-
ArtykułyJames Joyce na Bloomsday, czyli 7 faktów na temat pisarza, który odmienił literaturęKonrad Wrzesiński7
-
ArtykułyŚladami autorów, czyli książki o miejscach, które odwiedzali i opisywali twórcyAnna Sierant8
-
ArtykułyCzytamy w weekend. 14 czerwca 2024LubimyCzytać455
-
ArtykułyZnamy laureatki Women’s Prize for Fiction i wręczonej po raz pierwszy Women’s Prize for Non-FictionAnna Sierant15
Biblioteczka
"Kiedy tak na siebie patrzyli, czuła, że czas nie istnieje, jest tylko wieczny bezmiar czegoś o wiele większego niż ich dwoje i którego obydwoje są częścią: niekończąca się podróż duszy."
Cześć! Czytacie książki, w których autor łączy fakty z fikcją literacką? "Czekaj na mnie" Santa Montefiore jest właśnie taką książką i muszę przyznać, że autorka stworzyła wciągającą lekturę. W książce poznacie historię miłości Florence i Ruperta, który ginie podczas drugiej wojny światowej oraz Maxa, który 44 lata później postanawia poznać znaczenie swoich snów. Co wspólnego mają ze sobą Rupert i Max? Czy chcąc się dowiedzieć prawdy, Max odnajdzie Florence?
Jeżeli macie ochotę przeczytać książkę nietuzinkową i pełną emocji, to ta pozycja jest dla Was! Czytacie, bo warto!
"Kiedy tak na siebie patrzyli, czuła, że czas nie istnieje, jest tylko wieczny bezmiar czegoś o wiele większego niż ich dwoje i którego obydwoje są częścią: niekończąca się podróż duszy."
Cześć! Czytacie książki, w których autor łączy fakty z fikcją literacką? "Czekaj na mnie" Santa Montefiore jest właśnie taką książką i muszę przyznać, że autorka stworzyła wciągającą...
"Idę więc zamknąć oczy. Wy też to zróbcie, jeśli czytacie to nocą. Jeśli trapi was coś, nad czymś myślicie, połóżcie się i zamknijcie powieki. Ostudźcie myśli, bo one lubią się z wami droczyć. I zaśnijcie. Sen pomaga.
Tylko nie zapomnijcie się obudzić."
Cześć!
Macie długi weekend czy jutro idziecie do pracy?
Przychodzę dzisiaj do Was z dość oryginalną książką w porównaniu do tych, które ostatnio czytam. "Mój dom" Tomasza Sablika to pamiętnik Edwarda, który ze względu na decyzję rodziców jest zmuszony zamieszkać u dziadków. Chłopak nie jest w stanie przewidzieć jak dziadek i jego zachowanie odmieni jego życie.
W książce znajdziemy wiele emocji, tajemnic oraz czarnej magii, dzięki czemu historia jest nieprzewidywalna. To również podróż w głąb duszy głównego bohatera, gdzie zakończenie jest tak zaskakujące, że musiałam je przeczytać kilka razy. Dawno nie czytałam takiej książki.
A Wy już czytaliście?
"Idę więc zamknąć oczy. Wy też to zróbcie, jeśli czytacie to nocą. Jeśli trapi was coś, nad czymś myślicie, połóżcie się i zamknijcie powieki. Ostudźcie myśli, bo one lubią się z wami droczyć. I zaśnijcie. Sen pomaga.
Tylko nie zapomnijcie się obudzić."
Cześć!
Macie długi weekend czy jutro idziecie do pracy?
Przychodzę dzisiaj do Was z dość...
"„To nie słowa, to gesty mają znaczenie” – niemal krzyknąłem. Słowa już dawno przestały cokolwiek znaczyć. Raczej zapychały życie, niż cokolwiek do niego wnosiły. Lepiej uklęknąć, niż bić się w pierś i opowiadać jakieś pierdoły o współczuciu i smutku. Lepiej spuścić głowę, niż opowiadać o cierpieniu. Lepszy dotyk dłoni niż puste słowa o miłości. Słowa są martwe. Zostało ich wypowiedzianych tak dużo, że już nic nie znaczą!"
Cześć! Mam dzisiaj ochotę przenieść Was na polską wieś. Co Wy na to?
"Kołatanie" Artura Żaka to historia, w której znajdziecie mnóstwo słowiańskich wierzeń i zabobonów, przeplatających się z wiarą chrześcijańską.
Dziewiętnastoletni Piotrek po sześciu latach nieobecności wraca do Strug, wsi, w której spędzał wakacje. Postanawia pomóc babci Anieli, która niedawno została wdową. Wszyscy uważają, że kobieta potrzebuje pomocy, jednak ona nie dość, że świetnie sobie radzi, to jeszcze dzięki kontaktowi ze zmarłym mężem wie o wszystkim, co się dzieje wokół. Drugim bohaterem książki jest właśnie dziadek Bronek, a dokładnie jego dusza, która odkrywa przed nami skrywane przez lata tajemnice. Jaką rolę odegra zmarły dziadek w życiu swojego wnuka?
Książka Artura Żaka to bardzo ciekawy debiut. Znajdziemy w niej momenty piękne i wzruszające. To historia o dorastaniu, miłości i walce dobra ze złem. Zdecydowanie warta uwagi, w szczególności do osób, które na moment chcą się przenieść tak jak ja do przeszłości i znów wyjechać na wakacje na wieś. Polecam!
"„To nie słowa, to gesty mają znaczenie” – niemal krzyknąłem. Słowa już dawno przestały cokolwiek znaczyć. Raczej zapychały życie, niż cokolwiek do niego wnosiły. Lepiej uklęknąć, niż bić się w pierś i opowiadać jakieś pierdoły o współczuciu i smutku. Lepiej spuścić głowę, niż opowiadać o cierpieniu. Lepszy dotyk dłoni niż puste słowa...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
"Prawda była jednak taka, że śmierć Ewy Ostaszewskiej do dziś wzbudzała ogromne emocje. Dziennikarze, internetowi detektywi czy podcasterzy co jakoś czas wracali do śmierci dziewiętnastolatki, lecz nadal nie było wiadomo, co się stało w Trzcinowisku nad Pilicą."
"Trzcinowisko" to początek nowej serii napisanej przez Kingę Wójcik. Główny bohater, Aleksander Zamojski, detektyw i były policjant postanawia rozwiązać sprawę sprzed 24 lat. Ewa Ostaszewska została brutalnie zamordowana, a sprawcy nigdy nie zostali schwytani. Dodatkowo nie pomaga fakt, że w policyjnych papierach są ogromne braki. Czy detektyw poradzi sobie ze sprawą i doprowadzi ją do końca? Dlaczego policyjne papiery są tak skąpe?
Autorka postarała się, żeby książka od początku do końca trzymała w napięciu. Znajdziemy w niej liczne tropy, które nie koniecznie prowadzą do rozwiązania zagadki i rodzica, który dla rodziny jest w stanie poświęcić bardzo dużo. Ciężko oderwać się od lektury, a sam finał zaskakuje. Z przyjemnością przeczytam kolejną część, a Was zachęcam do zapoznania się z "Trzcinowiskiem".
"Prawda była jednak taka, że śmierć Ewy Ostaszewskiej do dziś wzbudzała ogromne emocje. Dziennikarze, internetowi detektywi czy podcasterzy co jakoś czas wracali do śmierci dziewiętnastolatki, lecz nadal nie było wiadomo, co się stało w Trzcinowisku nad Pilicą."
"Trzcinowisko" to początek nowej serii napisanej przez Kingę Wójcik. Główny bohater, Aleksander Zamojski,...
Hej! Dzisiaj przychodzę do Was z dwójką sympatycznych przyjaciół, którzy wybrali się na zakupy. Stworek Pops i pszczółka Boti postanowili uzupełnić swoją garderobę. Macie ochotę sprawdzić co znaleźli?
"Ubrania i pogoda. Pops i Boti uczą angielskiego" to pełna humoru i kolorowych obrazków książeczka, która pozwala najmłodszym czytelnikom zapoznać się z angielskimi słówkami przydatnymi w codziennym funkcjonowaniu. Kartonowe strony pozwalają już bardzo małym czytelnikom do niej zajrzeć.
Polecamy!
Hej! Dzisiaj przychodzę do Was z dwójką sympatycznych przyjaciół, którzy wybrali się na zakupy. Stworek Pops i pszczółka Boti postanowili uzupełnić swoją garderobę. Macie ochotę sprawdzić co znaleźli?
"Ubrania i pogoda. Pops i Boti uczą angielskiego" to pełna humoru i kolorowych obrazków książeczka, która pozwala najmłodszym czytelnikom zapoznać się z angielskimi słówkami...
"Człowiek nie powinien być sam na tym świecie. Drzewo czereśni potrzebuje innego drzewa, aby rosnąć i dawać owoce. Tak jak człowiek, gdy kocha-rozkwita."
Książka Magdaleny Witkowskiej "Czereśnie zawsze muszą być dwie" to taka pozycja, którą trzeba przeczytać. To niesamowicie ciepła, ale i bolesna historia. Opowiada o poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi i ciężkich wyborach z nim związanych.
Zosia Krasnopolska idąc na wagary, nie wiedziała jeszcze, że karą za ten wyczyn będzie pomaganie emerytowanej nauczycielce, pani Stefani. Okazało się, że ta starsza kobieta jest bardzo ciepłą osobą i z biegiem czasu, mimo różnicy wieku, stała się przyjaciółką Zosi. Po śmierci pani Stafeni młoda kobieta zostaje właścicielką nie tylko mieszkania w Gdańsku, ale również starej willi w Rudzie Pabianickiej. Jaka historia skrywa się w starych murach? Czy Zosia ułoży swoje pogmatwane życie?
Autorka w ciekawy sposób wykreowała swoich bohaterów oraz przeplata między sobą wątki współczesne i międzywojenne. Dzięki temu przez tę historię się płynie. Tego mi było trzeba. Polecam i czekam na kontynuację!❤️
"Człowiek nie powinien być sam na tym świecie. Drzewo czereśni potrzebuje innego drzewa, aby rosnąć i dawać owoce. Tak jak człowiek, gdy kocha-rozkwita."
Książka Magdaleny Witkowskiej "Czereśnie zawsze muszą być dwie" to taka pozycja, którą trzeba przeczytać. To niesamowicie ciepła, ale i bolesna historia. Opowiada o poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi i ciężkich...
"Aby być kochaną, trzeba najpierw pokochać siebie, i tę wewnątrz, i swoje odbicie w lustrze. To, co na zewnątrz, można przypudrować, ufarbować, ale wnętrze wymaga uwagi, czasu i…"
Hej! Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić książkę Marleny Semczyszyn "Historie od końca". To książka bardzo sentymentalna, ukazująca jak kruche jest nasze życie i co w tym życiu powinno być dla nas najważniejsze.
Karolina po trudnym rozwodzie wraca w rodzinne strony, aby pożegnać swoją byłą nauczycielkę, osobę dla niej bardzo ważną. Ostatnią wolą umierającej kobiety jest to, aby Karolina przejęła jej stanowisko w szkole. Kobieta postanawia zaryzykować. Niedługo po podjęciu decyzji na jej drodze staje, Mateusz, przedsiębiorca pogrzebowy, dzięki któremu Karolina ma możliwość poznawania kolejnych "historii od końca". Jak rozwinie się ta znajomość? Czy Karolina odnajdzie w nowym-starym miejscu?
Autorka stworzyła piękną, inną niż wszystkie, powieść o życiu, którą koniecznie musicie poznać! Książka jest napisana tak, że przez książkę się płynie i w pewnym momencie człowiek uświadamia sobie, że to już koniec. Polecam!
"Aby być kochaną, trzeba najpierw pokochać siebie, i tę wewnątrz, i swoje odbicie w lustrze. To, co na zewnątrz, można przypudrować, ufarbować, ale wnętrze wymaga uwagi, czasu i…"
Hej! Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić książkę Marleny Semczyszyn "Historie od końca". To książka bardzo sentymentalna, ukazująca jak kruche jest nasze życie i co w tym życiu...
"Czasami jest tak, że kobieta rozpada się na dwoje. Czasami zewnątrz jest pogodzona z losem, siedzi na ławce, sztywno i prosto, jak się należy, i z godnością patrzy, jak ukochana osoba odchodzi, tymczasem w środku pragnie krzyczeć, gonić, łapać, paść na kolana, błagając, by została."
Victoria Nash to spokojna siedemnastolatka, która po śmierci matki musiała przejąć wszystkie jej obowiązki. Razem z ojcem i bratem prowadzą farmę brzoskwiń w Kolorado. Pewnego dnia na jej drodze staje młody włóczęga, Wilson Moon, człowiek bardzo tajemniczy. To jedno przypadkowe spotkanie z nieznajomym mężczyzną odmieni życie Victorii już na zawsze. Co przyniesie los? Jak zmieni sie jej życie?
"Popłynę przed siebie jak rzeka" to książka pełna emocji, od której miałam problem się oderwać. Autorka udowadnia, że mimo tego, co spotkamy na swojej drodze, nasze życie nadal płynie jak ta rzeka i musimy w nim trwać. Wg mnie to historia, o której się nie zapomina. Mam nadzieję, że po nią sięgnięcie! Czekam na Wasze wrażenia!
Polecam!!!
"Czasami jest tak, że kobieta rozpada się na dwoje. Czasami zewnątrz jest pogodzona z losem, siedzi na ławce, sztywno i prosto, jak się należy, i z godnością patrzy, jak ukochana osoba odchodzi, tymczasem w środku pragnie krzyczeć, gonić, łapać, paść na kolana, błagając, by została."
Victoria Nash to spokojna siedemnastolatka, która po śmierci matki musiała przejąć...
Czytaliście książkę "Fungirl"? Ja dopiero niedawno poznałam tę historię, wg mnie świetna młodzieżówka. Wraz z nią w moje ręce wpadła też powieść graficzna, która powstała na podstawie książki. Całą książkę przeczytałam jednym tchem i trochę żałuję, że w moich rękach był tylko pierwszy tom. Ilustracje, które świetnie oddają emocje bohaterów, wykonane przez Gabi Nam oraz lekki styl autorki, Sam Maggs sprawie, że kartki same się przewracają. Czekam na więcej!
"Spójrz na siebie. Ogarniasz świat, niczego się nie boisz. Ja za to boję się wszystkiego. I jestem szurnięta. Może nawet myślisz, że jestem szurnięta tylko odrobinę, ale to dlatego, że pokazuję ludziom zaledwie wierzchołek góry lodowej mojego szurnięcia. Pod powierzchnią lekkiego szurnięcia i niedostosowania społecznego jestem całkowitą porażką."
Czytaliście książkę "Fungirl"? Ja dopiero niedawno poznałam tę historię, wg mnie świetna młodzieżówka. Wraz z nią w moje ręce wpadła też powieść graficzna, która powstała na podstawie książki. Całą książkę przeczytałam jednym tchem i trochę żałuję, że w moich rękach był tylko pierwszy tom. Ilustracje, które świetnie oddają emocje bohaterów, wykonane przez Gabi Nam oraz...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
"Świat nie może być dobrym miejscem tylko dla wybrańców. Powinien być dobrym miejscem dla wszystkich"
Medea, to sierota, która od najmłodszych lat pracuje jako służąca. Jest kobietą, którą zawsze pomiatano, nigdy nie mogła liczyć na pomoc. Kiedy trafia na Wyspę Wisielców, ma nadzieję, że jej los się odmieni. Los po raz kolejny nie jest dla niej łaskawy. Czy Medea ucieknie z wyspy i znajdzie bezpieczny dom?
"Medea z Wyspy Wisielców" to książka, obok której nie można przejść obojętnie i nie chodzi mi tutaj tylko o jej piękne wydanie. Autorka opierając się o historię mitycznej Medei, stworzyła powieść o walce o przetrwanie, poszukiwaniu miłości i wyborach, które nieraz okazują się bardzo trudne. Ta książka porusza i wciąga.
Osobiście liczę na kontynuację, a Wam serdecznie polecam!
"Świat nie może być dobrym miejscem tylko dla wybrańców. Powinien być dobrym miejscem dla wszystkich"
Medea, to sierota, która od najmłodszych lat pracuje jako służąca. Jest kobietą, którą zawsze pomiatano, nigdy nie mogła liczyć na pomoc. Kiedy trafia na Wyspę Wisielców, ma nadzieję, że jej los się odmieni. Los po raz kolejny nie jest dla niej łaskawy. Czy Medea ucieknie...
Dzisiaj przychodzę do Was z książką "Memoria" Davida Lagercrantza, druga częścią cyklu "Rekke i Vargas". Samego autora możecie kojarzyć z kontynuacją "Millenium" Steiga Larssona, serią, którą uwielbiam!❤️
Do Micaeli Vragas i Hansa Rekke zgłasza się Samuel Lidman i prosi o pomoc w odnalezieniu żony, która zginęła w wypadku kilkanaście lat temu. Okazuje się, że mąż jednak ma dowód (zdjęcie) potwierdzający coś innego. Z biegiem czasu do sprawy zostaje zamieszana córka Hansa, Julia. Cała sytuacja staje się coraz bardziej niebezpieczna. Czy duet poradzi sobie rozwiązaniem zagadki?
Książka nie należy do tych prostych. To historia wielowątkowa, dlatego czytając ją, potrzebowałam więcej skupienia, ale niczego nie żałuję. Z kartki na kartkę staje się ona coraz bardziej przejrzysta, akcja przyspiesza, tworząc bardzo ciekawą powieść. Książka idealna dla fanów kryminałów i thrillerów!
Dzisiaj przychodzę do Was z książką "Memoria" Davida Lagercrantza, druga częścią cyklu "Rekke i Vargas". Samego autora możecie kojarzyć z kontynuacją "Millenium" Steiga Larssona, serią, którą uwielbiam!❤️
Do Micaeli Vragas i Hansa Rekke zgłasza się Samuel Lidman i prosi o pomoc w odnalezieniu żony, która zginęła w wypadku kilkanaście lat temu. Okazuje się, że mąż jednak ma...
Cześć! Wreszcie dochodzimy do siebie i przychodzę do Was z polecajką książki, która ratowała mnie przez ostatnie kilka dni!!!❤️ "Co jest w środku? Dom" Agnieszki Wajda to książka dzięki, której w ostatnim czasie mogłam spokojnie chorować 🫣 Dzieć zadowolony, książka obejrzana milion razy, a ja mogłam spokojnie dochodzić do siebie.
Książka zabiera młodego czytelnika w podróż po kolejnych pomieszczeniach znajdujących się w domu. "Co jest w środku? Dom" pozwala poznawać nowe słowa (każdy przedmiot jest podpisany), a cudowne ilustracje wykonane są tak szczegółowo, że książka zapewni wiele godzin odnajdywania kolejnych nowych szczegółów.
Dodatkową zaletą jest fakt, że książka została wydana w dużym, twardostronicowym formacie, dzięki czemu korzystać z niej mogą już bardzo małe rączki.
Nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam tę cudowną pozycję! Koniecznie musicie ją mieć w biblioteczce swojego dziecka!❤️
Cześć! Wreszcie dochodzimy do siebie i przychodzę do Was z polecajką książki, która ratowała mnie przez ostatnie kilka dni!!!❤️ "Co jest w środku? Dom" Agnieszki Wajda to książka dzięki, której w ostatnim czasie mogłam spokojnie chorować 🫣 Dzieć zadowolony, książka obejrzana milion razy, a ja mogłam spokojnie dochodzić do siebie.
Książka zabiera młodego czytelnika w podróż...
„Nasza miłość była miłością głupców, złączyliśmy się w parę, żeby razem umrzeć”.
"Moje głupie pomysły Bernardo Zannoni to zdecydowanie debiut inny niż wszystkie. Autor stworzył bardzo oryginalną historię, której bohaterami są zwierzęta, a dokładnie kuna - Archy. Od młodych lat miał pod górkę. Po wypadku ma problem z chodzeniem i jego matka oddaje go pod opiekę starego lisa, Salomona. Życie tam nie jest łatwe i młode zwierzę musi ciężko pracować na swoje utrzymanie.
Postacie spotkane w książce mają ludzkie uczucia i cechy charakteru. Znajdziemy w niej odrzucenie przez rodzinę, walkę o przetrwanie i śmierć. Czytając, człowiek odkrywa, jak bardzo ta książka jest smutna, zmuszony jest do refleksji. To powieść, której się nie zapomina. Polecam.
„Nasza miłość była miłością głupców, złączyliśmy się w parę, żeby razem umrzeć”.
"Moje głupie pomysły Bernardo Zannoni to zdecydowanie debiut inny niż wszystkie. Autor stworzył bardzo oryginalną historię, której bohaterami są zwierzęta, a dokładnie kuna - Archy. Od młodych lat miał pod górkę. Po wypadku ma problem z chodzeniem i jego matka oddaje go pod opiekę starego...
"Jan nie udawał nigdy kogoś, kto zna odpowiedzi na wszystkie pytania. Szczególnie kiedy coś dotyczyło tak trudnych i delikatnych spraw jak śmierć i wiara, miał odwagę rozłożyć bezsilnie ręce i powiedzieć: nie wiem."
Dzisiaj przychodzę do Was z wyjątkową książką, "Synek księdza Kaczkowskiego" to historia księdza Jana z perspektywy Patryka Galewskiego. Kto jeszcze nie zna historii księdza i jego "synka", ma możliwość ją poznać w bardzo poruszającym wywiadzie z Panem Patrykiem. Bardzo polecam i mam nadzieję, że po nią sięgnięcie!❤️
"Jan nie udawał nigdy kogoś, kto zna odpowiedzi na wszystkie pytania. Szczególnie kiedy coś dotyczyło tak trudnych i delikatnych spraw jak śmierć i wiara, miał odwagę rozłożyć bezsilnie ręce i powiedzieć: nie wiem."
Dzisiaj przychodzę do Was z wyjątkową książką, "Synek księdza Kaczkowskiego" to historia księdza Jana z perspektywy Patryka Galewskiego. Kto jeszcze nie zna...
Wydaje mi się, że każde dziecko jest ciekawe świata i zadaje mnóstwo pytań, dlatego dzisiaj przychodzę trochę Was podratować i pokazać Wam książkę, w której znajdziecie odpowiedzi na część z nich.
"Szokujące liczby" to książka z mnóstwem ciekawostek, idealna pozycja dla ciekawych świata młodych ludzi. Chociaż i ten stary może dowiedzieć się czegoś, czego nie wiedział. Więc jeśli nie macie pojęcia ile centymetrów ma błyskawica, ile ważny największy kwiat na świecie lub jak szybko porusza się leniwiec, to ta pozycja jest dla Was i Waszych pociech.
Książka przeznaczona jest dla dzieci powyżej szóstego roku życia. Oprócz ciekawych informacji znajdziecie w niej kolorowe ilustracje i dużą czcionkę ułatwiającą czytanie. Polecam!
Wydaje mi się, że każde dziecko jest ciekawe świata i zadaje mnóstwo pytań, dlatego dzisiaj przychodzę trochę Was podratować i pokazać Wam książkę, w której znajdziecie odpowiedzi na część z nich.
"Szokujące liczby" to książka z mnóstwem ciekawostek, idealna pozycja dla ciekawych świata młodych ludzi. Chociaż i ten stary może dowiedzieć się czegoś, czego nie wiedział....
Macie ochotę na coś pięknego, wzruszającego i skandynawskiego jednocześnie? Jeśli tak to "Ucieczka" Carla Froda Tillera to właśnie taka pozycja. To zaledwie 250 stron, a zawiera tak wiele. Znajdziecie w niej trudną relację małżeństwa, po stracie syna i historię syna, który dostrzega swoją odmienność.
W książce gwałtownie zmieniająca się narracja, która na początku wydaje się dość dziwna, inna, ze strony na stronę staje się czymś naturalnym. Istotnym elementem całej historii jest też muzyka, która jest bardzo ważna dla bohaterów, w szczególności dla Elisabet, matki chłopca.
Obok tej książki nie można przejść obojętnie. Koniecznie musicie ją przeczytać! Polecam!
Macie ochotę na coś pięknego, wzruszającego i skandynawskiego jednocześnie? Jeśli tak to "Ucieczka" Carla Froda Tillera to właśnie taka pozycja. To zaledwie 250 stron, a zawiera tak wiele. Znajdziecie w niej trudną relację małżeństwa, po stracie syna i historię syna, który dostrzega swoją odmienność.
W książce gwałtownie zmieniająca się narracja, która na początku wydaje...
Jakiś czas temu poznałam historię napisaną przez Patrycję Żurek "Okruchy lodu" i wiem, że książka zostanie ze mną na długo.
Znajdziemy w niej historie ludzi mieszkających w małej wsi na Podkarpaciu, z większymi i mniejszymi problemami, potrzaskanych emocjonalnie. Czy świąteczny czas pozytywnie wpłynie na bohaterów książki?
"Okruchy lodu" to książka zupełnie inna niż wszystkie, które pojawiają się w okresie przedświątecznym. Jest ona trudna i wartościowa jednocześnie. Autorka stworzyła bardzo realnych bohaterów, których masz ochotę wesprzeć. Kiedy sięgałam po książkę, nie sądziłam, że tak mnie poruszy. Serdecznie polecam!
Jakiś czas temu poznałam historię napisaną przez Patrycję Żurek "Okruchy lodu" i wiem, że książka zostanie ze mną na długo.
Znajdziemy w niej historie ludzi mieszkających w małej wsi na Podkarpaciu, z większymi i mniejszymi problemami, potrzaskanych emocjonalnie. Czy świąteczny czas pozytywnie wpłynie na bohaterów książki?
"Okruchy lodu" to książka zupełnie inna niż...
Znacie historie o Frankensteinie? A może macie ochotę na damską wersję? Jeśli tak, to zapraszam Was serdecznie do przeczytania "M jak Monstrum" Talii Dutton.
Ta powieść graficzna jest historią młodej naukowczyni Frankie oraz jej siostry Maury. Podczas jednego z eksperymentów dochodzi do wypadku, w którym Maura ginie. Frankie nie mogąc poradzić sobie z jej stratą, postanawia ją wskrzesić. W wyniku tej próby powstaje M, która nie do końca jest taka sama jak zmarła. Jak Frankie sobie z tym poradzi? Czy M spełni oczekiwania innych i będzie udawała osobę, którą nie jest? A może zawalczy o bycie sobą?
"M jak Monstrum" to niesamowita historia, którą powinien poznać każdy. Szczególnie powinna trafić do nastolatków, bo ich świat nie jest łatwy, a sprostanie wymagań innych jest nie lada wyczynem. Wg mnie to bardzo wartościowa pozycja, z fascynującymi grafikami. Polecam!
Znacie historie o Frankensteinie? A może macie ochotę na damską wersję? Jeśli tak, to zapraszam Was serdecznie do przeczytania "M jak Monstrum" Talii Dutton.
Ta powieść graficzna jest historią młodej naukowczyni Frankie oraz jej siostry Maury. Podczas jednego z eksperymentów dochodzi do wypadku, w którym Maura ginie. Frankie nie mogąc poradzić sobie z jej stratą,...
Macie ochotę na podróż po świecie stworzeń magicznych? To książka autorstwa Emily Hawkins i Jessiki Roux jest idealną pozycją na taką wyprawę. Uwaga ona oczarowuje czytelnika!!!
"Historia naturalna stworzeń magicznych" to kompendium wiedzy o niewiarygodnych istotach, które zamieszkują cały świat. Książka jest podzielona na rozdziały, a każdy z nich opowiada o postaciach z innego kontynentu, dlatego łatwiej jest nam zlokalizować miejsce, gdzie mieszkały m.in. jednorożce, smoki, feniksy, syreny czy wróżki.
Ten album to nie tylko ciekawa treść dla miłośników tych stworzeń, ale to także piękne ilustracje, które przyciągają wzrok i trudno się od nich oderwać. Dodatkowo czerwona okładka, którą, jako sroka okładkowa mogłabym dotykać cały czas.
Jeżeli macie wśród swoich bliskich fana fantastyki i Harrego Pottera to będzie to idealny prezent pod choinkę. A i mugol znajdzie w niej coś dla siebie 🙃😉
Polecam!!!❤️
Macie ochotę na podróż po świecie stworzeń magicznych? To książka autorstwa Emily Hawkins i Jessiki Roux jest idealną pozycją na taką wyprawę. Uwaga ona oczarowuje czytelnika!!!
"Historia naturalna stworzeń magicznych" to kompendium wiedzy o niewiarygodnych istotach, które zamieszkują cały świat. Książka jest podzielona na rozdziały, a każdy z nich opowiada o postaciach z...
"101 jednorożców i wszystko, co musisz o nich wiedzieć" to ogromne kompendium wiedzy o tych stworzeniach pełne magii i brokatu. Książka niezwykle kolorowa, pełna poczucia humoru i pięknych ilustracji. Więc jeżeli chcecie dowiedzieć się między innymi, do czego służy róg jednorożca, dlaczego potrafią latać bez skrzydeł i kiedy sypią brokatem, to ta książka jest dla Was i Waszych pociech.
Razem z Jasiem, który był nią zachwycony, bardzo mocno polecamy!!!🦄
"101 jednorożców i wszystko, co musisz o nich wiedzieć" to ogromne kompendium wiedzy o tych stworzeniach pełne magii i brokatu. Książka niezwykle kolorowa, pełna poczucia humoru i pięknych ilustracji. Więc jeżeli chcecie dowiedzieć się między innymi, do czego służy róg jednorożca, dlaczego potrafią latać bez skrzydeł i kiedy sypią brokatem, to ta książka jest dla Was i...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to