Cyfrowe marzenia
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Data wydania:
- 2010-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2010-01-01
- Liczba stron:
- 374
- Czas czytania
- 6 godz. 14 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7436228-3
- Tagi:
- gry wideo konsole komputery
„Cyfrowe marzenia” są pierwszą w Polsce książką opisującą historię oraz funkcjonowanie przemysłu elektronicznej rozrywki. Opowieść rozpoczyna się od stworzonego pod koniec lat 50. „Tenis for Two”, omawia powstanie firmy Atari, modę na kawiarniane automaty, inwazję pierwszych konsol, epokę komputerów ośmiobitowych, nadejście Amigi, rozpowszechnienie się komputerów PC, triumf PlayStation oraz wszystko to, co wydarzyło się aż do powstania „Sims 3”. Opisana zostaje nieznana dotąd historia człowieka, który sprowadził do Polski komputery Atari 800XL.. Szczegółowo odtworzony zostaje moment pojawienia się „Doom”. Odsłonięte zostają kulisy konfliktu Nintendo z Sony, który doprowadził do wojen konsolowych.
„Cyfrowe marzenia” wskazują wszystkie najważniejsze przemiany, jakie dokonały się w samych grach, wspominając przy tym o najważniejszych wydarzeniach dziejących się w innych sferach kultury masowej. Opierając się na ekskluzywnych wypowiedziach legendarnych twórców gier udało się odtworzyć wiele zapomnianych wydarzeń. Udało się opisać rzeczy, o których nie wspominali autorzy, wydający dziesiątki podobnych książek w USA i Anglii. Książka ta jest zarazem opowieścią o ludziach, którzy stworzyli wielomiliardowy przemysł gier komputerowych i wideo, o meandrach ich karier oraz o niebanalnych pomysłach, jakie rodziły się w ich głowach. Jest obszerną kroniką liczącego prawie 40 lat przemysłu elektronicznej rozrywki.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 148
- 98
- 96
- 9
- 4
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Opinia
Dobra, ale nie bardzo, pozycja. Na plus zasługuje przede wszystkim sam autor, pomysł napisania tego typu książki po polsku był świetny. W zasadzie to pierwsza (w zasadzie druga, ale kto pamięta pierwszą?!), taka książka w Polsce. Niestety, ale ma też wady: widać, że nie jest to tekst naukowy, ani nawet pseudonaukowy. Nie ma żadnych typologii, chronologia też bywa mocno pomieszana. Co więcej, brakuje kilku istotnych kamieni milowych branży rozrywkowej (czy w tym tytule wspomina się choćby słowem o Diablo, Morrowind?).
Ogólnie trzeba przeczytać...jeśli ktoś interesuje się grami komputerowymi na poziomie nieco wyższym niż przeciętego konsumenta tego medium.
Dobra, ale nie bardzo, pozycja. Na plus zasługuje przede wszystkim sam autor, pomysł napisania tego typu książki po polsku był świetny. W zasadzie to pierwsza (w zasadzie druga, ale kto pamięta pierwszą?!), taka książka w Polsce. Niestety, ale ma też wady: widać, że nie jest to tekst naukowy, ani nawet pseudonaukowy. Nie ma żadnych typologii, chronologia też bywa mocno...
więcej Pokaż mimo to