Opinie użytkownika
Czasem z przyczyn różnych trafiają w moje ręce książki, po które niekoniecznie planowałam sięgać. Niewyczekiwane spotkania wypadają różnie – lepiej, gorzej, wszak co książka, to inna historia pełna zaskoczeń. Tak było w przypadku „Głębokiego snu” Raymonda Chandlera, który wzbudził we mnie dość mieszane odczucia. Z jednej strony: zupełnie nie zafascynowała mnie ta opowieść…...
więcej Pokaż mimo toKsięga na wszelkie Kłapousze smutki i mały głód Kubusiowych przygód. Choć skierowana do dzieci, to starszych, przepełnionych sentymentem czytelników, również może urzec swą prostotą i mądrością zawartą w pozornie błachych cytatach. Całość opatrzona pięknymi ilustracjami <3
Pokaż mimo to
„Proszę, nie płacz. Nawet jeśli świat ci nie wybaczy, ja ci wybaczę.”
Po obejrzeniu znaczącej części serii „Higurashi no naku koro ni” nastała pora na rozpoczęcie przygody z mangą… Przyznam, że odrobinę przeraża mnie liczba tomów tej opowieści, jednak niezłomnie zamierzam się zmierzyć z przedstawioną historią. „Gdy zapłaczą cykady: Księga uprowadzenia przez demony” w...
Książkę tę nabyłam podczas ubiegłorocznych Targów Książki we Wrocławiu, choć w wyniku splotu różnych przypadków przeczytałam ją dopiero teraz. Nieszczęśliwie przyznać jednak muszę, że nie żałuję sięgnięcia po nią tak późno. Szczerze powiedziawszy „Czas na sen” autorstwa Pawła Leśniaka wypadła dużo słabiej niż się na to zapowiadało.
Taylor już od lat dostrzega przebłyski...
„Wszak Bóg, o którym prawisz, nie istnieje. […] Jam jest Bogiem tego miejsca.”
Kolejne spotkanie z „Aniołami Zbrodni” kończy przygodę na piętrze B2 i wprowadza intrygujące retrospekcje. Wstęp do ostatniego aktu opowieści budzi emocje, robi się naprawdę… gorąco, a przeszłość wisi mrocznym cieniem nad bohaterami. Makoto Sanada oraz Kudan Naduka wprowadzają czytelnika w...
Nie tak dawno pisałam o filmie, a po jego obejrzeniu po raz kolejny sięgnęłam po książkę… „Misery” autorstwa Stephena Kinga pierwszy raz była czytana przeze mnie ponad sześć lat temu. Choć minęło tyle czasu, a ja znajduję się już w zupełnie innym punkcie mojego życia – to wciąż naprawdę porywająca lektura.
Mgła… Słychać w niej wszystko, nawet mimo nagich pali bólu, których...
Zbliżam się do końca dotychczasowej przygody z „Wydziałem 7.”, doganiając najnowsze zeszyty. „Savasana” to 11 odsłona serii, która usiłuje ponownie rozpocząć działania tajnej jednostki do spraw paranormalnych. Autorem scenariusza jest Tomasz Kontny, a za rysunki odpowiada Rafał Szłapa.
Szymon Wilk z wielkimi problemami wraca do normalnego życia. Z powodu przebytej traumy...
Uwspółcześnione „I nie było już nikogo” w pokręconej, nieprzewidywalnej, a w dodatku brutalnej wersji? Brzmi świetnie, nieprawdaż? To właśnie takie skojarzenie nasunęło mi się na myśl podczas lektury „Murder Park. Park morderców” autorstwa Jonasa Winnera. Książka ta ukazała się u nas w 2017 roku nakładem wydawnictwa Initium i moim zdaniem naprawdę warto się z nią...
więcej Pokaż mimo to
Pomimo dość rozczarowującego wstępu, pełna odwagi zdecydowałam się sięgnąć po drugą część mangi „Danganronpa. Koszmar w Akademii Marzeń”. Intensywność i tempo wydarzeń, które wyszły spod ręki Hajime Touyi , zdecydowanie wyhamowały. Jednakże nie na tyle, by czytanie tej historii zaczęło fascynować.
Po pełnych tragedii zdarzeniach pierwszej części, napięcie w akademii...
Z racji, że już miałam nabytą niemal całą serię z Jakubem Sobieskim, przebrnęłam również przez „Ze złości’. Choć dwie uprzednio przeczytane przeze mnie książki Katarzyny Bondy nie przypadły mi do gustu… cóż, kolejna już i tak stała na półce, więc szkoda było się nie zapoznać. Zadziwiająco druga część cyklu wypada najbardziej przyzwoicie – nie zachwyciła mnie, co to, to nie,...
więcej Pokaż mimo toHorrory psychologiczne z reguły mnie intrygują. Nic więc dziwnego, że gdy dowiedziałam się o wydawanej przez Kotori mandze „Krew na szlaku” autorstwa Shuzo Oshimi, zdecydowałam się ją zakupić. W moje ręce trafił jak na razie pierwszy tom, jednak zdecydowanie może to być pozycja, z którą bardzo chętnie się zapoznam w całości. Wprawdzie nim manga w pełni ukaże się w polskiej...
więcej Pokaż mimo toPrzez niektórych zwany był polskim Lovecraftem, czy też polskim Edgarem Allanem Poe. Zasłynął swymi opowiadaniami z pogranicza fantastyki i grozy. Z twórczością Stefana Grabińskiego po raz pierwszy spotkałam się na łamach zbioru „Demon Ruchu” wydanego przez Wydawnictwo CM. Chyba zabrałam się za temat od złej strony, gdyż zupełnie nie przemówiły do mnie historie zawarte w...
więcej Pokaż mimo to
Przemierzam stopniowo horrorowy świat rozmaitych komiksów, musiałam więc trafić również na serię jednotomówek Waneko. Tak się złożyło, że na pierwszy ogień poszła pozycja „Demon Grzechu – Tsumitsuki” autorstwa Hiro Kiyohary. Muszę jednak przyznać: nie przypadła mi ona szczególnie do gustu.
Każde miasteczko ma jakieś legendy czy sekrety… Niektóre bardziej przerażające od...
Sięgnęłam wreszcie po „Kod Leonarda da Vinci” – wstyd przyznać, jednak książka ta już w zasadzie od kilku lat kurzyła się na mojej półce. Jakoś ciągle nie chciało mi się kupić pierwszej części, by jakoś sensownie zacząć przygodę z twórczością Dana Browna. Skoro jednak „Anioły i demony” są już za mną, zdecydowałam się też wreszcie przeczytać najbardziej kultową z powieści...
więcej Pokaż mimo to
"Twe serce jest zbrukane przez kłamstwo, jakobyś była istotą pożądaną przez Boga. Zwiodłaś moje anioły czarownico!"
Dotarłam już za połowę mangowej serii „Aniołowie zbrodni”. Bawię się naprawdę udanie i wprost nie mogę się doczekać dotrwania do jej końca. Makoto Sanada i Kudan Naduka zabierają czytelnika w dalszy, siódmy już, etap podróży – rozpoczyna się proces...
Niedawno oglądałam film, tym razem sięgnęłam po książkową wersję „Upiornych opowieści po zmroku”. Przyznam, że nie sprawdzałam wcześniej, czym tak naprawdę jest ta pozycja. Z obecnej perspektywy uważam jednak, iż wprost trzeba to najpierw sprawdzić. Opowiadaniom zebranym przez Alvina Schwartza w pewnym sensie bliżej do opracowania historycznego niż rzeczywistej...
więcej Pokaż mimo to
Po obejrzeniu serii animowanej, nastała pora na zapoznanie się z wersją mangową. W moje ręce trafiła pierwsza część serii „Danganronpa. Koszmar w Akademii Marzeń”, która okazała się nie być wcale tym, czego się spodziewałam. Czy ten komiks autorstwa Hajime Touyi jest w ogóle wart uwagi?
Akademia Marzeń to elitarne liceum, w którym kształcą się wyłącznie jednostki wybitne....
W wyniku zbiegu okoliczności podczas jednych z książkowych zakupów po raz kolejny natrafiłam na książkę Katarzyny Bondy w dość okazyjnej cenie. „O włos” stanowi pierwszy tom serii z Jakubem Sobieskim, choć dla mnie to już drugie spotkanie z tym bohaterem (wpierw miałam okazję przeczytać trzecią odsłonę, czyli „Do Cna”). Nie oczekiwałam wiele od tej pozycji, jednak nie...
więcej Pokaż mimo toMiałam nie lada problem podczas rozmyślania nad formą recenzowania drugiego zeszytu specjalnego serii „Wydział 7.”. Wszak „Import Eksport” różni się tak bardzo od pozostałych odsłon, że nie sposób ugryźć go z dobrej strony. Komiks ten, choć objętościowo jest trochę większy od standardowych części, składa się z pięciu krótkich opowiadań poprzekładanych rozmaitymi dodatkami....
więcej Pokaż mimo to
Polowanie na nieznane tytuły w koszach z promocjami to jedna z moich ulubionych części wypraw do dużych marketów. Podczas jednej z takich zakupowych przygód w moje ręce wpadła książka Małgorzaty Falkowskiej pod tytułem „Nagranie”. Po lekturze stwierdzam jednak, że mimo wszystko żałuję nabycia tej pozycji.
W Toruniu zaginęło kilku mężczyzn. Wszyscy zniknęli w tym samym...