forum Oficjalne Aktualności
Bośnia w 6 książek
Bośnia nie okupuje najwyższych miejsc w rankingach popularnych kierunków wakacyjnych wyjazdów Polaków, choć prawda jest taka, że kraj to niebywale ciekawy. Można się o tym przekonać, oglądając zdjęcia w sieci, ale prawdziwie wilczy apetyt na podróż do owego bałkańskiego kraju wyrobi nam – oczywiście – literatura. Oto sześć propozycji bośniackich lektur.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [13]
O wojnie, Bośni i o miłości
Joanna Stovrag " Chwila na miłość "
O bardzo ponurej historii tytułowego mostu na Drinie w czasie wojny domowej, można przeczytać w reportażu Wojna umarła, niech żyje wojna. Bośniackie rozrachunki
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Wydane w Polsce: Mesa Selimović "Derwisz i śmierć"Derwisz i śmierć - najpiękniejsza najmądrzejsza książka świata (i "Twierdza" na deser:), oraz następujący autorzy (ich książki znajdziecie na LC):
Dzevad Karahasan, Nenad Velicković, Izet Sarajlić, Sasa Stanisić, Emir Suljagić, Aleksandar Hemon, Ferida Duraković, Joanna Stovrag.
...
No i jak mogłam zapomnieć: Cisza jest dźwiękiem. Na początku irytowało mnie to spojrzenie "zachodniej turystki" na "dzikie Bałkany", ale ostatecznie dałam się uwieść talentowi autorki, polecam!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDerwisz i śmierć to absolutna ekstraklasa. Dodałbym jeszcze Sarajewskie Marlboro, Srda śpiewa o zmierzchu w Zielone Świątki (sporo odniesień do Bośni), dwie rozgrywające się w Bośni (w czasie wojny i po jej...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Wiolonczelista z Sarajewa
Sarajewo to moje ulubione miasto! Co do książek to polecam jeszcze
"Wiolonczelistę z Sarajewa" .
TAK! Właśnie chciałam pisać, że zabrakło tej pozycji ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postByłam w tym kraju kilka lat temu na wczasach.Jest przepięknie,a dużo mniej tłoczno niż w pobliskiej Chorwacji
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBardzo lubię poznawać literaturę z mniej znanych krajów. Wybrałam sobie kilka tytułów :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Świetny tekst, przeczytałam z wielkim zainteresowaniem. Kocham prozę Miljenki Jergovica, a Bębny nocy. Studium na pewno niedługo przeczytam.
Do tego zbioru dorzucę także coś od siebie:
Zapach deszczu na Bałkanach Gordany Kuić, książka wydana przez wydawnictwo Pogranicze w...
Książki z tej serii w ogóle są bardzo ciekawe, niestety, jak napisałaś trudno je nieraz zdobyć (od kilku lat poluję na pierwszy tom tzw. trylogii żydowskiej "Koziołek za dwa grosze").
A Zapach deszczu na Bałkanach wciąż mam w pamięci, mimo iż czytałam kilka lat temu.
Polecam książkę Chwila na miłość. Piękna opowieść kobiety, która zakochuje się w Sarajewie i tam poznaje również mężczyznę swojego życia.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post