W szoku. Moja droga od lekarki do pacjentki. Cała prawda o służbie zdrowia
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Tytuł oryginału:
- In Shock: My Journey from Death to Recovery and the Redemptive Power of Hope
- Wydawnictwo:
- Znak Literanova
- Data wydania:
- 2018-04-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-04-16
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324047666
- Tłumacz:
- Rafał Śmietana
- Tagi:
- Rafał Śmietana lekarz pacjent choroba
Wstrząsająca historia lekarki, która została pacjentką i odkryła skalę lekarskiej znieczulicy. Czego lekarze nam nie mówią? Czy zawsze podają nam właściwe leki? Czy przejmują się naszym stanem? Co tak naprawdę myślą o nas – pacjentach?
Leżała na stole operacyjnym. Mocne znieczulenie sprawiało, że nie mogła się poruszyć, ale była w stanie usłyszeć beznamiętnie wypowiedziane słowa lekarza: „Tracimy ją”. Czy właśnie umieram? – pomyślała. Czy wybudzę się z narkozy? Czy ktoś coś wreszcie zrobi?
Doktor Awdish pracowała na oddziale intensywnej terapii. Kiedy sama ciężko zachorowała, trafiła do tego samego szpitala. Była w szoku, gdy odkryła, jak wyglądają tamtejsze realia z perspektywy pacjenta. Lekarzy nie obchodził jej stan, prawie nigdy nie okazywali jej empatii. Dopuszczali się zaniedbań i popełniali błędy, które jako osoba z wykształceniem medycznym potrafiła wychwycić.
Leczenie, które przeszła, na zawsze odmieniło jej spojrzenie na relację pacjent–lekarz.
Poznaj całą prawdę o małych bogach, którzy w krytycznych momentach decydują o naszym życiu.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 299
- 201
- 66
- 18
- 8
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
Opinia
Dr Rana Awdish jest lekarzem z powołania. Zawód wybrała, ponieważ chciała pomagać ludziom, a była świadkiem choroby osoby z bliskiej rodziny. W dorosłym życiu wychodzi za mąż za prawnika i pracuje w szpitalu, w którym pacjent przede wszystkim musi czuć się dobrze, ponieważ pracownicy wierzą, że od podejścia lekarza do pacjenta zależy jego samopoczucie, a co za tym idzie – nadzieja na wyzdrowienie. Niezwykle ciekawa jest tutaj kwestia podrzucania chorym karteczek z miłymi słowami, które mają dodawać otuchy w trudnych chwilach i sprawiać, że pacjent wie, że ma jeszcze, na co czekać. Dzięki temu lekarze zyskują jakby… ludzką twarz
Żeby nie było tak pięknie i kolorowo: kłopoty zaczynają się pod koniec ciąży autorki. Pewnego dnia Awdish bardzo źle się czuje. Jest cała opuchnięta, szumi jej w uszach, kiepsko widzi, cierpi na zaburzenia pamięci i wiele, wiele innych. Dzwoni do swojego męża, informuje go o objawach, jednak ten „musi odpisać na jeszcze jednego maila”. Po interwencji przyjaciółki kobieta trafia do szpitala, a tam ma miejsce małe piekło. Do nikogo nie dociera, że cierpi, musi czekać na swoją kolej, właściwie błagać o uwagę lekarzy. Ale to nadal nic, kropla w morzu. Prawdziwy koszmar ma miejsce, kiedy po wielu godzinach trafia na salę operacyjną.
Chociaż właściwie jest nieprzytomna, to z jakiegoś powodu, słyszy wszystko, co dzieje się wokół niej. Docierają do niej rozmowy lekarzy i pielęgniarek, kilka razy chce im się sprzeciwić, ale nie może, jest biernym słuchaczem. Największe chwile grozy przychodzą w momencie, kiedy słyszy słowa:
Pacjentka nam schodzi.
I faktycznie, dr Rana Awdish doświadcza śmierci klinicznej.
Na szczęście udaje jej się przeżyć, chociaż na drodze do wyzdrowienia spotka ją jeszcze wiele traumatycznych przeżyć. Zetknie się z lekarską znieczulicą, z brakiem wiedzy niezbędnej do decydowania o ludzkim życiu. Zostaną jej przepisane leki, które doprowadzą do tego, że nerki przestaną działać, a na koniec okaże się, że ostatecznie została błędnie zdiagnozowana.
Jaką cenę Awdish musiała zapłacić za to, że przeżyła? Co stało się z dzieckiem, które nosiła w sobie, kiedy zaczęły się wszystkie problemy? Polecam sprawdzić, bo historia naprawdę jest wstrząsająca.
Kiedy czytałam tę książkę, wielokrotnie karciłam się w myślach za to, że wcześniej narzekałam na swoje doświadczenia ze służbą zdrowia. W porównaniu z tym, co spotkało autorkę, moje problemy wydają się pestką.
„W szoku” to nie tylko historia kobiety, którą spotkało coś złego. To historia kobiety, która przeżyła horror zafundowany przez ludzi, którzy przysięgali pomagać. Kiedy się ją czyta, to chwilami naprawdę trudno uwierzyć, że coś takiego faktycznie miało miejsce.
Kto powinien ją przeczytać? Myślę, że przede wszystkim lekarze. Być może spojrzeliby świeżym okiem na swoją pracę, zrobili rachunek sumienia i raz na zawsze zmienili swoje podejście do pacjentów. Bo, naprawdę, odrobina empatii jeszcze nikogo nie zabiła.
Poza tym jest w niej coś, co każdy z nas powinien przeczytać i zapamiętać raz na zawsze: „Jak rozumieć siebie nawzajem?” – krótki poradnik dla pacjenta i lekarza. Awdish pisze o tym, jak obie strony powinny przygotować się do wizyty, o co pytać, na co zwracać uwagę, o czym i jak mówić, żeby zostać odpowiednio odebranym i tak dalej. Warto, choćby dlatego.
Dr Rana Awdish jest lekarzem z powołania. Zawód wybrała, ponieważ chciała pomagać ludziom, a była świadkiem choroby osoby z bliskiej rodziny. W dorosłym życiu wychodzi za mąż za prawnika i pracuje w szpitalu, w którym pacjent przede wszystkim musi czuć się dobrze, ponieważ pracownicy wierzą, że od podejścia lekarza do pacjenta zależy jego samopoczucie, a co za tym idzie –...
więcej Pokaż mimo to