rozwińzwiń

Alchemia Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu

Okładka książki Alchemia Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu Rory Sutherland
Okładka książki Alchemia Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu
Rory Sutherland Wydawnictwo: Zysk i S-ka ezoteryka, senniki, horoskopy
420 str. 7 godz. 0 min.
Kategoria:
ezoteryka, senniki, horoskopy
Tytuł oryginału:
The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense
Wydawnictwo:
Zysk i S-ka
Data wydania:
2021-06-29
Data 1. wyd. pol.:
2021-06-29
Liczba stron:
420
Czas czytania
7 godz. 0 min.
Język:
polski
ISBN:
9788382022629
Tłumacz:
Ewa Wojtczak
Średnia ocen

6,6 6,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,6 / 10
60 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
93
7

Na półkach:

Niezwykle interesująca i inspirująca pozycja z dziedziny marketingu i psychologii społecznej.
Jaki jest sens umieszczania jej w kategorii "EZOTERYKA, SENNIKI, HOROSKOPY" ??!!

Niezwykle interesująca i inspirująca pozycja z dziedziny marketingu i psychologii społecznej.
Jaki jest sens umieszczania jej w kategorii "EZOTERYKA, SENNIKI, HOROSKOPY" ??!!

Pokaż mimo to

avatar
492
388

Na półkach:

🌟 Alchemia - Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu! 🌟

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego niektóre produkty odnoszą sukces, pomimo że na pierwszy rzut oka wydają się dziwaczne lub niedopasowane do naszych gustów? Rory Sutherland, legenda reklamy i znany mówca TED Talks, przekonuje nas, że kluczem do osiągnięcia geniuszu jest irracjonalność.

W swojej przełomowej książce "Alchemia" Sutherland przedstawia fascynujące opowieści i przykłady, które ukazują, że nasze wybory często opierają się na magii intuicji, a nie na logicznych rozważaniach. Czy wiecie dlaczego napój Red Bull, mimo że wielu go nie lubi, jest tak popularny? A dlaczego peronowe tablice odliczające czas do odjazdu pociągu zmniejszają naszą frustrację wobec opóźnień?

Autor podaje przykłady z dziedziny reklamy, marketingu i biznesu, które dowodzą, że ludzie kierują się często emocjami, estetyką, a nie wyłącznie rozumem. Nasze wybory są nierzadko niezrozumiałe dla naukowego podejścia, ale to właśnie ta irracjonalność sprawia, że pewne pomysły odnoszą spektakularne sukcesy.

Sutherland wyjaśnia, że ludzkie decyzje kształtują czynniki takie jak sygnalizowanie, hakowanie podświadomości, zadowalanie i psychofizyka. To właśnie te tajemnicze mechanizmy wpływają na nasze wybory zakupowe, i to jest to, czym powinniśmy się zainteresować, jeśli chcemy dotrzeć do klientów.

🎯 "Alchemia" to książka, która rozbudzi waszą ciekawość, pobudzi wyobraźnię i doda odwagi do podejmowania nieszablonowych pomysłów. Rory Sutherland opowiada w niej o tajemnicach manipulacji, magii intuicji i sposobach wpływania na ludzkie zachowania. To zbiór luźnych obserwacji, ale nie tylko - przemyślenia autora bazują na wieloletnich doświadczeniach i badaniach.

💡 Jeśli chcecie odkryć sekrety skutecznej reklamy, marketingu i zarządzania biznesem, ta książka jest dla was! Dowiedzcie się, jak wykorzystać irracjonalne zachowania klientów, by wpłynąć na ich wybory i zdobyć ich zaufanie. Poznajcie tajniki magii, która skrywa się w codziennych sytuacjach i wybierzcie drogę, którą niewielu odważyło się podążać.

📚 "Alchemia" to fascynująca podróż w świat irracjonalnych wyborów i tajemniczych mechanizmów ludzkiego umysłu. Czytajcie, inspirujcie się i odkrywajcie potęgę niewidzialnej magii, która kryje się za pozornie niezrozumiałymi decyzjami. ✨

#Alchemia #RorySutherland #Reklama #Marketing #Biznes #Geniusz #Irracjonalność #MagiaIntuicji #Przekształcanie #Manipulacja #Tajemnice #Niezwykłość #Kreatywność #Ciekawość #Sukces #Wybory #Klient #Książka #Czytanie #Inspiration #NiezapomnianeWybory #Zaskoczenie #SekretyZachowań #Tajniki #NiewidzialnaMagia

🌟 Alchemia - Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu! 🌟

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego niektóre produkty odnoszą sukces, pomimo że na pierwszy rzut oka wydają się dziwaczne lub niedopasowane do naszych gustów? Rory Sutherland, legenda reklamy i znany mówca TED Talks, przekonuje nas, że kluczem do osiągnięcia geniuszu jest irracjonalność.

W...

więcej Pokaż mimo to

avatar
349
217

Na półkach:

Przeczytasz, nie stracisz czasu. Nie przeczytasz, tez nic nie stracisz.

Przeczytasz, nie stracisz czasu. Nie przeczytasz, tez nic nie stracisz.

Pokaż mimo to

avatar
159
39

Na półkach:

Świetna. Dawno już nie czytałam książki o reklamie ktora byłaby pełna przykładów z życia. Refleksyjna, bez zbędnego lania wody. Pełna treści. Idealna lektura dla ludzi ze świata reklamy, marketingu ale i dla ciekawskich otaczającego nas świata.

Świetna. Dawno już nie czytałam książki o reklamie ktora byłaby pełna przykładów z życia. Refleksyjna, bez zbędnego lania wody. Pełna treści. Idealna lektura dla ludzi ze świata reklamy, marketingu ale i dla ciekawskich otaczającego nas świata.

Pokaż mimo to

avatar
163
119

Na półkach:

Lekka i zabawna. Warto przeczytać, tak dla informacji i relaksu. Nawet czasem może się przydać, ale i tak damy się nabrać :) Przeczytałem skuszony tytułem. Nie żałuje.

Lekka i zabawna. Warto przeczytać, tak dla informacji i relaksu. Nawet czasem może się przydać, ale i tak damy się nabrać :) Przeczytałem skuszony tytułem. Nie żałuje.

Pokaż mimo to

avatar
398
199

Na półkach:

Inspirująca i skłaniająca do myślenia pozycja napisana w gawędziarskim stylu obficie przetykanym głęboko brytyjskim poczuciem humoru. Jeśli lubicie książki w stylu Freakonomii i rozważania praw otaczającego nas świata na gruncie nauk behawioralnych to ta pozycja świetnie spełni wasze oczekiwania. Polecam. Gwiazdka mniej za niechlujną realizację akustyczną, gdzie słychać różne tempo czytania lektora, natężenie siły głosu a całość jest sklejana i fastrygowana z finezją początkującej krawcowej.

Inspirująca i skłaniająca do myślenia pozycja napisana w gawędziarskim stylu obficie przetykanym głęboko brytyjskim poczuciem humoru. Jeśli lubicie książki w stylu Freakonomii i rozważania praw otaczającego nas świata na gruncie nauk behawioralnych to ta pozycja świetnie spełni wasze oczekiwania. Polecam. Gwiazdka mniej za niechlujną realizację akustyczną, gdzie słychać...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1089
382

Na półkach: , , , ,

Rory Sutherland, od lat pracujący w jednej z najbardziej prestiżowych agencji reklamowych Ogilvy, napisał dość zabawną książkę-zbiór opowieści, przykładów oraz własnych przemyśleń, które mają nas przekonać, że aby trafić do ludzi nie trzeba, wręcz może nie warto, kierować się logiką.
Alchemia w tytule, bo jak dowodzi autor większość naszych wyborów leży na pograniczu magii, a na pewno jest powodowana czynnikiem niezwykle tajemniczym, daleko odległym od naukowo zbadanego pojęcia sensu. Jak pisał już Adam Smith-przewidywanie reakcji klientów jest jedną wielką zagadką. Klientami kierują w większości względy irracjonalne.
Książka na pierwszy rzut oka stanowi zbiór luźnych obserwacji. Z jednej strony autor jest zwolennikiem szalonego podejścia do kwestii reklamy, jak i zachęcania ludzi do wyborów. Właśnie takiego z pogranicza magii. Przytacza przykłady – opisuje, w jaki sposób doradził swojemu klientowi dojście do zwiększenia skłonności donatorów do przekazywania datków na różne fundusze charytatywne. Warto poznać tę opowieść.
Można powiedzieć, że ta książka mówi o tym, iż dobre pomysły biznesowe nie mogą być „normalne”, te racjonalne nie przynoszą wcale więcej zysku.
Rozważania autora ocierają się o filozofię i psychologikę– w tym przypadku zbiór zasad raczej nienaukowych. Opisuje cztery ewolucyjne zasady pozornie nieracjonalnych zachowań ludzi: sygnalizowanie, hakowanie podświadomości, zadowalanie i psychofizykę. Próbuje tym uzasadnić te nieracjonalne zachowania na drodze ewolucji, aby ludzi racjonalnie myślący mogli zrozumieć tych nieracjonalnych.
Ludzie wykształceni uważają logikę za część swojej tożsamości i trudniej działają nieracjonalnie. To też ciekawa konstatacja. Jednak ci donatorzy, o których wspomniałam wyżej, to nie byli raczej ludzie niewykształceni. Więc jak to jest?
Gawędziarstwo lubię, dobrze się czyta takie ciekawostki, pomagają zrozumieć ludzi i ich wybory, ale to nie jest książka naukowa. Przykłady żywe, prosto z życia, autor próbuje podpierać się nauką, jednak nie da się ukryć, że są to w większości przemyślenia z wielu lat doświadczeń. Część obserwacji jest na pewno trafna, ich poznanie nie wpłynie jednak na zmianę naszych zachowań.
Książka przykładów. Ciekawych i mniej. Roztrząsa konkretne sytuacje wyborów, aby zracjonalizować działania ludzi marketingu. Tu cytat: Firma zorientowana na klienta nie powinna opierać się na tym co ludzi mówią. 😊
Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Rory Sutherland, od lat pracujący w jednej z najbardziej prestiżowych agencji reklamowych Ogilvy, napisał dość zabawną książkę-zbiór opowieści, przykładów oraz własnych przemyśleń, które mają nas przekonać, że aby trafić do ludzi nie trzeba, wręcz może nie warto, kierować się logiką.
Alchemia w tytule, bo jak dowodzi autor większość naszych wyborów leży na pograniczu magii,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
210
120

Na półkach:

Zbiór ciekawostek dla osób, które przez ostatnie 20 lat nie były w internecie, przeplatane wspominkami autora i jakimiś case study. Lekkie i przyjemne do czytania, ale czy warto?

Zbiór ciekawostek dla osób, które przez ostatnie 20 lat nie były w internecie, przeplatane wspominkami autora i jakimiś case study. Lekkie i przyjemne do czytania, ale czy warto?

Pokaż mimo to

avatar
1243
1243

Na półkach:

"ALCHEMIA" Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu RORY SUTHERLAND

Bardzo byłam ciekawa tej lektury i zdradzę Wam już na początku, że nie zawiodłam się. Jest to świetna, wręcz fascynująca książka o manipulacji nami i magii intuicji.
Autor jest wiceprezesem znanej i cenionej od wielu lat Agencji Reklamowej. Przez bardzo długi czas skupiał się na badaniu zachowań konsumenta.
Rory dzięki swej pracy oprócz wiedzy z zakresu marketingu nauczył się i poznał wiele tajników, które wpływają na konsumenta, czyli na nas.
Niewiarygodne jest jak bardzo jesteśmy manipulowani i z jak ogromną łatwością zostają nam "wciskane "rzeczy, które są słabe jakościowe czy gorsze od tych już istniejących na rynku, lub są to rzeczy, produkty zupełnie nam niepotrzebne.
Te psychologiczne mechanizmy znane są i stosowane od lat, tylko my jako potencjalni klienci, konsumenci nie zawsze jesteśmy tego świadomi.
Lektura ta stanowi zbiór niezwykle ważnych i jakże szczerych prawd o manipulacji konsumentami.

"Istnieją cztery podstawowe ewolucyjne przyczyny pozornie nielogicznych zachowań ludzi : sygnalizowanie, hakowanie podświadomości, zadawalanie i psychofizyka. Bez zrozumienia tych pojęć osoby myślące racjonalnie mogą się przez całe życie dziwić zachowaniu innych, jeśli jednak poznają te zasady, zaczną dostrzegać sens w pewnych ludzkich dziwactwach".

W książce tej autor obnaży ludzkie zachowania i ludzkie wyboru. Ukazuje dlaczego kupujemy taki produkt a nie inny, co jest dla nas ważne i czym się kierujemy przy wyborze.
Dlaczego zapłacimy dużo za coś czego nie potrzebujemy ?
Ludzka psychika jest niesamowita i niestety bardzo łatwo jest ją oszukać. Aż trudno uwierzyć, jak łatwo jest stworzyć w społeczeństwie zapotrzebowanie na dany towar, czy usługę - wystarczy umiejętni zaplanować działania marketingowe, przekonać nas, że właśnie to jest super i tego potrzebujemy. Magia intuicji ma mega moc.

Przyznam, że świat ukazany oczami marketingowca nieco mnie przeraził. Jednak stanowczo wolę wiedzieć jak firmy działają na moją podświadomość.

Prosty język i styl powoduje, że lekturę tą czyta się szybko i z ogromnym zainteresowaniem.

Rewelacyjna pozycja dla każdego kto lubi wiedzieć więcej.
Gwarantuję, że nie raz będziecie zaskoczeni i nie raz się uśmiechniecie.

Absolutnie P O L E C A M :)

Ciekawy cytat :
"Jeśli firma ma być naprawdę zorientowana na klienta, musi ignorować , to co ludzie mówią. Zamiast tego powinna się skoncentrować na tym, co konsumenci czują".



Zapraszam WAS do siebie www.ostatniastrona.com.pl

"ALCHEMIA" Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu RORY SUTHERLAND

Bardzo byłam ciekawa tej lektury i zdradzę Wam już na początku, że nie zawiodłam się. Jest to świetna, wręcz fascynująca książka o manipulacji nami i magii intuicji.
Autor jest wiceprezesem znanej i cenionej od wielu lat Agencji Reklamowej. Przez bardzo długi czas skupiał się na badaniu...

więcej Pokaż mimo to

avatar
780
392

Na półkach:

Nie da się ukryć, że rozwój matematyki i nauk z niej czerpiących wywarł w ciągu kilku ostatnich stuleci ogromny wpływ na sposób naszego życia oraz postrzeganie samego świata. Próba kwantyfikacji wszechogarniającej nas rzeczywistości popchnęła nas do ambitnego celu - opisania równaniami wszystkiego co nas otacza. Niepodważalne sukcesy w postaci chociażby nieśmiałej, acz postępującej eksploracji Układu Słonecznego, czy też dalekiej od typowo ludzkiej, choć niekiedy nad nią triumfującej sztucznej inteligencji, utwierdziły nas w przekonaniu, że rozumiemy otaczający nas świat. Ale czy w pogoni za opisaniem tego co wokół nas, nie nabraliśmy złudnego przekonania, że doskonale rozumiemy także to, co dzieje się w naszym wnętrzu?

Książka Rorya Sutherlanda posługując się przykładami z życia codziennego skutecznie burzy tę pewność siebie. Czy faktycznie podejmujemy racjonalne decyzje? A co jeśli właściwe pytanie nie brzmi jakie one są, ale kto tak naprawdę jest ich autorem?
Tekst wyraźnie nawiązuje do książek N.N.Taleba, stąd nie jest zaskoczeniem, że stoi on momentami w wyraźnej opozycji do wielu z dominujących nurtów na grucie nauk społecznych. Trudnym zadaniem przed jakim stoi czytelnnik jest zatem wykorzystanie go do samodzielnego stworzenia lepszego obrazu rzeczywistości, aniżeli budowaniu go od nowa, wyłącznie w oparciu o "Alchemię"

Nie da się ukryć, że rozwój matematyki i nauk z niej czerpiących wywarł w ciągu kilku ostatnich stuleci ogromny wpływ na sposób naszego życia oraz postrzeganie samego świata. Próba kwantyfikacji wszechogarniającej nas rzeczywistości popchnęła nas do ambitnego celu - opisania równaniami wszystkiego co nas otacza. Niepodważalne sukcesy w postaci chociażby nieśmiałej, acz...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    142
  • Przeczytane
    67
  • Teraz czytam
    9
  • Posiadam
    7
  • 2023
    5
  • 2021
    4
  • Biznes
    2
  • Psychologia
    2
  • Legimi rozwój
    1
  • Firma
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Alchemia Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu


Podobne książki

Przeczytaj także