rozwińzwiń

KONSOLE DO GIER 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation

Okładka książki KONSOLE DO GIER 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation Evan Amos
Okładka książki KONSOLE DO GIER 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation
Evan Amos Wydawnictwo: Gamebook informatyka, matematyka
312 str. 5 godz. 12 min.
Kategoria:
informatyka, matematyka
Tytuł oryginału:
The Game Console 2.0: A Photographic History from Atari to Xbox
Wydawnictwo:
Gamebook
Data wydania:
2023-10-31
Data 1. wyd. pol.:
2023-10-31
Liczba stron:
312
Czas czytania
5 godz. 12 min.
Język:
polski
ISBN:
9788396800336
Średnia ocen

7,8 7,8 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Sztuczna inteligencja 2041. 10 wizji przyszłości Kai-Fu Lee, Chen Qiufan
Ocena 6,9
Sztuczna intel... Kai-Fu Lee, Chen Qi...
Okładka książki Robotyzacja i automatyzacja. Przemysł 4.0 Szymon Borys, Robert Dyczkowski, Wojciech Kaczmarek, Jarosław Panasiuk, Michał Siwek
Ocena 6,0
Robotyzacja i ... Szymon Borys, Rober...
Okładka książki Microsoft Power BI. Jak modelować i wizualizować dane oraz budować narracje cyfrowe. Wydanie II Schacht Bradley, Knight Devin, Ostrowsky Erin, Pearson Mitchell
Ocena 7,0
Microsoft Powe... Schacht Bradley, Kn...
Okładka książki Internet. Jak działa naprawdę? Ilustrowany przewodnik po protokołach, prywatności, cenzurze i zarządzaniu Mallory Knodel, Ulrike Uhlig
Ocena 6,6
Internet. Jak ... Mallory Knodel, Ulr...
Okładka książki Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Jordan Goldmeier, Alex Gutman
Ocena 7,9
Analityk danyc... Jordan Goldmeier, A...
Okładka książki Metodologia i statystyka. Przewodnik naukowego turysty. Tom 1 Aleksandra Arciszewska-Leszczuk, Natalia M. Józefacka, Mateusz F. Kołek
Ocena 10,0
Metodologia i ... Aleksandra Arciszew...

Oceny

Średnia ocen
7,8 / 10
9 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
197
136

Na półkach:

Konsole do gier 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation napisana i fotografowana przez Evana Amosa. Wydana przez Wydawnictwo Gamebook
#współpracabarterowa

W tym przypadku tytuł książki mówi wszystko co można w niej znaleźć. To album wypełniony ciekawostkami i krótkim opisem wydaje mi się, że prawie wszystkich konsol jaki powstały od pierwszej generacji, przez znanego np Ponga, automaty, konsole Segi, Atari, Commodore, Nintendo, Spectrum, Xbox, Google oraz PlayStation. Całość wydana w niezwykle pięknej formie jak przystało na album.

Duży format i niezwykle szczegółowe wysokiej jakości zdjęcia to istna magia dla fanów technologii. A całość opatrzona najprzydaniejszymi informacjami, coś dla takich laików jak ja, który byłby zniechęcony przesadną szczegółowością. Jest krótko, zwięźle, na temat ale obszernie. O każdej konsoli, wraz z czytelnym podziałem na generację i akcesoria do konsol. Każdy sprzęt został wzbogacony o informacje takie jak cena sprzętu, szacunkowa liczba sprzedanych egzemplarzy, liczba gier i ilość wyświetlanych kolorów.

Mimo, że nie wydaje się to temat szczególnie ciekawy dla typowego odbiorcy, tak ja - wychowany na ARHN.EU złapałem bakcyla historią branży więc ten album stał się dla mnie złotym Graalem i dosłownie uwielbiam w nim wszystko! Poważnym mankamentem mogłaby być wysoka cena 180 zł, ale rozumiem z czego może wynikać - wysoka jakość druku, twarda oprawa, duży format, zdjęcia w bardzo wysokiej rozdzielczości i całość wydana przez małe wydawnictwo. Dla mnie drogie, ale warte każdej złotówki.

Cytując Hazbin Hotel: "I love you more than anything~"

Konsole do gier 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation napisana i fotografowana przez Evana Amosa. Wydana przez Wydawnictwo Gamebook
#współpracabarterowa

W tym przypadku tytuł książki mówi wszystko co można w niej znaleźć. To album wypełniony ciekawostkami i krótkim opisem wydaje mi się, że prawie wszystkich konsol jaki powstały od pierwszej generacji, przez...

więcej Pokaż mimo to

avatar
39
2

Na półkach: ,

Świetny album, marna książka.
Z jednej strony twarda okładka, znakomity papier i wspaniałe zdjęcia. Z drugiej strony symboliczne opisy, niekonsekwencja i braki.

Zagadka. Jaki komputer na przełomie lat '80 i '90 był uważany za absolutną królową gier? Oczywiście Commodore Amiga 500. Próżno jednak szukać tej wspaniałej maszyny w publikacji, pomimo że mamy tu opisane ZX Spectrum, Atari XL/XE, Commodore 64 czy nawet MSX. Jest za to oparte na Amidze 500 CDTV, na które nie było praktycznie żadnych gier. W opisie podano jednak liczbę 2000 gier głównie, a jakże by inaczej, z Amigi 500. Dla odmiany przy Amidze CD32 podano 140 gier, pomijając zupełnie możliwość uruchomienia setek kolejnych z Amig 500 czy 1200. O możliwości zmiany konsoli w pełnoprawny komputer np. za pomocą ProModule nie wspomniano.

Wszystkie ZX Spectrum zbito do jednego 48, pomimo tego że 128 stanowił ważne rozszerzenie tego pierwszego pod kątem gier (pamięć i dźwięk).

Pippin nigdy nie był sygnowany nazwą czy logiem Apple. Jako producenta wskazano tylko Bandai.

Najbardziej zaawansowanych maszyn Atari (ST, STE, TT, Falcon) nie ma, pomimo tego że platforma ta obok Amigi i PC stanowiła część wielkiej trójcy dla wydawców gier.

Jest PlayStation VR, jest Oculus, jest VirtualBoy. Gdzie choćby wzmianka o Atari Jaguar VR, które było prezentowane publicznie? Nie ma, podobnie jak Jag Link, Multitap czy prototypów Panther, JagDuo, Jaguar 2. Nie zabrakło natomiast praktycznie nieznanego prototypu Atari 2700.

Niestety takich kwiatków jest całe mnóstwo. Dziwi to tym bardziej, że mamy tu do czynienia z drugą edycją tej pozycji, poprawioną i rozszerzoną. Odnoszę wrażenie, że autor nie do końca miał odwagę stworzyć album z samymi zdjęciami w stylu "Design by Apple in California" i silił się na skrótowe opisy, które jednak popsuły efekt końcowy.

Czy polecam tę pozycję? Jak najbardziej tak ale tylko do oglądania. Nabywcy oczekujący czegoś więcej srodze się zawiodą.

Świetny album, marna książka.
Z jednej strony twarda okładka, znakomity papier i wspaniałe zdjęcia. Z drugiej strony symboliczne opisy, niekonsekwencja i braki.

Zagadka. Jaki komputer na przełomie lat '80 i '90 był uważany za absolutną królową gier? Oczywiście Commodore Amiga 500. Próżno jednak szukać tej wspaniałej maszyny w publikacji, pomimo że mamy tu opisane ZX...

więcej Pokaż mimo to

avatar
583
527

Na półkach:

Konsole do gier wideo wydają się nam czymś stosunkowo nowym. Do tego rynek jest zdominowany przez garstkę producentów z Nintendo i Sony na czele. Z tego powodu łatwo zapomnieć o historii cudownych systemów do grania. Szkoda byłoby zapomnieć o rozwoju branży elektronicznej rozrywki i tym jaki postęp nastąpił od premiery pierwszego systemu pozwalającego na granie w gry na telewizorze. Dlatego z pomocą przychodzi nam książka Konsole do gier 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation. Czy ta publikacja to smakołyk dla fanów gier, czy może jest ona czymś rodzaju RDI Halcyon, czyli produktem niezwykle niszowym?

Konsole do gier 2.0 to rozszerzona wersja książki Evana Amosa. Jest to publikacja prezentująca przeróżne systemy do grania w gry stworzone od lat 70. do dzisiaj. Sporą rozmiarów publikację w stylu coffee table book oddaje w nasze ręce wydawnictwo Gamebook, które w swojej ofercie ma sporo ciekawych książek powiązanych z moją ulubioną formą spędzania wolnego czasu.

Opisywany tytuł to dzieło Evana Amosa, który zauważył spore braki w informacjach na temat różnych systemów. Amerykanin zaczął współpracę przy tworzeniu różnych wpisów na Wikipedii i z czasem wyspecjalizował się w cykaniu fotek konsolom. Zajęcie to przerodziło się w prawdziwą pasję Evana. Po udanej kampanii na platformie Kickstarter, zamiłowanie mężczyzny zaowocowało pierwszą wersją książki Konsole do gier. Mamy więc do czynienia z tytułem, który powstał z miłości do gier i próby zachowania jak największej ilości informacji na temat różnych systemów.

Konsole do gier 2.0 prezentują nam informacje o ponad 100 systemach powstałych na przestrzeni ostatnich pięciu dekad. Całość zaczyna się oczywiście od Magnavox Odyssey, o którym wspominałem przy okazji recenzji książki Legendy gier wideo. Natomiast ostatnią opisywaną konsolą jest PlayStation 5, które pojawiło sie na rynku w 2020 roku. Swoją drogą już prawie zapomniałem o tym jak bardzo był to pożądany sprzęt i jak trudno było przez pierwsze miesiące zdobyć egzemplarz najnowszej maszyny Sony. Mamy więc do czynienia z fajnie zaprezentowaną ewolucją konsol od skromnych początków poprzez potężne kombajny zdolne do wystrzeliwania rakiet, aż do dzisiejszych sprzętów, które goszczą pod naszymi telewizorami.

Bardzo fajne jest to, że obok najbardziej popularnych konsol jest tutaj także miejsce, by wspomnieć o dziwnych eksperymentach i systemach, które okazały się fiaskiem. Mamy na przykład takie bajery jak Nuon, czyli DVD połączone z konsolą, na które wyszło aż 8 gier. Na pewny ten sprzęt wart był 350 dolarów, jakie za niego wołano w 2000 roku. Jest też informacja o iQue Player, czyli wariacji Nintendo 64 na rynek chiński stworzonej, by obejść zakaz sprzedaży konsol, jaki obowiązywał w Chińskiej Republice Ludowej przez wiele lat. Dla mnie właśnie takie ciekawostki są najmocniejszym elementem książki Konsole do gier 2.0.

Całość opiera się na schemacie sporej ilości fajnie wykonanych ilustracji opatrzonych komentarzami. Mamy trochę podstawowych informacji na temat danej konsoli jak ilość sprzedanych egzemplarzy, ile gier pojawiło się na dany system czy cena. Do tego jeszcze kilka zdań ciekawostek na temat danej konsoli. Dzięki temu książka sprawdza się jako wprowadzenie i może zachęcić do szukania większej ilości informacji na temat danego systemu lub nawet polowanie na własny egzemplarz.

Wisienką na torcie jest sekcja o sposobach na odpalanie gier retro i trochę dodatkowych wpisów na temat dodatkowych akcesoriów i różnych wariantów wymienionych wcześniej systemów. Mamy tam wzmiankę o urządzeniach takich jak Wii Mini, Kinect czy Power Glove. Dzięki temu Konsole do gier 2.0 informuje nas o naprawdę gigantycznej ilości urządzeń.

Jedną kwestią, którą bardzo chciałbym zobaczyć przy okazji kolejną wersji książki (jeśli taka powstanie),jest rozbudowana sekcja na temat wszelkiej maści klonów i podrabianych konsol. Kto z nas nie wspomina kultowego Pegasusa i nie chciałby przeczytać o podobnych systemach. Zwłaszcza że w krajach takich jak Chiny czy Brazylia powstało sporo ciekawych maszyn. Wiem, że to trudne do zrealizowania, ale człowiek może zawsze pomarzyć.

Warto wspomnieć jeszcze o tym jak omawiana pozycja została wydana. Mamy do czynienia z tytułem w twardej oprawie w okolicach formatu A4. Okładka łączy w sobie gładkie i chropowate powierzchnie, aby oddać uczucie dotyku pada od NES. Całość jest niezwykle kolorowa i wypełniona po brzegi zdjęciami. Konsole do gier 2.0 po prostu robi bardzo pozytywne wrażenie i świetnie prezentuje się na półce.

Naprawdę doceniam książkę Konsole do gier 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation. Fajnie, że Evanowi chciało zebrać się trochę informacji do kupy i ozdobić je bardzo fajnymi fotografami przedstawiającymi, konsole, ich wnętrzności czy wybrane akcesoria do nich. Niedawno bardzo zainteresowało mnie czytanie o różnych systemach, do których nie miałem dostępu i dziwnych wariacjach konsol na nazwijmy to Trzeciego Świata. Dlatego właśnie Konsole do gier 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation jest dla mnie strzałem w dziesiątkę. Wydaje mi się, że to pozycja w sam raz dla miłośników branży gier wideo i na dodatek przez niezwykle ładne wydanie książka nadaje się na bardzo fajny prezent.

Konsole do gier wideo wydają się nam czymś stosunkowo nowym. Do tego rynek jest zdominowany przez garstkę producentów z Nintendo i Sony na czele. Z tego powodu łatwo zapomnieć o historii cudownych systemów do grania. Szkoda byłoby zapomnieć o rozwoju branży elektronicznej rozrywki i tym jaki postęp nastąpił od premiery pierwszego systemu pozwalającego na granie w gry na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
23
23

Na półkach:

Na polskim rynku spotykam się z podobną publikacją po raz pierwszy. Jest już kilka interesujących pozycji związanych z grami wideo, ale tak wydany album poświęcony tej tematyce bardzo cieszy. Tym bardziej, że jest to pozycja niezwykle solidna i to zarówno w formie, ponieważ to kawał porządnie wydanej cegły, w twardej oprawie i na wysokiej jakości papierze.

Z drugiej strony to również świetna treść, pozwalająca wrócić do przeszłości. O ile samego tekstu nie ma za wiele - autor skupił się na najważniejszych danych i informacjach, o tyle ilustracje rozkładające poszczególne sprzęty na części pierwsze po prostu cieszą oczy. Przeglądając książkę odnosi się dziwne wrażenie - wertując kolejne strony z konsolami przed oczami stają nostalgiczne wspomnienia z grami w roli głównej.

Patrzy się na C64 od razu pojawia się The Last Ninja, Sega Genesis - Sonic, kultowy SNES - Mario i Contra, nie wspominając już o nowszych konsolach, a także wielu sprzętach, o których człowiek zwyczajnie nie wiedział. Kawał świetnej historii, do tego pięknie prezentującej się na półce.

Na polskim rynku spotykam się z podobną publikacją po raz pierwszy. Jest już kilka interesujących pozycji związanych z grami wideo, ale tak wydany album poświęcony tej tematyce bardzo cieszy. Tym bardziej, że jest to pozycja niezwykle solidna i to zarówno w formie, ponieważ to kawał porządnie wydanej cegły, w twardej oprawie i na wysokiej jakości papierze.

Z drugiej...

więcej Pokaż mimo to

avatar
75
15

Na półkach:

Pisarz informuje nas, że wszystko zaczęło się od NES, gdzie kolokwialnie mówiąc przepadł do świata gier i całą swoją zdobytą wiedzę z różnych fanowskich serwisów, publikacji, czy magazynów przeniósł na papier.
Już na wstępie książka zwraca na siebie uwagę twardą, żółtą oprawą wraz chropowatymi elementami. Na 312 stronach znajdziemy ciekawostki na temat starszych, jak i nowych platform.
Na samym początku autor zaznacza, że spędził wiele czasu, przy napisaniu „Konsole do gier 2.0”, zbieraniu szczegółowych danych, jak i robieniu fotografii. Porównując premierowe drugie wydanie do poprzednika, różni się ono poprawionymi danymi, uzupełnieniem o najnowszą dziewiątą generację konsol, jak i ulepszonymi zdjęciami. Skoro mowa o fotografii, to Amos wspomina również o wykorzystanych aparatach, takie, jak Nikon, czy Sony, bo to one towarzyszyły mu przez całą podróż podczas tworzenia tego wydania.
W książce znajdziemy dziewięć rozdziałów, które nazwane są generacjami poszczególnych konsol.
Każdy z nich zawiera po kilka przedstawionych sprzętów w danym okresie czasowym.
Schemat książki wygląda następująco:
1. Tabelka z najważniejszymi informacjami, takimi, jak:
o Cena
o CPU
o Sprzedaż
o Kolory
o RAM
o Liczba gier
2. Krótki opis
3. Zdjęcie danej konsoli
4. Parę zdań dotyczących dodatkowych akcesoriów, oczywiście, jeżeli takie pojawiły się do głównego sprzętu.

Co do zdjęć samej konsoli, to warto wspomnieć, że dany sprzęt, czy akcesorium, jest w bardzo przyjemny sposób ukazane, ponieważ mamy przedstawiony środek, czyli na przykład płytę główną, czy kontroler do Channel F.
W pewnym sensie, książka pozwala nam zagłębić się w historię świata konsol, zaczynając od Magnavox Odyssey (1972 r.),a kończąc na Xbox Series X|S, czy PlayStation 5 (2020 r.).
Już na samych nowszych konsolach, możemy ujrzeć, jak zmieniły się DualShock’i, mianowicie do pada dodano pasek świetlny, głośnik, czy panel dotykowy, gdzie no umówmy się, robi wrażenie, a DualSense, to już w ogóle inna bajka! Kontroler do PlayStation 5 ma mikrofon, adaptacyjne Trigger’y, co sprawia, że w podczas grania w różne tytuły otrzymujemy świetne wrażenia.
Jeśli chodzi o starsze konsole z poprzednich generacji, to przemierzając tę książkę, przywoływały wspomnienia z dzieciństwa. Gdy wracało się biegiem ze szkoły, po to, żeby przejść dalej na przykład „Super Mario” na Nintendo, albo Tomb Raider II na PlayStation. Skoro mowa o PlayStation, pamiętacie memory card? Bo tutaj też mamy o nich krótką anegdotkę 😊
Na ostatnich stronach autor odpowiada na pytanie „Jak grać w produkcje retro?”, dlatego, że obecne technologie utrudniają uruchamianie starych gier. Opisuje konsole Mini i Classic, emulację FPGA, złącza i skalery, czy telewizory CRT oraz PVM’y.
Warto zaznaczyć, że tu dowiadujemy się, że aktualnie FPGA jest jedną z najlepszych opcji do grania w tytuły z kartridżów na obecnych telewizorach.
Ostatnie strony pozostawił na krótkie, ale treściwe informacje dotyczące innych systemów, których nie mógł opisać w książce ze względu na niewystarczającą ilość czasu, jak i brak miejsca dla nich, czy utrudniony dostęp do informacji odnośnie tych urządzeń.
Czytając to wydanie poczułam chwilę, gdzie momentalnie wróciły wspomnienia z dzieciństwa i bardzo miło było zapoznać się z większą ilością informacji odnośnie sprzętu, który powodował uśmiech na twarzy, po powrocie ze szkoły.
„Konsole do gier 2.0” to idealny tytuł dla graczy zaznajomionych tymi tematami, jak i tych, którzy są laikami. Książka jest również idealną pozycją dla najmłodszych, aby wprowadzić ich do świata gier i pokazać, jak to wszystko się zaczęło. Kojarzycie wirtualne spacery po muzeum? Jeśli tak, to tutaj jest podobnie, tylko, że ten „spacer” jest zawarty na kartkach.

ZABRONIONE JEST kopiowanie tekstu (w całości lub w części) BEZ ZGODY właściciela.

Pisarz informuje nas, że wszystko zaczęło się od NES, gdzie kolokwialnie mówiąc przepadł do świata gier i całą swoją zdobytą wiedzę z różnych fanowskich serwisów, publikacji, czy magazynów przeniósł na papier.
Już na wstępie książka zwraca na siebie uwagę twardą, żółtą oprawą wraz chropowatymi elementami. Na 312 stronach znajdziemy ciekawostki na temat starszych, jak i...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    28
  • Posiadam
    9
  • Przeczytane
    9
  • Teraz czytam
    2
  • Popularnonaukowe
    1
  • Półka retro/Półka Geeka
    1
  • Biografie/Dokumenty/Reportaże
    1
  • Samodzielne
    1
  • Czeka na przeczytanie
    1
  • Historia
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki KONSOLE DO GIER 2.0: Ilustrowana historia od Atari do PlayStation


Podobne książki

Przeczytaj także