Rowerowe miasto. Holenderski sposób na ożywienie miejskiej przestrzeni
- Kategoria:
- reportaż
- Seria:
- Miasto szczęśliwe
- Wydawnictwo:
- Wysoki Zamek
- Data wydania:
- 2021-11-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-11-01
- Liczba stron:
- 204
- Czas czytania
- 3 godz. 24 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788396010766
- Tłumacz:
- Klementyna Dec
- Tagi:
- miasto rowery architektura Holandia
Jest taki kraj, w którym członkinie i członkowie rządu dojeżdżają na swoje zaprzysiężenie rowerem. Ale jeszcze 50 lat temu nic tego nie zapowiadało! Przestrzenie Amsterdamu czy Rotterdamu, odbudowane po wojnie w duchu modernizmu, były przepełnione samochodami i zupełnie nie nadawały się do jazdy rowerem. W swojej książce Melissa i Chris Bruntlettowie opowiadają o tym, jak doszło w Niderlandach do rewolucji, dzięki której rowery stały się nie tylko tematem politycznym, ale i narzędziem transformacji transportu, przestrzeni miejskiej, edukacji, handlu, usług oraz całego holenderskiego stylu życia. W Rowerowym mieście przeczytacie o tym, jak łącząc inżynierię ruchu z inżynierią społeczną, stworzono mobilność miejską dostępną dla każdego – nie tylko dla młodych i sprawnych – a także jak zwalczano wykluczenie transportowe poza wielkimi miastami. Dowiecie się, dlaczego warto projektować elektromobilności nie tylko na cztery koła oraz w jaki sposób, wykorzystując rowery, podnieść zarówno jakość transportu zbiorowego, jak i poziom bezpieczeństwa na ulicach – mimo skłonności wszystkich uczestników ruchu drogowego do naginania jego zasad.
Co szczególnie cenne z polskiej perspektywy, Bruntlettowie zastanawiają się także, jak przeszczepiać holenderskie rozwiązania i doświadczenia na zagraniczny grunt. Polecam tę książkę jako inspirację dla polityków, działaczy lokalnych, architektów, urbanistów, inżynierów, cyklistów oraz wszystkich tych, którym zależy na lepszej przyszłości naszych miast. W dobie usprawniania przestrzeni miejskiej za pomocą różnych high tech rozwiązań – takich jak drony czy autonomiczne pojazdy – warto nie zapominać o starych, dobrych dwóch kółkach.
Krzysztof Gubański, aktywista rowerowy i autor bloga Jeden samochód mniej
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 55
- 22
- 8
- 4
- 3
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Rowerowe miasto. Holenderski sposób na ożywienie miejskiej przestrzeni
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Autorzy odkrywają, że można normalnie, bardziej zdrowo i oszczędniej żyć bez samochodu, jako codziennego środka transportu używając roweru. Podróżują więc do Europy, głównie do Holandii i Danii, aby sprawdzić, jak wyglądają miasta, gdzie pieszych i rowerzystów nie traktuje się jak podludzi. Momentami książka sprawia wrażenie propagandy w amerykańskim stylu, bo zarówno inicjatywy opisywane w Kanadzie jak i w Stanach wyglądają na bardzo embrionalne. Więc w tekście entuzjazm zdaje się przerastać skalę osiągnięć opisywanych tam pasjonatów. Choć są też wskazane faktycznie spektakularne osiągnięcia w przywracaniu północnoamerykańskich miast do ludzkiej skali. Można też się przekonać, że nienawiść do osób jeżdżących rowerami nie jest wyłącznie polską specjalnością. Oby kiedyś do normalności opisywanej na przykładzie Holandii i Danii dojrzeli i nasi włodarze, planiści czy nawet kierowcy.
Autorzy odkrywają, że można normalnie, bardziej zdrowo i oszczędniej żyć bez samochodu, jako codziennego środka transportu używając roweru. Podróżują więc do Europy, głównie do Holandii i Danii, aby sprawdzić, jak wyglądają miasta, gdzie pieszych i rowerzystów nie traktuje się jak podludzi. Momentami książka sprawia wrażenie propagandy w amerykańskim stylu, bo zarówno...
więcej Pokaż mimo toŚwieża i lekka pozycja z tematyki rowerowej. Baaardzo polecam dla osób zaangażowanych w nowe style życia, miasto i miejskość.
Świeża i lekka pozycja z tematyki rowerowej. Baaardzo polecam dla osób zaangażowanych w nowe style życia, miasto i miejskość.
Pokaż mimo to