Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi

Wydawnictwo: Wysoki Zamek
7,38 (26 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
3
8
9
7
7
6
4
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788394736521
liczba stron
368
język
polski
dodał
wojtasgp

Janette Sadik-Khan udało się zrealizować to, co wydawało się niemożliwe. Jako komisarz ds. transportu, podczas kadencji burmistrza Michaela Bloomberga, w latach 2007–2013 przeprowadziła w Nowym Jorku urbanistyczną rewolucję. Jej najważniejsze i najodważniejsze projekty to oddanie pieszym ogromnych przestrzeni wcześniej zajmowanych przez ruch samochodowy, budowa setek kilometrów dróg dla...

Janette Sadik-Khan udało się zrealizować to, co wydawało się niemożliwe. Jako komisarz ds. transportu, podczas kadencji burmistrza Michaela Bloomberga, w latach 2007–2013 przeprowadziła w Nowym Jorku urbanistyczną rewolucję. Jej najważniejsze i najodważniejsze projekty to oddanie pieszym ogromnych przestrzeni wcześniej zajmowanych przez ruch samochodowy, budowa setek kilometrów dróg dla rowerów, uruchomienie szybkich linii autobusowych SBS i roweru publicznego. Zmagania o miasto dla ludzi opisała wraz ze swoim współpracownikiem Sethem Solomonowem w prezentowanej książce. Ostatecznie, dzięki determinacji Janette Sadik-Khan i jej zespołu, Nowy Jork stał się miastem bardziej przyjaznym dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej, a jednocześnie pełnym zieleni i mniej zakorkowanym. Niewątpliwy sukces zespołu Janette Sadik-Khan jest ogromną inspiracją dla wszystkich, którym bliska jest idea „miasta szczęśliwego”. We wstępie i na zakończenie autorka trawestuje słowa Franka Sinatry: „Jeśli coś można zrobić w Nowym Jorku, to da się to zrobić wszędzie” – to wystarczająca zachęta także dla polskiego czytelnika. Książka stanowi kontynuację wątków poruszonych przez Charlesa Montgomery’ego w Mieście szczęśliwym. Autorzy Walki o ulice pokazują od strony praktycznej, jak wcielić w życie opisane przez niego idee.

 

źródło opisu: http://www.wysokizamek.com.pl/walka-o-ulice--jak-o...(?)

źródło okładki: http://www.wysokizamek.com.pl/walka-o-ulice--jak-o...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (115)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 305
ArekDao | 2018-04-23
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 22 kwietnia 2018

Książka utrzymana w realiach nowojorskich, stąd przeniesienie wielu z opisanych pomysłów na polski grunt jest mocno utrudnione. Ulice tak szerokie, że bez trudu z sześciu pasów da się zrobić dwa pasy dla samochodów, buspas, ścieżkę rowerową i jeszcze miejsca parkingowe przy krawężniku - to jednak inny świat. Mimo wszystko polecam wszystkim zainteresowanym kształtem współczesnego miasta, bardziej niż podręcznik malowania ulic jest to opowieść o tym jak przepychać reformy drogowe tak, żeby okazały się one sukcesem.

książek: 143
Jakub | 2017-11-21
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 21 listopada 2017

Jak sprawić, żeby miasto było mniej nieludzkie?
Ta książka tryska pomysłami, a historia przemiany opowiedziana jest w przystępny sposób. Ta pozycja powinna znaleźć się na honorowym miejscu w biblioteczce każdego urzędu czy instytucji odpowiedzialnej za strukturę i wygląd ulicy.
Co więcej(!), okropnie inspiruje do wzięcia sprawy w swoje ręce, bo pokazuje, że oddolne inicjatywy potrafią rezonować!

książek: 239
Piotr | 2017-12-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 grudnia 2017

Niestety książka ta to poradnik dla urbanistów. Ja tam, oprócz informacji, że NY nie różni się zbyt wiele od Warszawy i że cykliści są nienawidzeni na całym świecie nie znalazłem :(

książek: 53
GreenTeaFan | 2018-01-01
Na półkach: Przeczytane

Przede wszystkim napisana przystępnie, nie ma tu jakichś technicznych zawiłości. Autorka opisuje tutaj zmianę podejścia do projektowania ulic i samego miasta, wg niej obecnie w miastach panuje mit samochodocetryzmu, który podporządkowuje infrastrukturę tylko wygodnemu poruszaniu się samochodem, pomijając potrzeby innych mieszkańców : rowerzystów, pieszych, a co za tym idzie powoduje obumieranie niektórych obszarów (funkcji) miasta.
Daje wyraz poglądom, że miasta powinny być wygodnym i zaspokajającym różne potrzeby miejscem.

książek: 171
sabort | 2017-12-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 grudnia 2017

Nastraja optymistycznie do życia w mieście.

książek: 9
katarzyna111877 | 2018-04-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: styczeń 2018
książek: 791
agaleszcz | 2018-04-22
Przeczytana: 22 kwietnia 2018
książek: 153
studencka | 2018-04-19
książek: 475
becik | 2018-04-03
Przeczytana: 15 kwietnia 2018
książek: 230
Julia Swoboda | 2018-04-03
Na półkach: 2018, Przeczytane
Przeczytana: 13 marca 2018
zobacz kolejne z 105 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd