Szkoła bez agresji

Wydawnictwo: Difin
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
9788376418308
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Książka przeznaczona jest dla podwójnego odbiorcy. Łączy wymagania stawiane monografii naukowej z ujęciem popularyzatorskim, przeznaczonym do szerszej rzeszy odbiorców. Adresowana jest zarówno do dydaktyków, jak i studentów oraz nauczycieli polonistów w dobie reformy, z myślą o maturze 2015 roku. Jednak jej szczególna wartość polega na pokazaniu nauczycielom i wychowawcom sposobu na...

Książka przeznaczona jest dla podwójnego odbiorcy. Łączy wymagania stawiane monografii naukowej z ujęciem popularyzatorskim, przeznaczonym do szerszej rzeszy odbiorców. Adresowana jest zarówno do dydaktyków, jak i studentów oraz nauczycieli polonistów w dobie reformy, z myślą o maturze 2015 roku. Jednak jej szczególna wartość polega na pokazaniu nauczycielom i wychowawcom sposobu na eliminowanie agresji i patologii wśród młodzieży.W ramach nowych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy.Z recenzji prof. UAM dra hab. Jerzego KaniewskiegoZakład Dydaktyki IFP UAM w PoznaniuKsiążka Beaty Prościak jest bez wątpienia propozycją wartościową poznawczo i nowatorską dydaktycznie, (…) może wywołać zainteresowanie zarówno praktykujących nauczycieli języka polskiego, jak i badaczy dydaktyki polonistycznej. (...) Wspominałem już o nowatorstwie dydaktycznym, które sprowadza się nie tylko do zaproponowania nowej w kształceniu polonistycznym metody pracy z tekstem (do praktykowania nie tylko zresztą na lekcjach literackich), ale i do przekonującej propozycji działań nakierowanych na rozwiązywanie konfliktów (przeciwdziałanie agresji), dających się wykorzystać również podczas lekcji innych przedmiotów. Obok zalet praktycznych, za które uważam przede wszystkim obszerną prezentację lekcyjnych rozwiązań dostosowanych do prezentowanego przez grupę uczniów typu inteligencji czy też propozycję nowego formułowania tematów wypracowań w pracy szkolnej i na maturze pisemnej (istotną zwłaszcza w perspektywie zmian zapowiadanych na 2015 rok), książka odświeża również u praktykujących nauczycieli niezbędną w pracy z uczniem wiedzę teoretyczną z dziedziny psychologii, a zwłaszcza komunikacji społecznej.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd