Opinie użytkownika
"Złe dziecko” to thriller, którego fabuła oparta jest na dwóch osiach czasowych, gdzie swoją historię opowiada Klara, której chłopak zaginął bez śladu a ona próbuje dowiedzieć się co się stało. Druga oś czasu przenosi nas w przeszłość gdzie Beth, marzy o dziecku i gdy w jej życiu pojawia się Hannah, szczęścia nie ma końca. Niestety Hannah okazuje się trudnym dzieckiem i...
więcej Pokaż mimo toConan z Cymerii, czy też Conan Barbarzyńca, to kultowa postać heroic fantasy stworzona przez Roberta E. Howarda. Podobnie jak to miało miejsce przy wydaniu pierwszego tomu, wydanie drugiej części również robi duże wrażenie. Tutaj również mamy opowiadania ułożone chronologicznie takie jak: Czerwone ćwieki”, „Słudzy Bit-Yakina”, „Za Rzeką Czarną”, „Czarny przybysz”, „Wilki za...
więcej Pokaż mimo to"Gdy leżę konając" to opowieść o śmierci Addie Bundren oraz dążeniu i motywacjach jej rodziny, aby uszanować jej życzenie o pochówku w rodzinnym mieście. Rozpoczyna się rodzinna wędrówka wozem, z niezabalsamowanym ciałem Addie w trumnie. Po drodze ojciec i piątka dzieci napotykają różne trudności. Pogoda, kontuzja a może i sam Bóg wydają się być zdeterminowani, aby nie...
więcej Pokaż mimo to„Szept” to kolejna powieść Weroniki Mathia, która od początku zaskoczyła mnie swoją niezwykle ciekawą i dość skomplikowaną zagadką kryminalną. Punktem wyjścia dla fabuły są znalezione zwłoki dziewczyny na brzegu jeziora. Sprawie przygląda się wracająca po kilku latach przerwy pracy w policji Dominika Sajna. Tymczasem w tle rozgrywają się wydarzenia sprzed lat kiedy zaginęła...
więcej Pokaż mimo to
„Puste miejsce” Paauliny Cedlerskiej to kolejna thriller psychologiczny. Po dobrze przyjętej przeze mnie poprzedniej książki autorki, poprzeczkę zawiesiłem już wyżej i cieszę się że „Puste miejsce” okazały się zdecydowanie ciekawsze od „Lalkarza”
Historia dotyczy zagadkowych zaginięć w mazurskiej puszczy, które wydają się być ze sobą niepowiązane, choć Jaśmina i Wojtek,...
„Conan. Księga pierwsza” to zbiór czternastu ułożonych chronologicznie opowiadań, poprzedzoną wstępem autora dotyczącej epoki hyboryjskiej. W tym zbiorze znajdziemy takie opowiadania jak: „Córka lodowego olbrzyma”, „Wieża słonia”, „Bóg w amforze”, „Łotrzy w domu”, „Czarny kolos”, „Stalowe cienie pod księżycem”, „Królowa Czarnego Wybrzeża”, „Wiedźma się narodzi”, „Xuthal...
więcej Pokaż mimo toKsiążka "Wody Czerwone" to najnowsza powieść Agaty Kunderman, które zachwyciła mnie swoją debiutancką a książką „Wróżda”. Tym razem pisarka postawiła na fabułę, której akcja rozgrywa się w niewielkim miasteczku przy polsko-czeskiej granicy, gdzie życie toczy się w swoim tempie, jak to często bywa na prowincji. Wszystko zmienia się gdy w okolicznych lasach w jednej z...
więcej Pokaż mimo to
Książka "Wracam do domu" Karin Smirnoff to finalna część sagi rodziny Kippów.
Smirnoff, znana z charakterystycznego stylu pisania, w tym tomie nie ominęła również trudnych tematów jak toksyczne relacje, molestowanie czy kazirodztwo, które są kluczowe dla głównej bohaterki, jak i samej fabuły. Poruszenie w powieści tak trudnych tematów powoduje że dostajemy niezwykle...
Książka "Szach-Mat! Jak umierali władcy Rosji" Mariusza Sampa to ciekawa lektura, która niezwykle ciekawie, momentami zabawnie przedstawia losy ostatnich chwil najsłynniejszych rosyjskich przywódców.
Mimo że głównie dotyczy ona ostatnich dni władców to znajdziemy tutaj również informacje o ich życiu, jak znaleźli się u władzy czy rządzili. Autor łączy ze sobą fakty...
"Silos" to postapokaliptyczna, dystopijna powieść, która opisuje świat, w którym ludzkość żyje w podziemnym silosie, a myślenie lub nadzieja o wyjściu na zewnątrz jest herezją karana śmiercią....poprzez wyjście na powierzchnię.
Bohaterowie muszą stawić czoła wielu wyzwaniom, aby przeżyć i odkryć sekrety skrywane przez rządzących. Howey stworzył fascynujący świat, który...
„Wada" to drugi kryminał z serii o komisarzu Bernardzie Grossie gdzie tym razem policjanci pod jego wodzą mierzą się z nietypową sprawą. Wszystkie znaki na niebie wskazują że doszło do morderstwa, natomiast nigdzie nie ma ofiary, sprawcy jak i narzędzia zbrodni. Jak to było w poprzedniej części, policjanci z komisariatu w Chełmży podążają za kolejnymi tropami, przy okazji...
więcej Pokaż mimo to
"Nie odwracaj wzroku" Rachel Abbott to trzecia część serii z sierżantem Stephanie King w roli głównej. Trzeba przyznać że ta część jest dość zawiłą i emocjonującą historią, w której pisarka znakomicie konstruuje narrację, mieszając tajemnicę, napięcie i niepewność, co powoduje, że po każdym przeczytanym rozdziale chcemy czytać kolejny.
Głównym wątkiem książki jest...
Smolarz” to moje szóste spotkanie z komisarzem Igorem brudnym, której fabuła tym razem przenosi się w Bieszczady gdzie z zamiarem odpoczynku w starej chałupie zamieszkuje Brudny. Sielanka nie trwa długo. Po odwiedzinach jego chałupy przez dwie turystki, dochodzi do ich zaginięcia a następnie odkrycia ich ciał. Ożywia to legendę o ponurym smolarzu, a widząc aresztowanie jego...
więcej Pokaż mimo toKsiążka "Ktoś tak blisko" Wojciecha Wolnickiego, pierwszym tomem serii Tulpa, która od samego początku mnie zaskoczyła nie tylko pomysłem na fabułę ale i na samego bohatera. Dodatkowo akcja osadzona się w środowisku związanym z pisarzami a skoro to kryminał to i na jednym trupie się nie kończy. Już tytuł serii „Tulpa” wiele zdradza o naszym bohaterze który próbuje rozwikłać...
więcej Pokaż mimo toPocałunek Judasza" to najnowsza książka Ryszarda Ćwirleja, której fabułę pisarz osadził w realiach Polski lat 90., kiedy to PRL przestał istnieć, a na jego miejsce wchodziło demokratyczne państwo. Akcja powieści rozgrywa się w Poznaniu, w okresie, kiedy milicja przekształca się w policję, a w świecie przestępczym pojawiają się niebezpieczne gangi, którzy wymuszają haracze....
więcej Pokaż mimo toJedyne ocalałe" Rileya Sagera to thriller psychologiczny, który zaskakuje swoją nieprzewidywalnością i zakończeniem. Książka, choć debiutancka, wykazuje już charakterystyczne dla autora zwroty akcji, które pod koniec lektury wywracają wszystko, co do tej pory wiedzieliśmy. To pełna tajemnic i niejasności historia, której bieg potrafi zmienić się na zaledwie kilku stronach i...
więcej Pokaż mimo to
"Kolor purpury" to jedna z tych książek, które pozostawiły u mnie głęboko poruszone serce i wedle mojego zdania, jak najbardziej zasłużyła na nagrodę Pulitzera. Walker stworzyła niezwykłą historię opowiadającą o życiu Celi, Afroamerykanki, która w rodzinnych okolicznościach zmuszona jest do znoszenia wielu cierpień i krzywd.
Celie, mimo swojej trudnej a momentami i...
"Zero" Joanny Łopusińskiej to thriller naukowy, który łączy elementy matematyki z intrygującą fabułą i bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń opisanych w pierwszej książce autorki „Zderzacz”. Książka skupia się na postaci Avi Majewskiej, młodej matematyczce, która dokonuje przełomowego odkrycia naukowego, które wkrótce stanie się głównym celem ludzi którzy nie cofną się przed...
więcej Pokaż mimo to
„Bękart” Idy Jessen to historia łącząca elementy westernu z niezwykle realistycznymi opisami wyzwań związanymi z kolonizacją i opanowaniem jutlandzkich wrzosowisk przez duńskie władze w XVIII wieku.
Już od pierwszych stron kupił mnie fascynujący obraz osiemnastowiecznej Danii, w którym surowa przyroda i zawiłe relacje społeczne stworzyły tło dla dramatycznej historii o...
Ta powieść to nie tylko debiut, ale i wyjątkowe odkrycie, które z pewnością zainteresuje każdego, kto szuka głębokich refleksji i emocjonalnych historii. Jest to opowieść o Marku, który, mimo posiadania wszystkiego, co można sobie życzyć, zaczyna odczuwać pragnienie uwolnienia się od wszystkiego. Jego droga do odkrycia siebie prowadzi przez serię zaskakujących i...
więcej Pokaż mimo to