Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

5 sekund do IO

Cykl: 5 sekund do IO (tom 1)
Wydawnictwo: Media Rodzina
7,49 (185 ocen i 55 opinii) Zobacz oceny
10
21
9
30
8
37
7
47
6
37
5
8
4
4
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788380083134
liczba stron
344
słowa kluczowe
literatura polska
język
polski
dodała
Ag2S

Nowe wydanie powieści dla młodzieży, wybranej Książką Roku 2015 w kategorii literackiej. Akcja książkitoczy się na dwóch planach – w realnym życiu i w grze, do której wchodzi szesnastoletnia bohaterka Mika. W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą,...

Nowe wydanie powieści dla młodzieży, wybranej Książką Roku 2015 w kategorii literackiej. Akcja książkitoczy się na dwóch planach – w realnym życiu i w grze, do której wchodzi szesnastoletnia bohaterka Mika. W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą, stworzoną w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy i smaki, ale też ból. Może tam nawet przeżyć własną śmierć. Na prośbę policji Mika wkracza w wirtualny świat stworzony na wulkanicznym księżycu Io. Czy i ona wpadnie w pułapkę piekielnie niebezpiecznej gry?
Jakie zagrożenia płyną z maratonów gier, jak niebezpieczna jest anonimowość w Internecie? Z jakimi problemami borykają się dzieci mieszkające w rodzinach zastępczych, pogotowiach opiekuńczych i domach dziecka? Wartka akcja, ciekawe postaci, dająca do myślenia lektura dla nastolatków.

 

źródło opisu: https://mediarodzina.pl/prod/1447/5-sekund-do-IO

źródło okładki: https://mediarodzina.pl/prod/1447/5-sekund-do-IO

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (615)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 6343
allison | 2017-01-23
Przeczytana: 23 stycznia 2017

Powieść Małgorzaty Wardy „5 sekund do Io” adresowana jest do młodych czytelników, ale sięgnąć po nią mogą z powodzeniem także dorośli, gdyż niezmiennie trzyma w napięciu i podejmuje ważny problem wyobcowania wśród rówieśników oraz szukania alternatywy w świecie gier komputerowych.

Główna bohaterka to inteligentna, wrażliwa i ciężko doświadczona przez los nastolatka, która jest świadkiem tragicznej strzelaniny w swojej szkole. Mika nie tylko widzi śmierć bibliotekarki, ale i rozpoznaje sprawcę, który daruje je życie.
Od tej pory dziewczyna jest stopniowo wciągana w splot niebezpiecznych wydarzeń, które mają związek z coraz bardziej popularną, uzależniającą grą komputerową. Jej uczestnicy mogą nie tylko poruszać się w wykreowanym świecie, ale również odczuwają ból, głód, pragnienie, strach, a nawet mogą przeżyć własną śmierć. Mogą też krzywdzić i zabijać, by przetrwać i dostać się na kolejny, wymarzony poziom.
Gdy Mika decyduje się wejść do gry, jej życie nagle się zmienia…...

książek: 1147
boziaczek | 2015-05-19
Na półkach: Przeczytane

"5 sekund do Io" to następna świetna książka p. Małgorzaty Wardy. Trudny temat, ale jakże aktualny. Świat gier komputerowych, uzależnienie od godzin spędzanych w wirtualnym świecie, odosobnienie, samotność, to kwestie, które podejmuje autorka. A jest to świat jakże niebezpieczny, nie tylko dla naszych dzieci, ale głównie o nich jest tu mowa... P. Warda stara się odpowiedzieć do czego może dojść przy niekontrolowanym korzystaniu z różnych gier, nie znając ich od końca, jak głęboko czerpią one z naszej rzeczywistości. "Tam" wszystko jest łatwiejsze, nawet wybory te najbardziej ekstremalne; zachowania, o które nawet się nie podejrzewaliśmy... wszystko jest możliwe.
Książkę czyta się bardzo dobrze. Nie jest to historia, którą łatwo zapomnieć. Być może nie jestem fanem gier komputerowych, ale p. Małgorzata zadbała o to, żeby słownictwo i świat wirtualny pokazać jak w najbardziej zrozumiałej formie dla czytelnika.
Polecam!

książek: 1937

"(…) świat marzeń i iluzji. W prawdziwym świecie ludzie mają imiona, a nie nicki, i życiorysy dłuższe niż kilka tygodni w grze..."

Współczesny świat niesie za sobą całą gamę różnorodnych zagrożeń oraz pokus, którym ulegają coraz młodsi ludzie. Jedną z nich jest prężnie rozwijający się sektor gier komputerowych. Koncerny informatyczne wypuszczają na rynek kolejne, coraz mocniej zaawansowane oprogramowania, a ich nowoczesne technologie opierają się na znacznie odważniejszych, epatujących brutalnością i agresją grafikach, wprowadzają młodego człowieka w świat wirtualny z ogromną mocą. Przyciągają, nęcą i ostatecznie uzależniają, w pełni zacierając granicę między światem realnym a tym wirtualnym. Oferują nieograniczony dostęp do przemocy pod złudnym hasłem zbawiania świata. Pozwalają na to, aby młodzi ludzie poczuli się znacznie pewniej w nierzeczywistym świecie bowiem, oddają w ich ręce gry, które zapewniają szereg atrakcji i sprawności, których często brakuje w życiu codziennym....

książek: 6687
MoniS | 2016-06-28
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Rok 2016
Przeczytana: 28 czerwca 2016

Książkę wygrałam tutaj na LC, za najciekawsze pytanie do autorki. Przeleżała swoje na półce, bo jakoś szczególnie mnie do niej nie ciągnęło mimo, że jestem fanką pani Małgorzaty. Spodziewałam się jednak, że książka ta będzie inna niż wszystkie które napisała do tej pory. Przegladając tytuły na półce poczułam, że wreszcie nadszedł na nią czas. Początek mi sie spodobał, później, kiedy już wraz z bohaterką wkroczyłam do świata gry na IO mój entuzjazm odrobinę oklapł. Powód jest taki, że nie jestem fanką fantasy a w gry nie gram bo wolę sobie poczytać :)
Muszę jednak powiedzieć, że teraz kiedy już skończyłam jestem pod wrażeniem tego jak świetnie autorka odnalazła się w tym gatunku. Skoro mi spodobała się ta książka czego znakiem było to, że po przewróceniu ostatniej strony pomyślałam sobie: 'Co? Czy będzie kolejna część?!', to myślę, że ktoś kto lubi fantasy bedzie zachwycony :)
A ja może nawet częściej sięgnę po fantasy? :)

książek: 650
izabela81 | 2015-10-10
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, 2015 rok
Przeczytana: 26 września 2015

Autorka w swojej książce stara się odpowiedzieć na pytania - jakie zagrożenia płyną z maratonów gier, jak niebezpieczna może być anonimowość w Internecie, z jakimi problemami stykają się dzieci mieszkające w rodzinach zastępczych, pogotowiach opiekuńczych i domach dziecka. Pani Warda zaskoczyła mnie tym, jak zbudowała atmosferę w książce, jak stopniowo, ze strony na stronę ją rozkręca. Bardzo spodobało mi się to, że żadna z postaci nie jest typowo zła ani dobra - tu każdy ma jakieś wady. Pod koniec książki wychwyciłam mały błąd, gdzie zwrócono się do Miki po imieniu w grze, a była ona przecież przez cały czas ukryta pod swoim nickiem i nikomu nie zdradzała swojej prawdziwej tożsamości. Jest tajemnica, wątek kryminalny, elementy s-f, których autorka we wcześniejszych powieściach nie poruszała. Zostałam zaskoczona i z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy. Niezależnie od tego czy lubicie gry komputerowe, czy nie (ja nie bardzo) - myślę że ta książka, tak jak i mnie i Wam przypadnie...

książek: 507
mirabelka01 | 2015-05-13
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 13 maja 2015

Niepozorna, granatowa książka, o nic niemówiącym mi tytule… Mogłam ją zignorować, przejść obok niej i nie zwrócić nawet na nią uwagi. Mogłam pominąć ten dziwny, ale jednak intrygujący tytuł. Mogłam… ale całe szczęście moja książkowa intuicja mnie nie opuściła i zafundowała mi świetnie napisaną, wciągającą historię.:)

Mika jest siedemnastolatką, która przeżyła strzelaninę w swojej szkole. Była świadkiem śmierci bibliotekarki i tylko przypadek sprawił, że wyszła stamtąd cało. Okazało się, że sprawca tej masakry miał wiele wspólnego z najnowszą grą w technologii Work a Dream. Mika dostaje od policji propozycję, by wejść w świat tej nowoczesnej gry komputerowej.

Bitwa o Io, której uczestniczką staje się dziewczyna, rozgrywa się w wirtualnej rzeczywistości jednego z księżyców Jowisza. Na Ziemi wybucha epidemia Eboli i ludność musi poszukiwać alternatywnych miejsc do życia. Nowoczesna technologia tej gry pozwala graczom wczuć się w nią wszystkimi zmysłami – czują ból, pragnienie,...

książek: 1573
magdalenardo | 2015-04-13
Przeczytana: 08 kwietnia 2015

Wyobraźcie sobie równoległe życie, w którym jesteście piękniejsi, sprawniejsi, a w świecie nie obowiązują żadne zasady. Możecie robić co się Wam żywnie podoba bez jakichkolwiek zahamowań. Nawet za najbardziej brutalne, nieczyste i drastyczne czyny nie grożą Wam żadne konsekwencje. W prawdziwym życiu jesteście szarym człowiekiem, nikim ważnym, nie wyróżniającą się osobą. Aż tu nagle możecie stać się kimś zupełnie innym. Kimś kto zwraca na siebie uwagę - jest albo bardzo lubiany, albo wzbudza strach.

Mika po śmierci ojca mieszka w domu dziecka. Jej młodsza siostra żyje w rodzinie zastępczej, przez co dziewczyna czuje się jeszcze bardziej samotna. Któregoś dnia w liceum, do którego uczęszcza bohaterka dochodzi do tragedii. Do budynku wchodzi uzbrojony chłopiec i strzela na oślep w uczniów i nauczycieli. Gdy staje twarzą w twarz z Miką odpuszcza jej i pozwala opuścić szkołę. Po tych traumatycznych wydarzeniach, Czapliński, policjant i dawny przyjaciel jej ojca, wywozi dziewczynę...

książek: 3348
aleksnadra | 2015-04-14
Przeczytana: 13 kwietnia 2015

Xbox, Playstation, gry komputerowe, internet, social media dominują w codzienności współczesnej młodzieży. Już teraz młodzi ludzie mają problem z odróżnianiem świata wirtualnego od rzeczywistości. Co się stanie jeżeli koncerny informatyczne, technologiczne zaczną sprzedawać substytut realności w atrakcyjnym opakowaniu, z gwarancją najlepszej zabawy? Co się stanie gdy ta zabawa przekroczy ramy rozrywki i stanie się walką na śmierć i życie?

Do jednej z warszawskich szkół wkracza szaleniec z bronią i strzela na oślep do przerażonych uczniów. Tylko siedemnastoletnia Mika Landowska rozpoznała sprawcę masakry. Jest nim Sebastian, mistrz gier w systemie RPG Sensor, poznany na jednym z lokalnych konkursów. W takcie śledztwa wychodzi na jaw, że chłopak testował grę Work a Dream w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy, smaki, ból ale także własną śmierć. We współpracy z policją Mika wkracza w świat tej kontrowersyjnej, tajemniczej gry i...

książek: 7386
Anna-mojeksiążki | 2015-04-30
Przeczytana: 30 kwietnia 2015

Komputery zdecydowanie zdominowały naszą rzeczywistość. Dzieciaki zamiast ganiać po dworze, siedzą w domu i grają w gry komputerowe. Gry komputerowe są coraz doskonalsze, więc real przestaje być atrakcyjny. Tylko, czy o to w życiu chodzi?

Powieść rozpoczyna się mocną sceną. W jednej z warszawskich szkół, młody chłopak strzela do uczniów i nauczycieli. Świadkiem tego zdarzenia jest Mika Landowska, która w napastniku rozpoznaje kolegę poznanego na konkursie gier komputerowych. Sebastianowi wydaje się, że gra w grę Work a Dream.
Mika jest wstrząśnięta, zostaje zabrana do szpitala. Czeka aż ktoś po nią przyjedzie. Aktualnie mieszka w placówce opiekuńczej z siostrą, matka porzuciła je w dzieciństwie, a ojciec-policjant zginął w wypadku. Dziewczyna szuka oderwania od rzeczywistości w świecie gier komputerowych i jest w tym naprawdę świetna. Kolega ojca,Czapliński, odbiera ją ze szpitala i proponuje udział w policyjnej akcji związanej z grami komputerowymi. Mika musi przeprowadzić się,...

książek: 655
Książkomaniacy | 2017-06-27
Przeczytana: 27 czerwca 2017

ksiazkomaniacyrecenzje.blogspot.com

Nastoletnia Mika Landowska i jej młodsza siostra nie mają w życiu łatwo. Zostały porzucone przez matkę, a ojca straciły w wypadku samochodowym. Obie trafiły do domu dziecka, gdzie były adoptowane, a później znów oddawane pod opiekę ośrodkowi. Jednak kiedy w szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny, jej życie zmienia się o 180 stopni. Policja wysnuwa podejrzenia, że dramatyczne wydarzenia mogą mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i owianą tajemnicą grą. Work a dream reprezentuje najwyższy poziom technologii. Gracz dzięki specjalnej, najwyższej klasy konsoli wchodzi do wirtualnego świata, gdzie odczuwa temperaturę, zapach, smaki, ale i ból! By ułatwić śledztwo dotyczące strzelaniny Mika na prośbę policji wkracza w wirtualny świat stworzony przez twórców gry Work a Dream.

Miejscem rozgrywki jest najbardziej tajemniczy księżyc Jowisza - Io. Na Ziemi wybuchła epidemia eboli, a Io jest jedynym ratunkiem dla ludzkości. Na pustyni...

zobacz kolejne z 605 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
Powiązane treści
Nagrodzone książki w 2015

Kolejny rok zbliża się do końca, najwyższy czas zrobić jakieś małe podsumowanie. Dzisiaj przypomnimy wam książki-laureatki najważniejszych polskich nagród literackich. We wszystkich wywiadach autorzy zawsze podkreślają, że nagroda literacka, czy to przyznana przez zawodowe jury czy przez grono czytelników, to dla nich wyróżnienie i bardzo przyjemna rzecz.


więcej
Małgorzata Warda odpowiedziała na Wasze pytania!

Pisarka, malarka, rzeźbiarka - jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych. Laureatka kilku konkursów literackich. Była dwukrotnie nominowana do nagrody głównej Festiwalu Literatury Kobiecej, w roku 2013 otrzymała nagrodę za powieść o tematyce wykluczenia. Na początku maja zbieraliśmy do niej pytania - dzisiaj możecie przeczytać jej odpowiedzi!


więcej
więcej powiązanych treści
zgłoś błąd zgłoś błąd