Kroniki Cypher
Wydawnictwo: FoxGames literatura młodzieżowa
112 str. 1 godz. 52 min.
- Kategoria:
- literatura młodzieżowa
- Tytuł oryginału:
- The Cypher Files: An Escape Room… in a Book!
- Wydawnictwo:
- FoxGames
- Data wydania:
- 2021-11-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-11-10
- Liczba stron:
- 112
- Czas czytania
- 1 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- Tłumacz:
- Michał Gołębiowski
- Tagi:
- łamigłówki złamanie kodów wirtualne pokoje escape room śledztwo
Jesteś agentem CY.P.H.E.R, tajnej międzynarodowej agencji wyspecjalizowanej w rozwiązywaniu z pozoru niemożliwych do ukończenia spraw opartych na kodzie. Twoi partnerzy zaczynają znikać w tajemniczych okolicznościach, a po Twoich śladach depcze nieznany Ci wróg. Czas ucieka, a Ty musisz złamać kod, żeby przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Rozwiązuj łamigłówki, przeszukuj wirtualne pokoje i pozwól, żeby pochłonęło Cię to nierozwiązane dotąd śledztwo.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 54
- 39
- 26
- 4
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Jeżeli chodzi o mnie, to wciąż jestem w szoku po tym, co się stało. Minie trochę czasu zanim będę miał coś do powiedzenia. Oprócz tego, że brawo.
dodaj nowy cytat
Więcej
OPINIE i DYSKUSJE
To zdecydowanie najlepsza tego rodzaju książka, jaką miałam okazję przeczytać. Oprócz różnorodnych zagadek można odnaleźć tu także wciągającą fabułę, niepokojącą atmosferę i świetne opracowanie graficzne. Jako początkująca miałam pewien problem z częścią zadań, ale żadne z nich nie było moim zdaniem zbyt przekombinowane. Zdecydowanie polecam.
To zdecydowanie najlepsza tego rodzaju książka, jaką miałam okazję przeczytać. Oprócz różnorodnych zagadek można odnaleźć tu także wciągającą fabułę, niepokojącą atmosferę i świetne opracowanie graficzne. Jako początkująca miałam pewien problem z częścią zadań, ale żadne z nich nie było moim zdaniem zbyt przekombinowane. Zdecydowanie polecam.
Pokaż mimo toŚwietne domowe rozwiązanie dla osób, które lubią zagadki w escape room'ach.
Świetne domowe rozwiązanie dla osób, które lubią zagadki w escape room'ach.
Pokaż mimo toPo doświadczeniach z poprzednimi Dziennikami to była bułka z masłem ;-) chociaż zagadka z Noblem przysporzyła mi trochę więcej kłopotów i musiałem zajrzeć do podpowiedzi.
Jedyny minus, za który odejmuje gwiazdkę, to zbyt mało zadań do rozwiązania, takie moje małe rozczarowanie. W poprzednich Dziennikach zawsze było ich ponad 40, a tu trzydziestu nie ma.
Nie mniej jednak książka jest godna polecenia, bo oprócz łamigłówek jest też część fabularna. Trochę w książce, trochę w sieci - fajnie wszystko razem się uzupełnia.
Na pewno jest to doskonała pozycja dla miłośników zagadek logicznych i szaradziarskich.
PS. Sugeruje, aby do notatek używać własnego notatnika i nie pisać po książce, jak sugeruje wydawca. Wracając do książki np. za rok, trzeba będzie od nowa szukać właściwych odpowiedzi, i znowu będzie zabawa. :-)
"Jeżeli chodzi o mnie, to wciąż jestem w szoku po tym, co się stało. Minie trochę czasu zanim będę miał coś do powiedzenia. Oprócz tego, że brawo."
Po doświadczeniach z poprzednimi Dziennikami to była bułka z masłem ;-) chociaż zagadka z Noblem przysporzyła mi trochę więcej kłopotów i musiałem zajrzeć do podpowiedzi.
więcej Pokaż mimo toJedyny minus, za który odejmuje gwiazdkę, to zbyt mało zadań do rozwiązania, takie moje małe rozczarowanie. W poprzednich Dziennikach zawsze było ich ponad 40, a tu trzydziestu nie ma.
Nie mniej jednak...
Zdecydowanie najlepsza ze wszystkich części.. Wszystkie zagadki są logiczne, a fabuła wreszcie istnieje i wymaga większego skupienia, przez co każda jedna rozwiązana zagadka daje wielką radość.
Zdecydowanie najlepsza ze wszystkich części.. Wszystkie zagadki są logiczne, a fabuła wreszcie istnieje i wymaga większego skupienia, przez co każda jedna rozwiązana zagadka daje wielką radość.
Pokaż mimo toWedług mnie najlepsza część z serii Dziennik, polecam!
Według mnie najlepsza część z serii Dziennik, polecam!
Pokaż mimo toKroniki Cypher to interaktywna gra książkowa, w której czytelnik-gracz wciela się w rolę agenta organizacji o nazwie CY.P.H.E.R. – czyli tajnego wywiadu do spraw szyfrów, zagadek, hieroglifów i enigm. To międzynarodowa agencja specjalizująca się w rozwiązywaniu spraw pozornie niemożliwych, którym nie są w stanie podołać narodowe agencje bezpieczeństwa. Jak dowiadujemy się ze wstępu: „mężczyźni i kobiety z CY.P.H.E.R. to zwyczajne osoby dokonujące nadzwyczajnych rzeczy”, które „mają przemożny wpływ na bezpieczeństwo świata”.
Zagadka, którą mamy rozwiązać dotyczy zaginięcia trzech – pozornie przypadkowych i zupełnie ze sobą nie powiązanych – osób w niewielkiej miejscowości Norton. Musimy więc, przede wszystkim ustalić tożsamość zaginionych, rozpracować znaczenie zostawionych przez nich poszlak, by następnie, krok po kroku, zacząć odkrywać, co się z nimi stało.
(...)
Co robi największe wrażenie, to fakt, że to wszystko od początku do końca trzyma się kupy i że nie jest to po prostu zbiór przypadkowych łamigłówek, tylko spójna historia z sensowną fabułą, postaciami i zwrotami akcji. Może nie aż tak dobra, jak w filmach akcji czy thrillerach, ale wystarczająco wciągająca, żebyśmy chcieli dobrnąć do końca i samodzielnie poznać rozwiązanie. Satysfakcja jest przy tym naprawdę spora, nawet jeśli sama puenta nie zwala z nóg.
Recenzja na blogu Nasza Nisza: https://naszanisza.pl/blog/agentem-byc-czyli-kroniki-cypher-dimitrisa-chassapakisa/
Kroniki Cypher to interaktywna gra książkowa, w której czytelnik-gracz wciela się w rolę agenta organizacji o nazwie CY.P.H.E.R. – czyli tajnego wywiadu do spraw szyfrów, zagadek, hieroglifów i enigm. To międzynarodowa agencja specjalizująca się w rozwiązywaniu spraw pozornie niemożliwych, którym nie są w stanie podołać narodowe agencje bezpieczeństwa. Jak dowiadujemy się...
więcej Pokaż mimo to"Kroniki Cypher" to kolejna odsłona interaktywnej serii gier książkowych. Tym razem mamy znacznie dosłowniej zarysowaną fabułę (pierwsze Dzienniki w dużej mierze bazowały na domysłach i stopniowym odkrywaniu szczątków historii). Wcielamy się w agenta międzynarodowej organizacji C.Y.P.H.ER. specjalizującej się w najtrudniejszych dochodzeniach kryminalnych. Naszym zadaniem jest rozwikłanie sprawy tajemniczych zaginięć...
Muszę przyznać, że taka inna odsłona serii bardzo przypadła mi do gustu. Mechanika w zasadzie się nie zmieniła - mamy szereg zagadek na większości stron Dziennika, musimy odkryć zarówno samo zadanie, jak i jego rozwiązanie, wykorzystując spostrzegawczość, logiczne myślenie, niekiedy bawiąc się w zaginanie stron, czy przeszukując internet. Odpowiedzi podajemy na stronie internetowej. Tym razem podobnie z rozszerzoną i bardzo ciekawą fabułą wprowadzoną rozszerzone możliwości mobilne - część elementów fabularnych toczy się poza książką, a w dodatku mamy mechanikę AR i VR przy niektórych zagadkach, co daje możliwość wirtualnego obejrzenia niektórych miejsc i rewelacyjnie wspomaga interaktywność rozrywki - ja byłam zachwycona! Zagadki były moim zdaniem nieco prostsze, niż w poprzednich częściach (choć i tak musialam kilka razy skorzystać z podpowiedzi),a każda rozwikłana łamigłówka przynosiła ogromną satysfakcję 😊 Było też nieco bardziej "escaperoomowo" - niektóre zagadki w miarę możliwości zostały zbliżone do typowych dla pokojów zagadek 😊
Jak zawsze jakościowe wykonanie na wysokim poziomie - najbardziej cieszą też karty "do druku", dzięki czemu nie musimy niszczyć książki przy bardziej manualnych zagadkach - uff! 😉
Dla fanów gamebooków i kryminałów - pozycja obowiązkowa! 😍
"Kroniki Cypher" to kolejna odsłona interaktywnej serii gier książkowych. Tym razem mamy znacznie dosłowniej zarysowaną fabułę (pierwsze Dzienniki w dużej mierze bazowały na domysłach i stopniowym odkrywaniu szczątków historii). Wcielamy się w agenta międzynarodowej organizacji C.Y.P.H.ER. specjalizującej się w najtrudniejszych dochodzeniach kryminalnych. Naszym zadaniem...
więcej Pokaż mimo toKroniki Cypher to już czwarta książka z zagadkami od Fox Games, po którą sięgnęłam i muszę Wam powiedzieć, że chyba najlepsza!
W poprzednich ("Dziennik 29", "Dziennik 29. Przebudzenie", "Wyprawa 1907. Zakazane Kopalnie") zagadki były świetne, ale sama fabuła kompletnie mnie nie ciekawiła. Tutaj natomiast doskonałe jest wszystko: zagadki, fabuła oraz mechanika!
Zagadki są nieoczywiste, bardzo ciekawe i dopracowane. Niektóre rozwiązaliśmy dość szybko, przy innych utykaliśmy na długo. Zdarzało się nawet, że musieliśmy schować dumę do kieszeni i sprawdzić podpowiedź. Na końcu książki jest arkusz z drobnymi wskazówkami, a na stronie internetowej można znaleźć podpowiedzi już konkretne, praktycznie od razu naprowadzające na właściwy trop.
Pierwszy raz spotkałam się z zagadkami mającymi po kilka stron. Były to na przykład pokoje, w których trzeba było wyszukać wskazówek - pomieszczenia A - I, każde na osobnej stronie. Jak zwykle ciekawie została też wykorzystana strona internetowa - niektóre zagadki kierują do przeglądarki, która lepiej niż papier pozwala przeszukać mieszkania ofiar czy wybrać numer telefonu.
Jestem zachwycona kierunkiem, w którym zmierza ta seria - każda kolejna książka jest coraz lepsza, a twórcom wcale nie kończą się pomysły!
Kroniki Cypher to już czwarta książka z zagadkami od Fox Games, po którą sięgnęłam i muszę Wam powiedzieć, że chyba najlepsza!
więcej Pokaż mimo toW poprzednich ("Dziennik 29", "Dziennik 29. Przebudzenie", "Wyprawa 1907. Zakazane Kopalnie") zagadki były świetne, ale sama fabuła kompletnie mnie nie ciekawiła. Tutaj natomiast doskonałe jest wszystko: zagadki, fabuła oraz mechanika!
Zagadki są...
Bardzo dobra książka.
Bardzo dobra książka.
Pokaż mimo toByliście kiedyś w escape roomie? Podobała Wam się taka przygoda? Wkręciliście się w rozwiązywanie stosu nieszablonowych zagadek w celu wydostania się z pokoju? Jeśli tak, to mam coś w sam raz dla Was! Przedstawiam Wam grę książkową "Kroniki CYPHER"!
"Kroniki Cypher" to książka, w którą należy grać. Brzmi dziwnie, prawda? Książka składa się nietuzinkowych zagadek, które trzeba rozwiązać, aby przejść dalej. Wymagają one niekonwencjalnego podejścia i nieszablonowego myślenia - tu nic nie jest takie, jakie na pierwszy rzut oka się wydaje. Czasami trzeba ciąć, łączyć, zaginać, rysować, przeszukiwać wirtualne pokoje, czasami nawet wspomagać się internetową wiedzą. Do książki stworzona została dedykowana aplikacja, która jest niezbędnym elementem całej gry. Gdy rozwiążemy zagadkę, do aplikacji wprowadzamy otrzymane hasło - jeśli jest poprawne, otrzymamy klucz potrzebny do rozszyfrowania kolejnych łamigłówek.
Ta książka pochłonęła mnie bez reszty! Bywały zadania, które roztrzaskiwałam w kilka minut, ale bywały też takie, nad którymi głowiłam się po kilka dni 🙈. Ta pozycja ma w sobie coś niezwykle magnetyzującego - od kiedy ją zaczęłam, najchętniej nie robiłabym nic innego, tylko ciągle grała. Tu nie da się powiedzieć "Dzisiaj rozwiążę tylko dwie zagadki." Jak rozwiążesz jedną, to automatycznie przechodzisz do drugiej, od drugiej do trzeciej, a w końcu orientujesz się, że przesiedziałaś nad tym cały wieczór. Pod koniec musiałam dawkować sobie łamigłówki, tak bardzo nie chciałam zbyt szybko ich skończyć. I tu mam właśnie jedną uwagę - mogłoby być ich trochę więcej! 🙈
Nigdy przedtem nie grałam w grę książkową, ale teraz wiem, że sięgnę po taką jeszcze nie jeden raz. To świetna przygoda i na pewno duże urozmaicenie czytelnicze. W końcu nie codziennie "czyta" się takie książki :).
Byliście kiedyś w escape roomie? Podobała Wam się taka przygoda? Wkręciliście się w rozwiązywanie stosu nieszablonowych zagadek w celu wydostania się z pokoju? Jeśli tak, to mam coś w sam raz dla Was! Przedstawiam Wam grę książkową "Kroniki CYPHER"!
więcej Pokaż mimo to"Kroniki Cypher" to książka, w którą należy grać. Brzmi dziwnie, prawda? Książka składa się nietuzinkowych zagadek, które...