Kojak: 50 Seconds of Television Music. Towards the Analysis of Affect in Popular Music

Wydawnictwo:
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9780970168498
liczba stron
424
kategoria
muzyka
język
angielski
dodała
Stefson

By 1976 the title theme for the TV series Kojak had been heard by at least 100 million people in at least seventy countries. It is an infinitesimal part of all the mass media music outside the traditional musicological frames of reference. Tagg argues that conventional musicology cannot help us understand how music works on an everyday basis in the popular mass media market of ideas. This book...

By 1976 the title theme for the TV series Kojak had been heard by at least 100 million people in at least seventy countries. It is an infinitesimal part of all the mass media music outside the traditional musicological frames of reference. Tagg argues that conventional musicology cannot help us understand how music works on an everyday basis in the popular mass media market of ideas. This book not only reveals, in fascinating detail, how a widely disseminated piece of music can influence the TV-viewer’s evaluation of people and places: it also presents a solid methodological basis for analysing music as if it actually meant something.

 

źródło opisu: www.tagg.org

źródło okładki: www.tagg.org

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd