Opinie użytkownika
Co ja właściwie przeczytałam?
Ani okładka ani tytuł nie zachęciły mnie do lektury, ale uznałam, że warto dać "Pasierbicy gangstera" szansę.... i ta szansa została zmarnowana.
Początek jest w porządku. Wkręciłam się w pierwsze rozdziały. Zaintrygowała mnie fabuła - wychowana w klasztorze dziewczyna, ojczym gangster, ukryte dziedzictwo. Autorka pisze całkiem nieźle, ma lekkie...
Cóż to za książka, cóż to za przygoda!
Ponad trzy tygodnie z przerwami zajęło mi przeczytanie "Wampirzego Cesarstwa." Przed rozpoczęciem lektury miałam nadzieję, że mój powrót do dark fantasy będzie udany. Nadzieja się spełniła.
Prawie 900 stron wypełnionych akcją, genialnymi tekstami (uwielbiam występujące w książce przekleństwa), żądzami, smutkiem i radością. Jeśli...
Chociaż lubię twórczość Cory Reilly, piąty tom serii "Kroniki Camorry" nie przypadł mi do gustu. Nie chodzi tu o styl, ani sposób prowadzenia narracji, który u autorki za każdym razem jest taki sam, ale o głównych bohaterów. Savio i Gemma są najbardziej niedobraną parą nie tylko "Kronik Camorry." Zakładam, że Cora chciała udowodnić, iż przeciwieństwa się przyciągają, lecz w...
więcej Pokaż mimo to
Sylwia Leśna jest mało znaną pisarką, a szkoda, gdyż niewątpliwie posiada talent do budowania światów i snucia opowieści. Jej debiut, "Tam gdzie topnieje lód", zrobił na mnie pozytywnie wrażenie, więc z miłą chęcią powróciłam do uniwersum Raghów.
"Złodziej Renów" jest oddzielną opowieścią osadzoną we wspomnianym uniwersum. Nie znajdziemy tu bohaterów i wątków z "Tam gdzie...
Ciężko mi ocenić 4 tom Dworów, gdyż jest to książka zarówno dobra, jak i zła. Dawno nie czytałam tak nierównej pozycji.
Sarah J. Maas jest doświadczoną pisarką, która do tej pory wydała około 20 (!) powieści i nowel. Dziwi mnie zatem to, jak poprowadziła fabułę w "Dworze srebrnych płomieni." Ale po kolei.
Zacznę od grzechów polskiego wydawcy. Książkę czytałam wcześniej w...
Odkąd przeczytałam "Piętno", jestem fanką mrukliwego Igora Brudnego. Brakowało mi w kryminałach wyrazistej postaci, która nie jest alkoholikiem, rozwodnikiem czy osobą z problemami psychicznymi. Niezłomny komisarz to bohater tak dobrze skonstruowany, że może podobać się zarówno kobietom jak i mężczyznom. W "Zarazie" poznajmy go od innej strony, gdyż Brudny mierzy się nie...
więcej Pokaż mimo to
Z czystym sumieniem mogę napisać, że to najlepszy romans mafijny, który dotychczas czytałam, choć paradoksalnie romansu w nim niewiele.
W „Matni” wszystko się zgadza: pełnokrwiści bohaterowie, wartka akcja, dobry styl, sprawna narracja. Jednak najbardziej zachwycił mnie świat przedstawiony. Widać, że autorka sięgnęła do źródeł, dowiedziała się jak funkcjonuje rosyjska...
Mam mieszane uczucia, co paradoksalnie jest dobrym znakiem. Książka wywołała zróżnicowane emocje - od obrzydzenia, przez zawstydzenie po ciekawość, a nawet radość. To spory plus, gdyż nijakie pozycje nie zapadają w pamięć. "Jej porywacz" zdecydowanie zostanie ze mną na dłużej.
Nie jest to książka wysokich lotów. Pisarze od wieków poruszają kontrowersyjne tematy, więc nie...
Niesamowite, że z banału można ulepić wciągającą historię!
"Cash" Belli Di Corte jest odtrutką na mdłe, non stop klepane mafijne romanse, choć na pierwszy rzut oka nie ma tu nic oryginalnego. Mamy charakterną, ognistowłosą główną bohaterkę, męskiego i bezkompromisowego gangstera, wrzuconych w sam środek piekielnej dzielnicy Nowego Jorku. Jednak Bella Di Corte nadała swojej...
Książka, niestety, bardzo nierówna. Po intrygującym początku byłam zachwycona myśląc, że w końcu natrafiłam na ambitny romans mafijny. Z czasem jednak fabuła zboczyła na złe tory, zniknął tajemniczy klimat.
Ponownie dostajemy bohaterkę, której po spotkaniu z macho przestaje funkcjonować mózg. Pojawiają się znajome opisy cudownej fizjonomii kochanka, wątek obrzydliwego...
Niestety jestem jedną z nielicznych osób, którym książka się nie spodobała.
Debiuty staram się oceniać łagodniej - nie powinno się demotywować autorów na samym początku ich przygody z pisaniem. W tym przypadku również zawyżam nieco ocenę, chociaż podczas lektury zgrzytałam zębami.
Pierwsze, co się rzuca w oczy, to brak redakcji. Nie znalazłam informacji o korekcie (książkę...
Świetny pomysł, dobry styl, jednak czegoś tu zabrakło.
„Setna królowa” miała szansę stać się naprawdę wystrzałową pozycją. Świat stworzony na bazie kultury i mitów Mezopotamii/Bliskiego Wschodu przyciąga uwagę i działa na wyobraźnie. Niestety autorka nie pokusiła się o jego rozbudowę. Fantasy to gatunek, w którym grzechem jest niewykorzystanie potencjału. Autorka miała...
Solidny kryminał, dobre pióro. Mieczysław Gorzka to stosunkowo świeże nazwisko jeśli chodzi o rodzimych pisarzy kryminałów, ale bardzo obiecujące. Trylogię "Cienie przeszłości" przeczytałam jednym ciągiem, dlatego bez zastanowienia sięgnęłam po "Polowanie na psy."
Jeśli chodzi o najnowszą pozycję autora, to trzyma ona poziom wspomnianej trylogii. Mocną stroną...
Mniej dynamiczna od pierwszej części serii, ale również bardzo dobra. Cora Reilly jest weteranką mafijnych romansów i chyba większość autorek piszących o gangach się na niej wzorowało. Gdy sięgam po kolejne książki pani Reilly to nie martwię się o ich jakość, gdyż wiem, że czymś na pewno mnie urzekną.
"Złamane emocje" pokazują, że nie tacy bracia Falcone straszni jak ich...
„Imperium burz” to dobry przykład, jak z ciekawej historii zrobić przysłowiowe flaki z olejem.
Jestem zawiedziona. Po dynamicznym i sprawnie napisanym czwartym tomie, miałam spore oczekiwania. Wszak zbliżamy się do końca historii, akcja powinna przyśpieszać, wątki nabierać głębszego sensu a bohaterowie zmądrzeć. W „Imperium burz” wszystko jest jednak na opak.
Zacznę od...
Przygodę ze "Szklany tron" zaczęłam miesiąc po skończeniu "Dworów" i jakoś nie potrafiłam wczuć się w klimat debiutanckiej serii Sarah J. Maas. Pierwsze trzy tomy trochę wymęczyłam i musiałam zrobić sobie dłuższą przerwę, zanim sięgnęłam po wysoko ocenianą i zachwalaną "Królowę cieni." Odpoczynek od "szklanego" uniwersum był dobrym pomysłem, gdyż do czwartej części...
więcej Pokaż mimo to
Coś tu nie do końca zagrało.
Pierwsze dwie części serii "Dziedzic podziemia" bardzo mi się spodobały. Autorce udało się wykreować ciekawą fabułę w oklepanym, mafijnym motywie. Akcja i bohaterzy są tu tak specyficzni i wyraziści, że nie da się o nich zapomnieć i zdecydowanie jest to duża zaleta. Jednakże "Oblicze diabła" nieco mnie zawiodło. Podczas lektury odniosłam...
Na pierwszy tom "Tam, gdzie topnieje lód" natrafiłam przypadkiem na Wattpadzie. Historia i przedstawiony świat niesamowicie mnie wciągnęły, dlatego od razu sięgnęłam po drugą część, która jest równie dobra, jak nie lepsza, od poprzedniczki.
Jestem pod dużym wrażeniem umiejętności pisarskich autorki, która ma niesamowity talent do budowy narracji. Tutaj wszystko ze sobą...
Przesiąknięta erotyzmem, z nutą tajemnicy i mroku.
W końcu! W końcu romans, który podnieca i uzależnia niczym najlepsza czekolada. Główni bohaterowie świetnie nakreśleni, a atmosfera między nimi gęstnieje ze strony na stronę. Sceny zbliżeń napisane na bardzo wysokim poziomie- bez pruderii, ale również bez zbędnej brutalności. Motyw uczennica-nauczyciel oczywiście jest...
Jestem rozdarta.
Jak tylko skończyłam czytać trzy pierwsze części "Dworów" wiedziałam, że jest to jedna z moich ulubionych serii fantasy. Dlatego z niecierpliwością czekałam na kolejną część i gdy wyszła w Stanach, zdobyłam ebooka, chociaż przed lekturą czwartego tomu miałam największe obawy, które były związane z postacią "nowej" głównej bohaterki, czyli Nesty.
W...