Jak radzić sobie z gniewem innych
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Rebis
- Data wydania:
- 2024-04-09
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-04-09
- Liczba stron:
- 264
- Czas czytania
- 4 godz. 24 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788383381558
- Tłumacz:
- Maria Smulewska
Jak skutecznie stawić czoło gniewnym ludziom.
10 strategii postępowania w domu, w pracy i na ulicy.
W czasach, kiedy coraz częściej musimy mierzyć się z agresją i wrogością innych ludzi w miejscu pracy, na ulicy, w sieci, a nawet w rodzinach, praktyczne strategie radzenia sobie w takich sytuacjach mogą się okazać niezbędne. Psycholog Ryan Martin, nazywany „profesorem od gniewu“, uczy m.in., jak:
- zachować spokój w obliczu konfrontacyjnej postawy innych,
- zrozumieć perspektywę drugiej osoby,
- docierać do tych, którzy nie chcą się komunikować,
- ocenić, kiedy się wycofać, i wyznaczyć granice.
Autor, polegając na najnowszych badaniach psychologicznych i własnej praktyce klinicznej oraz zaczerpniętych z życia przykładach, pokazuje, jak nawiązywać pozytywne interakcje z gniewnymi ludźmi, a zarazem chronić się przed ich toksycznym wpływem.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 26
- 8
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Wściekli kierowcy, niegrzeczni pasażerowie i bójki. Złość na obecną władzę, obostrzenia związane z pandemią, która wybuchła - wszędzie otaczała nas złość, gniew i frustracja innych. Czy mamy dostateczną siłę w sobie by z tym walczyć? Potrafimy rozłożyć nad swoją głową taki ochronny parasol bo emocje innych ludzi nie wypływały na nasze samopoczucie?
Obiektem badań socjologicznych Ryana Martina stał się właśnie gniew ludzi wokół niego. Firmy zgłaszały się do niego by wspomógł ich w walce z gniewnymi ludźmi. Co ciekawe pewnego razu do Ryana zadzwoniła bibliotekarka i poprosiła o pomoc. Jak się okazało ludzie wypożyczający książki również bardzo mocno pluli jadem w kierunku bibliotekarzy. A przecież ludzie czytający książki to ludzie rozumni i w pewnym stopniu na pewno wykształceni, kulturalni. Tak by się przynajmniej wydawało. Dlaczego więc wyrzucają swoją frustrację na niewinne osoby? Dlaczego czerpią radość z umniejszania innym? No i przede wszystkim jak się przed tym chronić? Ta konkretnie sytuacja i inne wymienione wyżej, miały miejsce w Stanach Zjednoczonych bo to stamtąd pochodzi autor. Ale czy u nas nie jest podobnie?
Stoimy w kolejce do kasy, a kilka osób za waszymi plecami nerwowo przedpetuje i krzyczy, żeby wezwac kolejnych pracowników. Ktoś inny mówi pod nosem, że pracować im się nie chce, siedzą w tej pracy jakby za karę i kawę piją zamiast do kasy podejść. Gdy tak naprawdę kasjerka obok zlana potem wykłada kolejne palety towaru. Kierowca nerwowo trąbiący aby pospieszyć samochód, który zatrzymał się na przejściu dla pieszych. To jedne z przykładów jednorazowego incydentu. W takiej sytuacji nie wiemy nic o tym gniewnym człowieku. Czy zawsze jest tak wrogo nastawiony? Czy tylko dzisiaj ma akurat zły dzień? Drugi rodzaj gniewnych ludzi to tacy, z którym mamy do czynienia na codzień. Zdecydowanie gorszy przypadek. Szef, partner, partnerka, mama, tata, rodzeństwo, przyjaciel, dziecko. Ta książka przychodzi nam z pomocną dłonią do radzenia sobie z obydwoma typami gniewnych ludzi. Myślę, że spokojnie można zaryzykować stwierdzeniem, że ta książka jest dla każdego. Podzielona jest na dwie główne części. Dowiemy się z niej przede wszystkim:
🌵 Jak zrozumieć gniew innych ludzi
🌵 Jakie są strategie radzenia sobie z gniewem innych
Autor jest psychologiem także doskonale wyjaśnia nam również czym jest gniew, jakie emocje mu towarzyszą i co cechuje gniewnych ludzi, oraz skąd on się w ogóle bierze. Jeśli już przebrniemy przez tę szalenie ciekawą analizę gniewu dostaniemy to po co sięgnęliśmy po tę książkę. Odpowiedź na pytania co zrobić aby gniew innych nie wpływał na nas zbyt mocno? Aby być na niego odpornym? Aby nie zmieniał naszego samopoczucia. Ta właśnie druga część podzielona jest na 10 kolejnych czyli 10 wspomnianych już wcześniej strategii. Można zacząć czytanie od drugiej części lub skupić się jedynie na niej, jednak poznanie całej tej otoczki teorii jest wbrew pozorom ogromnie ciekawe i wiele rozjaśnia! Także polecam przeczytać po prostu w całości, po kolei. Książka zawiera wiele praktycznych porad, nie jest jedynie zlepkiem teoretycznych frazesów ale faktycznie są tam ćwiczenia, które można dobrać wcielić w życie już teraz zaraz. Autor równie ciekawią przedstawia analizy równych przypadków, czyli sytuacja z życia wzięte, zanalizowane pod kątem treści książki.
Najbardziej podobał mi się podrozdział poświęcony strategii pozbywania się gniewu w sieci. Przeglądając różne treści a przede wszystkim czytając komentarze innych ludzi, dotyczące tych treści, przesiąkamy tak naprawdę emocjami danej osoby. Jeśli po raz setny czytamy o kimś, że jest gruby, nieudolny i ma niewydarzonego bachora to czy sami nie zaczniemy tak myśleć o tej osobie? Czy przez czytanie takich komentarzy nasz nastrój poprawi się albo pozostanie na takim poziomie na jakim był zanim je przeczytaliśmy? Najprawdopodobniej nie. Często ulegamy emocjom innych, tutaj w sieci również a można nawet zaryzykować stwierdzeniem, że głównie. Bo jednak większość z nas spędza w tym online'owym świecie sporą część swojego życia prawda? Oczywiście temu konkretnie gniewowi w sieci poświęcony jest jeden podrozdział ale wszystkie inne również doskonale można do tego odnieść. Sam autor wspomna na końcu, że najlepiej łączyć wszystkie strategie i czerpać z każdej to co akurat w danej sytuacji uznamy za potrzebne.
Jeszcze krótkim słowem podsumowania dodam, że książkę czyta się szybko. Wydane jest w bardzo przystępny sposób, podział na akapity, podrozdziały sprawia, że treść jest bardzo przejrzysta. Cała książka napisana jest w sposób przystępny, łatwy do zrozumienia dla osoby w każdym wieku. Dostępny jest również ebook
Wściekli kierowcy, niegrzeczni pasażerowie i bójki. Złość na obecną władzę, obostrzenia związane z pandemią, która wybuchła - wszędzie otaczała nas złość, gniew i frustracja innych. Czy mamy dostateczną siłę w sobie by z tym walczyć? Potrafimy rozłożyć nad swoją głową taki ochronny parasol bo emocje innych ludzi nie wypływały na nasze samopoczucie?
więcej Pokaż mimo toObiektem badań...