Złoty wiek SF 11
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Cykl:
- Złoty wiek SF (tom 11)
- Seria:
- Klasycy Amerykańskiej SF
- Wydawnictwo:
- Stalker Books
- Data wydania:
- 2021-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Liczba stron:
- 365
- Czas czytania
- 6 godz. 5 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788366280922
- Tłumacz:
- Tomasz Walenciak, Anna Sikorska
Jedenasty wybór opowiadań ze Złotego Wieku amerykańskiej SF. Wszystkie opowiadania premierowe w Polsce.
ZAWARTOŚĆ
1. Robert Silverberg & Randall Garrett (obaj jako Gerald Vance) - Dolina Judasza (The Judas Valley 1956, tł. Tomasz Walenciak)
2. Keith Laumer - Noc trolli (The Night of the Trolls 1963, tł. Anna Sikorska)
3. Murray Leinster - Uciekający wieżowiec (The Runaway Skyscraper 1919, tł. Tomasz Walenciak)
4. Philip Jose Farmer - Migotały niczym klejnoty (The Twinkled Like Jewels 1954, tł. Ewa "Chani" Skalec)
5. Daniel F. Galouye - Lekki kawałek chleba (Gravy Train 1960, tł. Ewa "Chani" Skalec)
6. James Gunn - Grawitacja sp. z o.o. (The Gravity Business 1956, tł. Anna Sikorska)
7. Randall Garrett (jako Ivar Jorgensen) - Gwiezdne więzienie (The Penal Cluster 1957, tł. Tomasz Walenciak)
8. Clyde Brown - Pierwszy (The First 1958, tł. Ewa "Chani" Skalec)
*
W książce podano, że wszystkie opowiadania antologii posiadają copyright - co jest nieprawdą, ponieważ copyright nie zostały przedłużone, a tym samym utwory te weszły do amerykańskiej domeny publicznej (w Polsce są płatne).
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 9
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Tak się składa, że ten tom ukończyłem jako pierwszy z serii ponieważ zwykle czytam autorami a z tego tomu miałem do ukończenia tylko pojedyńcze opowiadania Galouye, Gunna i Browna.
Gerald Vance (Silverberg & Randall Garrett) - Dolina Judasza 6/10 Na pewno opowiadanie powyżej średniej jednakże mam wrażenie, że w drugiej połowie powinien być inny powód zawiązania akcji.
Keith Laumer - Noc trolli 6/10 Po intrygującym początku mamy zupełnie coś innego niż można się spodziewać po takim początku... intrygę polityczną. Typowy Laumer, ale takie opowiadania mają jeden minus - nużące dialogi.
Murray Leinster - Uciekający wieżowiec 7/10 Patrząc na rok powstania (1919!!!) mamy kapitalne opowiadania. Mogłoby być jednak krótsze w środku no i brak logiki w jednym miejscu - wraz z cofaniem czasu wszelakie zdarzenia na zewnątrz i zegarki wewnątrz idą do tyłu a ludzie (wewnątrz) nie.
Philip Jose Farmer - Migotały niczym klejnoty 7/10 Nareszcze opowiadanie do którego nie można się specjalnie przyczepić. Porządny poziom i mocne zakończenie.
Daniel F. Galouye - Lekki kawałek chleba 5/10 zabawne opowiadanie o pomyłce w kosmogramie, z którego wynikła cała heca. Osobiście ni grzeje ni ziębi mnie opowiadanie w takim stylu. Napewno dla miłośników Sheckley'a i Tenna będzie dobre.
James Gunn - Grawitacja sp. z o.o. 8/10 pisane z niezwykłym humorem zabawna historia, ale na dobrym poziomie intelektualnym bo z elementami twardej fantastyki.
Randall Garrett (jako Ivar Jorgensen) - Gwiezdne więzienie 8/10 Kapitalne długie opowiadanie o mocach psionicznych od którego nie mogłem się oderwać i doczytałem go w środku nocy do końca. Można się doczepić do zakończenia. Jest takie "dziwne" (ciężko mi znaleźć inne słowo). Dałbym 10, ale to zakończenie...
Clyde Brown - Pierwszy 7/10 - kolejne zabawne opowiadanie. Tym razem o pierdołach i locie na...
Tak się składa, że ten tom ukończyłem jako pierwszy z serii ponieważ zwykle czytam autorami a z tego tomu miałem do ukończenia tylko pojedyńcze opowiadania Galouye, Gunna i Browna.
więcej Pokaż mimo toGerald Vance (Silverberg & Randall Garrett) - Dolina Judasza 6/10 Na pewno opowiadanie powyżej średniej jednakże mam wrażenie, że w drugiej połowie powinien być inny powód zawiązania akcji.
Keith...