Jak się uczyć?

Okładka książki Jak się uczyć? Jarosław Rudniański
Okładka książki Jak się uczyć?
Jarosław Rudniański Wydawnictwo: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych poradniki
242 str. 4 godz. 2 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych
Data wydania:
1972-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1972-01-01
Liczba stron:
242
Czas czytania
4 godz. 2 min.
Język:
polski
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
4 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
107
55

Na półkach: ,

Rozumiem dobre intencje autora, ale techniki i metody zaprezentowane w tej książce wydanej w latach 60. są już mało aktualne w porównaniu z dziejszymi czasami. Tak naprawdę technik żadnych tu nie ma, pojawiają się za to informacje, że np. ruch jest bardzo potrzebny o sen trzeba dbać, do lekcji trzeba siadać wtedy i wtedy, że trzeba głośno powtarzać itd.
Dzisiaj mamy już mapy myśli, mnemotechniki pamięciowe i inne świetne rozwiązania, także niewiele wyciągnąłem z tej książki, ewentualnie przypomnienie sobie podstaw.

Rozumiem dobre intencje autora, ale techniki i metody zaprezentowane w tej książce wydanej w latach 60. są już mało aktualne w porównaniu z dziejszymi czasami. Tak naprawdę technik żadnych tu nie ma, pojawiają się za to informacje, że np. ruch jest bardzo potrzebny o sen trzeba dbać, do lekcji trzeba siadać wtedy i wtedy, że trzeba głośno powtarzać itd.
Dzisiaj mamy już...

więcej Pokaż mimo to

avatar
565
235

Na półkach:

Może być, lecz brak mi nowych metod uczenia się, książka zaczyna tracić na aktualności.

Może być, lecz brak mi nowych metod uczenia się, książka zaczyna tracić na aktualności.

Pokaż mimo to

avatar
459
76

Na półkach:

Sprawność umysłowa prv

Sprawność umysłowa prv

Pokaż mimo to

avatar
104
76

Na półkach:

Do lektury tej pozycji podeszłam dość sceptycznie. Jednak bardzo pozytywnie się rozczarowałam.

Mimo to, iż książka została wydana w 1963 roku, to wszystkie rady, które są w niej zawarte można z powodzeniem przenieść na współczesność i przede wszystkim w praktyce wykorzystać w przyswajaniu nowych informacji, odrabianiu lekcji i wpływaniu na efektywność samego procesu uczenia się.

Autor w humorystyczny sposób zwraca się do swoich czytelników, przekazując im w najbardziej prosty sposób całkiem skomplikowane treści. Książka zawiera również wiele ciekawych informacji, kolorowych obrazków, grafik, rysunków, dzięki temu przykuwa uwagę czytelnika.

Autor już w latach 70 tych XX wieku odwoływał się do edukacji równościowej tj. do bezpośredniego zwracania się słowem pisanym zarówno do dziewcząt, jak i chłopców (chociaż i nawet współcześnie rzadko można się z tym spotkać).

Główną ideą, która autor chciał przekazać swoim czytelnikom było zakorzenienie w ich świadomości dwóch słów i roli, jakie spełniają w procesie uczenia się. „Chcę" oraz „muszę" - elementarne słowa, z którymi utożsamianie się prowadzi do osiągnięcia różnych efektów uczenia się.

Adresatami książki są przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych w wieku 12-14 lat.
Autor dzieli się swoimi spostrzeżeniami, a także daje cenne wskazówki i porady, które zdobył w trakcie długoletniej praktyki.

Język tej pozycji jest łatwy, prosty i przyjemny. Książkę czyta się bardzo szybko i z ogromną przyjemnością, a jej zrozumienie nie stanowi żadnego problemu (w końcu skierowana jest do dzieci).

Zdecydowanie można ją polecić, nie tylko najmłodszym czytelnikom.

S.P.

Do lektury tej pozycji podeszłam dość sceptycznie. Jednak bardzo pozytywnie się rozczarowałam.

Mimo to, iż książka została wydana w 1963 roku, to wszystkie rady, które są w niej zawarte można z powodzeniem przenieść na współczesność i przede wszystkim w praktyce wykorzystać w przyswajaniu nowych informacji, odrabianiu lekcji i wpływaniu na efektywność samego procesu...

więcej Pokaż mimo to

avatar
79
22

Na półkach: ,

Bardzo dobra książka, rzadko można znaleźć książkę tak uniwersalną dla wieku czytelnika, z tyloma ciekawymi i użytecznymi radami.

Bardzo dobra książka, rzadko można znaleźć książkę tak uniwersalną dla wieku czytelnika, z tyloma ciekawymi i użytecznymi radami.

Pokaż mimo to

avatar
6
5

Na półkach: ,

To. co w książce podoba mi się najbardziej, to fakt nieopisywania Map Myśli®, mnemotechnik, tylko skupia się bardziej na życiu i obowiązkach w przeciętnej szkole i domu. Autor proponuje metody m.in. do nauki wiersza czy pojmowania matematyki. Według mnie to jest perełka wśród tego typu książek dla uczniów. Nie ma tam „dziwnych i strasznych” definicji z dziedziny efektywnej nauki. Język, którym się posługuje autor jest prosty, dzięki czemu książkę bardzo „lekko” się czyta. Chodź jest to książka stara, to uważam, że współczesny uczeń również może wiele z niej wykorzystać.

To. co w książce podoba mi się najbardziej, to fakt nieopisywania Map Myśli®, mnemotechnik, tylko skupia się bardziej na życiu i obowiązkach w przeciętnej szkole i domu. Autor proponuje metody m.in. do nauki wiersza czy pojmowania matematyki. Według mnie to jest perełka wśród tego typu książek dla uczniów. Nie ma tam „dziwnych i strasznych” definicji z dziedziny efektywnej...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    36
  • Chcę przeczytać
    30
  • Posiadam
    9
  • 2012
    1
  • Regał
    1
  • Dla młodzieży
    1
  • Psychologia, pedagogika, socjologia i okolice
    1
  • 2) Psychologia
    1
  • 2016
    1
  • Posiadam 🏠
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Jak się uczyć?


Podobne książki

Przeczytaj także