Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Ukryty program szkolnej rzeczywistości

10 (2 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
2
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8391467163
liczba stron
95
język
polski

Treść książki, zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i metodologicznym, stanowi ważne źródło poznania i rozumienia zjawisk dziejących się w szkole jako miejscu spotkania pokoleń (nauczycieli i uczniów), wartości (wiedzy) i norm. Dużą zasługę Autorki, poza wprowadzeniem czytelnika w "niewidzialny", acz intuicyjnie wyczuwalny świat szkolnych rytuałów, ról i norm, jest zaprezentowanie i skuteczne...

Treść książki, zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i metodologicznym, stanowi ważne źródło poznania i rozumienia zjawisk dziejących się w szkole jako miejscu spotkania pokoleń (nauczycieli i uczniów), wartości (wiedzy) i norm. Dużą zasługę Autorki, poza wprowadzeniem czytelnika w "niewidzialny", acz intuicyjnie wyczuwalny świat szkolnych rytuałów, ról i norm, jest zaprezentowanie i skuteczne zastosowanie niepospolitej w badaniach pedagogicznych techniki fotograficznej.
Fotografie, ilustrując wybrane elementy ukrytego programu szkoły, przedstawiają obrazy widziane i wskazywane przez uczniów jako te, które komunikują im, co jest ważne, co trzeba zapamiętać, by umiejętnie poruszać się w świecie relacji formalnych.
Książka będzie miała zastosowanie w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli. Pomoże też rodzicom zrozumieć, co naprawdę dzieje się we współczesnej szkole, co i jak widziane jest oczyma ich dzieci. Wiedza o tym może się stać ważnym elementem porozumienia między ludźmi i podstawą praktyki edukacyjnej.

Prof. dr hab. Maria Czerepaniak-Walczak

 

źródło opisu: Agencja Wydawnicza Kwadra 2002

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 0
| 2015-01-07
Przeczytana: 07 stycznia 2015

Ciekawe badania, przytoczone fragmenty wypowiedzi, fotografie. Zanurz się w świat toalet bez drzwi, ocen z widzimisię nauczyciela, z bezużytecznymi gazetkami, załatwianiem lepszych ocen - ukrytym programem szkolnej rzeczywistości, która nie jest tylko wpływem wyrabiającym normy i wartości, ale również całe spektrum nauki sprytu, pochwały umiejętności zaprezentowania swojego wysiłku. Dorzuć do tego przejrzystą metodologię i cenne wyniki badań. Tak prezentuje się książka J. Nowotniak - wieloletniej badaczki programów ukrytych rzeczywistości szkolnej.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Szachinszach

Iran jest Państwem dla nas dość enigmatycznym. Z relacji telewizyjnych oraz nielicznych opisów historii tego kraju (jak ten podany na początku filmu &...

zgłoś błąd zgłoś błąd