OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2016-05-23
- Data 1. wyd. pol.:
- 2016-05-23
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328321106
Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.
Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.
W tej książce opisano między innymi:
podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP
OpenGL? Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 9
- 8
- 5
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Jeśli chodzi o książki do programowania grafiki komputerowej to nie jesteśmy nimi za bardzo rozpieszczani. Dlatego każda pozycja pojawiająca się na rynku wzbudza moje zainteresowanie. Moja ocena dotyczy najnowszego siódmego wydania w wersji angielskiej, jednak z tego co się orientuję sposób w jaki była przekazywana wiedza był podobny.
Niewątpliwą zaletą jest przedstawienie minimalistycznych przykładów dla danej funkcjonalności. Nie ma tu do czynienia z opisywaniem poszczególnych funkcji z API, jak uczyniono w popularnej czerwonej książce. Skupiono się na przedstawieniu konkretnego zagadnienia i opisaniu go w sposób całkiem przystępny. Do sprawdzenia poszczególnych parametrów dla danej funkcji mamy oficjalną dokumentację, więc cieszy taki krok ze strony autorów.
Za pewne ze względu na początkujących dla których przeznaczona jest książka, zdecydowano się na wykorzystanie gotowej biblioteki GLFW. Owszem z jeden strony jest to plus, bo użytkownik może skupić się tylko na OGLu, jednak warto by wprowadzić przygotowanie środowiska od zera.
W sumie jedna z lepszych pozycji jak dane mi było przeczytać o tej tematyce. Według mnie Superbible jest tym dla OGLa, czym pozycja Franka Luny dla DirectX.
Jeśli chodzi o książki do programowania grafiki komputerowej to nie jesteśmy nimi za bardzo rozpieszczani. Dlatego każda pozycja pojawiająca się na rynku wzbudza moje zainteresowanie. Moja ocena dotyczy najnowszego siódmego wydania w wersji angielskiej, jednak z tego co się orientuję sposób w jaki była przekazywana wiedza był podobny.
więcej Pokaż mimo toNiewątpliwą zaletą jest...