rozwińzwiń

Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu

Okładka książki Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu Justyna Bakalarska-Stankiewicz
Okładka książki Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu
Justyna Bakalarska-Stankiewicz Wydawnictwo: Onepress biznes, finanse
200 str. 3 godz. 20 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Onepress
Data wydania:
2024-02-06
Data 1. wyd. pol.:
2024-02-06
Liczba stron:
200
Czas czytania
3 godz. 20 min.
Język:
polski
ISBN:
9788383223353
Tagi:
marketing kobiety
Średnia ocen

9,0 9,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
9,0 / 10
9 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
470
176

Na półkach:

Justyna Bakalarska-Stankiewicz napisała książkę tak bardzo potrzebną nam kobietom.

Mnie szczególnie zaciekawił rozdział o reklamach i tego jak w nich są przedstawiane kobiety. I tutaj muszę przyznać rację autorce iż niestety kobiety w reklamach są zdecydowanie traktowane przedmiotowo i stereotypowo. Nie wspominając już o tych reklamach gdzie kobieta jest obiektem seksualnym. Niektórzy z Was pewnie pamiętają reklamy na bilbordach, jednej ze znanych marek napojów energetycznych. Wiemy nie od dziś, że se*s się sprzedaje... I niestety boli mnie tak bardzo gdy patrzę na to z boku gdzie kobieta sprowadzona jest do roli kury domowej, która usługuje mężczyźnie.

Ale, ale więcej już musicie sami przeczytać. Książkę czyta jest bardzo szybko i lekko, tym bardziej zachęcam do jej lektury!

Justyna Bakalarska-Stankiewicz napisała książkę tak bardzo potrzebną nam kobietom.

Mnie szczególnie zaciekawił rozdział o reklamach i tego jak w nich są przedstawiane kobiety. I tutaj muszę przyznać rację autorce iż niestety kobiety w reklamach są zdecydowanie traktowane przedmiotowo i stereotypowo. Nie wspominając już o tych reklamach gdzie kobieta jest obiektem...

więcej Pokaż mimo to

avatar
14
13

Na półkach: ,

Justyna Bakalarska-Stankiewicz - specjalistka od content marketingu, konsultantka oraz trenerka biznesowa, wykładowczyni akademicka, dziennikarka. Kobieta sukcesu.

Książka Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu, to nie tylko apel o sprawiedliwość dla kobiet, ale także refleksja nad koniecznością głębszej analizy naszych fundamentalnych przekonań na temat płci.

Autorka kładzie istotny nacisk na rozmowę o nierównościach płciowych, co ciekawe, nie tylko tych związanych z kobietami! Mówi o tym, jak od najmłodszych lat jesteśmy faszerowani stereotypami płciowymi, skupia się głównie na dziewczynkach, ale chłopcy też są w tej analizie uwzględnieni.
Wskazuje istotne elementy życia społecznego, które muszą ulec zmianie, aby kobiety w końcu były traktowane sprawiedliwie

Niższe zarobki, niesprawiedliwy podział pracy, wyższe wymagania, nieodpłatna praca kobiet, seksualizacja i wiele innych poruszonych problemów, wszystko poparte badaniami, które jako profesjonalistka w dziedzinie marketingu Pani Justyna potrafi zbierać i analizować doskonale.

Niestety, wszechobecny wizerunek kobiety to nie jej prawdziwy obraz. To w większości wykreowana postać przez mężczyzn i dla mężczyzn.

Justyna Bakalarska-Stankiewicz - specjalistka od content marketingu, konsultantka oraz trenerka biznesowa, wykładowczyni akademicka, dziennikarka. Kobieta sukcesu.

Książka Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu, to nie tylko apel o sprawiedliwość dla kobiet, ale także refleksja nad koniecznością głębszej analizy naszych fundamentalnych przekonań...

więcej Pokaż mimo to

avatar
119
63

Na półkach:

Umniejszanie kobiet na wielu poziomach ma się w najlepsze nawet w XXI wieku i autorka tej książki pokazała ogrom sytuacji, które są tego przykładem. Z niektórych zdawałam sobie sprawę, ale nie zastanawiałam się nad nimi na co dzień. Natomiast część kwestii naprawdę mnie zaskoczyła… i sfrustrowała.

Prawie każdy rozdział tej książki skłania do zastanowienia się, jakie mamy stanowisko w danej kwestii, na przykład:
★ feminatywy;
★ mniejsza płaca dla kobiet na tym samym stanowisku co mężczyzna;
★ sprowadzanie roli kobiet do gospodyń domowych w reklamach i sek*ualizacja tychże reklam (po przemyśleniu tej kwestii, zdałam sobie sprawę, że obecnie reklamy mopów czy proszków do prania nadal są kierowane zwykle do kobiet);
★ wykonywanie większości prac domowych i tych dotyczących opieki nad dziećmi przez matki, które pracują zawodowo tyle samo godzin, co ich małżonkowie;
★ uprzedmiatawiające komentarze wobec kobiet (nawet, jeśli są miłe);
★ uczenie swoich córek, że uroda jest istotna, a bycie grzeczną popłaca (ważny dla mnie temat, bo jestem mamą dwóch dziewczynek i słuchanie tekstów typu „złość piękności szkodzi” czy „jak będziesz się tak zachowywać, to żaden facet cię nie zechce” wywołuje we mnie bunt).

Autorka zamieściła w książce kody QR odsyłające do materiałów, które pokazują, jak wiele marek próbuje walczyć ze stereotypowymi kwestiami dotyczącymi kobiet i promuje treści pokazujące siłę i ważność kobiet. Przy niektórych filmach wzruszenie odbierało mi mowę! ♡

Takie książki są potrzebne. Otwierają oczy, bo na co dzień nie zastanawiamy się nad tym problemem. Ba! – nie zauważamy go, bo przekonania, które były wtłaczane społeczeństwu setki lat, skutecznie przykryły te kwestie kurtyną. A one są, istnieją i dotykają naprawdę dużej liczby kobiet.

Umniejszanie kobiet na wielu poziomach ma się w najlepsze nawet w XXI wieku i autorka tej książki pokazała ogrom sytuacji, które są tego przykładem. Z niektórych zdawałam sobie sprawę, ale nie zastanawiałam się nad nimi na co dzień. Natomiast część kwestii naprawdę mnie zaskoczyła… i sfrustrowała.

Prawie każdy rozdział tej książki skłania do zastanowienia się, jakie mamy...

więcej Pokaż mimo to

avatar
80
80

Na półkach:

,,Różnorodne- o prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu” Justyna Bakalarska- Stankiewicz 🩷

Znacie książki z kodami kreskowymi ukrytymi w treści? To moja druga taka i niezmiennie jestem nimi zachwycona. Prawdziwe powieści XXI wieku! 🤯 Zeskanowanie kodu odsyła do artykułów lub filmów z Youtube, które rozwijają omawiane zagadnienia. Cudowny pomysł! 🔥
Jeśli nie znacie takich innowacji to zachęcam do zapoznania się 🥰

,,Różnorodne” jest kobiecym manifestem, który powinien przeczytać każdy. Autorka porusza wiele ważnym tematów, wspierając się dowodami naukowymi i danymi statystycznymi.

Zwraca uwagę na kwestię nieodpłatnej pracy wykonywanej przez kobiety- sprzątanie, gotowanie, pranie, zajmowanie się dziećmi. ,,Kobiety poświęcają na nią od 3 do 6 godzin dziennie, zaś w przypadku mężczyzn czas ten wynosi średnio od 30 minut do 2 h dziennie.” Ogromna różnica, prawda? 😳

Justyna pisze też o braku równości płac. ,,W 2022 roku luka nieskorygowana, czyli różnica między zarobkami przeciętnej Polki i przeciętnego Polaka, wynosiła 8.7%”. Do każdego tematu załącza ,,Case Study” i na przykładzie reklam pokazuje, jak znane firmy starają się rozpowszechniać i przeciwdziałać problemowi za pomocą mediów społecznościowych. 😎

Jako specjalistka od spraw marketingowych radzi nam, aby częściej korzystać z ogólnych sformułowań, a nie nacechowanych płciowo (głównie używa się męskich form). Zamiast ,,Czy korzystałeś już naszej oferty” możesz zapytać ,,Czy korzystasz z naszej oferty?”. Faktycznie brzmi to dużo lepiej i jest uniwersalne. Chętnie wykorzystam porady autorki w życiu codziennym.🩷

Dzięki króciutkiej książce wiele się dowiedziałam. Poznałam zjawisko femvertisingu, o którym wcześniej w ogóle nie słyszałam. A czy ty wiesz, co to takiego?

,,Tworzenie produktu specjalnie dla kobiet staje się alternatywą dla zwykłego produktu. To, co powstaje jako standardowy produkt z zasady kierowane jest do mężczyzn”.

Jeśli lubicie czytać i czerpać z książek wiedzę o otaczającym was świecie, to powinniście sięgnąć po ,,Różnorodne” 💝

,,Różnorodne- o prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu” Justyna Bakalarska- Stankiewicz 🩷

Znacie książki z kodami kreskowymi ukrytymi w treści? To moja druga taka i niezmiennie jestem nimi zachwycona. Prawdziwe powieści XXI wieku! 🤯 Zeskanowanie kodu odsyła do artykułów lub filmów z Youtube, które rozwijają omawiane zagadnienia. Cudowny pomysł! 🔥
Jeśli nie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
256
29

Na półkach:

Jestem kobietą. Jestem marketerką. Jestem partnerką, przyjaciółką i córką. Jestem nieznajomą w tramwaju, przechodniem na ulicy i nieistotną częścią krajobrazu. Jestem kobietą i bywam oceniana. Na ulicy słyszę zaczepne komentarze od nieznajomych mężczyzn. Brak mi pewności siebie, a wystąpienia publiczne przez wiele lat zostawiałam moim kolegom z pracy. Nalegałam, byśmy do działu zatrudnili chłopaka, bo lepiej wypadałby na spotkaniach. Na studiach magisterskich musiałam uczestniczyć w zajęciach, na których wykładowca na każdych zajęciach obrażał kobiety. Przykład jego monologu: “Jak mężczyźni kupują pralkę? Sprawdzają parametry techniczne, jakość i wykonanie. A co jest ważne dla kobiet? To, czy paznokcie zmieszczą się im do szufladki na proszek!”. Na porządku dziennym było podkreślanie, jak to mężczyźni podchodzą do zakupów zadaniowo (wchodzą, biorą i wychodzą),a kobieta chodzi do galerii, bo nie ma co robić.

Mogłabym wymieniać tego więcej. Najważniejsze, jest to, że mamy 2024 rok, a my, kobiety, nadal czujemy się niepewne, niedoceniane i często - nie tylko w świecie marketingu - lekceważone i niewidoczne.

Sporo książek marketingowych przewinęło się przez moje ręce. Jedne zapamiętałam bardziej, inne mniej, ale ta… ta zostanie ze mną na długo, bo dawno nie miałam w rękach takiej konkretnej, sensownej i napakowanej wiedzą książki. 200 stron, a na każdej z nich znajdziecie coś, co Was zadziwi, zszokuje, zasmuci i wku**i (tak było w moim przypadku, to nie była irytacja ani złość, a czyste wku***enie). Czytając ją, co chwilę biegałam do partnera, by przeczytać mu fragmenty książki. Nie było tam ani jednego zbędnego zdania. Teraz konkrety:

O czym jest ta książka?
O stereotypach dotyczących kobiet i o tym, że nadal często im ulegamy. O tym, że świat, w którym żyjemy, jest tworzony przez mężczyzn i dla mężczyzn. O konsekwencjach, jakie za tym idą. O nieprawdziwych, stale powtarzanych schematach, takich jak: niebieska krew menstruacyjna, naiwne księżniczki Disneya, wiecznie chore babcie i kobiety, które stale zajmują się domem i dziećmi. O tym, że my, kobiety, zarabiamy mniej. Pracujemy więcej. Mamy mniej czasu dla siebie. O niesprawiedliwościach, ale nie tylko w reklamie.

Co o niej myślę?
Myślę, że powinnaś bądź powinieneś ją przeczytać. Serio. Zajmie Ci to dwie godziny, a wiedza dzięki niej zdobyta będzie znacznie cenniejsza, niż godziny spędzone na wykładach czy kursach. To życiowa, konkretna, pełna danych i badań pozycja, która pokazuje, że mimo roku 2024 i wieeeelu zmian poglądowych, które już się w świecie dokonały, to nadal trzeba dużo pracować nad tym, by polepszyć wizerunek kobiet w przekazach reklamowych. By polepszyć wizerunek kobiet w naszych własnych głowach. Znajdziesz tam przykłady kampanii wielu marek, które zwróciły uwagę na ten problem, odnośniki do innych książek, nawiązania do starożytności, innych religii - znajdziesz tam pełen przekrój wiedzy, który wyczerpuje temat (w 200 stronach, przypominam).

Za kilka dni Międzynarodowy Dzień Kobiet i z tej okazji życzę Wam, drogie Kobiety, byście chciały więcej, miały więcej i robiły mniej, ale za więcej pieniędzy i uznania. By żaden facet nigdy nie stawał na Waszej drodze, byście wyciągały łapki po to, co Wasze i nigdy nie obawiały się tego, co ktoś może o Was pomyśleć. Byście przede wszystkim dbały o siebie, myślały o sobie i mówiły o sobie dobrze. Byście zawsze były ukochane i szczęśliwe.

A ja, skromnie życzę sobie (i autorce),by tę książkę przeczytało jak najwięcej osób, bo naprawdę, naprawdę jest to książka warta przeczytania.

Jestem kobietą. Jestem marketerką. Jestem partnerką, przyjaciółką i córką. Jestem nieznajomą w tramwaju, przechodniem na ulicy i nieistotną częścią krajobrazu. Jestem kobietą i bywam oceniana. Na ulicy słyszę zaczepne komentarze od nieznajomych mężczyzn. Brak mi pewności siebie, a wystąpienia publiczne przez wiele lat zostawiałam moim kolegom z pracy. Nalegałam, byśmy do...

więcej Pokaż mimo to

avatar
117
116

Na półkach:

Z książki dowiemy się, między innymi, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci oraz dlaczego, często nieświadomie, im ulegamy.
Autorka podaje liczne przykłady sytuacji z życia oraz przywołuje akcje znanych firm (jak Nike, Dove) z nimi związane. Do tych case study dołączone są kody QR przekierowujące do różnych multimediów. Budując świadomość, zmieniając podejście do procesu zatrudnienia i kształtując nowe wzorce, przedsiębiorstwa mogą pozytywnie wpływać na rzeczywistość. Przemoc finansowa dotyka w Polsce nawet co piątej kobiety. Aż 75% nieodpłatnej pracy takiej jak na przykład sprzątanie czy umawianie wizyt lekarskich, wykonują kobiety. Ponadto za swoje obowiązki zawodowe zarabiają mniej.
W książce często podawane są dokładne dane statystyczne dotyczące opisywanego w danym momencie tematu.
W książce omowiona zostaje także kwestia żeńskich końcówek w języku polskim (chirurżka, ministra),seksualizacji kobiet w reklamach, obsesji piękna, ciałopozytywności, wpływu bajek i produktów na dziewczynki, tabu jakim jest menstruacja, menopauzy i wiele innych.
Na końcu znajdziemy sugestie lektur na dobry poczatek zgłębiania tematyki nierówności płciowej.

Cieszę się, że coraz więcej ludzi nagłaśnia kwestie dominacji patriarchatu, ponieważ daje to do myślenia i może prowadzić do istotnych zmian. Ta książka otwiera oczy na wiele kwestii. Zachęcam do przeczytania i zaangażowania się w tworzenie świata bardziej przyjaznego naszym córkom.

Z książki dowiemy się, między innymi, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci oraz dlaczego, często nieświadomie, im ulegamy.
Autorka podaje liczne przykłady sytuacji z życia oraz przywołuje akcje znanych firm (jak Nike, Dove) z nimi związane. Do tych case study dołączone są kody QR przekierowujące do różnych multimediów. Budując świadomość, zmieniając...

więcej Pokaż mimo to

avatar
79
47

Na półkach:

Usłyszeliście kiedyś stwierdzenie, że dana praca jest męska lub damska? Albo, że mężczyzna jest od zarabiania i utrzymania domu i rodziny, a kobieta powinna dbać o dom, męża i dzieci? Myślę, że większość osób to chociaż raz w życiu usłyszało i powiem Wam, że jest to przykre, jak są traktowane kobiety, mimo, że mamy XXI wiek. Nie sądziłam, że aż tak bardzo mężczyźni mają łatwiej. Teraz po przeczytaniu tej książki zaczynam zauważać mnóstwo sytuacji, gdzie kobieta jest tą ‘’słabszą płcią”. Widać to m.in. w pracy, gdzie kobieta idąc na urlop macierzyński musi zająć się noworodkiem, gdzie nie pracuje przez dwanaście miesięcy, a często się zdarza, że i dłużej, gdyż nie ma kto się zająć dzieckiem. Mężczyzna w tym czasie pracuje, żeby zarobić na godne życie rodziny, lecz to nie oto chodzi. Kobieta też chce się rozwijać, chce pracować, zarabiać, a nie siedzieć w domu i być na utrzymaniu męża. Oczywiście są różne sytuacje, gdzie małżeństwa nie mają innego wyjścia i muszą tak działać, lecz nie zawsze są wtedy szczęśliwi. Nie do pomyślenia jest to, że w niektórych krajach wschodnich kobieta cały czas jest własnością męża, który może robić z nią co chce. W książce jest pełno stwierdzeń, które są wartościowe, natomiast pełno jest też przerażających fragmentów, które opisują nasz świat. W trakcie czytania z wieloma rzeczami się zgadzałam. Ta książka opisuje przykrą prawdę. Według mnie każdy powinien być traktowany jednakowo. Nie ważne czy jest to kobieta czy mężczyzna, każdy jest człowiekiem. Jest to książka zdecydowanie dla obu płci, dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Usłyszeliście kiedyś stwierdzenie, że dana praca jest męska lub damska? Albo, że mężczyzna jest od zarabiania i utrzymania domu i rodziny, a kobieta powinna dbać o dom, męża i dzieci? Myślę, że większość osób to chociaż raz w życiu usłyszało i powiem Wam, że jest to przykre, jak są traktowane kobiety, mimo, że mamy XXI wiek. Nie sądziłam, że aż tak bardzo mężczyźni mają...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    10
  • Chcę przeczytać
    10
  • Posiadam
    3
  • Teraz czytam
    1
  • Samodzielne
    1
  • Popularnonaukowe
    1
  • Od wydawnictw / Recenzyjne
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu


Podobne książki

Przeczytaj także