forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend. 5 kwietnia 2024
Oszołamiająca pięknem proza serbskiego mistrza słowa, tytuł walczący o reporterskiego Nobla i niezwykła, bo rowerowa podróż po kraju, którego już nie ma – oto weekendowy wybór redakcji Lubimyczytać i Ciekawostek Historycznych. A z jakimi książkami wy spędzicie te wiosenne dni?
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [448]
Skończę Wiedeń 1913, a potem weekend z Andrzejem Pilipiukiem: Litr ciekłego ołowiu, Wilcze Leże, Przyjaciel człowieka i Czarna Góra
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWszystkie te książki są też na mojej liście, mam ochotę zacząć od Wiedeń 1913
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWiedeń 1913 muszę koniecznie przeczytać, bo wybieram sie wkrótce po raz pierwszy do tego miasta. Można rzecz że w końcu ;) - jakoś tak zawsze Wiedeń odkładałam na później, bo to blisko, i można w kazdej chwili pojechać itd, itp...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZ Wiednia 1913 zostały budowle i dzieła sztuki, ale atmosfera już niestety nie. Tym niemniej książka bardzo ciekawa, szczerze polecam 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJa raczej zakładam podróż w poszukiwaniu śladów pzreszłości - trochę tak jak WinterbergOstatnia podróż Winterberga , który podróżuje z czerwonym bedekerem z 1913 w poszukiwaniu minionego świata i znznego mu porządku. Z jedną zasadniczą różnicą -ja tego świata nie pamiętam i znam tylko z literatury.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWiedeń 1913 bardzo ciekawa książka, można w niej znaleźć mnóstwo interesujących i zaskakujących informacji.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBracia Karamazow to dla mnie najlepsza powieść Dostojewskiego.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZdecydowanie się zgadzam☺️ "Bracia karamazow" dla mnie też jedna z najważniejszych książek w historii literatury. Fenomenalna.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBędziesz zadowolona:) To najlepsza książka Dostojewskiego i też budowa postaci jest najlepsza☺️ Wydaje mi się, że się z tą książką polubicie☺️
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@NiegdyśNatalia Nie czytałam jeszcze, Dostojewski zawsze wydawał mi się jakoś bardzo ponury, muszę się za nim rozejrzeć 😀. A co byś jeszcze dorzuciła do tych najważniejszych książek?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aka U Dostojewskiego czy z klasyki literatury?😘 Jeśli chodzi o Dostojewskiego, to nie będę bardzo zaskakująca, bo uważam, że "Idiota" , "Bracia Karamazow", a także "Biesy" to jego najważniejsze dzieła. Nie waryościując już, to "Skrzywdzeni i poniżeni" to zdecydowanie lektura, która mi się podobała (choć może bardziej pasuje zwrot, że wywarła na mnie wrażenie) i uważam ją...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Dzięki, Na Guttenbergu albo https://pl.wikisource.org/ na pewno coś znajdę. A myślałam tak ogólnie o historii literatury (i niebeletrystyki może też).
Zerknęłam na Braci to tak na szybko pierwsze wrażenie, ze styl lekko ironiczny (lubię taki ). Też pozdrawiam. 😀
@Aka Z całości klasyki, to bardzo trudne, bo na pewno jest wiele rzeczy, których nie czytałam, a także takich, które nie przyjdą mi do głowy w pierwszej chwili, no i też to, że ja coś uważam za wybitne nie jest obiektywnym wyznacznikiem wybitności, a właściwie nie jest wyznacznikiem wcale, ale spróbujmy. Pierwsze co mi się pojawiło w głowie (szybkie strzały) i co myślę,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
@NiegdyśNatalia - ciekawe ile osób skopiowało listę 🤪
Przyznaję się 😘
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź 😀Lubię czytać co czytają moi znajomi (można się czymś tez zainspirować) Tak w ogóle lubię czytać książki i teksty o różnych utworach.
Ostatnio wpadła mi w ręce książka o książkach o poróżach w czasie (jeden z moich ulubionych motywów)
Podróże w czasie i wymyślonych bibliotekach Niewidzialne...
@Melissa Tygrys Właśnie się do tego zabierałam i byłaś szybsza. 😄
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Melissa Tygrys dzięki, to bardzo miłe🤗☺️
@Aka a wiesz, że "Dom z papieru'' to jedyna i ostatnia książka papierowa jaką mam w walizce😁 Czeka na jakiś wolny dzień😎
Ostatnia papierowa bo preferujesz czytnik, czy ostatnia (czyli najnowsza) która odwiedziła twoją walizkę?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNiestety przez większą część roku mam mały dostęp do książek papierowych (a kocham) i korzystam z czytnika i czasami z wersji audio:)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@NiegdyśNatalia Większość z listy znam i też bardzo lubię. Miałam okres I Mannowski i Molierowski (czytałam wszystkie dostępne komedie Szekspira, Moliera, Wilda i innych), Komu bije dzwon był jedną z nielicznych książek przy której się popłakałam. Uważam , że niektóre powieści Dołęgi-Mostowicza powinny być obowiązkowymi lekturami, a Szwejka pochłonęłam po obejrzeniu starej,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@NiegdyśNatalia To Dom z papieru podpowiada co można zrobić z papierowych a z czytnikiem się nie da. 😜
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aka Wiem o jakiej ekranizacji mówisz😍 Była genialna! Jest także bardzo dobra ekranizacja "Jak obsługiwałem angielskiego króla"
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aka Przeczytała wojaka Szwejka i podobał Ci cię 😀 ? Nawet nie wiesz, jak to rzadkie u kobiet ... 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aguirre Coś ty, to nie wiedziałam, że to taka męska powieść. 😀Wspaniała książka, szkoda że niedokończona. Mam w domu taki stary egzemplarz na półce, muszę gdzieś poszukać nowego tłumaczenia i porównać. Czytałeś może?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aka Czytałem w tłumaczeniu Antoniego Kroha, czyli Losy dobrego żołnierza Szwejka czasu wojny światowej i też polecam. Nieco mniej rubasznie, ale bardziej dosadnie i zgodnie z oryginałem. A wiesz, że Milos Kopecky, który grał w czeskiej ekranizacji feldkurata Otto Katza to pamiętny dr Strosmayer...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@Aguirre Mój egzemplarz jest w tłumaczeniu Pawła Hulka-Laskowskiego. Ciekawa jestem jaki mogły być te niezgodności z oryginałem u niego.Przy okazji poszukam tego nowego tłumaczenia.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aka 99% egzemplarzy to przedwojenne tłumaczenie Pawła Hulki-Laskowskiego (prawa autorskie do tekstu i przekładu wygasły, więc każdy może wydawać). Lubię je, ale Kroha też warto przeczytać. Jest jeszcze trzecie, trudno dostępne - Józefa Waczkowa - Dole i niedole dzielnego żołnierza Szwejka.Tom I i II
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejZobaczę przy okazji w mojej bibliotece co mają u siebie.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postI jeszcze Nieznane przygody dobrego wojaka Szwejka i inne opowiadania
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Aguirre Znalazłam teraz takie coś, znasz może?
Przygody dawnego wojaka Szwejka po wojnach światowych. Tom I - Obyś żył w ciekawych czasach
@Aka Nie, nie znam. I nie lubię pasożytowania przez autorów na pomysłach ich dużo bardziej uzdolnionych pośredników.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNa stronie Empiku można przeczytać pierwszy rozdział, w wolnej chwili przeczytam z ciekawości.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMiał być spacer z przewodnikiem, lody i las, ale że się przeziębiłam to będzie KECHARITOMENE. Odkryj Jej niesamowity sekret i wejdź w swoje przeznaczenie! i Paryż i musi wystarczyć 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZawsze lubiłam poznawać mitologie różnych regionów świata, nordycką mam w planach:)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTeż lubię mitologię, ale głównie znam grecką, trochę rzymską, egipską i słowiańską, a nordycką póki co z komiksów (a nawet i nie, bo jeśli mam być szczera to z filmów na ich podstawie) [czyli można uznać, że nie mam za sobą nawet podstaw] więc postanowiłam w końcu sięgnąć po tę pozycję. Póki co jest ciekawie, choć posiada sporo nieznanych mi dotąd terminów.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDwie ostatnie ... skromne objętościowo, ale jakże ciekawie się zapowiadają! Mam nadzieję, że nie zawiodą Twoich oczekiwań.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNic dodać - nic ująć - zgadzam się z przedmówczynią :). Będę czekać na Twoje opinie.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW planach na weekend pierwsze spotkanie z Elif Shafak autorką,która już jakiś czas chodzi mi po głowie;) Uczeń architekta
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJedyna Elif, której nie czytałam. Ale już czeka gdzieś na półce.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW przerwach od nauki do egzaminu dyplomowego kończę Szklane ptaki. Opowieść o miłościach Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i jestem w trakcie W hołdzie Katalonii - zajmujące, Orwell był świetnym reportażystą, opisuje wojnę w...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejKongres futurologiczny jest dla mnie genialny. Natomiast po lekturze W hołdzie Katalonii gorąco polecam znakomity film Kena Loacha "Ziemia i wolność". https://www.filmweb.pl/film/Ziemia i wolność-1995-89056 (niektóre nasze stacje nie tłumacza tytułu i leci jako "Land and...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejO super, dzięki za rekomendację. Spróbuję znaleźć ten film na necie. Kiedyś oglądałam jego film o sokole i chłopcu, bardzo wzruszający. Lewicowa wrażliwość. Orwell podobnie - jest w nim dużo współczucia dla Hiszpanów i to tych po obu stronach.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPrzy jakimś fragmencie filmu na YT ktoś skomentował: When Ken Loach met George Orwell. I cechuje ich taka sam,do tego uczciwa i niekoniunkturalna wrażliwość. A Ken Loach to jeden z moich ulubionych reżyserów. Film,o którym wspomniałaś to "Kes". Poza tym polecam https://www.filmweb.pl/film/Ja, Daniel Blake-2016-759290 (świetny!), https://www.filmweb.pl/film/Szukając...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejTak, pierwszy bardzo dobry, jeszcze "Buszujący w jęczmieniu" mi się podobał, pozostałych nie znam, chętnie zobaczę. Z wrażliwością społeczną skojarzył mi się też Mike Leigh i jego "Vera Drake".
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postO tak, "Vera Drake" to genialny film i koncert gry aktorskiej. A Mike'a Leigh polecam też https://www.filmweb.pl/film/Sekrety i kłamstwa-1996-701, https://www.filmweb.pl/film/Współlokatorki-1997-198 oraz dwa podobne w zamyśle filmy z Jimem Broadbentem, które dzieli 20 lat, czyli https://www.filmweb.pl/film/Życie jest słodkie-1990-12124 oraz...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejLemem zaczytywałam się w latach mojej wczesnej młodości i mam do niego duży sentyment, Kongres futurologiczny to wciągająca lektura.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postU mnie, mimo wiosennej pogody, mocno przygnębiająco Pożegnanie z Marią i inne opowiadania
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPamiętam z czasów licealnych - jedna z bardziej zapadających w pamieć lektur.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Kończę Dawno temu w Warszawie
Jeśli powstanie serial, to będzie mroczny 🖤
Jak miło się z Wami znów spotkać na weekend 😊 ostatnio przedobrzyłam z planami i jeszcze żegnam się z radcą kryminalnym Mockiem w Błaganie o śmierć, a następnie coś z wyzwania na ten miesiąc Fourth Wing. Czwarte Skrzydło i coś niespiesznego Kameliowy Sklep Papierniczy
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejKameliowy Sklep Papierniczy popis kunsztu prozatorskiego i niesamowita kopalnia wiedzy o sztuce pisania listów.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDziękuję za rekomendację, tym bardziej zacieram ręce 😊
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post