Opinie użytkownika
Pomimo mojego wielkiego szacunku tak do twórczości, jak i samej osoby Tadeusza Różewicza niestety podobnie jak w przypadku ostatniego utworu tego autora przeze mnie przeczytanego „Duszyczka” tak i w stosunku do tego utworu odczucia moje są wysoce ambiwalentne. Odnoszę wrażenie, że tak do końca nie zdołałem się przebić przez „Kartotekę".
Są fragmenty, które próbują coś...
Prawdę mówiąc uważam, że ocena tej książki na Lubimyczytać.pl, jest nieco za niska. Co prawda dzieło, a właściwie dziełko (niewiele ponad sto stron) nie stoi na tak niebotycznie wysokim poziomie, jak np. „Fikcje” wielkiego mistrza Jorge Luisa Borgesa jednakowoż ocena 6,4 na Lc. to nieco za mało.
Autor co wynika z jego dzieła, z pewnością zna doskonale twórczość swego...
Czarodziejska góra to trzecia pozycja z bogatej twórczości T. Manna, którą miałem przyjemność przeczytać i jak dotychczas najlepsza.
Coś niewątpliwie w tym jest, że aby stworzyć arcydzieło potrzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu, oczywiście przy założeniu (paradoksalnie), że mamy do czynienia z geniuszem.
T. Mann pisał „Czarodziejską górę” około 12 lat, co ciekawe...
Czytając " Czarodziejską górę" T. Manna w pochmurny, deszczowy, lekko depresyjny dzień człowiekowi przychodzą szare ponure myśli. Wydaje się, że nikt i nic nie jest i nie będzie w stanie poprawić mu humoru... i tu konieczna jest chwilowa odmiana, tu wkracza Kubuś Puchatek wraz z przyjaciółmi.
Przygody Kubusia Puchatka znane są chyb każdemu, z takiego czy innego źródła,...
Cenię, lubię i czytam Tadeusza Różewicza, jednakowoż z tym oto cytatem znajdującym się w opisie książki zgodzić się nie mogę:
"Duszyczka - przejmujący poemat prozą z roku 1977 - to jeden z najważniejszych utworów nie tylko Tadeusza Różewicza (laureata Nagrody Nike 2000),ale i całej powojennej polskiej literatury”.
Jeśli to jest jeden z najważniejszych utworów powojennej...
Wiem już skąd tak wiele nagród dla Teda Chianga i opinii w stylu: „najwybitniejszy autor opowiadań w amerykańskiej SF ostatnich lat”.
Poziom, na jaki wznosi się Ted Chiang w zbiorze opowiadań „Historia twojego życia” to poziom niebotycznie wysoki, jest to literatura z innego wymiaru różna od tego stylu, do którego przyzwyczailiśmy się zaliczać gatunek S-f.
Czytając...
Dzieło monumentalne, opasłe i ciężkie (około 1,5 kg) - można by nawet pokusić się o stwierdzenie, że nieco rozwlekłe, ale i tak plusy przesłaniają minusy a pierwsza połowa dzieła to zdecydowanie arcydzieło przynajmniej w moim odczuciu.
Jak to już z książkami o objętości ponad 800 stron bywa, tylko ci najwięksi pisarze są w stanie utrzymać wysoki poziom dzieła od początku do...
Bardzo dobry thriller psychologiczny.
Sebastian Fitzek miło mnie zaskoczył, tak wysokiego poziomu się nie spodziewałem...ot następna pozycja z wydawanych seryjnie pozycji w ostatnim czasie myślę sobie.
Jak się okazuje nic bardziej mylnego widać, że autor zna swój fach od podszewki, piórem pisze lekkim, wprawnym i inteligentnym.
Ktoś napisał, że przeczytał powieść w jedno...
Z Virginią Woolf spotkanie moje jest to pierwsze, jak dotąd wiele o niej słyszałem, co nieco z jej biografii do mnie dotarło, ale jakoś nasze drogi się nie zeszły aż dotąd.
W posiadaniu tej książki jestem od lat kilku i od lat kilku ciągle „Fale” były odkładane na później.
Coś mi podpowiadało, że lekko nie będzie, że zawiłe, że ciężkie i pogmatwane, że może lepiej poczekać...
Jako że serial kryminalny „Poirot” z Davidem Suchetem w roli głównej obejrzałem w całości, a odcinek lub film „Morderstwo w Orient Expressie” trzy razy w różnych wersjach, w związku z powyższym rozwiązanie zagadki „kto zabił” miałem już za sobą.
Zdecydowałem się na przeczytanie w celu skonfrontowania powieści z wersją ekranową i przyznać muszę (odkrywcze to nie jest), iż...
Kolejna już książka w ostatnim czasie, która jest z tych otrzymanych w prezencie a dotychczas nie przeczytanych, zalegających od miesięcy w biblioteczce i kolejna trafiona w mój gust w stu procentach.
Co prawda miłośnikiem książek kryminalnych jakoś specjalnie nie jestem i przyznaję, że jest to bodajże trzecia, może czwarta książka w życiu z tego gatunku przeczytana przeze...
Ali Smith i jej „Zima”.
Książkę otrzymałem w prezencie na Dzień Ojca, darczyńca najprawdopodobniej a może nawet z pewnością nie był świadom, iż jest to tom drugi z cyklu „Pory roku”.
Tak czy inaczej, swą czytelniczą przygodę z Ali Smith rozpocząłem od tomu drugiego i muszę przyznać, iż po przeczytaniu tej powieści najprawdopodobniej postaram się zdobyć tom pierwszy „Jesień”...
Dość długo zeszło mi się z przeczytaniem tej książki.
Powód: tematyka ciężka, poruszająca sprawy, o których najchętniej chciałoby się zapomnieć. W chwili napisania „zapomnieć” nachodzi mnie myśl -, czy mamy prawo zapominać- my, którzy wyrośliśmy w pokoju i względnej stabilności- my, za których wolność i życie w pokoju i w spokoju tak wielu musiało oddać swoje własne...
Ktoś w jednej z opinii napisał, że każdy wie, co to jest przestrzeń...hmmm, czy aby na pewno każdy wie, co to jest przestrzeń, czy w ogóle ktokolwiek wie co to przestrzeń ?.
W sensie trzech wymiarów: szerokość, wysokość, długość ewentualnie mógłbym się zgodzić, że każdy wie, co to jest przestrzeń, ale do przestrzeni zaliczyć należy również czas, co w połączeniu daje nam...
Czasami zastanawiam się, czy my ludzie jesteśmy normalni na tle innych gatunków zamieszkujących trzecią planetę od słońca. W swej zachłanności do gromadzenia do zbierania, do posiadania, do przywłaszczania, do zagarniania bezsprzecznie bijemy na głowę wszystkie istoty żywe.
Myślę, że jest to zjawisko normalne i naturalne: chęć posiadania dóbr materialnych, otaczanie się...
Eugène Ionesco towarzyszy mi, pełzając gdzieś na półkach mojej biblioteczki od jakichś bez mała czterdziestu lat.
Mając lat kilkanaście, podjąłem pierwszą próbę wgryzienia się w twórczość tego skądinąd wielkiego awangardowego francuskiego dramaturga pochodzenia rumuńskiego.
Próba zakończyła się fiaskiem, drogi nasze rozeszły się na lat kilkadziesiąt, najprawdopodobniej...
Tadeusz Różewicz napisał „Śmierć w starych dekoracjach” ponad pięćdziesiąt lat temu, wydawać by się mogło, że to szmat czasu zwłaszcza przy tak pędzącym świecie, w którym to, co wydarzyło się, lub miało miejsce kilka tygodni temu to już staroć niewarta uwagi.
Tak mogłoby się wydawać, ale nie w przypadku powyższego opowiadania — tu wszystko jest bardzo aktualne no może poza...
Z pewnym zażenowaniem przyznaję, iż jest to pierwsze dzieło Tadeusza Różewicza, które miałem przyjemność przeczytać, pierwsze i z pewnością nie ostatnie.
Książeczka jest to niepozorna licząca niespełna dwieście stron, znajdujemy w niej pięć opowiadań:
- Grzech (oceniam na 7)
- Wycieczka do muzeum (oceniam na 8)
- Ta stara cholera (oceniam na 9)
- Na placówce dyplomatycznej...
Książka dobra, najchętniej oceniłbym ją na lekko ponad 6 gwiazdek, jednak w zaokrągleniu jakby nie patrzeć wychodzi 6.
„Podpalaczka” na tle takich pozycji Stephena Kinga jak: „Zielona mila”, „Lśnienie”,„Dolores Claiborne” czy „Ręka mistrza” wypada nieco blado i nie może z wyżej wymienionymi konkurować, raczej bliżej jej poziomem i klimatem do takich powieści Kinga jak:...
Po części kupiłem tę książkę przez przypadek, brakowało kilku groszy do darmowej przesyłki z księgarni internetowej, więc jako wielbiciel literatury SF, dobrałem „Odprysk świtu” samego Brandona Sandersona, a że wiele o nim słyszałem, a nic z jego twórczości nie czytałem- postanowiłem to zmienić.
Padło na książkę bardzo wysoko ocenioną, bo ocena 7,8 na Lubimyczytać.pl to...