Diagnoza typów uczniów
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
- Data wydania:
- 2014-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-01-01
- Liczba stron:
- 150
- Czas czytania
- 2 godz. 30 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374895514
- Tłumacz:
- Dorota Michalska-Niedenthal
Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni?
Czym charakteryzuje się typ intelektualny?
Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego?
Jak zaangażować i zmotywować typ działający?
Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący?
Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia?
Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel – jego postawa i styl nauczania.
Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 4
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Jedna z lepszych pozycji dla przedmiotowców i wychowawców. W odróżnieniu od najnowszej mody kreowanej na indywidualni.pl stawia na nie na podział na lewo- i prawopółkulowców, ale za V. Birkenbihl i D. Noerem oraz R. i M. Tuschami. Zwraca uwagę nie tylko na rolę stylów uczenia się i nauczania, ale kieruje uwagę na znaczenie empatii, elastyczności i wzajemnego szacunku. Bazuje na 4 modelach strategii uczenia się, wskazując mocne i słabe strony każdego z typów uczniów oraz adekwatne do nich zachowania nauczycieli.Pokazuje przykładowe działania wspierające mocne strony i wyrównujące słabe strony. Pomaga określić swoją postawę nauczyciela na lekcji i ustalić jej oddziaływanie na określone typy uczniów. Polecam gorąco
Jedna z lepszych pozycji dla przedmiotowców i wychowawców. W odróżnieniu od najnowszej mody kreowanej na indywidualni.pl stawia na nie na podział na lewo- i prawopółkulowców, ale za V. Birkenbihl i D. Noerem oraz R. i M. Tuschami. Zwraca uwagę nie tylko na rolę stylów uczenia się i nauczania, ale kieruje uwagę na znaczenie empatii, elastyczności i wzajemnego szacunku....
więcej Pokaż mimo toSzczerze mówiąc jestem zawiedziona. Autorzy idąc za myślą Davida M. Noera podzielili uczniów na typy: intelektualny, emocjonalny, działający i współpracujący. Dokładnie opisali każdy z nich, podali ich zalety oraz wady, na które uczniowie są narażeni oraz udzielili rad dla nauczycieli dot. metodyki pracy z poszczególnymi typami. Może wszystko by było w porządku, gdyby nie bardzo szczegółowe charakterystyki każdego z typów. Autorzy sami przyznali, że większość z nas posiada cechy co najmniej dwóch typów, a mimo to były one omawiane w izolacji. Przez nadmiar rad, jak zachowywać się przy poszczególnych uczniach, odniosłam wrażenie, jakby były one możliwe do zastosowania albo przy tylko jednym uczniu, albo przy klasie, która składa się z tylko jednego typu. Mnie jednak w ogóle nie podoba się taki podział, gdyż dotyczy zbyt szerokiego spectrum- zachowania, osobowości, cech charakteru, zainteresowań, metod pracy, motywowania itd. Dużo bardziej preferuję diagnozowanie uczniów w oparciu o dominacje półkulowe i profile inteligencji....
Szczerze mówiąc jestem zawiedziona. Autorzy idąc za myślą Davida M. Noera podzielili uczniów na typy: intelektualny, emocjonalny, działający i współpracujący. Dokładnie opisali każdy z nich, podali ich zalety oraz wady, na które uczniowie są narażeni oraz udzielili rad dla nauczycieli dot. metodyki pracy z poszczególnymi typami. Może wszystko by było w porządku, gdyby nie...
więcej Pokaż mimo to