Od dobrego do wielkiego

- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2007-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 288
- Czas czytania
- 4 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788388970184
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?
I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.
W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi: Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Oprócz tego Collins opisuje szereg firm, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. Magazyn „Fast Company” nazwał tę książkę biznesową ideą roku. Gorąco poleca ją także profesor Krzysztof Obłój z Uniwersytetu Warszawskiego. To raport z pierwszej ręki, dla przedsiębiorców i menedżerów, i dla każdego innego, kto ma bezpośredni wpływ na losy swojej firmy.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 1 052
- 197
- 66
- 26
- 18
- 17
- 5
- 5
- 5
- 4
OPINIE i DYSKUSJE
"Od dobrego do wielkiego" autorstwa Jima Collinsa to inspirująca analiza cezuralnych przemian w organizacjach, które przekształciły się z zwykłych w wybitne. Książka identyfikuje kluczowe czynniki, które wiodą ku długotrwałym sukcesom, takie jak liderstwo poziomu 5 czy koncentracja na tym, co naprawdę ważne. Chociaż niektórzy czytelnicy zaznaczają, że materiał może być stosunkowo głęboki i wymagający skupienia, to wartość wniosków i praktycznych wskazówek Collinsa stanowi motywujący przewodnik dla osób dążących do osiągnięcia znaczących rezultatów w biznesie i życiu zawodowym.
"Od dobrego do wielkiego" autorstwa Jima Collinsa to inspirująca analiza cezuralnych przemian w organizacjach, które przekształciły się z zwykłych w wybitne. Książka identyfikuje kluczowe czynniki, które wiodą ku długotrwałym sukcesom, takie jak liderstwo poziomu 5 czy koncentracja na tym, co naprawdę ważne. Chociaż niektórzy czytelnicy zaznaczają, że materiał może być...
więcej Pokaż mimo toSzczegółowa i oparta na danych analiza firm, które osiągnęły sukces. Miło się zaskoczyłem, bo dla odmiany to faktycznie rzetelne podejście do tematu, a nie standardowe w takich książkach lanie wody.
Szczegółowa i oparta na danych analiza firm, które osiągnęły sukces. Miło się zaskoczyłem, bo dla odmiany to faktycznie rzetelne podejście do tematu, a nie standardowe w takich książkach lanie wody.
Pokaż mimo toBardzo ciekawe badania w temacie sukcesów kilkunastu amerykańskich firm. Czy do przeniesienia na polski grunt - zdecydowanie!
Bardzo ciekawe badania w temacie sukcesów kilkunastu amerykańskich firm. Czy do przeniesienia na polski grunt - zdecydowanie!
Pokaż mimo toWyjątkowo ciężko napisana książka. Nie da się przed nią przejść.
Wyjątkowo ciężko napisana książka. Nie da się przed nią przejść.
Pokaż mimo toWiele miesięcy temu trafiłem na tę książkę. Bestseller. Klasyka książki o zarządzaniu, same ochy i achy, również w Polsce. Od dobrego do wielkiego Jima Collinsa. Kupiłem i po kilkunastu stronach zacząłem kartkować, a po kilkudziesięciu odłożyłem na półkę “do oddania”. Miałem wrażenie, że autor strony stworzył pewną fikcję. Dodatkowo trudno było mi się przekonać do koncepcji wizji przejścia “od dobrej do wielkiej” korporacji.
Określenie “wielkie” dotyczy niemal wszystkiego: wielkości liczonej kapitalizacją, wielkością prezesa, wielkością samej firmy. Autor postanowił znaleźć wzór, który odpowiedziałby na pytanie, co sprawia, że przeciętne firmy przez lata, nagle stają się wielkie i tę swoją wielkość utrzymują.
[...]
całość:
https://www.speculatio.pl/od-dobrego-do-wielkiego/
Wiele miesięcy temu trafiłem na tę książkę. Bestseller. Klasyka książki o zarządzaniu, same ochy i achy, również w Polsce. Od dobrego do wielkiego Jima Collinsa. Kupiłem i po kilkunastu stronach zacząłem kartkować, a po kilkudziesięciu odłożyłem na półkę “do oddania”. Miałem wrażenie, że autor strony stworzył pewną fikcję. Dodatkowo trudno było mi się przekonać do koncepcji...
więcej Pokaż mimo toWciągająca. Znakomita analiza transformacji dobrych przedsiębiorstw w wielkie przekazana w przystępny i łatwy do strawienia sposob. Pozwala zrozumieć skąd biorą się problemy w firmach, dlaczego dobór właściwych ludzi jest tak ważny. Wiele rzeczy można również odnieść osobiście do siebie. Wybitna pozycja.
Wciągająca. Znakomita analiza transformacji dobrych przedsiębiorstw w wielkie przekazana w przystępny i łatwy do strawienia sposob. Pozwala zrozumieć skąd biorą się problemy w firmach, dlaczego dobór właściwych ludzi jest tak ważny. Wiele rzeczy można również odnieść osobiście do siebie. Wybitna pozycja.
Pokaż mimo toSporo ciekawych wskazówek, interesujące wnioski z badań, relatywnie zrozumiały język. Jedyny minus - kolejna stricte amerykańska rzeczywistość.
Sporo ciekawych wskazówek, interesujące wnioski z badań, relatywnie zrozumiały język. Jedyny minus - kolejna stricte amerykańska rzeczywistość.
Pokaż mimo toGenialna! Każdy powinien przeczytać tą pozycję. Ma zastosowanie zarówno w zarządzaniu firmą jak i dla pojedyńczej osoby. Do tego świetne opisy zachowań zarządów firm 'wielkich' oraz 'przeciętnych' z danej branży. Przykładowo jedna z firm przeciętnych wybudowała 22 piętrowy budynek biurowy do tego w kształcie krzyża po to by liczni wiceprezesi mieli okna po obu stronach pokoi. Natomiast firma 'wielka' zatrudniała zaledwie kilkadziesiąt osób w centrali i mieściła się w wynajętych pomieszczeniach nadających się dla niewielkiej przychodni zdrowia. Na wyposażeniu były tanie meble, zaś prezes miał dziurawy fotel :)
Genialna! Każdy powinien przeczytać tą pozycję. Ma zastosowanie zarówno w zarządzaniu firmą jak i dla pojedyńczej osoby. Do tego świetne opisy zachowań zarządów firm 'wielkich' oraz 'przeciętnych' z danej branży. Przykładowo jedna z firm przeciętnych wybudowała 22 piętrowy budynek biurowy do tego w kształcie krzyża po to by liczni wiceprezesi mieli okna po obu stronach...
więcej Pokaż mimo toNie zrażajcie się datą wydania. To jest po prostu książka ponadczasowa, tak jak zasady fizyki czy matematyki. Polecam każdemu, kto chce poznać czynniki stojące za tym, że jedna firma staje się wielka, a druga nie.
Nie zrażajcie się datą wydania. To jest po prostu książka ponadczasowa, tak jak zasady fizyki czy matematyki. Polecam każdemu, kto chce poznać czynniki stojące za tym, że jedna firma staje się wielka, a druga nie.
Pokaż mimo toTa ksiażka powinna być lekturą obowiązkową w szkołach średnich, a spostrzeżenia w niej zawsrte idealnie można wpasować w swoje własne prywatne życia, co stanowi jej ogromną wartość.
Ta ksiażka powinna być lekturą obowiązkową w szkołach średnich, a spostrzeżenia w niej zawsrte idealnie można wpasować w swoje własne prywatne życia, co stanowi jej ogromną wartość.
Pokaż mimo to