Cyberpunk: The Roleplaying Game of the Dark Future
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Wydawnictwo:
- Talsorian Games
- Data wydania:
- 1990-08-28
- Data 1. wydania:
- 1990-08-28
- Liczba stron:
- 250
- Czas czytania
- 4 godz. 10 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9780937279137
- Tagi:
- rpg cyberpunk wszczepy przyszłość fantastyka
The corporations control the world from their skyscraper fortresses, enforcing their rule with armies of cyborg assassins. On the street, Boostergangs roam a shattered urban wilderness, killing and looting. The rest of the world is a perpetual party as fashion-model beautiful techies rub biosculpt jobs with battle armored road warriors in the hottest clubs, sleaziest bars and meanest streets this side of the Postholocaust. The future never looked so bad.
But you can change it. You’ve got interface plugs in your wrists, weapons in your arms, lasers in your eyes, bio-chip programs screaming in your brain. You’re wired in, cyberenhanced and solid state as you take it to the fatal Edge where only the toughest and the coolest can go.
Cyberpunk: the original roleplaying game of the dark future; a world of corporate assassins, heavy-metal heroes and brain burning cyberhackers, packed with cutting edge technology and intense urban action. Within this box, [sic] you’ll find everything you need to tackle the mean streets of the 2000’s = in a game system that combines the best in realistic action and playability.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 63
- 42
- 26
- 8
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Jak się w to zagrywałam! W latach 90-tych, obok Warhamera, było to moje ulubione RPG. Ale książka nie tylko jest podręcznikiem do gry, jest też kopalnią pomysłów jak mogłaby wyglądać przyszłość, czy raczej nasza teraźniejszość, według żyjących w 1980 roku. Dla mnie samo to jest na tyle ciekawe, że lubię do tego podręcznika, i jego następców, wracać. Porównywanie tego, jak widziano lata 20-te w 80-tych jest co najmniej fascynujące.
Jak się w to zagrywałam! W latach 90-tych, obok Warhamera, było to moje ulubione RPG. Ale książka nie tylko jest podręcznikiem do gry, jest też kopalnią pomysłów jak mogłaby wyglądać przyszłość, czy raczej nasza teraźniejszość, według żyjących w 1980 roku. Dla mnie samo to jest na tyle ciekawe, że lubię do tego podręcznika, i jego następców, wracać. Porównywanie tego, jak...
więcej Pokaż mimo toOd mojej ostatniej sesji w CP2020 minęło niemal 20 lat, ale okazuje się, ze wciąż pamiętam sporą część realiów świata i mechaniki. Wiadomo, że na moją ocenę w sporym stopniu wpływa czynnik nostalgii, dlatego jest wysoka, pomimo oczywistych błędów, jakie widzę w mechanice, jej niepotrzebnego skomplikowania i anachroniczności. Poza tym niektóre wynalazki, które autorzy gry wyobrażali sobie w 2020, wydają się wręcz śmieszne z dzisiejszego punktu widzenia, podobnie jak wizja Sieci. A jednak fajnie było na nowo zanurzyć się we wspomnieniach.
Od mojej ostatniej sesji w CP2020 minęło niemal 20 lat, ale okazuje się, ze wciąż pamiętam sporą część realiów świata i mechaniki. Wiadomo, że na moją ocenę w sporym stopniu wpływa czynnik nostalgii, dlatego jest wysoka, pomimo oczywistych błędów, jakie widzę w mechanice, jej niepotrzebnego skomplikowania i anachroniczności. Poza tym niektóre wynalazki, które autorzy gry...
więcej Pokaż mimo toSystem RPG jako książka do zrecenzowania, świat się kończy :) Owszem ten system ma wady wymienione przed przedmówców ale był to jeden z pierwszych systemów RPG po polsku w który zagrałem. Poza tym wyróżniał się tym iż nie był osadzony w świecie magii, orków, krasnoludów itd. później ktoś zrobił dwa w jednym i tak powstał Shadowrun (ale to temat na osobną opowieść). Mnie zafascynowała w tym systemie wizja mrocznej przyszłości, bohaterowie (można było sobie stworzyć np. takiego Macgyver-a) o rockmanie, nomadzie, fixerze i innych postaciach nie wspominając. Cyborgizacje i nowe technologie m.i.n. nanoidy, wszechobecne korporacje sprawujące faktyczne rządy i wiele, wiele innych. Miłość do Cyberpunka trwa u mnie do dziś.
System RPG jako książka do zrecenzowania, świat się kończy :) Owszem ten system ma wady wymienione przed przedmówców ale był to jeden z pierwszych systemów RPG po polsku w który zagrałem. Poza tym wyróżniał się tym iż nie był osadzony w świecie magii, orków, krasnoludów itd. później ktoś zrobił dwa w jednym i tak powstał Shadowrun (ale to temat na osobną opowieść). Mnie...
więcej Pokaż mimo toTrochę przestarzały system RPG. Mimo wszystko klasyka.
Trochę przestarzały system RPG. Mimo wszystko klasyka.
Pokaż mimo toPo pierwsze - polskie wydanie jest paskudne. Kupowałam nowy egzemplarz całkiem niedawno (więc zakładam, że jeśli były jakieś erraty, to powinny być uwzględnione),ale jest w nim sporo błędów - w tekście, w składzie, w formatowaniu. Poucinane zdania, mocno nieintuicyjny rozkład elementów na stronie, zmieniające wielkość czcionki - to wszystko się zdarza, nierzadko, i czasem zmusza do wyszukiwania zasad w sieci, dla pewności.
Po drugie - mechanika ma swoje lata, i to widać. Bez matematyki się nie obejdzie, i można się od tego odbić. Siłą systemu jest setting i klimat, a mechanika to wspiera - o wsparcie płynności z gry musimy się troszeczkę postarać sami ;). Z moich sugestii:
- ogranie "na sucho" przynajmniej kilku konfiguracji walk z graczami przed każdą nową kampanią to świetny pomysł. Strzelanina Piątkowej Nocy (system walki) jest fajna i daje dużo frajdy, pod warunkiem że toczy się w miarę płynnie, a do tego musimy wiedzieć, co i gdzie dodawać (albo jak modyfikujemy zasady, żeby tego nie robić)
- kolejnym dobrym pomysłem jest przeszukanie sieci pod kątem popularnych modyfikacji i uproszczeń zasad, jest tego masa - można sobie powybierać i skonfigurować system pod siebie.
- o ile cała drużyna nie chce grać netrunnerami, polecam zapomnieć o tej klasie jako czymś grywalnym. Koniec kropka - bez poważnych ingerencji w mechanikę systemu netrunner w mieszanej drużynie zabije płynność sesji.
Po trzecie - jak ktoś przepada za klimatem, jest z tego świetna zabawa. Przyzwolenie na "styl ponad wszystko" daje duże pole do popisu (pamiętajmy, że ponure, zlane deszczem ulice Los Angeles to styl, tak jak chromoręcy bogowie rocka przemawiający głosem Keanu Reevesa).
Podsumowując, system wymaga trochę pracy od Mistrza Gry, ale we wprawnych rękach podsunie narzędzia do poprowadzenia wspaniałych przygód. Czymś trzeba zaspokoić pragnienie w oczekiwaniu na CP2077, to się sprawdzi świetnie.
Na koniec - gorąco polecam przyjrzenie się dodatkom dostępnym na DriveThruRPG. Dla Mistrzów przydatne będą przede wszystkim Night City (szczegółowy opis miasta z masą haczyków na przygody) oraz Augmented Reality (zestaw tabel losowych do generowania NPC i lokacji, świetnie utrzymuje i wpiera klimat, pozwala na uzupełnienie naszych pomysłów smaczkami i szczegółami). Przygody modułowe również ciekawe, chociaż tutaj to już zdecydowanie bardziej kwestia gustu.
Po pierwsze - polskie wydanie jest paskudne. Kupowałam nowy egzemplarz całkiem niedawno (więc zakładam, że jeśli były jakieś erraty, to powinny być uwzględnione),ale jest w nim sporo błędów - w tekście, w składzie, w formatowaniu. Poucinane zdania, mocno nieintuicyjny rozkład elementów na stronie, zmieniające wielkość czcionki - to wszystko się zdarza, nierzadko, i czasem...
więcej Pokaż mimo toSystem nie jest tak ciekawe jak się spodziewałem. Lepiej zostanę przy prowadzeniu Warhammera i Gry o tron
System nie jest tak ciekawe jak się spodziewałem. Lepiej zostanę przy prowadzeniu Warhammera i Gry o tron
Pokaż mimo toNiech krytycy tej opinii wezmą pod uwagę, że owszem, mechanika gry jest paskudna. Ale to element jej staroświeckiego uroku!
Niech krytycy tej opinii wezmą pod uwagę, że owszem, mechanika gry jest paskudna. Ale to element jej staroświeckiego uroku!
Pokaż mimo toWspomnień czar!
Wspomnień czar!
Pokaż mimo toTroszkę się już ta wizja przyszłości z lat 80-90 zepsuła, ale to wciąż klasyka klasyki. Osobny gatunek, z osobną nazwą. Trudno nie czuć respektu (i ogromnej radości).
Troszkę się już ta wizja przyszłości z lat 80-90 zepsuła, ale to wciąż klasyka klasyki. Osobny gatunek, z osobną nazwą. Trudno nie czuć respektu (i ogromnej radości).
Pokaż mimo toPodręcznik do gry RPG, którego akcja jest osadzona w (niedalekiej) przyszłości. Przyszłości alternatywnej i tak różnej od naszej. Grało się, grało. Teraz śmieszy, ale powspominać zawsze miło ;]
Edit: Mało kto wie jak na razie, że na podstawie tej gry, CD Projekt Red (twórcy Wiedzmina) tworzą swoją nową grę. Będzie kozacko :]
Podręcznik do gry RPG, którego akcja jest osadzona w (niedalekiej) przyszłości. Przyszłości alternatywnej i tak różnej od naszej. Grało się, grało. Teraz śmieszy, ale powspominać zawsze miło ;]
Pokaż mimo toEdit: Mało kto wie jak na razie, że na podstawie tej gry, CD Projekt Red (twórcy Wiedzmina) tworzą swoją nową grę. Będzie kozacko :]