Opinie użytkownika
"Dziennik Mai" Isabel Allende stanowi osobistą historię nastoletniej Mai. Porzucona przez matkę i pozostawioną pod opieką ojca, pilota, który z racji profesji oraz własnych słabości nie jest w stanie w należyty sposób opiekować się córką. W związku z czym dziewczyna trafia pod opieką babci Nini pochodzącej z Chile oraz jej drugiego męża Popo. Którego dziewczyna obdarzyła...
więcej Pokaż mimo to"1Q84" Haruki Murakamiego przedstawia historię dwóch bohaterów: Aomame oraz Tengo. W okresie szkolnym uczęszczali do jednej klasy jednak nie byli przyjaciółmi właściwie to mało mieli wspólnego. Ze względu na problemy rodzinne Aomame zmienia szkołę i od tego momentu ich drogi się rozeszły. Jednak po latach coś ich ze sobą połączy. Więc spotkanie jest tylko kwestią...
więcej Pokaż mimo to"Człowiek nietoperz" Jo Nesbo rozpoczyna cykl o komisarzy Harrym Hole. Jest dość ekscentryczny w dodatku boryka się z alkoholizmem. Co w przypadku jego profesji jest dość kłopotliwe. Przez swoją chorobę doprowadził do wypadku samochodowego w którym zginą jego partner. A on zamiast ponieść odpowiedzialność został bohaterem. Te wydarzenia wywarły istotny wpływ na jego dalsze...
więcej Pokaż mimo to"Miłość nie rozkłada się po równo w związku. Nigdy nie jest pół na pół. To zawsze siedemdziesiąt do trzydziestu. Lub sześćdziesiąt do czterdziestu. Ktoś zakochuje się pierwszy. Ktoś stawia drugą osobę na piedestale. Ktoś staje na głowie, by życie toczyło się gładko i przyjemnie, a partner po prostu załapuje się na ten wózek." (1) Tak zaprezentowana zostaje miłość na kartach...
więcej Pokaż mimo toAkcja "Wenecji Vivaldiego" Laurel Corony toczy się na początku XVIII w głównymi bohaterkami są dwie siostry Chiareetta i Maddalena. Zostały porzucone przez swoją matkę na schodach sierocińca. W tamtym okresie był to powszechny proceder wśród kurtyzan. Które z racji swojej profesji nie były wstanie zajmować się swoimi dziećmi. Od momentu pojawienia się dziewczynek w Piecie...
więcej Pokaż mimo to
"Wędrówka Marty" Maureen Lee jest powieścią obyczajową, którą autorka osadziła w trudnych realiach I wojny światowej. Odbiła ogromne piętno na losie tytułowej Marty oraz jej rodziny.
Życie jej nie oszczędzało. Wyszła za mąż za przystojnego Włocha Carla, więc wydawać by się mogło, że los się do niej uśmiechną. Jednak tak się nie stało. Od momentu gdy Carl uległ wypadkowi...
Książka "Tańcz, Tańcz, Tańcz" Haruki Murakamiego stanowi kontynuację "Przygody z owcą" którą miałam okazję całkiem niedawno przeczytać. Od momentu gdy trafiła w moje ręce intrygował mnie jej tytuł. Nie musiałam długo czekać na jego wyjaśnienie:
..."Musisz tańczyć. Kiedy słyszysz muzykę, musisz tańczyć... Tańczyć. Ciągle tańczyć. Nie wolno ci się zastanawiać, po co...
"Wyznanie. Szczeniaki" zbiór krótkich opowiadań autorstwa mistrza prozy Mario Vargas Llosa w mojej opinii klimat książki doskonale oddaje cytat:
..."napięte pod ubraniami mięśnie, prawe dłonie wściekle ściskające noże (...)nie wyglądali jak dwóch przygotowujących się do walki mężczyzn, raczej jak dwie zamazane statuy odlane z czarnej masy albo jak cienie dwóch młodych i...
"Bękart ze Stambułu" to moje drugie spotkanie z twórczością Elif Safak. Dotychczas przeczytałam "Czarne mleko" po którym postanowiłam bezzwłocznie sięgnąć po kolejną pozycję tureckiej pisarki. Fakt, że po ukazaniu się jej tureckiego wydania autorkę postawiono przed sądem za "szkalowanie tureckości" przemawiał na korzyść lektury. Lubię książki wywołujące spore kontrowersje....
więcej Pokaż mimo toAkcja książka „Po zmierzchu” Haruki Murakamiego toczy się w przeciągu jednej nocy. Rozpoczyna się kilka minut przed północą a kończy się tuż przed siódmą rano. W tym okresie większość mieszkańców zatłoczonego Tokio śpi ładując akumulatory na kolejny dzień. Jednak nie wszyscy Mari dziewiętnastolatka postanawia tę noc spędzić w całodobowej restauracji czytając książkę. Nie...
więcej Pokaż mimo to
To moje drugie spotkanie z twórczością Khaleda Hosseini. Kilka lat temu czytałam "Chłopca z latawcem", który wywarł na mnie piorunujące wrażenie. Po przeczytaniu recenzji na temat "Tysiąca wspaniałych słońc" spodziewałam się podobnych wrażeń. A okazało się, że książka przeszła moje oczekiwania. Być może przez fakt, że dotyczy ona losu kobiet.
Książka opisuje dzieje dwóch...
Na książkę "Rosyjska zima" Daphne Kalotay polowałam już od dłuższego, więc gdy trafiła się okazja cenowa nie zastanawiałam sie długo. Po odebraniu przesyłki zabrałam sie za czytanie.
Na kartach lektury poznajemy Ninę Riewską starszą, schorowaną kobietę, która przed śmiercią postanowiła wyprzedać całą swoją biżuterię. A dochód z licytacji przeznaczyć na rzecz fundacji...
Książka "Zima w Madrycie" C.J. Sansoma trafiła w moje ręce przez zupełny przypadek. Przechodząc obok niej w bibliotece zaintrygował mnie tytuł. Przeczytałam opis z tyłu i nie zastanawiałam się długo. Po nadrobieniu zaległości zabrałam się za jej czytanie.
Akcja rozgrywa się w Madrycie w 1940 roku. Europa uwikłana jest w wielką wojnę. Mimo, iż Hiszpania pozostaje...
Książka "Pół życia" Jodi Picoult to moje drugie spotkanie z autorką. Dotychczas miałam okazję przeczytać "Głos serca" po którym miałam mieszane uczucia. "Pół życia" przeszło moje oczekiwania, początkowo podchodziłam do twórczości autorki z rezerwą. Okazało się że moje obawy były całkowicie chybione. Więc nie pozostało mi nic innego jak nadrobić zaległości i zapoznać się z...
więcej Pokaż mimo toAntologia "Ślepa wierzba i śpiąca kobieta" to moje drugie spotkanie z opowiadaniami autorstwa Haruki Murakamiego. Dotychczas miałam okazje przeczytać "Zniknięcie słonia". I mimo, że nie jestem fanką krótkich form literackich i tym razem się nie zawiodłam. Zbiór składa się z dwudziestu czterech opowiadań z których każde jest na swój sposób interesujące i niepowtarzalne....
więcej Pokaż mimo toDługo zwlekałam z przeczytaniem jakiejkolwiek książki tureckiej pisarki Elif Ṣafak ze względu na ogromne rozczarowanie spowodowane twórczością Orhana Pamuka. Postanowiłam się jednak przełamać i głęboko ubolewam, że dopiero teraz się zdecydowałam. Bowiem książka okazała się zdecydowanym przeciwieństwem literatury prezentowanej przez Pamuka. "Czarne mleko" obala mit...
więcej Pokaż mimo to
W ostatnim czasie w moje ręce wpadła książka Ingrid Hendstrὂm "Nauczycielka z Vilette" . Ostatni bum na skandynawskie kryminały przekonał mnie do spontanicznego zakupu książki szwedzkiej debiutantki. Jak dla mnie debiut można uznać z całą stanowczością za udany.
Akcja powieści rozrywa się w belgijskim mieście Vilette w 1994, toczy się w przeciągu kilku dni jednak to...
Książka Haruki Murakamiego "Na południe od granicy na zachód od słońca" jest jakkolwiek to zabrzmi najbardziej "normalną", realną pozycją autora jaka miałam okazję dotychczas przeczytać. Przez moment nawet myślałam czy to aby na pewno Murakami? Gdzie jego bohaterowie oraz wydarzenia balansujące na pograniczu snu oraz realizmu? Ale odpowiedź przyszła szybko ten sam ...
więcej Pokaż mimo to
Książka "Zniknięcie słonia" Haruki Murakamiego to moje kolejne spotkanie z autorem. Lecz pierwsze jeśli chodzi o antologie. Prawdę mówiąc nie jestem miłośniczką opowiadań. Zdecydowanie bardziej odpowiadają mi dłuższe formy beletrystyczne. Zdecydowałam się na zakup ze względu na zamiłowanie do autora. I z całą pewnością nie żałuję poświęconego czasu.
Antologia składa się z...
W zeszłym roku przeczytałam "Zeszyty don Rigoberta" prawdę mówiąc dopiero po przeczytaniu dowiedziałam się, że stanowi ona kontynuacje. W trakcie czytania bynajmniej mi to nie przeszkadzało, historia była w pełni zrozumiała. Więc gdy w bibliotece zauważyłam "Pochwałę macochy" nie zastanawiałam się długo i postanowiłam jeszcze raz spędzić wieczór w towarzystwie Fonsita, doni...
więcej Pokaż mimo to