Opinie użytkownika

Filtruj:
Wybierz
Sortuj:
Wybierz

Na półkach:

Książka bardzo ciekawa, uporządkowana i dobrze się czyta. Zachęca do tego, żeby sprawy do załatwienia zrobić "od razu". Autor pokazuje na życiowych przykładach, co to dokładnie oznacza i w jaki sposób to zrobić, żeby oszczędzić czas i nerwy.

Sprawdzi się przede wszystkim dla pracowników biurowych. Wiele rad i przykładów dotyczy organizacji pracy za biurkiem, odpowiedzi na e-maile i porządkowania dokumentów. Dodatkowo w każdym rozdziale jest dużo inspirujących cytatów, wypunktowanych list i streszczeń.

Książka warta uwagi.

Książka bardzo ciekawa, uporządkowana i dobrze się czyta. Zachęca do tego, żeby sprawy do załatwienia zrobić "od razu". Autor pokazuje na życiowych przykładach, co to dokładnie oznacza i w jaki sposób to zrobić, żeby oszczędzić czas i nerwy.

Sprawdzi się przede wszystkim dla pracowników biurowych. Wiele rad i przykładów dotyczy organizacji pracy za biurkiem, odpowiedzi na...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Książka pomaga spojrzeć na nasze zabieganie, zastanowić się skąd się bierze i zaplanować jak sobie z tym poradzić.

T. Crabbe zebrał bardzo dużo odwołań do badań psychologicznych, dzięki czemu rady są wiarygodne. Autor pokazuje co działa w codziennym życiu, a co jest nieskuteczne. A często te rzeczy nie są intuicyjne.

Ciekawym pomysłem z książki jest przejście od zarządzania czasem do zarządzania uwagą. Często potrafimy świetnie planować czas, ale nasza uwaga jest rozproszona i nie angażujemy się głęboko w pracę, relacje i odpoczynek.

Warto przeczytać i pomyśleć nad tym jak odzyskać swój czas.

Książka pomaga spojrzeć na nasze zabieganie, zastanowić się skąd się bierze i zaplanować jak sobie z tym poradzić.

T. Crabbe zebrał bardzo dużo odwołań do badań psychologicznych, dzięki czemu rady są wiarygodne. Autor pokazuje co działa w codziennym życiu, a co jest nieskuteczne. A często te rzeczy nie są intuicyjne.

Ciekawym pomysłem z książki jest przejście od...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Książka jest pięknie wydana i chętnie się po nią sięga do czytania. Jest gruba, jednak treści nie ma dużo, ponieważ druk jest duży, zdjęcia pojawiają się często i przed każdym rozdziałem jest pusta strona. Można więc tę książkę przeczytać w dwa wieczory.

Jeśli chodzi o treść, to książka jest optymistyczna i inspirująca. Jednak dużo jest w niej stwierdzeń ogólnych, bez głębokich przemyśleń i analizy. Pojawia się też sporo odwołań do bloga i poprzednich książek.

Trochę mnie ta książka rozczarowała. Dużo rozdziałów zawiera informacje, które niewiele wnoszą i do których nie ma sensu wracać.

Książka jest pięknie wydana i chętnie się po nią sięga do czytania. Jest gruba, jednak treści nie ma dużo, ponieważ druk jest duży, zdjęcia pojawiają się często i przed każdym rozdziałem jest pusta strona. Można więc tę książkę przeczytać w dwa wieczory.

Jeśli chodzi o treść, to książka jest optymistyczna i inspirująca. Jednak dużo jest w niej stwierdzeń ogólnych, bez...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Książka może być ciekawą inspiracją. Zawiera mądrą definicję celu edukacji, wyjaśnia dlaczego szkoła nie przystaje do rzeczywistości, dlaczego zapominamy to czego się uczymy i daje rozwiązania jak to zmienić.
Książka jest miejscami dość chaotyczna. Wiele wątków się rozpoczyna, ale nie kończy. Jest tylko informacja, gdzie można znaleźć więcej. Mnóstwo ciekawych tematów zostało potraktowanych bardzo pobieżnie, w jednym akapicie.
Najbardziej niepokojący jest fakt, że książka nie ma bibliografii. W tekście jest wiele odwołań do wyników badań, ale podanych ogólnikowo "Według statystyk ponad 77% naszych myśli..." "Naukowcy twierdzą, że czarne litery na białym tle wywołują stres", " Badania pokazują..." itp. Kilka razy jedno zjawisko jest opisywane w skrajnie różny sposób, np. "zapamiętujemy 75% tego, co widzimy", dalej w książce jest podane liczba 85-90% i jeszcze w innym miejscu, że 20%. I znów brak jakichkolwiek źródeł.. Jest tylko podana lista lektur, które warto przeczytać.

Książka może być ciekawą inspiracją. Zawiera mądrą definicję celu edukacji, wyjaśnia dlaczego szkoła nie przystaje do rzeczywistości, dlaczego zapominamy to czego się uczymy i daje rozwiązania jak to zmienić.
Książka jest miejscami dość chaotyczna. Wiele wątków się rozpoczyna, ale nie kończy. Jest tylko informacja, gdzie można znaleźć więcej. Mnóstwo ciekawych tematów...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Zaskoczyła mnie ta książka. Znalazłam tu tabele z jadłospisami i rozbudowane opisy o dbaniu o kondycję fizyczną (dieta, sen, ćwiczenia aerobowe, itp). Książka ma charakter podręcznika i jest w niej wiele tabel do samodzielnego uzupełniania. Pomysł fajny, ale instrukcja "Jak rozumiesz ten cytat. Odpowiedź pełnym zdaniem" jest całkowicie zniechęcająca. Zdziwiło mnie też, że w kilku miejscach książki przez kilka stron ciągnie się lista cytatów. Temat bardzo ciekawy, ale treść i podejście w książce było dla mnie zbyt naiwne.

Zaskoczyła mnie ta książka. Znalazłam tu tabele z jadłospisami i rozbudowane opisy o dbaniu o kondycję fizyczną (dieta, sen, ćwiczenia aerobowe, itp). Książka ma charakter podręcznika i jest w niej wiele tabel do samodzielnego uzupełniania. Pomysł fajny, ale instrukcja "Jak rozumiesz ten cytat. Odpowiedź pełnym zdaniem" jest całkowicie zniechęcająca. Zdziwiło mnie też, że w...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Zachęcający tytuł, ale książka zupełnie nie zachwyca. Nietypowa jest już sama konstrukcja książki: 10% to tekst, a pozostała część to list ćwiczeń do wykonania przez czytelnika. Autor daje namiastkę i wyjaśnia trzy filary: organizacja czasem, opanowanie stresu i negocjacje. Niestety bardzo powierzchownie. Lista ćwiczeń do wykonania jest w większości nieciekawa lub banalna. Książka absolutnie nie wciąga.

Zachęcający tytuł, ale książka zupełnie nie zachwyca. Nietypowa jest już sama konstrukcja książki: 10% to tekst, a pozostała część to list ćwiczeń do wykonania przez czytelnika. Autor daje namiastkę i wyjaśnia trzy filary: organizacja czasem, opanowanie stresu i negocjacje. Niestety bardzo powierzchownie. Lista ćwiczeń do wykonania jest w większości nieciekawa lub banalna....

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Książka skupia w dużym stopniu na teoretycznym opisie mechanizmu stresu. Wyjaśnia dlaczego wyostrzają się zmysły, zmienia się poziom koncentracji, wzmacniają się emocje, itp. Opisuje kiedy warto poddać się tym reakcjom, a kiedy i jak można zlikwidować reakcję stresową. Dodatkowo zawiera dobre wyjaśnienie dlaczego nie przyjmujemy komplementów i jak to zmienić. Można się też dowiedzieć, jak radzić sobie z krytyką innych. Niestety dużo informacji w książce jest albo oczywistych albo niepotrzebnych.

Książka skupia w dużym stopniu na teoretycznym opisie mechanizmu stresu. Wyjaśnia dlaczego wyostrzają się zmysły, zmienia się poziom koncentracji, wzmacniają się emocje, itp. Opisuje kiedy warto poddać się tym reakcjom, a kiedy i jak można zlikwidować reakcję stresową. Dodatkowo zawiera dobre wyjaśnienie dlaczego nie przyjmujemy komplementów i jak to zmienić. Można się też...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Książka jest pewnego rodzaju pamiętnikiem. Opisuje wydarzenia, które miały miejsce dwa lata temu. A autor wplata swoje przemyślenia na temat szczęścia. Niektóre z nich to frazesy ubrane w ładne słowa. Inne są wartościowe. Jeśli kogoś zainspiruje, to świetnie - o to chodzi. Dla mnie to było trochę jak oglądanie czyjegoś profilu na facebooku.. Szkoda czasu

Książka jest pewnego rodzaju pamiętnikiem. Opisuje wydarzenia, które miały miejsce dwa lata temu. A autor wplata swoje przemyślenia na temat szczęścia. Niektóre z nich to frazesy ubrane w ładne słowa. Inne są wartościowe. Jeśli kogoś zainspiruje, to świetnie - o to chodzi. Dla mnie to było trochę jak oglądanie czyjegoś profilu na facebooku.. Szkoda czasu

Pokaż mimo to

Okładka książki 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak
Ocena 7,0
12 zasad skute... Przemysław Bąbel,&n...

Na półkach:

Nowoczesna książka o tym jak skutecznie uczyć. Napisana w zrozumiały sposób i przekazująca mnóstwo praktycznej wiedzy, mimo że objętościowo jest nieduża. Autorzy wyjaśniają m.in. fenomen zaangażowania ucznia w tworzenie lekcji i aktywne zapamiętywanie. Piszą też o tym, jak emocje wpływają na uczenie się, jak robić skuteczne notatki, jakie przerwy w nauce są najlepsze oraz jak wzmacniać i motywować. Wszystkie informacje są przekazane w oparciu o badania psychologiczne.

Nowoczesna książka o tym jak skutecznie uczyć. Napisana w zrozumiały sposób i przekazująca mnóstwo praktycznej wiedzy, mimo że objętościowo jest nieduża. Autorzy wyjaśniają m.in. fenomen zaangażowania ucznia w tworzenie lekcji i aktywne zapamiętywanie. Piszą też o tym, jak emocje wpływają na uczenie się, jak robić skuteczne notatki, jakie przerwy w nauce są najlepsze oraz...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Tytuł bardzo nowoczesny i zachęcający, a w książce nie znalazłam nawet jednej użytecznej informacji, np. o narzędziach, tworzeniu kursów online, itp. W dodatku napisana językiem naukowym, jak prace magisterskie.

Tytuł bardzo nowoczesny i zachęcający, a w książce nie znalazłam nawet jednej użytecznej informacji, np. o narzędziach, tworzeniu kursów online, itp. W dodatku napisana językiem naukowym, jak prace magisterskie.

Pokaż mimo to


Na półkach:

Ogromna książka, wielkości słownika. Bardzo ciekawa. Mnóstwo przykładów i rozbudowane wyjaśnienia. Często do niej wracam. W łatwy i logiczny sposób rozprawia się z błędami.

Ogromna książka, wielkości słownika. Bardzo ciekawa. Mnóstwo przykładów i rozbudowane wyjaśnienia. Często do niej wracam. W łatwy i logiczny sposób rozprawia się z błędami.

Pokaż mimo to


Na półkach:

Genialny poradnik dla nauczycieli. Podział na rozdziały jest intuicyjny. Treść przekazana w typowo amerykański sposób, czyli lekko. Ale jednocześnie to baza nowoczesnej wiedzy na temat uczenia się, motywacji, zarządzania klasą, prac domowych i wielu innych. Wyjaśnia dlaczego tradycyjne przekazywanie wiedzy nie wystarcza i jak można odwołać się do emocji. Opisuje teorie głębokiego i powierzchownego uczenia się. Wyjaśnia jak mózg porządkuje i poprawia materiał podczas nauki oraz jak wygląda krzywa zapominania. Można w niej znaleźć ciekawe propozycje jak utrzymać dyscyplinę, dobre relacje i jak przeprowadzić ciekawe lekcje. Po każdym rozdziale jest ciekawa lista zalecanych lektur.

Genialny poradnik dla nauczycieli. Podział na rozdziały jest intuicyjny. Treść przekazana w typowo amerykański sposób, czyli lekko. Ale jednocześnie to baza nowoczesnej wiedzy na temat uczenia się, motywacji, zarządzania klasą, prac domowych i wielu innych. Wyjaśnia dlaczego tradycyjne przekazywanie wiedzy nie wystarcza i jak można odwołać się do emocji. Opisuje teorie...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Nie przeczytałam, zniechęciłam się po kilku stronach, chociaż tytuł mnie brzmiał zachęcająco.

Nie przeczytałam, zniechęciłam się po kilku stronach, chociaż tytuł mnie brzmiał zachęcająco.

Pokaż mimo to


Na półkach:

W książce można znaleźć dużo konkretów na temat inteligencji, pamięci, mózgu, motywacji. Jest też trochę ciekawostek, np. dlaczego dzieci uczą się bez wysiłku, jak dieta wpływa na uczenie się. Opisane są najciekawsze nowoczesne metody uczenia się (m.in. metoda Callana, Superlearning). Jest też odpowiedź na pytanie czy warto uczyć się gramatyki oraz linki do stron, na których można uczyć się samodzielnie. To niewielka książka, bo wiedza jest przekazana "w pigułce".

W książce można znaleźć dużo konkretów na temat inteligencji, pamięci, mózgu, motywacji. Jest też trochę ciekawostek, np. dlaczego dzieci uczą się bez wysiłku, jak dieta wpływa na uczenie się. Opisane są najciekawsze nowoczesne metody uczenia się (m.in. metoda Callana, Superlearning). Jest też odpowiedź na pytanie czy warto uczyć się gramatyki oraz linki do stron, na...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach:

Książka daje praktyczne rady i pokazuje proste kroki. Inspiruje i motywuje. Bardzo dobra pozycja.

Książka daje praktyczne rady i pokazuje proste kroki. Inspiruje i motywuje. Bardzo dobra pozycja.

Pokaż mimo to


Na półkach:

Pierwszy raz czytałam tak nietypowo skonstruowany poradnik (tekst w formie dialogu). Chwilami było ciężko wydobyć uporządkowane konkrety, ale treść jest naprawdę znakomita.

Pierwszy raz czytałam tak nietypowo skonstruowany poradnik (tekst w formie dialogu). Chwilami było ciężko wydobyć uporządkowane konkrety, ale treść jest naprawdę znakomita.

Pokaż mimo to


Na półkach:

To świetna książka o tym, jak pisać dobre teksty (książka, artykuł, wpis na blogu). Daje konkretne rady. Wyjaśnia na przykładach, dlaczego ta sama treść, ale ujęta w inne słowa wywołuje odmienny efekt.

To świetna książka o tym, jak pisać dobre teksty (książka, artykuł, wpis na blogu). Daje konkretne rady. Wyjaśnia na przykładach, dlaczego ta sama treść, ale ujęta w inne słowa wywołuje odmienny efekt.

Pokaż mimo to