Opinie użytkownika
C.J. Tudor w “Debicie” przenosi nas do świata pogrążonego w śniegu i mrozie. W historię trafiamy w czasie burzy śnieżnej i trochę podobnie jak budzące się właśnie postacie, powoli zyskujemy świadomość tego, co dzieje się dookoła. A dzieje się... źle.
Hannah, Meg i Carter żyją w świecie nieco podobnym do naszego, jednak w ich nastąpiła swego rodzaju apokalipsa - świat...
Te jedno zdanie, okładkowe hasło “Tajemnicy lekarki” Leslie Wolfe naprawdę dobrze podsumowuje to, co książka prezentuje!
Jest to historia dwóch kobiet. Anne Wiley to szanowana kardiochirurżka z kilkunastoletnim stażem, które do tej pory nigdy pacjent nie umarł na stole operacyjnym. No właśnie - do tej pory. Tym razem serce pacjenta po zabiegu nie ruszyło, a ona dosyć...
Thrillery psychologiczne, takie trzymające się ram gatunku czyli pisane w narracji pierwszoosobowej i dostarczające ciekawej psychologicznie kreacji, jak i dreszczyku napięcia to dla mnie naprawdę fajny sposób na relaks, w momencie, gdy chcę się na kilka chwil oderwać od rzeczywistości. I w tej roli dobrze sprawdza się książka Agaty Czykierdy-Grabowskiej pt. “Zapach...
więcej Pokaż mimo to
Jak pisać o biografii? Tak, by przedstawić czego można po niej oczekiwać, ale i tak, by historię życia opisywanej postaci zostawić do samodzielnego odkrycia czytelnikowi, prawda? Z takiego założenia wychodzę pisząc o książce Lucy Worsley pt. “Agatha Christie. Nieuchwytna kobieta”.
Podejrzewam, że nazwisko Christie nie jest nikomu obce - to przecież królowa kryminału, która...
“Przepraszam, tu był trup” to nowiutka odsłona Marty Matyszczak - kryminał cosy crime bez zwierzęcych narratorów! I do tego osadzony w jednej z moich ulubionych scenerii - zimą w górach!
Historia zaczyna się w styczniu w Warszawie. Od kilku miesięcy życie Rity Braun to praca za najniższą krajową i wynajmowany pokój w mieszkaniu pełnym hałaśliwych studentów. Nic więc...
Przyznam, że bardzo lubię historie z górskich terenów toczące się w czasie głębokiej zimy, ale takiej książki, jaką napisał Sławek Gortych, jeszcze nie czytałam! W “Schronisku, które spowijał mrok”, trzecim tomie kryminalnej serii karkonoskiej (można czytać oddzielnie) górską zimę zobrazował tak, że czułam ten śnieg po kolana, czułam ten mróz i niebezpieczeństwo górskiej...
więcej Pokaż mimo to
Hitra to niewielka norweska wyspa, której przejechanie zajmuje pewnie z kilka godzin. To również miejsce akcji powieści kryminalnej Samuela Bjørka o tym samym tytule. To czwarty tom serii z detektywami Mią Krüger i Holgerem Munchem, jednak doskonale nadaje się też na powieść traktowaną całkowicie oddzielnie.
Gorąco lato na Hitrze, chyba najgorętsze z wszystkim, jakich...
“Mocy obietnic” Piotra Borlika to piąta książka z uniwersum Boskiej Proporcji, kontynuacja trylogii wydanej w 2019. Czy da się czytać oddzielnie? Myślę, że tak, choć, żeby docenić wszystkie niuanse, a przede wszystkim przemianę głównej bohaterki, to na pewno lepiej będzie czytać ją w kolejności chronologicznej.
Agata nie jest już policjantką i układa swoje życie na nowo...
"Zapadlina” to czternasta powieść w dorobku Roberta Małeckiego, trzecia w serii z Marią Herman i Olgierdem Borewiczem – ale, jeśli macie chęć, na jej lekturę możecie się również skusić niezależnie od pozostałych dwóch tomów.
Historia toczy się w okolicach Bydgoszczy, w małej miejscowości Wapno, w której stoi nieczynna kopalnia powodująca wokół groźne szkody górnicze. To...
"Jednorożec” Rafała Gliny okazał się zdecydowanie ciekawszą i bardziej zajmującą lekturą niż się spodziewałam! To debiut, ale jakże dobrze przemyślany i dopracowany, świetnie wyważony i zajmujący w sumie od pierwszych do ostatnich stron powieści!
Historia toczy się w małych miasteczkach w województwie zachodniopomorskim. W Suchaniu w swoim własnym domu zamordowana została...
“Osada” to szósta powieść Anny Olszewskiej, ale pierwsza kryminalna! Powieść, która już na wstępie ciekawi ze względu na miejsce akcji i faktycznie - to właśnie jeden z tych aspektów, może nawet najważniejszy, który wyróżnia ją na tle innych.
Do Czorsztyna, osady zwanej Stylchyn sprowadza się Igor Schutt, autor krwawych powieści kryminalnych. Dojeżdżając już do miejsca...
W wypadku cyklu z Williamem Warwickiem polecam zachować kolejność chronologiczną lektury, z tego względu iż cała seria nie tylko połączona jest losami detektywów, ale i jednym wątkiem kryminalnym, związanym z oszustwami związanych z dziełami sztuki. A jest to wątek, który i w tomie piątym, najnowszym “W następnej kolejności” budzi naprawdę wiele emocji!
Historia toczy się...
Małgorzata Starosta w “Sprawie lorda Rosewortha” nie tylko dostarcza nam zagadkę doskonale zbudowaną na motywie zamkniętego pokoju, ale wręcz przenosi nas w czasy, kiedy te dla nas klasyczne powieści detektywistyczne były dla czytelników współczesne…
Historia toczy się w Anglii w roku 1959. W londyńskiej agencji detektywistycznej Jonathana Harpera zjawia się jego dawna...
Jeśli ubicie historie rozłożone w czasie na kilka pokoleń, to "Tajemnica położnej" jest taką propozycją w wydaniu nieco mniej kryminalnym, trochę bardziej obyczajowym, ale jednak takim, w którym szkieletem historii jest tajemnica, skrzętnie skrywane sekrety…
Wszystko zaczyna się w roku 1945, kiedy to na terenie ziem właścicieli Yew Tree Manor dochodzi do aresztowania...
Jeśli znacie serial The Crown, to seria Jej Królewska Mość prowadzi śledztwo pióra S.J. Bennett, której tom pierwszy to “Tajemnica morderstwa w Windsorze” jest jej bardziej kryminalną, lekką i fikcyjną wersją 😉 A ja już czekam na tom drugi!
Historia toczy się na chwilę przed dziewięćdziesiątymi urodzinami królowej Elżbiety II. Królowa spędza czas w swoim ulubionym zamku,...
“Trzcinowisko” Kingi Wójcik rozpoczyna nową serię autorki, która do tej pory dała nam się poznać z cyklu z Leną Rudnicką. Jet to więc dla niej test tego, jak odnajdzie się w innej literackiej rzeczywistości i teraz, już po lekturze, mogę oznajmić w zdała go pozytywnie! “Trzcinowisko” na pewno spodoba się tym, którzy lubią nieco spokojniejsze kryminały, osadzone w...
więcej Pokaż mimo to“Ostatni gasi światło” to czwarty tom Czwartkowego Klubu Zbrodni Richarda Osmana, który jest jedną z moich ulubionych zagranicznych lekkich serii kryminalnych. Oczywiście jeśli chcecie możecie po niego sięgnąć niezależnie od pozostałych, sama jednak chciałabym zachęcić Was do poznania całego cyklu - kreacje czwórki głównych postaci są tak pełne, wielowymiarowe i niosą sobą...
więcej Pokaż mimo to
Bohaterowie“Sarka” Ulfa Kvenslera, mimo iż od lat chętnie uskuteczniają wędrówki górskie, to jednak całkowicie nie byli przygotowani na to, co zaserwuje im Sarek… A jest to nazwa Parku Narodowego położonego na północy Szwecji, miejsce odludne, odcięte od cywilizacji, surowe i dzikie. Zachwycające i przerażające jednocześnie.
Historia toczy się we wrześniu 2019. Anna leży...
W “Rajskim zakątku” wybieramy się w Beskidy, do miejscowości dosyć skomplikowanej kulturowo i wyznaniowo, która jest znanym uzdrowiskiem - do Ustronia. To tam powoli zjeżdżają się postacie cyklu z dziennikarzem Marcinem Engelem, ale spokojnie - wcale nie musicie ich znać wcześniej, żeby docenić kunszt tej powieści!
Do Ustronia przyjeżdża Matylda, emerytowana milicjantka,...
Bardzo cenię sobie kryminały z rodzaju tych spokojnych, w których sama kreacja głównych postaci jest równie ważna, co intryga kryminalna - uważam, że trudniej oddać głębię charakteru i jakąś taką prawdę życiową, która sprawia, że podczas lektury co chwilę kiwamy głową na znak, że dobrze to znamy, niż szokować mrożącymi krew w żyłach zagadkami zbrodni. Oczywiście nie znaczy...
więcej Pokaż mimo to