Opinie użytkownika
Naprawdę podobała mi się ta książka... aż do końcowych scen. Mam wrażenie, że ich tempo było zbyt duże w stosunku do wcześniejszej fabuły i to zakończenie nieco zbyt spektakularne, wręcz nierealistyczne. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że to literackie początki Alice Oseman, która dopiero w kolejnych książkach rozwija swój pisarski warsztat.
Jeśli chodzi o samą fabułę, to...
Najpiękniejsza i najbardziej wartościowa pod względem warsztatu pisarskiego i problematyki powieść young adult, jaką przeczytałam. Po prostu po nią sięgnijcie.
Pokaż mimo to„Blizny jak skrzydła” to niezwykle życiowa i poruszająca powieść o dziewczynie pokrzywdzonej przez los. Po tragicznym pożarze Ava uległa poparzeniu, przez co czuje się oszpecona na całe życie. Z trudem patrzy w lustro, a nienawiść do samej siebie wzmacnia poczucie, że dziewczyna nie zasługuje na to, aby jako jedyna ocaleć i żyć dalej. Dziewczyna nie potrafi wrócić do...
więcej Pokaż mimo toŚwiat Axlin to miejsce, w którym od lat żyją rozmaite potwory. Mieszkańcy mogą chronić się przed nimi poprzez sposoby na odpędzenie bestii, ale poznanie słabości wroga wymaga przecież stanięcia z nim twarzą w twarz. Jednak główna bohaterka decyduje się pomóc swojej wiosce – zdobyć jak najwięcej informacji o potworach i zgromadzić je w swoim bestiariuszu. Odważna dziewczyna...
więcej Pokaż mimo toPrzed sięgnięciem po „Na południe od Alamedy” nie wiedziałam nic o Rewolucji Pingwinów. Są to wydarzenia jakoś pomijane w europejskich mediach, a przez to odległe, choć rozgrywające się niespełna kilkanaście lat temu w Chile. To wtedy uczniowie chcieli wziąć sprawy w swoje ręce i zawalczyć o swoje prawa. Brzmi niemalże egzotycznie, bo rebelie młodzieży wydają nam się czymś...
więcej Pokaż mimo to
"Czy to naprawdę sen?"
„Norra Latin” to książka, która umiejętnie łączy kilka gatunków: grozę, powieść młodzieżową, kryminał i fantastykę.
Akcja osadzona została w pełnych klimatu murach tytułowej szkoły teatralnej, w klasie aktorskiej. Z pozoru jest to typowe artystyczne środowisko, w którym każdy ma jakieś marzenia i wyjątkową osobowość. Jednak tragiczne wydarzenie...
„Koniec” to mocna historia z apokalipsą w tle. Gdy w Ziemię ma uderzyć kometa, która zniszczy znany nam świat, okazuje się, że pozostało kilka tygodni, by żyć. By zrealizować swoje pragnienia, spędzić ostatnie chwile tak, by niczego nie żałować. Jak jednak spokojnie cieszyć się chwilą, gdy lęk przed śmiercią przyćmiewa wszystkie możliwości? Jak zmienią się ludzie w obliczu...
więcej Pokaż mimo toDowiedziałam się o tej książce dzięki @asiala_czyta, była w zestawieniu książek z wątkami LGBTQ+, a że wcześniej nie słyszałam o tej powieści, to skuszona opisem postanowiłam się za nią zabrać. „Miłość i inne rośliny mięsożerne” to książka mocno wyróżniająca się pośród młodzieżówek. Nie idealizuje okresu dorastania, nie ma tu idealnych zakończeń ani przerysowanych...
więcej Pokaż mimo to„Drogi wszechświecie” to historia Kamili, która oprócz standardowych nastoletnich dylematów boryka się z trudną sytuacją w domu. Jej tata cierpi na śmiertelną chorobę, a mama dziewczyny jest kłębkiem nerwów, które próbuje rozładować dzięki natrętnemu sprzątaniu. Kamila czuje się rozdarta między powinnościami wobec rodziny a tym, co chciałaby dla samej siebie. Mierzy się z...
więcej Pokaż mimo to„Biegnij, moje serce, biegnij” to powieść, która porusza do głębi i na długo pozostaje w pamięci. Wraz z Annabelle pokonujemy niezwykłą podróż – wielokilometrowy bieg, w którym dziewczyna będzie musiała przełamać własne granice – nie tylko te płynące z wycieńczonego ciała. Biegnąc poprzez kolejne regiony i stany, bohaterka usiłuje skoncentrować się na procesie, zatopić w...
więcej Pokaż mimo toSiódmy tom komiksów o młodych superbohaterach spodobał się i bratu i mnie :-) Jestem zauroczona stylem ilustracji, tym jak autor bawi się kolorami i światłem, tworząc bardzo wyraziste i bogate w kontrast rysunki. Fabuła również jest ciekawa - a mówi to zagorzała antyfanka wszelkich opowieści o herosach :D W tej części bohaterowie mierzą się z konsekwencjami porwania z...
więcej Pokaż mimo to"Kot Winston" to cykl historii, w których mieszają się humor, powieść detektywistyczna i fantastyka. W piątym tomie przygód uroczego kociego detektywa jego właścicielka wybiera się do wesołego miasteczka. Nieoczekiwanie znika plecak dziewczynki - z Winstonem w środku! Szczęśliwie zwierzak potrafi zawsze spaść na cztery łapy i wyjść z każdej opresji, dzięki czemu szybko...
więcej Pokaż mimo to„Tomek i tata w podróży” to książeczka do wspólnego czytania, świetna dla dzieci od około 5-6 roku życia. W drugiej części serii Tomek wraz ze swoim tatą przeżywa niezapomniane przygody i odwiedza zupełnie nowe miejsca. Po raz pierwszy widzi wesołe miasteczko, leci samolotem i bawi się nad brzegiem morza. A przede wszystkim – świetnie się bawi z ukochanym rodzicem, który...
więcej Pokaż mimo toKolejny tom serii o perypetiach małego jednorożca Gucia. Tym razem opowiedziana historia uczy dzieci, jak można cieszyć się z dzielenia się z innymi. Gucio nie lubi, gdy ktoś dotyka jego rzeczy lub chce coś pożyczyć, a jego niesforna grzywa pod wpływem trudnych sytuacji zmienia kolor (tak jak zmienia się jego samopoczucie!). Jednak z czasem jednorożec odkrywa, że znacznie...
więcej Pokaż mimo toPrzemek Staroń poleca = nie mogę się nie skusić i nie podążyć za jego książkowymi recenzjami :) Kolejna – po „Po co nam lasy” – przepięknie wydana książka, mająca zachęcić najmłodszych do troski o środowisko naturalne. Piękna kolorystyka i świetne rysunki, dużo ciekawych informacji – o tym co żyje w oceanach, czemu trzeba dbać o czystość wody i dobrostan jej mieszkańców,...
więcej Pokaż mimo toWiele pozytywnych recenzji skłoniło mnie do lektury i nie żałuję! :-) Książka w atrakcyjny sposób prezentuje dzieciom ludzki mózg – objaśnia z czego jest zbudowany i w jaki sposób funkcjonuje. Dzieci powyżej 10 roku życia z pewnością znajdą tu sporą dawkę wiedzy i lepiej zrozumieją, w jaki sposób działa najważniejszy w naszym ciele organ. Ilustracje i treść wzajemnie się...
więcej Pokaż mimo to„Szkoła magicznych zwierząt” to wspaniała seria dla dzieci w okolicach 10. roku życia i młodszej młodzieży, która świetnie łączy powieść obyczajową z elementami fantastyki. Każdy uczeń ma u swego boku magiczne zwierzę, np. żółwicę, kangura czy szympansa, które mówią i zawsze służą wsparciem. W ósmym tomie poznajemy kolejne szkolne perypetie bohaterów, których tym razem...
więcej Pokaż mimo toPrzyznam się że moja wiedza o jodze jest bardzo podstawowa, próbuję co jakiś czas rozciągać plecy korzystając z kilku technik, ale generalnie nie mam zbyt dużego pojęcia o tej formie aktywności fizycznej. Tym bardziej przekonały mnie podstawowe i łatwe ćwiczenia dla najmłodszych, które proponuje „Czas na jogę. Zula i sprytna mucha”. W zabawnej opowiastce o tygrysicy,...
więcej Pokaż mimo toOdkąd na bookstagramie zaczęłam zauważać komiksy z tej serii, nie mogę oprzeć się kupowaniu kolejnych części dla mojego brata, który na szczęście pożera komiksy i książki w zawrotnym tempie :) Niebieski Las pełen jest wyjątkowych mieszkańców, a do ich grona dołącza Hektor – pies pasterski, który poczuł, że najwyższy czas przejść na emeryturę. Las wydaje się idealnym...
więcej Pokaż mimo toZbiór zagadek, które pozwolą w przystępny sposób poznać wybrane zagadnienia z historii sztuki. Przy każdym pojęciu przeczytać można krótką historię związaną z danym nurtem malarstwa i reprezentującymi go postaciami, a następnie rozwiązać łamigłówkę, która utrwali poznaną wiedzą. Książka pełna jest zabawnych ilustracji i interesujących ciekawostek, co pozwoli młodym...
więcej Pokaż mimo to