rozwińzwiń

Mindfulness. Inteligencja emocjonalna

Okładka książki Mindfulness. Inteligencja emocjonalna Business Review Harvard
Okładka książki Mindfulness. Inteligencja emocjonalna
Business Review Harvard Wydawnictwo: Onepress popularnonaukowa
Kategoria:
popularnonaukowa
Wydawnictwo:
Onepress
Data wydania:
1970-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1970-01-01
Język:
polski
ISBN:
9788328341234
Średnia ocen

6,3 6,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,3 / 10
19 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1853
1505

Na półkach: , , ,

Książka traktuje o zastosowaniach praktyki mindfulness w biznesie. Uważność może być traktowana jako kolejne narzędzie służące zwiększeniu wydajności, ale takie podejście bardzo spłyca naturę tej praktyki. Mamy w książce ciekawe rozważania na ten temat. Inspirująca lektura.

Książka jest wyborem artykułów na temat mindfulness czyli uważności opublikowanych pierwotnie w czołowym czasopiśmie biznesowym. Ostatnio bowiem mindfulness zaczyna być traktowany przez biznes jako kolejne narzędzie do rozwoju kariery i zwiększenia wydajności. Typowym przykładem takiego podejścia jest zamieszczony w książce wywiad z panią Langer, profesorką psychologii, która twierdzi, że uważność jest panaceum na wszelkie problemy w zarządzaniu: pomaga łagodzić konflikty międzyludzkie, zwiększa wydajność, innowacyjność, pozwala pokonać osobisty kryzys, itp. itd. Wystarczy parę minut praktyki mindfulness każdego dnia, a wszystko będzie lepiej.  Znajdziemy w książce więcej artykułów napisanych w tym duchu. 

Wiele firm w Ameryce podziela takie podejście, powstaje mnóstwo korporacyjnych programów, na których pracownicy uczą się uważności, zaleca się także pracownikom praktykowanie medytacji w domu, bo ma to korzystny wpływ na ich wydajność. 

Z drugiej strony w artykule 'Czy coś tracimy, gdy stosujemy uważność do poprawy wydajności?' Charlotte Lieberman pyta: czy mindfulness winien być używany do osiągnięcia określonych celów? „Czy jest w porządku, że praktyka, w której chodzi o 'bycie', zaczyna być traktowana jak kolejne narzędzie do `robienia'?” Autorka nie zgadza się z takim traktowaniem medytacji, twierdzi, że gdy praktykujemy mindfulness to naszym celem nie jest bycie bardziej wydajnym, ale zrozumienie, że nasza wartość jako człowieka nie jest zależna od tego, ile udało nam się zrobić. Podzielam ten pogląd. Poza tym jeśli traktujemy mindfulness jako narzędzie ułatwiające wykonywanie obowiązków zawodowych, to wpadamy w pułapkę nastawienia ukierunkowanego na przyszłość, zamiast żyć chwilą obecną. A przecież bycie tu i teraz jest esencją uważności.

Jest jeszcze jeden problem: biznesowe podejście do uważności zupełnie ignoruje fakt, że praktyka ta jest zakorzeniona w filozofiach starożytnego Wschodu, takich jak taoizm i buddyzm; zatem sprowadzanie jej do czystej techniki jest straszliwym spłyceniem głębokich koncepcji filozoficznych wypracowanych przez tysiąclecia. 

Na inne niebezpieczeństwa związane z powszechnym stosowaniem mindfulness w biznesie zwraca uwagę David Brendel. Na przykład niektórzy pracownicy stosują strategie uważności, żeby uniknąć rozwiązywania problemów: wolą zdystansować się od wyzwań i włączyć tryb medytacji. Ale jak pisze Brendel: „Uważna medytacja powinna zawsze być stosowana w celu wzmacniania, a nie zastępowania racjonalnych i analitycznych procesów myślowych związanych z karierą i życiem osobistym.”

Książka zatem jest dosyć ciekawa, bo dobrze pokazuje niebezpieczeństwa związane z zawłaszczaniem mindfulness przez biznes, ale tu nie mam złudzeń, proces będzie postępował. Z drugiej strony mam nadzieję, że chociaż niektórzy pracownicy i menadżerowie  praktykujący uważność zrozumieją, iż ważniejsze  w życiu jest  'bycie' niż 'działanie' czy 'osiąganie celów'; wtedy praktyka mindfulness spełni swoje zadanie.

Inspirująca lektura, zwłaszcza dla tych, którzy znają i praktykują mindfulness.

Książka traktuje o zastosowaniach praktyki mindfulness w biznesie. Uważność może być traktowana jako kolejne narzędzie służące zwiększeniu wydajności, ale takie podejście bardzo spłyca naturę tej praktyki. Mamy w książce ciekawe rozważania na ten temat. Inspirująca lektura.

Książka jest wyborem artykułów na temat mindfulness czyli uważności opublikowanych pierwotnie w...

więcej Pokaż mimo to

avatar
101
76

Na półkach: ,

Książka jest rewelacyjna pod wieloma względami. Czyta się szybko i przyjemnie. Moim zdaniem nie nadaje się jednak dla laików, jest dobra dla osób, które już miały styczność z mindfulness. Nie jest to typowy poradnik jak to robić itp. Jest to pozycja, która odrobinę uzupełnia zdobytą wiedzę i doświadczenie do tej pory w dziedzinie mindfulness, pokazuje obraz mindfulness z różnych stron i perspektyw. Polecam.

Książka jest rewelacyjna pod wieloma względami. Czyta się szybko i przyjemnie. Moim zdaniem nie nadaje się jednak dla laików, jest dobra dla osób, które już miały styczność z mindfulness. Nie jest to typowy poradnik jak to robić itp. Jest to pozycja, która odrobinę uzupełnia zdobytą wiedzę i doświadczenie do tej pory w dziedzinie mindfulness, pokazuje obraz mindfulness z...

więcej Pokaż mimo to

avatar
387
377

Na półkach:

Przeciętna, ponieważ po takich nazwiskach, jakie przewijają się przez tą książkę, oczekuje się zdecydowanie więcej... Podane przykłady łatwo obalić. Podane narzędzia prowadzą do rutyny bardziej niż uważności. Bardziej to poradnik, jak książka z której można się czegoś nauczyć. Niemniej jakiś jest to przyczynek do uważności.

Przeciętna, ponieważ po takich nazwiskach, jakie przewijają się przez tą książkę, oczekuje się zdecydowanie więcej... Podane przykłady łatwo obalić. Podane narzędzia prowadzą do rutyny bardziej niż uważności. Bardziej to poradnik, jak książka z której można się czegoś nauczyć. Niemniej jakiś jest to przyczynek do uważności.

Pokaż mimo to

avatar
183
161

Na półkach:

Jestem zadowolona z lektury. Po tak krótkiej książce nie ma co oczekiwać cudów. Jednak zachęca do pogłębienia tematu. Także zaciekawiła do poznania innych książek z tej serii.

Jestem zadowolona z lektury. Po tak krótkiej książce nie ma co oczekiwać cudów. Jednak zachęca do pogłębienia tematu. Także zaciekawiła do poznania innych książek z tej serii.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    24
  • Przeczytane
    23
  • Posiadam
    6
  • 2018
    2
  • Psychologia
    1
  • 2019
    1
  • Chcę kupić
    1
  • Rok 2020
    1
  • 1. 4. Psychologia
    1
  • Rozwój
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Mindfulness. Inteligencja emocjonalna


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne