Opinie użytkownika
Dość długo męczyłam się z tą książką, mimo że wiele wątków naprawdę i szczerze bardzo mnie zaciekawiło.
To porządne, encyklopedyczne kompendium na temat kariery Anny Dymnej - zarówno tej czynnej, aktorskiej jak i obok - "zawodowej" twórczyni profesjonalnych saloników poezji, wykładowczyni, a w końcu prezeski-wolontariuszki fundacji "Mimo wszystko".
Książka okraszona jest...
Muszę przyznać, że bardzo polubiłam słowiańskie antologie, choć jak na wstępie zaznacza Aneta Jadowska, słowiańszczyzna wyszła z autorek tych czterech opowiadań przypadkiem. Bardzo spodobała mi się koncepcja stworzenia zbioru oscylującego wokół czterech pór roku.
Wiosnę reprezentuje Milena Wójtowicz, ze swoją "Cichą wodą" i jest to opowiadanie, które podobało mi się...
Bardzo lubię wracać do Bielin i ponownie przeżywać przygody z mieszkańcami tej niezwykłej wioski. Kwiat Paproci Katarzyny B. Miszczuk to jedna z moich ulubionych, lightowych serii, przy których po prostu odpoczywam. A seria o Jadze irytuje mnie mniej niż ta o Gosławie, nie tylko ze względu na bardziej charakterystyczną i arogancką naturę tytułowej bohaterki, ale także ze...
więcej Pokaż mimo to
No i kolejna książka z serii trudnych do oceny... Bo o ile faktycznie końcowe rozdziały mają sens i wiele mówią o tym co się dzieje współcześnie i jak bardzo to szkodzi relacjom, nie tylko tym damsko-męskim, ale relacjom w ogóle, o tyle początkowe rozdziały sprawiały, że miałam ochotę tę książkę odłożyć i dać sobie spokój.
Bardzo podobał mi się "Powrót z Bambuko"...
"Zaginiona Siostra" to najsłabsza opowieść z serii o Siedmiu Siostrach.
Maja, Ally, CeCe, Star, Tiggy i Elektra oraz ich partnerzy i przyjaciele spotykają się na jachcie, by złożyć wieniec w miejscu, gdzie do wody zostało wrzucone ciało ich adopcyjnego ojca. Jednak, by spełnić jego wolę muszą do tej podróży zaprosić ostatnią siostrę, która... wymyka im się z rąk, niemalże...
Oczywiście, że jestem potterhead. Trudno nim nie być, gdy do dziś pamiętam te emocje otwierania kolejnego tomu o Harrym, które wpłynęły na moje życie i po dziś dzień lubię do nich wracać.
Potem były filmy, które oglądałam najczęściej z moją przyjaciółką (notabene mieszka ona dziś w Surrey, w Epsom - w miejscowości, w której urodził się Tom Felton). Postać Draco Malfoy'a...
"Almond" to powieść brutalna. Brutalna, okrutna i... smutna. Czytając, zastanawiałam się, dlaczego autorka opisała właśnie taką historię. Dopiero posłowie pozwoliło mi na zrozumienie jej motywacji. Motywacji, która była dla mnie bardzo wzruszająca.
"Almond" to opowieść o Yunjae - chłopcu, który rodzi się z uszkodzonym mózgiem. Jego ciała migdałowate nie działają tak, jak...
Dla mnie każdy kolejny tom "Arystokratki" jest po prostu dobrą zabawą. Kilkukrotnie wybucham śmiechem przy lekturze - podobnie było również w przypadku "Pod ostrzałem miłości".
Maria zmaga się z problemami natury sercowej - z jednej strony bogaty holenderski pilot Mark, który z pewnością zostałby przyjęty z otwartymi ramionami (i sejfem) przez swego potencjalnego teścia,...
Na Zielone Wzgórza trafiłam jeszcze w zasadzie jako dziecko, zupełnie jak Ania. To od tego cyklu rozpoczęła się moja książkowa podróż, która trwa aż do dzisiaj. Niezapomnianą i szczególną rolę odkryła tutaj moja nieżyjąca już ciocia, będąca dla mnie jak babcia, która tom po tomie podsuwała mi przygody rezolutnej dziewczyny z Wyspy Księcia Edwarda.
Fabułę zna prawie każdy -...
"Północ w Everwood" M.A. Kuzniar to powieść fantasy, bazująca na balecie "Dziadek do orzechów", a cytaty z książki autorstwa E.T.A. Hoffmanna pod tym samym tytułem stanowią początek każdego aktu/części powieści.
"Dziadek do orzechów" to zdecydowanie moja ulubiona opowieść zarówno zimowa jak i baletowa. Nie przepadam za oryginałem Hoffamanna, ale Czajkowski zrobił z tego...
Długo mi zeszło przy czytaniu "Siostry Słońca". Od początku jakoś nie mogłam polubić się z Elektrą i Cecily, mimo że były to chyba najbardziej żywiołowe bohaterki całego cyklu.
Być może klimat afrykański nie przypadł mi do gustu, a może poruszane przez Lucindę Riley tematy takie jak rasizm, uprzedzenia, nierówność w traktowaniu były dla mnie za ciężkie w ostatnim, trudnym...
Bardzo lubię sposób, w jaki o świecie opowiada Martyna Wojciechowska. Mam poprawkę na pewne neokolonialne zachowania, jakie przejawia, ale nie drażni mnie to tak bardzo jak np. u Cejrowskiego ;)
Bardzo się ucieszyłam, gdy zaczęła realizować projekt "Kobieta na krańcu świata" i z ciekawością śledziłam historie bohaterek poszczególnych odcinków.
Wydawało mi się, że jej...
Historia Tiggy - piątej z sześciu sióstr D'Apliese najmniej przypadła mi do gustu. Nie potrafiłam jej do końca polubić, a w porównaniu z pozostałymi siostrami (nawet z bardzo delikatną i wrażliwą Star), młoda weterynarz wydawała mi się po prostu... nijaka.
Równolegle czytamy o losach przodkini Tiggy - ognistej i bezkompromisowej Lucíí "La Candeli" Amayi-Albaycín. Ta...
Z wszystkich komiksów, które do tej pory przeczytałam (a pożyczony stosik jest naprawdę pokaźny), ten autorstwa Herzyk zdecydowanie spodobał mi się najbardziej!
"Wojna albo śmierć" opowiada o losach Franciszki Barre - więźniaki Spilberga, jednego z najbardziej rygorystycznych więzień w XVIII-wiecznej Europie. Więźniarkę odwiedza tam arystokrata, cesarski oficer Juliusz von...
"Obsesja piękna" dr Renee Engeln to książka obowiązkowa na półce kobiety. To, co tam zawarte przyda się zarówno singielkom, matkom, córkom, siostrom, przyjaciółkom... Każdej z nas, która uległa chorobliwej gloryfikacji idealnego ciała i piękna, wpajanych nam przez popkulturę.
Książka nie jest remedium na wszystkie bolączki i w pewnych aspektach trzeba przymrużyć oko, ale...
Kolejna przygoda z komiksem niestety nieudana. Historia wymyślona przez Magdalenę i Michała Hińcza w ogóle do mnie nie przemówiła.
"Hotel na skraju lasu" jest napisany i narysowany bardzo chaotycznie. Kreska, która w zamyśle miała być pewnie artystyczna niestety tutaj okazała się nieczytelna do tego stopnia, że momentami - mimo naprawdę dobrego światła - nie byłam w...
"Tupeciary 2" to ciąg dalszy opowieści o kobietach, które miały tupet. Opowieści o tych, które nie bały się spełniać swoich marzeń, wychodząc poza schematy, utarte przez mężczyzn i inne kobiety z ich społeczności. Opowieści niejednokrotnie tragiczne, ale wciąż dające nadzieję na to, że kobiety są silne i mogą się realizować na różnych polach: w polityce, nauce, medycynie,...
więcej Pokaż mimo to"Tupeciary" to komiksowe opowieści o kobietach, które miały tupet. Opowieści o tych, które nie bały się spełniać swoich marzeń, wychodząc poza schematy, utarte przez mężczyzn i inne kobiety z ich społeczności. Opowieści niejednokrotnie tragiczne, ale wciąż dające nadzieję na to, że kobiety są silne i mogą się realizować na różnych polach: w polityce, medycynie, aktorstwie,...
więcej Pokaż mimo to
"Skóra z tysiąca bestii" to komiks, który mocno czerpie ze znanych nam baśni i podań ludowych.
Główna bohaterka - księżniczka Jeżynka pada ofiarą swego chorobliwie zazdrosnego ojca - króla Jelonka. Przywdziewa on za pomocą czarów tytułową skórę na swoją córkę, sprawiając, że dziewczyna nade wszystko łaknie ludzkiego mięsa. Przypadłość ta skutecznie utrudnia jej...
To moja pierwsza styczność z komiksem "dla dorosłych", który nie jest mangą. Nigdy nie słyszałam o Unce Odya, poleciła mi ją koleżanka, wiedząc jak bardzo lubię klimaty słowiańskie.
To było niezwykle ciekawe doświadczenie. Musiałam się przyzwyczaić do innej niż mangowa kreski, ale szybko wsiąknęłam w historię, która bardzo mi się spodobała.
Ilustracje, które zajmują całą...