Opinie użytkownika
Pierwsze, co przyciągnęło moją uwagę w tej książce, to okładka i wydanie. Twarda oprawa, ładna grafika i czarne strony po bokach. Od razu spojrzałem na tył i przeczytałem opis. Niby nic specjalnego, ale stwierdziłem, że spróbuję...
W środku ksiązki - treści fantasy, młodzi bohaterowie i misja nie do wykonania. Całość czytało się bardzo szybko i przyjemnie, a ciekawość...
Finał epickiej sagi fantasy Terry'ego Goodkind'a pt. "Miecz Prawdy". Z jednej strony podchodziłem do tej książki sceptycznie, bo nie wiedziałem czego się spodziewać, a z drugiej bardzo byłem ciekaw, w jaki sposób autor poradzi sobie z zaskoczeniem... Treść czytało się bardzo dobrze, pomimo często przesadzonych opisów, do których autor zdążył przyzwyczaić czytelników.
Co do...
Tak jak zdążyłem pochwalić poprzednią część, tak teraz było trochę słabiej... Zbyt dużo opisów rzeczy, które każdy z czytelników zna, zbyt długie opisy wędrówki bohaterów, a już zwłaszcza walka w wąwozie, która ciągnie się przez kilka rozdziałów.
Z plusów mogę wymienić bardzo ciekawe zwroty akcji, ucieczkę przed nieznanymi potworami i nieoczekiwaną zdradę... Takiego...
Bardzo dobra kontynuacja serii Miecz Prawdy. W porównaniu z poprzedniczką, autor miał zdecydowanie lepsze pomysły, dzięki czemu książka nie nudziła, a wciągała coraz bardziej z każdą kolejną stroną. Dla mnie osobiście cykl zakończył się na "Spowiedniczce" i po bardzo trudnej lekturze "Wróżebnej machiny" myślałem, że już do tego nie wrócę. Ta książka jednak na nowo mnie...
więcej Pokaż mimo toStrasznie długo męczyłem ten tytuł, książka niestety mnie nie porwała. Liczyłem, że opowiadania będą ściśle ze sobą powiązane i zdążę dobrze poznać bohaterów, a niestety tak się nie stało. Treść sama w sobie nie jest zła, książka jest dobrze napisana i ciekawa, ale nie było w niej tego czegoś, co nakazałoby czytać stronę za stroną i oczekiwać kolejnych rozdziałów. Duża...
więcej Pokaż mimo toKsiążka, której od dawna poszukiwałem. Jeżeli od zawsze byłeś ciekaw losów bogów nordyckich, to jest to pozycja obowiązkowa. Nie jest to opowieść związana z mitologią, a dosłownie mitologia nordycka. Nic więcej nie trzeba dodawać.
Pokaż mimo toTrzeci i niestety ostatni tom, który kończy trylogię Angusa Watsona. Świat przedstawiony przez autora wciągnął mnie na tyle, że bez wahania kupowałem kolejne części. Zwięźle i na temat, bo tak można podsumować styl, w jakim jest napisana ta książka. Nie ma tutaj niczego nie wprowadzających opisów, jest akcja, akcja i jeszcze raz akcja. Do tego ciekawi bohaterowie, dobre...
więcej Pokaż mimo to
Pierwsza książka z Nowego Kanonu, którą miałem okazję przeczytać i niestety trochę się zawiodłem. Mało akcji, za dużo niepotrzebnych, niczego niewprowadzających dialogów. Zapał, jaki miałem po kupieniu książki niestety bardzo szybko zniknął... Spodziewałem się nieco lepszej lektury.
Co do tłumaczenia, nie analizowałem tej kwestii, ale z opinii innych wynika, że jest...
Kontynuacja opowiadań przygód śląskiego Batmana, Ryśka Zwierzchowskiego, który został obdarzony niespotykaną mocą władania elektrycznością.
Ponownie spotykamy Ryśka i jego przyjaciół, czyli Alojza i Benjamina, którzy wspomagają naszego herosa w walce z przestępczością. Klimat tak samo, jak poprzednio, bardzo komiksowy.
W tej części można zauważyć, że Benjamin bardziej...
Książka przepełniona solidną dawką porządnej muzyki, ale nie przepełniona jednak tak bardzo motywami fantasy, których się tutaj spodziewałem. Nie warto się jednak zniechęcać, bo zamiast tego pojawia się klimat bardziej komiksowy z superbohaterami w roli głównej.
Ryśka poznajemy jako emerytowanego rock'n'rollowca, który mieszka w zabałaganionym mieszkaniu, nie stroni od...
Bezpośrednia kontynuacja powieści "Opowieści z Wilżyńskiej Doliny" z Babcią Jagódką na czele. Tym razem jest nieco poważniej, w dolinie dochodzi do wielu sporów pod nieobecność władyki, a mieszkańcom dokucza bieda. Babcia Jagódka natomiast siedzi beztrosko w swojej chacie, pije gorzałkę, gotuje powidła, przygarnia parobków do towarzystwa w samotne noce oraz nieustannie...
więcej Pokaż mimo to
Zbiór lekkich opowiadań fantastycznych, do poczytania przy porannej, czy popołudniowej kawie. Książkę czyta się jednym tchem, nie zagłębia się może w jakąś specjalną jednolitą fabułę, ale jest obdarowana dobrym humorem, z postacią Babci Jagódki - typowej wiedźmy - na czele.
Można tutaj dostrzec wiele przywar do ludzkich zachowań i pragnień, które są negatywne w skutkach....
Książka z pogranicza fantastyki naukowej i science fiction, zdecydowanie trudna w odbiorze i jednocześnie przez swoją tajemniczość bardzo wciągająca. Poznajemy wizję świata, w którym ludzie żyją w enklawie, ostatnim ocalałym po eksperymentach naukowych dystrykcie, część ludzi żyje według starych zwyczajów, a część nie przypomina istot, którymi byli.
Główny bohater zaczyna...
Zawsze brakowało okazji, żeby sięgnąć po Solaris, na szczęście za sprawą kolekcji Światy Równoległe, w końcu się udało.
Książka trudna w odbiorze, przez liczne opisy, zwłaszcza badań naukowych, co dla przeciętnego czytelnika będzie trudne do zrozumienia, a którym poświęcone jest niekiedy kilkanaście stron. Książka trudna także w zrozumieniu, jednak nie warto się zniechęcać....
"Żelazna wojna" to kontynuacja wydanej w ubiegłym roku książki "Czas żelaza". Po udanej lekturze pierwszej części postanowiłem po nią sięgnąć i jest tak, jak się spodziewałem - akcja, akcja i jeszcze raz akcja. Opisy przyrody i pomieszczeń schodzą na drugi plan, co daje możliwość własnego wyobrażenia opisanego świata. Dostajemy natomiast wiele opisów bitew, strategii,...
więcej Pokaż mimo toMagowie z Niewidocznego Uniwersytetu dostają polecenie od Vetinari'ego, aby przywrócić tradycję piłki kopanej. Wszyscy z nich specjalizują się w piciu herbatki, paleniu papierosów i omijaniu wykładów, ale żaden nie zna się na piłce. Przypadkowe wydarzenia sprawiają, że ściekacz świec - pan Nutt ratuje Ridcully'ego z opresji i pomaga w treningu magów. Powstaje drużyna...
więcej Pokaż mimo toMagowie z Niewidocznego Uniwersytetu dostają polecenie od Vetinari'ego, aby przywrócić tradycję piłki kopanej. Wszyscy z nich specjalizują się w piciu herbatki, paleniu papierosów i omijaniu wykładów, ale żaden nie zna się na piłce. Przypadkowe wydarzenia sprawiają, że ściekacz świec - pan Nutt ratuje Ridcully'ego z opresji i pomaga w treningu magów. Powstaje drużyna...
więcej Pokaż mimo to
Rincewind, po raz kolejny, tym razem jednak ląduje na Ostatnim Kontynencie zwanym IksIksIksIks, będącym alternatywną wersją Australii. Podczas kiedy próbuje ułożyć sobie jakoś życie i przetrwać, pojawiają się kolejne, nieoczekiwane przygody, po których ostatecznie ratuje kontynent...
Magowie z Niewidocznego Uniwersytetu w poszukiwaniu nieudolnego maga utknęli na wyspie...
Po ustaleniu przez Ridcully'ego, czy Rincewind to mag, czy rodzaj sera, Rincewind przy pomocy HEX'a (specjalnego komputera) i magów zostaje sprowadzony na Niewidoczny Uniwersytet z wyspy, na którą trafił, no i na której mu się podobało... Bo było nudno. Tylko po to, żeby wyruszyć z misją i ponownie, przy użyciu HEX'a trafić na Kontynent Przeciwwagi. Na miejscu okazuje się,...
więcej Pokaż mimo toCzas poświęcony na "Czas żelaza" spędziłem całkiem miło. Szukałem czegoś epickiego, w czym można by się zagłębić. Może nie do końca znalazłem to w książce Angusa Watson'a, ale mimo wszystko warto po nią sięgnąć, aby poznać trochę świat celtyckiej Brytanii. Autor na końcu książki napisał, skąd czerpał inspirację, i co go tchnęło żeby napisać taką właśnie powieść. Dla osoby,...
więcej Pokaż mimo to