Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Okładka książki Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Autor:
szczegółowe informacje
tłumaczenie
Prof. Bogdan Wojciszke
tytuł oryginału
Influence. Science and Practice
wydawnictwo
GWP
data wydania
ISBN
9788374895293
liczba stron
328
język
polski
typ
papier
dodała
Róża_Bzowa
7,58 (1290 ocen i 122 opinie)

Opis książki

Jak nakłonić kogoś do zmiany sposobu postępowania? Jak zachęcić innych ludzi do zmiany decyzji? Jak skłonić do tego, by takiej zmiany zapragnęli? Jak obronić się przed ich wpływem na nasze decyzje? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, sięgnij po książkę światowej sławy eksperta w dziedzinie wywierania wpływu. Dowiesz się z niej nie tylko, jak skutecznie wpływać na ludzi, ale także jak ob...

Jak nakłonić kogoś do zmiany sposobu postępowania?
Jak zachęcić innych ludzi do zmiany decyzji?
Jak skłonić do tego, by takiej zmiany zapragnęli?
Jak obronić się przed ich wpływem na nasze decyzje?

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, sięgnij po książkę światowej sławy eksperta w dziedzinie wywierania wpływu. Dowiesz się z niej nie tylko, jak skutecznie wpływać na ludzi, ale także jak obronić się przed niepożądanym wpływem. Książka jest skierowana do osóbzawodowo zajmujących się wpływaniem na innych: dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wykładowców. Służyć może wiedzą i pomocą każdemu, kto chce wpływać na innych bądź obronić się przed niechcianym wpływem.

"Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka" zyskała sobie ogromną popularność nie tylko wśród psychologów, ale także specjalistów od marketingu i wśród szerokiej publiczności. Została przetłumaczona na 26 języków i sprzedana w ponad 2 milionach egzemplarzy, zaś anglojęzyczny jej oryginał był cytowany ponad trzy tysiące razy. Przyczyną niezwykłej popularności tej pracy jest nie tylko fakt, że odkrywa ona czytelnikowi dość proste mechanizmy psychiczne odpowiedzialne za złożone i nieraz trudne do zrozumienia przypadki ludzkiego postępowania. Niepoślednią przyczyną jest też niezwykły dar jasnej i angażującej odbiorcę komunikacji – Robert Cialdini potrafi wyjaśniać złożone zjawiska w sposób powszechnie zrozumiały i fascynujący. Zarówno kiedy pisze, czego świadectwem omawiana książka, jak i kiedy mówi, czego świadectwem są jego kilkakrotne wystąpienia w murach Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Prof. Bogdan Wojciszke

 

źródło opisu: http://www.gwp.pl/12959,wywieranie-wplywu-na-ludzi...(?)

źródło okładki: http://www.gwp.pl/12959,wywieranie-wplywu-na-ludzi...»

pokaż więcej

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Gdzie kupić?
Sklep
Format
Cena
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.

Inne wydania

Polecamy

Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników
książek: 151
Bykovsky | 2013-01-06
Przeczytana: 06 stycznia 2013

Czytając tę książkę, czasami byłem w szoku, ile razy podświadomie podejmowałem decyzje, którymi ktoś mógł sprytnie kierować. Również i ja stosowałem nieraz pewne opisywane tu techniki.

Książka jest napisana przyjemnym językiem, bez zbędnej terminologii z dziedziny psychologii i socjologii. Czasami odnosi się wrażenie, iż pan Cialdini jest naszym kumplem, który opowiada nam to przy wspólnym spotkaniu.

Bardzo cenię sobie też tę pozycję za to, iż jest to efekt 15-letniej pracy autora, który wcielał się w różnorakie role społeczne, aby uzyskać tajniki technik manipulacyjnych.

Po przeczytaniu możemy się dowiedzieć, jak niewinnie wpływać na decyzje innych osób, ale co najważniejsze, jak się przed nimi obronić. Szczególnie przed naciągaczami, reklamami czy sztuczkami marketingowymi.

Naprawdę polecam każdemu tę pozycję - ja osobiście przeczytam ją jeszcze nie raz, a obowiązkowo musi się pojawić na mojej półce z książkami! :)

książek: 549
Ewa-Książkówka | 2010-08-11
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 2007 rok

Nie wiem czy jest lepiej napisana książka na temat wywierania wpływu na ludzi od tej. Co mam na myśli pisząc "lepiej" ? Przede wszystkim prostotę języka - nie ma tu trudnej fachowej terminologii i sformułowań, jest natomiast lekko podana teoria poparta ciekawymi przykładami z życia. Czytając tę pozycję nie raz z zadziwieniem uświadamiałam sobie jak często padałam ofiarą różnych technik manipulacyjnych nie zdając sobie o tym sprawy. Baaa...niektóre sama stosowałam ;) W tej chwili obserwując tego typu zachowania przypominam sobie "taaak,o tym pisał Cialdini" i już jestem o niebo ostrożniejsza i wyczulona :)Świetna lektura.

książek: 612
Tathagatha | 2014-06-25
Przeczytana: 25 czerwca 2014

Ktoś mi kiedyś powiedział, że książka ta jest jak biblia - należy ją przeczytać, znać i stosować w życiu.
Będąc już po lekturze nie mogę się z tym nie zgodzić.

Jestem pod wrażeniem pracy jaką wykonał autor przy pisaniu tej książki. Mnogość przykładów, przytoczonych badań i usystematyzowanie tej wiedzy - wielkie wow. Choć Cialdini pisze językiem prostym, to mnie lektura momentami bardzo męczyła, właśnie poprzez mnogość informacji tam zawartych: nazwisk, procentowych wskaźników i wyników.
Jest to pozycja z którą nie należy się śpieszyć i po prostu ją dawkować.

Myślę, że każdy z nas będzie w niemałym szoku uświadamiając sobie jak często byliśmy manipulowani poprzez użycie bardzo prostych i sprytnych metod. Choć autor skupiał się głównie na manipulacjach handlowych, to i w życiu prywatnym reguły te mogą być z powodzeniem stosowane.

Moim zdaniem ta książka jest niezwykle wartościowa i uważam, że każdy powinien być świadomy mechanizmów, które wpływają na nasze decyzje i wybory - a przede...

książek: 441
Ksawery | 2013-04-19
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: kwiecień 2013

„podążaj za tym który wie”
Wirgiliusz

Kilka przystępnie napisanych, zobrazowanych przykładami, sposobów jak wywierać wpływ na ludzi, tak aby postępowali zgodnie z naszymi intencjami. Nie są to wskazówki jak manipulować ludźmi, czy poradnik socjotechniki, lecz z pewnością czasem w określonych sytuacjach wiedza zawarta w książce pomorze załatwić sprawy zgodnie z naszymi myślami.
W wielkim skrócie o co chodzi?

1. Reguła wzajemności – Ja wam dałem plusy za recenzję, więc i mnie też wypada dać
2. Zaangażowanie i konsekwencja – zadaliśmy sobie trud czytania recenzji, fajna, więc co szkodzi dać plusa.
3. Społeczny dowód słuszności „Marysieńka’ i „Kajsa” dała plusa więc jak one dały też chyba się nie mylą, że jest dobra.
4. Lubienie i sympatia – tak samo jak WY lubię czytać książki, też mam konto na „lubimy czytać”, mam fajny kapelusz, więc dlaczego nie dać mi plusa.
5. Autorytet – 334 książki, 89 recenzji, 207 plusów i ten ekskluzywny czarny uniform, trzeba da...

książek: 1735
margeryta | 2010-09-29
Przeczytana: 2010 rok

Doskonale napisana książka, przystępnym językiem, dot. metod wywierania nacisku na ludzi. Jest to jedna z książek, którą powinien znać każdy, bo wiedza w niej zawarta znajduje zastosowanie w życiu codziennym. Uświadamia Czytelnikowi, że nieustannie jesteśmy poddawani manipulacjom. Bezcenna wiedza.

książek: 986
Pani | 2011-04-19
Przeczytana: 13 kwietnia 2011

Ta niebieska książnica, o złowieszczo nadrukowanym, wręcz krzyczącym do nas, tytule została polecona przez mojego wykładowcę od teorii negocjacji (przy okazji pozdrawiam, jeśli zdarzyłaby się jakaś niespodziewana sposobność odwiedzin mojego fotobloga). Jako, iż zawsze bazgrzę po marginesach takie ciekawostki, zapragnęłam ją przeczytać. Przy tropieniu książki (ach, lubię to robić :D) okazało się, iż w zawrotnym tempie poznikała ze wszystkich możliwych miejsc w Poznaniu. Toteż sprawdziłam (tak na wszelki wypadek...), co moje miasto ma do zaoferowania. A tu... szok (po raz enty ostanimi czasy!) i niedowierzanie: jest! Abrakadabra i mam ją u siebie. :) Tak to przedstawia się od strony poszukiwań, a jak od strony merytorycznej?
Już spieszę z odpowiedzią.

Robert Cialdini, mężczyzna tyle sprytny, co i pożyteczny, postanowił pewnego dnia napisać taką oto książkę, wypływającą bezpośrednio z jego zainteresowań w tym temacie. Krótko mówiąc: psycholog społeczny zabrnąwszy głębiej w tematykę...

książek: 643
Mariusz | 2010-07-17
Na półkach: Przeczytane, Biblioteka
Przeczytana: 01 stycznia 2006

Niezwykła książka, dzięki niej można zanurzyć się w świat psychologii społecznej mechanizmów kierujących człowiekiem jego interakcji z otoczeniem, praktycznie wszystkie inne późniejsze książki zajmujące się wywieraniem wpływu czerpią garściami z tej publikacji, jedyna niepowtarzalna esencja wiedzy, z którą warto się zapoznać by zrozumieć siebie i innych. Polecam bardzo gorąco.

książek: 3366
Malwina | 2011-02-02
Przeczytana: 18 stycznia 2011

Fakt faktem była to moja obowiązkowa lektura na studiach i gdyby nie to, pewnie nie przeczytałabym tej książki. Mimo to bardzo mi się spodobała. Jest to pozycja obowiązkowa dla tych, którzy chcą bronić się przed wpływem innych - okazuje się, że myślimy bardzo automatycznie i często nie mamy pojęcia, że to tylko kolejna sztuczka kogoś, kto zna te zasady. Z drugiej strony jeśli jesteście sprzedawcami, handlujecie czymś itp. informacje zawarte w tej książce mogą Wam się przydać ;)

książek: 3640
Adam | 2010-12-03
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 03 grudnia 2010

Dobrze napisane. Odkrywa rzeczy, które stają oczywiste w momencie przeczytania o nich. Zakupy mogą już nie być takie same... ;)

książek: 683
bibliofilka | 2011-01-19
Na półkach: Ulubione, Przeczytane

Publikacja ta udziela jasnych, przekonujących odpowiedzi na pytania:
-Jak nakłonić innego człowieka do zmiany sposobu postępowania?
-Jak zachęcić go do podjęcia lub zmiany decyzji?
-Jak obronić się przed wpływem innych osób?

Każdy z nas daje się naciągnąć. Każdy skusił się na jakaś ofertę, promocję. Zbyt często padamy ofiarą naciągaczy, czasami sami o tym nie wiedząc, że zostaliśmy zmanipulowani. Jak sobie z tym radzić? Jak się nie dać nabrać? I jak wywrzeć na kimś wpływ, aby zrobił po naszej myśli? Służą do tego pewne taktyki, które autor opisuje w tej książce, podając przykłady z życia. Reguła wzajemności, reguła konsekwencji, zasada dowodu społecznego - to tylko niektóre z technik. POLECAM!
Mnie najbardziej podobał się sposób pewnej studentki (też posłużyła się pewną techniką manipulacji), mianowicie jak poinformować rodziców o nie najlepszych ocenach na semestr...


Kochani Mamo i Tato!
Nie pisałam do Was od czasu mojego wyjazdu na studia i naprawdę jest mi przykro, że mogłam...


Załóż konto za darmo!
Utwórz konto
Rejestrując się w serwisie akceptujesz regulamin i zgadzasz się z polityką prywatności.

Pobierz aplikację mobilną

Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
Kalendarium literackie

Znajdź nas na Facebooku

zgłoś błąd zgłoś błąd