludźmi. Nie ulega jednak wątpliwości, że wymienione przez autora metody ułatwiają, w większości przypadków, w mniejszym lub większym stopniu „rozkodowanie naszych zachowań”.

Może pojawić się tutaj pytanie o etyczny aspekt tak zdobytej wiedzy. Czy takie wpływanie na ludzkie zachowania jest moralne? Gdzie leży granica między niewielką perswazją, a świadomym graniem na silnych emocjach? Z wywieraniem wpływu na drugiego człowieka mamy bowiem do czynienia na co dzień. Świat mass mediów, firmy marketingowe i agencje reklamowe od dawna świadomie stosują w/w praktyki. Nawet małe dziecko do osiągnięcia pożądanego efektu, potrafi świadomie, a częściej podświadomie stosować całą gamę metod, począwszy od próśb, płaczu, a na tupaniu i dzikich spazmach na podłodze kończąc. Książka ta może więc być również swoistą tarczą ochronną i dawać wskazówki, jak rozróżnić niebezpieczne sygnały i kiedy powinno nam się włączyć ostrzegawcze czerwone światełko, tak abyśmy mogli bronić się przed cynicznymi manipulatorami i ich praktykami. Przy wpływaniu na ludzkie emocje wydaje się, że najważniejsze są intencje osoby trzymającej ster. Jeśli ta składa propozycję typu win-win, czyli obydwie strony wygrywają i są zadowolone, to jej działania są usprawiedliwione. Natomiast postępowanie może wydawać się podejrzane i niemoralne przy propozycji typu win-lose, gdy korzyści czerpie ewidentnie tylko jedna strona. Nie od dzisiaj wiadomo, że wiedza to potężny oręż i to od nas zależy w jaki sposób ją wykorzystamy. To my wartościujemy nasze czyny jako moralne lub nie i my ponosimy za nie odpowiedzialność. Z tą książką może więc być trochę jak z odbezpieczonym i nabitym karabinem. Gdy wpadnie w niepowołane ręce - mogą być ofiary. ;) *


* Recenzja po raz pierwszy zamieszczona została 30.03.2013 r. na stronie: www.bookfreak.pl

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Roman Wilhelmi. Biografia

Od dawna chciałam przeczytać biografię tak niezwykłego aktora. Wreszcie znalazłam czas i jestem zadowolona z lektury. W książce jest rzeczywiście najw...

zgłoś błąd zgłoś błąd