Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście mediów społecznościowych
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście mediów społecznościowych
- Wydawnictwo:
- Elipsa
- Data wydania:
- 2018-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-01-01
- Liczba stron:
- 454
- Czas czytania
- 7 godz. 34 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 0000000000000
- Tagi:
- etyka media komunikacja etyka dziennikarska
Część pierwsza, teoretyczna, składa się z trzech rozdziałów.
W pierwszym rozdziale wyjaśniono podstawowe pojęcia związane z mediami społecznościowymi takimi, jak: definicja, rozumienie, klasyfikacja, geneza, próba porównania z mediami masowymi, a także najważniejsze funkcje, jakie pełnią. Zwrócono tu również uwagę na media społecznościowe jako środki przekazu wykorzystywane w pracy dziennikarskiej, a także na funkcję informacyjną i komunikacyjną Facebooka i Twittera. A zatem w rozdziale tym postawiono m.in. następujące pytania: Czym są media społecznościowe? Jakie pełnią funkcje? Jakie mają znaczenie dla współczesnego rozumienia informacji oraz komunikacji? W jaki sposób te media są wykorzystywane przez dziennikarzy? W jakim stopniu i na ile Facebook oraz Twitter są informacyjne? W jaki sposób w pracy dziennikarza realizuje się funkcja komunikacyjna Facebooka oraz Twittera?
W rozdziale drugim podjęto temat etyki dziennikarskiej jako etyki zawodowej oraz przedmiotu akademickiego. Na podstawie literatury przedmiotu ukazano wytyczne oraz spostrzeżenia edukacyjne i badawcze na temat kształcenia
w zakresie etyki dziennikarskiej. Przedstawiono tu także deontologiczne podstawy informacji i komunikacji w odniesieniu do etyki dziennikarskiej jako zbioru zasad etycznych charakterystycznych dla profesji dziennikarskiej.
W rozdziale trzecim zaprezentowano wybraną problematykę etyczną mediów społecznościowych, stan badań na ten temat oraz kierunki podejmowanych badań w tym zakresie, a także dylematy etyczne dziennikarzy korzystających zawodowo z mediów społecznościowych. W tym temacie zwrócono szczególną uwagę na zagrożenia dla standardów etycznych pracy dziennikarskiej na Facebooku oraz Twitterze. Postawiono tu m.in. następujące pytania: Czy nowe środki komunikowania oraz informowania, jakimi są media społecznościowe – Facebook i Twitter – stwarzają nowe zagrożenia w zawodzie dziennikarza? Jeśli tak, to jakie? Jakie dylematy etyczne są charakterystyczne dla mediów społecznościowych jako dziennikarskiego kanału informacyjnego oraz komunikacyjnego?
W części drugiej monografii przedstawiono wyniki badań empirycznych,
wyrażających ocenę kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej w ujęciu studentów dziennikarstwa w Polsce oraz ich świadomość współczesnych dylematów etycznych związanych z korzystaniem z mediów społecznościowych w pracy dziennikarskiej.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście mediów społecznościowych
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE