Dziecko
- Kategoria:
- kryminał, sensacja, thriller
- Cykl:
- Kate Waters (tom 2)
- Seria:
- Thriller psychologiczny
- Tytuł oryginału:
- The child
- Wydawnictwo:
- Czarna Owca
- Data wydania:
- 2018-02-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-02-15
- Data 1. wydania:
- 2017-06-29
- Liczba stron:
- 544
- Czas czytania
- 9 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380157286
- Tłumacz:
- Agata Ostrowska
- Tagi:
- dziecko dziennikarka manipulacja mistyfikacja poszukiwanie prawdy rozpacz szantaż śmierć thriller trauma zabójstwo
Pasjonujący thriller psychologiczny, który pokazuje, jak szokująca prawda może kryć się za gazetowymi nagłówkami…
Kiedy w wieczornej gazecie ukazuje się krótka informacja o tragedii sprzed lat –odnalezionym na placu budowy szkielecie noworodka, większość czytelników tylko przebiega po niej wzrokiem. Jednak trzy obce sobie kobiety nie mogą zignorować zamieszczonej treści.
Jednej z nich tekst przypomina o najgorszym wydarzeniu z życia.
Inna obawia się, że jej najpilniej skrywana tajemnica może zostać ujawniona.
Dla trzeciej zaś, dziennikarki, to pierwsza wskazówka w śledztwie prowadzącym do ujawnienia prawdy.
Historia dziecka musi zostać opowiedziana…
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oficjalne recenzje
Kiedy prawdę zastępuje milczenie
Naprawdę nie wiem, skąd bierze się u pisarzy pomysł, by z dziennikarzy czynić alkoholików lub stałych bywalców pubów. Zupełnie jakby na studiach dziennikarskich jednym z ćwiczeń było „jak pić alkohol”. Cóż, ja na takich studiach byłam i uwierzcie mi, studenci dziennikarstwa balują tyle samo, co studenci innych kierunków. Nie wiem więc, skąd przekonanie, że w torbie „prawdziwego dziennikarza” oprócz notesu i dyktafonu znajduje się również setka wódki. I choć drażni mnie ten sposób opisywania tego zawodu, to zawsze sięgam po kolejne pozycje.
I tu moje pierwsze zaskoczenie. W powieści Fiony Barton główne skrzypce gra dziennikarka Kate Waters i uwierzcie mi, nie zaczyna ona swego dnia od miski płatków z tequilą. Ma męża, syna i pracę, z której jest zadowolona. Zwłaszcza gdy trafia jej się temat, który, o dziwo, interesuje tylko ją. Na placu budowy znaleziono zwłoki noworodka, a Kate Waters zrobi wszystko, aby odkryć jego historię.
Fiona Barton oddaje w swojej powieści scenę kobietom. Kate Waters to nieustępliwa dziennikarka, która uparcie dąży do odkrycia prawdy. Jednocześnie z jej perspektywy obserwujemy, w jaki sposób internet zmienił zawód dziennikarza. Przestało się liczyć to, czy informacja będzie miała jakieś znaczenie społeczne, bo na pierwszym miejscu stawiane są lajki, komentarze i wyświetlenia. Autorce, która sama pracowała między innymi w „Daily Mail” i „Daily Telegraph”, udaje się niezwykle wiarygodnie przedstawić, w jaki sposób funkcjonuje redakcja, a dzięki zestawieniu doświadczonej Kate z młodym stażystą widzimy nie tylko zupełnie inne podejście do pracy, ale również nadchodzącą zmianę pokoleniową. Poznajemy też dwie inne bohaterki. Emma jest pracującą w domu kobietą, która przeżywa ataki lęku i ma skomplikowaną relację z matką. Natomiast Angela każdego dnia na nowo przeżywa najgorszy dzień swojego życia. I wciąż nie potrafi zrozumieć, dlaczego media i policja oskarżają ją o zimne podejście do tematu. A przecież histeria w niczym by jej nie pomogła, prawda?
Kate jest na tyle dobrze rozpisaną postacią, że Emma i Angela wypadają przy niej blado. O ile Emma jeszcze potrafi zaciekawić swoim zachowaniem i niedopowiedzeniami, które dręczą nas po jej rozmowie z matką, o tyle Angelę możemy obserwować jedynie na tle jej niekończącej się żałoby.
Zakończenie też nie jest zaskakujące, bardziej wprawieni czytelnicy thrillerów czy kryminałów z pewnością domyślą się, ku czemu zmierza Barton. Nie zmienia to jednak faktu, że książkę mimo znacznej objętości czyta się nader przyjemnie. Styl jest lekki i prosty. W tej książce nie znajdziecie dziesiątek pięknych cytatów i nie wykorzystacie podobnej liczby karteczek indeksujących. Zresztą nie o to w kryminałach czy thrillerach chodzi. Tutaj chodzi o intrygę i o to, czy sama autorka nie pogubi się w swoich knowaniach. A Barton z precyzją łączy ze sobą kolejne punkty, jakby realizowała plan. Zaś czytelnik z zadowoleniem płynie przez powieść. Bo największą zaletą tej książki jest jej przyjemny styl. Idealny na nadchodzące listopadowe wieczory, które będziemy spędzać pośród ciemności.
Jest to książka o tym, że przeszłość prędzej czy później nas dopadnie, a konsekwencje złych decyzji odczujemy w najmniej spodziewanym momencie. Jest to też książka o kobietach, bo to one bezsprzecznie grają tu pierwsze skrzypce. I pokazują, że są w stanie sięgnąć po sprawiedliwość prędzej czy później, a kiedy trzeba, staną za sobą murem. Według mnie jest to książka idealna dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z tym gatunkiem, i dla tych, którzy szukają czegoś przyjemnego na zimny weekend.
Kinga Kolenda
Oceny
Książka na półkach
- 918
- 915
- 157
- 77
- 25
- 25
- 14
- 11
- 11
- 10
Opinia
"Kiedy prawdę zastępuje się milczeniem, milczenie jest kłamstwem."
Jewgienij Jewtuszenko
Autorka ciekawie wciąga w intrygująca fabułę, potrafi przykuć uwagę czytelnika, choć w scenariuszu zdarzeń nie ma spektakularnych akcji, zaskakujących zwrotów czy dynamicznego rytmu. Jest natomiast doskonale odmalowana dramaturgia, nadawanie pobudzającego wyobraźnię niepokoju biegu zdarzeń, możliwość przyjrzenia się sytuacji z trzech perspektyw, wzbogacanie wiedzy o stopniowe ujawniane fakty i fragmenty prawdy. Klimat powieści bardzo mi odpowiadał, przemawiał do mnie swoją barwą, umiejętnie wytworzoną atmosferą.
Również jako atut odebrałam charakterystyki postaci, zróżnicowanych osobowościowo, z elementami mrocznej przeszłości, głęboko skrywanymi tajemnicami, nadmiarem sekretów zatruwających każdy aspekt życia, siecią oszustw i kłamstw żyjących własnym życiem, niepozwalających na osiągnięcie poczucia pełnej wolności, czystego sumienia, zrzucenia ciężaru winy i uśmierzenia straty. Przeszkadzała mi za to zbytnia przewidywalność przybliżanej historii, zdumiewająca niewiedza policji odnośnie badań pokrewieństwa, chciałam mocniejszego trzymania w niepewności, bardziej niespodziewanych manewrów w fabule, a także większej niewyrazistości w interpretacji dobrych i złych bohaterów. Jednak dominują pozytywne wrażenia po odbyciu przygody czytelniczej, wciągająca i frapująca propozycja relaksu z książką.
Kate Water, dziennikarka poczytnego londyńskiego dziennika, wiedziona intuicją, ciekawością i dociekliwością, stara się wyjaśnić jak najwięcej szczegółów związanych z odnalezieniem na placu budowy szkieletu noworodka. Dociera do informacji, które coraz bardziej pochłaniają jej uwagę, przeprowadza wiele dających do rozmyślań rozmów, emocjonalnie angażuje się w usłyszane wspomnienia i przedstawione relacje. Dziennikarskie śledztwo rozrasta się i komplikuje, także policyjne dochodzenie dostarcza kilku zaskakujących dowodów. Rozwiązanie łamigłówki wymaga czasu, wytrwałości i delikatności. Zajmującym wątkiem powieści okazał się też aspekt kondycji współczesnych mediów, dokonujących się w błyskawicznym tempie zmian w sposobie pracy reportera, koncentracji na szybkich newsach generujących kliknięcia i komentarze w społeczności internetowej, zrzucających na drugi plan jakość i wiarygodność podawanych informacji.
bookendorfina.pl
"Kiedy prawdę zastępuje się milczeniem, milczenie jest kłamstwem."
więcej Pokaż mimo toJewgienij Jewtuszenko
Autorka ciekawie wciąga w intrygująca fabułę, potrafi przykuć uwagę czytelnika, choć w scenariuszu zdarzeń nie ma spektakularnych akcji, zaskakujących zwrotów czy dynamicznego rytmu. Jest natomiast doskonale odmalowana dramaturgia, nadawanie pobudzającego wyobraźnię niepokoju biegu...