Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Erebos

Tłumaczenie: Anna Urban
Wydawnictwo: Egmont Polska
7,79 (350 ocen i 64 opinie) Zobacz oceny
10
49
9
57
8
101
7
84
6
43
5
9
4
3
3
3
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Erebos
data wydania
ISBN
9788323775386
liczba stron
464
słowa kluczowe
fantastyka, gra komputerowa, gra
język
polski
dodał
★Never★

Po jednej z londyńskich szkół krąży piracka wersja gry komputerowej ""Erebos"". Kto raz zagra, nie może się od niej oderwać. Zasady gry są bardzo surowe: każdy ma tylko jedną szansę, nie można z nikim o grze rozmawiać i trzeba grać bez świadków. Zadania wykonuje się w świecie rzeczywistym. Nick gra w ""Erebosa"" regularnie, aż dostaje rozkaz zabicia człowieka. Nie robi tego i wypada z gry....

Po jednej z londyńskich szkół krąży piracka wersja gry komputerowej ""Erebos"". Kto raz zagra, nie może się od niej oderwać. Zasady gry są bardzo surowe: każdy ma tylko jedną szansę, nie można z nikim o grze rozmawiać i trzeba grać bez świadków. Zadania wykonuje się w świecie rzeczywistym. Nick gra w ""Erebosa"" regularnie, aż dostaje rozkaz zabicia człowieka. Nie robi tego i wypada z gry. Kiedy jego bliski przyjaciel ulega ciężkiemu wypadkowi, Nick uświadamia sobie, że ""Erebos"" nie jest zwyczajną grą komputerową i że niełatwo będzie ją zatrzymać.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Egmont, 2011

źródło okładki: http://www.egmont.pl/pl/audiobooki/art681.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1698

"Wejdź albo zawróć. Oto Erebos"

"Gra, której nie można kupić. Gra, która z tobą rozmawia. Gra, która cię obserwuje, nagradza, która ci grozi i wyznacza zadania. - Czasem wydaje mi się, że ona żyje."*

Współczesny Londyn. Po jednej ze szkół krążą pirackie kopie gry o tajemniczej nazwie "Erebos". Nick, choć grać lubi, nie jest nią zainteresowany. Dopiero gdy jego przyjaciel niespodziewanie się od niego odwraca, robi się tajemniczy i znajduje sobie przyjaciół w dotychczasowych wrogach, coś ewidentnie zdaje się być nie tak jak powinno. Wtedy zauważa, że coraz więcej osób chodzi skrajnie wymęczonych lub zwyczajnie nie pojawia się w szkole. Wszyscy, którzy coś wiedzą, trwają w zmowie milczenia.
O grę nie można zwyczajnie poprosić. Ktoś musi Ci ją przekazać. Gdy już ją uruchomisz, nie możesz się wycofać. Nie dlatego, że Ci nie wolno, ale dlatego, że za nic tego nie chcesz.
Aby zagrać masz tylko jedną szansę. O grze nie możesz z nikim rozmawiać, a grać musisz w samotności. Erebos w jakiś niezwykły sposób gra z Tobą, a nie z postacią jaką sobie stworzyłeś w jego świecie.
Erebos gra z Tobą także poza granicami gry, bo zadania jakie czasem otrzymujesz, wykonać musisz w świecie rzeczywistym.
Jeśli nie wykonasz zadania, wypadasz z gry.
Jeśli zaszkodzisz grze, możesz przypłacić to ceną o wiele wiele wyższą.

Książka wciąga czytelników z taką samą siłą, jak gra Erebos swoich uczestników. Świat gry nie jest opisany w sposób nudny, schematyczny czy przewidywalny. Nawet najtrudniejsze zadania w Erebosie nie są tak trudne do wykonania jak te zlecane w świecie rzeczywistym. Muzyka to bardzo istotny element. Wprowadza ona uczestnika w odpowiedni nastrój, poprzez to wpływa na emocje, a następnie skrzętnie nimi manipuluje. Gra jest tym bardziej ekscytująca, bo miesza się z rzeczywistością, ponieważ tak samo jak bohater pragniemy odkryć tożsamości innych graczy. Nie jest to łatwe zdanie. Identycznie jest tajemniczą postacią twórcy świata Erebosa. Czasem (lecz niezwykle rzadko) mamy dostęp także do jego myśli, nie rzuca to jednak więcej światła na zdarzenia w książce. Dopiero gdy bohaterowie jednoczą siły (także ze wsparciem specjalistów w dziedzinie gier), udaje im się zobaczyć całość, odkryć schematy zawarte w grze i odnieść je do rzeczywistości. Wiele wskazówek nawiązuje do mitologii greckiej. Te i wiele innych znaczenia zwiastują jednak już tylko nadchodzącą kolejną tragedię. Czasu jest coraz mniej. Gra obrała cel i przed niczym się nie zatrzyma.

Autorka książki stworzyła niesamowicie wciągający thriller młodzieżowy. Jestem jednak pewna, że każdy będzie się przy tej lekturze dobrze bawił. "Erebos" został przetłumaczony na 18 języków. To zdobywca wielu nagród, który zaprasza nas do poznania mrocznej i tajemniczej zagadki jego istnienia. Historii nie brakuje poczucia humoru. Najważniejsze jest jednak to, że jak już zaczniemy czytać, nie pozolimy sobie odłożyć książki na zbyt długo. Nie spodziewałam się, że do tego stopnia przyciągnie mnie ta historia.
Panowie będą bardzo zadowoleni z tej lektury, ale panie także nie będą się nudzić. Wszyscy, byli i obecni fani wszelkiego rodzaju gier komputerowych, będziecie zachwyceni.

Na całość recenzji zapraszam na http://kessieandbooks.blogspot.com/2011/11/wejdz-albo-zawroc-oto-erebos.html

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta

Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta (2010) Powieść wciąga już od pierwszych stron, mimo stosunkowo prostej fabuły oferuje ogromny ładunek emocjonalny i sz...

zgłoś błąd zgłoś błąd