-
ArtykułyJames Joyce na Bloomsday, czyli 7 faktów na temat pisarza, który odmienił literaturęKonrad Wrzesiński7
-
ArtykułyŚladami autorów, czyli książki o miejscach, które odwiedzali i opisywali twórcyAnna Sierant8
-
ArtykułyCzytamy w weekend. 14 czerwca 2024LubimyCzytać455
-
ArtykułyZnamy laureatki Women’s Prize for Fiction i wręczonej po raz pierwszy Women’s Prize for Non-FictionAnna Sierant15
Biblioteczka
"Katia. Cmentarne love story" to książka która łączy ze sobą romans i pogoń za złodziejem ciał małych dziewczynek. Wyjątkowe połączenie, co? 😏 O czym jest nowa książka od Anety Jadowskiej?Tym razem mamy historię Katii. Katia, którą fani książek autorki znają już z m.in. szamańskiej trylogii o Witkacym, jest nekromantką, której życie zaczyna przypominać tornado pędzące przez jej życie z zawrotną prędkością. Nie dość, że musi sobie poradzić ze złodziejem ciał dzieci oraz wyborami do Starszyzny Thornu, to w dodatku jej serce zaczyna szybciej bić w towarzystwie uroczego przedsiębiorcy pogrzebowego, a Katia nie wie, czy w obecnym chaosie ma czas jeszcze na kolejne komplikacje.
Fabuła poprowadzona została w narracji trzecioosobowej, co osobiście uwielbiam. Do tego treść przeplatana jest cudownymi rysunkami, idealnie dopełniającymi tę historię. ❤️
Mogę nie być obiektywna, ponieważ uwielbiam książki autorki. 😆 Katia to kolejna silna bohaterka, która potrafi być jednocześnie twarda i mieć serce na właściwym miejscu. Historia, jak zawsze, wciąga od samego początku, zaskakując zakończeniem. To co uwielbiam w powieściach autorki, to łączenie fabuły z poprzednimi historiami ze świata Thornu. Mimo że opowieść dotyczy innej bohaterki, to nadal mamy połączenie ze znanym nam już światem. Jednocześnie, pomimo tego związania, nadal można książkę czytać niezależnie od innych powieści, co również bardzo cenię. Jeśli zatem lubicie lekką fantastykę z fajnie wykreowanym światem oraz ciekawymi bohaterami, których nie sposób nie lubić, to jest to pozycja warta Waszej uwagi. 😇
Polecam z całego zaczytanego serducha.
"Katia. Cmentarne love story" to książka która łączy ze sobą romans i pogoń za złodziejem ciał małych dziewczynek. Wyjątkowe połączenie, co? 😏 O czym jest nowa książka od Anety Jadowskiej?Tym razem mamy historię Katii. Katia, którą fani książek autorki znają już z m.in. szamańskiej trylogii o Witkacym, jest nekromantką, której życie zaczyna przypominać tornado pędzące przez...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Każda kolejna książka Jamesa Norbury jest małym arcydziełem. ❤️ Norbury przekazuje najważniejsze życiowe treści opakowane w urocze i nie rzadko chwytające za serce rysunki oraz przemyślaną historię. Bardzo mądra książka, którą każdy powinien mieć na swojej półce. 😍 "Kot, który nauczał zen" to ilustrowana opowieść o istocie małych, na pierwszy rzut oka niepozornych, lecz najważniejszych rzeczy, z których składa się życie. Opowieść snuje Kot, który wybiera się w niesamowitą pouczającą podróż, spotykając na swojej drodze przeróżne zwierzęta. Każda podróż nas czegoś uczy. Ta, również. 😊❤️
Każda książka Jamesa Norbury chwyta za serce i pokazuje to, co najważniejsze w życiu. Kocham te historie i mam nadzieję że i Wy je pokochacie. 😌❤️
Każda kolejna książka Jamesa Norbury jest małym arcydziełem. ❤️ Norbury przekazuje najważniejsze życiowe treści opakowane w urocze i nie rzadko chwytające za serce rysunki oraz przemyślaną historię. Bardzo mądra książka, którą każdy powinien mieć na swojej półce. 😍 "Kot, który nauczał zen" to ilustrowana opowieść o istocie małych, na pierwszy rzut oka niepozornych, lecz...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
"Nie z tego świata" to książka, która naprawdę skradła moje serce. 😊 To fantastyka młodzieżowa, która spodoba się również dorosłemu czytelnikowi.
Główną bohaterką jest Jane Reye, która ma zdolności parapsychiczne. Widzi duchy i inne byty, które przelewa na papier. Osierocona w dzieciństwie większość życia spedza w szkole dla dziewcząt. Gdy kończy osiemnaście lat, w jednej chwili traci "dom" i otrzymuje intrygującą propozycję pracy. Nie wahając się wsiada na pokład samolotu i wyrusza do Wielkiej Brytanii, na dwór Fairfax, gdzie musi poradzić sobie ze stworem go nawiedzającym. Na miejscu okazuje się, że sprawa jest bardziej skomplikowana, niż sądziła... a na dworze czeka na nią dwójka innych osób z paranormalnymi zdolnościami i ekscentryczny właściciel domu.
Książka jest napisana wyłącznie z punktu widzenia Jane, w narracji pierwszoosobowej. Fabuła jest skonstruowana w przemyślany sposób. Każdy z bohaterów ma swoją historię i swoje powody by przyjąć zlecenie wypędzenia bytu. Chciałabym żeby historia postaci została bardziej pogłębiona, ale poza tym nie mam do niej żadnych zarzutów. Ogólnie książkę czyta się szybko i chciałaby się pozostać w tej powieści nieco dłużej. To, co mnie zaskoczyło ma plus, to zakończenie., jednocześnie smutne i dające nadzieję. Pokochacie tych bohaterów i te historię! 😁❤️ Ta książka pozostanie ze mną na długo. 🥰 Polecam z całego zaczytanego serducha. ❤️
"Nie z tego świata" to książka, która naprawdę skradła moje serce. 😊 To fantastyka młodzieżowa, która spodoba się również dorosłemu czytelnikowi.
Główną bohaterką jest Jane Reye, która ma zdolności parapsychiczne. Widzi duchy i inne byty, które przelewa na papier. Osierocona w dzieciństwie większość życia spedza w szkole dla dziewcząt. Gdy kończy osiemnaście lat, w jednej...
Książka fantastyczna polskiej autorki Magdaleny Kubasiewicz "Czarodziejka z ulicy Raymonta", składa się z trzech opowiadań, które ułożone są chronologicznie, w pewien sposób łączą się ze sobą, jednak można czytać je również osobno.
W pierwszym opowiadaniu poznajemy całą grupę studentów Uniwersytetu Magicznego w Krakowie, którzy wyruszają w podróż, mającą być zaliczeniem jednych z zajęć. Jak się okazuje, lekkomyślność ich profesora sprawi, że studenci staną przed śmiertelnym zagrożeniem.
W drugim opowiadaniu główną postacią jest Dobromir, zwany przez znajomych jako Złomir. Akcja rozgrywa się w wakacje. Dobromir właśnie odziedziczył dom po zdziwaczałym dziadku. W starej posiadłości znajduje intrygujące księgi... Ciekawość Dobromira doprowadzi do intrygujących zdarzeń.
W trzecim opowiadaniu Lady czyli Natasza trafia na praktyki, które wieńczą jej studia, do znanego i silnego artefaktmistrza, który skrywa wiele tajemnic. Naiwność Lady i brak szczerości ze strony profesora może zagrozić nie tylko przyszłej karierze Nataszy, lecz przede wszystkim życiu.
Wszystkie trzy składają się na spójną historię, która trzyma w napięciu i jednocześnie niejednokrotnie bawi czytelnika. Jeśli chodzi o bohaterów, przyznam, że najbardziej przypadł mi do gustu Dobromir. ❤️ Jest chyba na razie najbardziej złożoną postacią. Jego elokwencja, mrukliwy sposób bycia i to, że nie boi się pomóc przyjaciołom w potrzebie sprawiło, że skradł moje serce i z chęcią poczytam o nim jeszcze więcej. Natasza zwana Lady, jawi się jako główna postać całości, jednak najmniej przypadła mi do gustu. Nie wiem do końca co w tej bohaterce jest, ale niezmiennie mnie irytowała. 😂
Z ciekawością sięgnę po kolejną część "Czarodziejka z ulicy Grodzkiej", a pierwszą część polecam wszystkim, którzy kochają czarodziejów i magię. 🥰😁
Książka fantastyczna polskiej autorki Magdaleny Kubasiewicz "Czarodziejka z ulicy Raymonta", składa się z trzech opowiadań, które ułożone są chronologicznie, w pewien sposób łączą się ze sobą, jednak można czytać je również osobno.
W pierwszym opowiadaniu poznajemy całą grupę studentów Uniwersytetu Magicznego w Krakowie, którzy wyruszają w podróż, mającą być zaliczeniem...
Kontynuacja zbioru opowiadań pt. "Czarodziejki z ulicy Reymonta" czyli "Czarodziejka z ulicy Grodzkiej" Magdaleny Kubasiewicz tym razem jest jednolitą historią o młodych adeptach magii. Natasza rozpoczyna trzeci rok studiów z nadzieją, że będzie lepszy. Niestety, jeszcze dobrze nie zakończyła sie impreza inauguracyjna, znika współlokatorka Nataszy... Co się stało z czarodziejką? Natasza z przyjaciółmi będą próbowali to ustalić, co się stało z Olą.
Najbardziej tęskniłam za Dobromirem 😂❤️ Nic nie poradzę na to, że ten bohater jest moim ulubieńcem. Jest cudownie wykreowany i mogłabym czytać o nim bez końca. 🤭 Czarodzieje jak zwykle pakują się w kłopoty, więc dzieje się sporo, zarówno na uczelni i poza nią xD Trudno cokolwiek powiedzieć by nie zdradzić fabuły. 😅 Powiem Wam tylko, że jak zwykle nie zabraknie akcji, humoru i nieco grozy. Poza tym, jeśli jesteście fanami Pottera i Hogwartu, to z pewnością z przyjemnością przeczytacie historię o studentach uczelni magicznej w Polanii. 😁 Książka napisana jest w narracji trzecioosobowej. Autorka ma lekkie pióro, dzięki czemu historię się wręcz połyka w jeden wieczór. 🤭❤️ No i jest Dobromir... 🥰😍😂❤️🤭 Jeżeli szukacie czegoś lekkiego i magicznego, to lektura dla Was. 😊😊
Kontynuacja zbioru opowiadań pt. "Czarodziejki z ulicy Reymonta" czyli "Czarodziejka z ulicy Grodzkiej" Magdaleny Kubasiewicz tym razem jest jednolitą historią o młodych adeptach magii. Natasza rozpoczyna trzeci rok studiów z nadzieją, że będzie lepszy. Niestety, jeszcze dobrze nie zakończyła sie impreza inauguracyjna, znika współlokatorka Nataszy... Co się stało z...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
"Wybrzeże szpiegów " Tess Gerritsen świetnie wykreowany świat szpiegów, tajemnic i walki z przeszłością. Główną bohaterką książki jest Maggie Bird, była agentka CIA, która zamieszkała wraz z kilkoma innymi emerytowanymi agentami w niewielkim miasteczku, w którym mogą poczuć się bezpiecznie. Jednak przeszłość zawsze wraca.
Historia napisana lekkim piórem, utrzymana w narracji pierwszoosobowej. Bohaterowie, których spotykamy na kartach książki są ciekawie nakreśleni, niejednoznaczni, tajemniczy a jednocześnie sprawiający, że czytelnik od razu darzy ich sympatią. Maggie jako twarda kobieta,która przeszła w swoim życiu niejedno, musi powrócić do bycia szpiegiem i rozliczyć przeszłość. Nie ufa nikomu, poza kilkoma przyjaciółmi, którzy bez zastanowienia podadzą jej pomocną dłoń.
Jeżeli tak jak ja lubicie powieści szpiegowskie i chcecie oderwać się od rzeczywistości, to koniecznie sięgnijcie po "Wybrzeże szpiegów ". ❤️
"Wybrzeże szpiegów " Tess Gerritsen świetnie wykreowany świat szpiegów, tajemnic i walki z przeszłością. Główną bohaterką książki jest Maggie Bird, była agentka CIA, która zamieszkała wraz z kilkoma innymi emerytowanymi agentami w niewielkim miasteczku, w którym mogą poczuć się bezpiecznie. Jednak przeszłość zawsze wraca.
Historia napisana lekkim piórem, utrzymana w...
Książka przedstawia historię Leaf Young, kelnerki, która przeżyła ostatnio zawód miłosny i Sama Falco jednego z najlepszych Black Bird - łowcy demonów.
Zastanawiacie się jak zwykła dziewczyna spotyka tropiciela demonów? Cóż... zostaje opętana przez demona i jako jedyna opiera się opętaniu. Leaf nie chce dać za wygraną i oddać swojego ciała i duszy demonowi, który usiłował najpierw ją poderwać, a następnie przejąć jej powłokę cielesną.
Lore, nasz "uroczy" demon nie spodziewał się po dziewczynie takiego oporu. Skoro nie może przejąć całkowitej kontroli nad Leaf, musi z nią współpracować, co nie przychodzi łatwo ani demonowi ani dziewczynie, zwłaszcza gdy trafiają do Akademii Black Bird, której władze mają wobec Leaf i demona plany, które niekoniecznie obojgu się przysłużą.
Sam Falco, który poluje na demony, czuje sie zagubiony poznając dziewczynę, która zdaje się silniejsza od pozostałych opetanych z którymi miał do czynienia. W dodatku z ręki demona/dziewczyny ginie jego przyjaciel a władze Akademii chcą wykorzystać Leaf do swoich celów. Falco ma wyszkolić Leaf na łowce demonów... Czy jednak ta trójka będzie w stanie że sobą współpracować zwłaszcza, że demon zdaje się sporo ukrywać...
Polityka, tajemnice, demony, łowcy... a do tego fantastyczny humor i genialnie wykreowani bohaterowie. Tak mogłabym podsumować tom 1 trylogii. Zakochałam się w tej historii. To jaka chemia jest pomiędzy bohaterami jest cudowne. W dodatku czytając ma się wrażenie jakby czytelnik sam stawał się członkiem Akademii, podążając za Leaf i ucząc się wraz z nią. ❤️
Postaci drugoplanowe dopełniają całą historię. Każdy ma tu swoją rolę do odegrania a odkrywanie tego świata stanowi świetną zabawę. Książkę czyta się z zapartym tchem. Nie mogę się doczekać kolejnych tomów. Myślę, że ta trylogia będzie jedną z moich ulubionych w tym roku. 🥰❤️
Książka przedstawia historię Leaf Young, kelnerki, która przeżyła ostatnio zawód miłosny i Sama Falco jednego z najlepszych Black Bird - łowcy demonów.
Zastanawiacie się jak zwykła dziewczyna spotyka tropiciela demonów? Cóż... zostaje opętana przez demona i jako jedyna opiera się opętaniu. Leaf nie chce dać za wygraną i oddać swojego ciała i duszy demonowi, który usiłował...
"Zapomniane Niedziele" to powieść, która Was zachwyci. Uwielbiam pióro Valerie. Potrafi dotrzeć do serca sprawiając, że przetacza się przez czytelnika plejada uczuć. To historia przepełniona melancholią i wspomnieniami naznaczonymi miłością i bólem.
Justine jest opiekunką w domu spokojnej starości, gdzie wysłuchuje blednacych z każdym dniem wspomnień pensjonariuszy. Helene, jedna z pensjonariuszek snuje swoją historię... piękną ale i jednocześnie bolesną. Justine, wschłuchując się w opowieść o miłości jaką przeżyła Helene, nie spodziewa się, że i dla niej los szykuje własną opowieść...
Jak zwykle, autorka przedstawia skomplikowane losy swoich bohaterów, tak żywych, tak bliskich, tak realnych. Uwielbiam to, jak ta powieść chwyta za serce, wzrusza ale i daje nadzieję.
Jeśli lubicie słodko-gorzkie opowieści, a przede wszystkim podobały Wam się dwie wcześniejsze książki Valerie Perrin, to sięgnijcie po "Zapomniane niedziele". ❤️ Dajcie się porwać, tak jak ja.
"Zapomniane Niedziele" to powieść, która Was zachwyci. Uwielbiam pióro Valerie. Potrafi dotrzeć do serca sprawiając, że przetacza się przez czytelnika plejada uczuć. To historia przepełniona melancholią i wspomnieniami naznaczonymi miłością i bólem.
Justine jest opiekunką w domu spokojnej starości, gdzie wysłuchuje blednacych z każdym dniem wspomnień pensjonariuszy. Helene,...
Paige Toon chyba większości z Was nie muszę przedstawiać. Autorka raz za razem porusza czułą strunę mojego serca. "Ktoś, kogo znałam" to powieść która coś we mnie poruszyła. Historia o przyjaźni i miłości trojga ludzi, którzy na skutek podjętych decyzji, jedno z nich pozostaje ze złamanym sercem. Po latach, w życiu głównej bohaterki Leah, pojawia się ten trzeci...
Książka bardzo mi przypadła do gustu i przyznam, że z przyjemnością pochłaniałam kolejne strony. Taka słodko-gorzka historia, napisana w narracji pierwszoosobowej. Fabuła została podzielona na Teraz i Wtedy, co osobiście uwielbiam. Dzięki takiemu zabiegowi czytelnik ma możliwość zerknięcia na życie bohaterów "przed".
Jeśli lubicie takie zabiegi w książkach oraz historie miłości, która ma wiele barw, to ta książka jest dla Was. 🥰 Ja uwielbiam historie pisane przez Paige Toon i mam nadzieję, że Wy również się w nich zakochacie. ❤️
Paige Toon chyba większości z Was nie muszę przedstawiać. Autorka raz za razem porusza czułą strunę mojego serca. "Ktoś, kogo znałam" to powieść która coś we mnie poruszyła. Historia o przyjaźni i miłości trojga ludzi, którzy na skutek podjętych decyzji, jedno z nich pozostaje ze złamanym sercem. Po latach, w życiu głównej bohaterki Leah, pojawia się ten trzeci...
Książka...
"Bogobójczyni" Hannah Kaner to historia Kissen, która po stracie całej rodziny staje się zabójcą Bogów oraz weterana wojny Elogasta.
Świat się zmienił... Po wielkiej bitwie ludzi i Bogów, król zakazuje oddawania czci Bogom. Ludzie mimo zakazu władcy nadal skrycie czczą mściwe bóstwa, które wciąż knują jak wrócić do władzy. Kiedy w danym miasteczku pojawia się bóstwo, najmowana jest Kissen. Bezwzględna i skuteczna w swoim fachu, nienawidzi Bogów, którzy odebrali jej rodzinę.
Elogast z kolei, przyjaciel monarchy, po odejściu że stanu rycerskiego wiedzie spokojne życie z dala od walk. Wszystko się zmieni gdy skrzyżują się drogi Kissen i Elogasta oraz dziewczynki i jej towarzyszą...Bożka niewinnych kłamstewek. 😁
Zapowiada się ciekawie, prawda? 😊
Książka mi się bardzo podobała. Objętościowo nie jest obszerna a mimo to historia jest zwarta i wręcz płynie się przez kolejne strony. Aż trudno uwierzyć, że to debiut autorki. 🤩 Jest to powieść z motywem drogi, którą przemierzają bohaterowie. Jeśli jesteście nastawieni na wartką akcję to uprzedzam, że fabuła jest raczej wyważona, akcja się pojawia, jednak głównie, historia jest "spokojna" jeśli można to tak ująć. Lubię odkrywanie tajemnic jakie skrywają bohaterowie, więc z przyjemnością płynęłam wraz bohaterami, którzy moim zdaniem są dobrze wykreowani. Od razu polubiłam Kissen, która mimo ciężkich przeżyć stara się żyć, choć nie ma nikogo bliskiego. Droga Egolasta jest inna niż Kissen, co stanowi fajne przeciwieństwo. Po wojnie pragnął spokoju i ukojenia. A jednak gdy jego przyjaciel potrzebuje pomocy, bez wahania wyrusza w drogę. Na pewno sięgnę po kolejne książki i przyznam, że nie mogę się ich doczekać. 😍
Polecam. ❤️
"Bogobójczyni" Hannah Kaner to historia Kissen, która po stracie całej rodziny staje się zabójcą Bogów oraz weterana wojny Elogasta.
Świat się zmienił... Po wielkiej bitwie ludzi i Bogów, król zakazuje oddawania czci Bogom. Ludzie mimo zakazu władcy nadal skrycie czczą mściwe bóstwa, które wciąż knują jak wrócić do władzy. Kiedy w danym miasteczku pojawia się bóstwo,...
Guillaume Musso w swojej nowej powieści pt. "Gdzie jest Angelique?" przedstawia historię od której ciężko się oderwać. Kiedy w szpitalu przy dźwiękach wiolonczelli budzi się były policjant Mathias Taillefer, na pewno nie spodziewa się zobaczyć przy swoim łóżku pięknej kobiety grającej na wiolonczelli pacjentom. Nie spodziewa się również prośby która pada z ust dziewczyny. Mathias ma jej pomóc w odkryciu mordercy jej matki. Oboje wpadną w sieć tajemniczych zagadek, plataninę kłamstw i niepewności... kto stoi za śmiercią baleriny Stelli Petrenko.
Francuski kryminał, który trzyma w napięciu do ostatniej strony. Jeśli zatem u Was także nie dopisuje pogoda, ta historia sprawi, że szybciej upłynie Wam czas. 😊❤️
Guillaume Musso w swojej nowej powieści pt. "Gdzie jest Angelique?" przedstawia historię od której ciężko się oderwać. Kiedy w szpitalu przy dźwiękach wiolonczelli budzi się były policjant Mathias Taillefer, na pewno nie spodziewa się zobaczyć przy swoim łóżku pięknej kobiety grającej na wiolonczelli pacjentom. Nie spodziewa się również prośby która pada z ust dziewczyny....
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Nowa powieść Johna Grishama "Bractwo" to prawdziwa petarda wśród prawniczych historii. Tym razem mamy trzech osadzonych sędziów i wybór kandydata na prezydenta przez CIA! To sytuacja bez precedensu! Gdy wybór pada na kongresmana Aarona Lake'a, nikt nie podejrzewa, że ma on tajemnicę o której wiedzą trzej osadzeni sędziowie...
Grisham po raz kolejny wprowadza czytelnika w sieć tajemnic i spisku, łącząc z niezwykłą łatwością świat polityków i prawników dając pokaz pisarskiego kunsztu. ❤️ Książki Johna Grishama polecam zawsze. Nigdy mnie nie zawiodły i niezmiennie dostarczają mi przyjemności z lektury. 😍
Nowa powieść Johna Grishama "Bractwo" to prawdziwa petarda wśród prawniczych historii. Tym razem mamy trzech osadzonych sędziów i wybór kandydata na prezydenta przez CIA! To sytuacja bez precedensu! Gdy wybór pada na kongresmana Aarona Lake'a, nikt nie podejrzewa, że ma on tajemnicę o której wiedzą trzej osadzeni sędziowie...
Grisham po raz kolejny wprowadza czytelnika w...
leż to razy zastanawialiście się nad tym, jak potoczyłyby sie dalsze losy Waszych ulubionych bohaterów? 🤗 Tak było właśnie ze mną i "Piękną Katastrofą" Jamie McGuire. Tak więc z niezwykłą przyjemnością sięgnęłam po ciąg dalszy losów Abby i Travisa. Młodzi właśnie wzięli ślub w Vegas, po czym wracają do zwykłych codziennych zajęć... no, prawie. Na horyzoncie bowiem pojawia się widmo pożaru z którego udało im się wydostać. Oboje będą musieli się zmierzyć z przeszłością która nie daje o sobie zapomnieć. Krążące wokół nich FBI sprawi, że nie będzie im dane rozpoczęcie życia małżeńskiego w spokoju. Czy nowy etap ich życia zakończy się zanim na dobre się rozpoczął? Przeżyjcie znów tę szaloną podróż i poznajcie ciąg dalszy romansu który płonie wbrew wszystkim. 🤩
leż to razy zastanawialiście się nad tym, jak potoczyłyby sie dalsze losy Waszych ulubionych bohaterów? 🤗 Tak było właśnie ze mną i "Piękną Katastrofą" Jamie McGuire. Tak więc z niezwykłą przyjemnością sięgnęłam po ciąg dalszy losów Abby i Travisa. Młodzi właśnie wzięli ślub w Vegas, po czym wracają do zwykłych codziennych zajęć... no, prawie. Na horyzoncie bowiem pojawia...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
W tej książce zapewne większość czytelników odnajdzie ciotkę ze swojego życia. xD "Boże, Beata" Mateusza Glen to komedia z kryminalną nutką. Jeżeli nie kojarzycie Ciotki z filmików wrzucanych przez autora książki, to warto je nadrobić, bo z pewnością dopełnią wizerunek głównej bohaterki, którą poznacie w tej historii. Ciotka to postać, która wszystko wie najlepiej, ma poradę dla każdego, choćby jej nie chciał i opinię w każdej sprawie. Kiedy wyjeżdża do sanatorium, nie spodziewa się, że oprócz dansingów czeka na nią tak wiele atrakcji. Już w pociągu poznaje Rudą czyli Elwirę, która także zmierza do Bursztynka-Sanatorium w Ciechocinku. Kobieta okazuje się bardzo przedsiębiorczą kobietą, która już na początku pobytu w uzdrowisku zbiera sanatoriuszki i serwuje im dziwne metody odchudzające. Do tego dochodzi absztyfikant Ciotki, od którego trudno się jej odpędzić. W tle oczywiście pojawia się mało ogarnięta Beata... Wszystko to oprawione w typowy dla Ciotki humor i wściubianie nosa w nie swoje sprawy.
Książka jest bardzo lekka i przyjemna w odbiorze. Myślę, że podczas lektury dobrze będą się bawić nie tylko fani Tej Jednej Ciotki. ;) Napisana została w narracji pierwszoosobowej, z punktu widzenia głównej bohaterki. Fabuła nie jest może skomplikowana, lecz wciąga czytelnika w świat wścibskiej, wszystko wiedzącej najlepiej Ciotuni, która napędza kołowrotek śmiechu. Historia idealna na wakacje, dla odpoczynku. :D Polecam.
W tej książce zapewne większość czytelników odnajdzie ciotkę ze swojego życia. xD "Boże, Beata" Mateusza Glen to komedia z kryminalną nutką. Jeżeli nie kojarzycie Ciotki z filmików wrzucanych przez autora książki, to warto je nadrobić, bo z pewnością dopełnią wizerunek głównej bohaterki, którą poznacie w tej historii. Ciotka to postać, która wszystko wie najlepiej, ma...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to