Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Ryba na drzewie

Tłumaczenie: Anna Studniarek-Więch
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
8,6 (15 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
3
8
6
7
2
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Fish In A Tree
data wydania
ISBN
9788310131140
liczba stron
256
słowa kluczowe
Anna Studniarek
język
polski
dodała
Ag2S

Każdy jest na swój sposób mądry. Ale jeśli będziemy krytykować rybę, że nie umie chodzić po drzewach, to przez resztę życia będzie przekonana, że jest głupia. Ally jest dość bystra, by oszukać wielu inteligentnych ludzi. Za każdym razem, kiedy trafia do nowej szkoły, w sprytny sposób ukrywa, że nie umie czytać. Ma już dość bycia nazywaną "ofiarą losu", ale boi się poprosić o pomoc – bo w...

Każdy jest na swój sposób mądry. Ale jeśli będziemy krytykować rybę, że nie umie chodzić po drzewach, to przez resztę życia będzie przekonana, że jest głupia.

Ally jest dość bystra, by oszukać wielu inteligentnych ludzi. Za każdym razem, kiedy trafia do nowej szkoły, w sprytny sposób ukrywa, że nie umie czytać. Ma już dość bycia nazywaną "ofiarą losu", ale boi się poprosić o pomoc – bo w końcu na głupotę nie ma lekarstwa, prawda? Jednak nowy nauczyciel dostrzega w kłopotliwym dzieciaku rozgarniętą, kreatywną i utalentowaną dziewczynkę. Odmieńcy zaczynają być akceptowani, a w klasie Ally dzieją się rzeczy, które uświadamiają jej, że ona sama – i wszyscy pozostali – są naprawdę kimś, a wielkie umysły nie zawsze myślą tak samo.

To pełna uczuć, podnosząca na duchu książka, która przemówi do każdego, kto kiedyś uważał, że coś z nim jest nie tak, bo nie pasował do rówieśników.

 

źródło opisu: http://nk.com.pl

źródło okładki: http://nk.com.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 5232
AnnaSikorska | 2017-06-13
Na półkach: Przeczytane

Ally Nickerson - klasowa oferma nieradząca sobie z nauką i mająca problemy w relacjach z innymi uczniami, do tego często pakująca się w kłopoty, lądująca na dywaniku u dyrektorki szkoły – nie widzi nadziei na lepszą przyszłość. Poniedziałki to dla niej najgorsze dni tygodnia, bo zaczyna się szkolny tydzień pełen upokorzeń ze strony lepszych uczniów i nauczycieli. Prym w prześladowaniu wiedzie klasowa gwiazda i prymuska, Shay namawiająca innych uczniów do złośliwości wobec nieradzącej sobie z nauką koleżanki.
Problem Ally potęguje brak możliwości aklimatyzacji, Częste przeprowadzki związane z pracą rodziców sprawiają, że dziewczynka niemal każdego roku zmienia szkołę, wchodzi w klasową społeczność, w której ustalono już pewne normy, wyznaczono hierarchię. Jej pozostaje rola odludka, wyrzutka, dziwadła i klasowego głupka. Przydzieleniu takiej pozycji sprzyja brak walki o lepsze traktowanie, brak rywalizacji oraz złe oceny. Poza przyzwyczajeniem się do klasy bohaterka musi też przywyknąć do kolejnego nowego nauczyciela, jego wymogów oraz stylu nauczania. Kiedy Ally przyzwyczaja się do pani Hall, okazuje się, że ona odchodzi, ponieważ jest w ciąży. Każdy ma za zadanie opisać siebie, aby nowy nauczyciel lepiej mógł poznać klasę. Jak ma to zrobić uczennica, która ciągle nie potrafi pisać, dla której czytanie i pisanie są jak próba odczytania sensów z liter znajdujących się w zupie z literowymi kluskami? Kolejny problem pojawia się również w chwili pożegnania pani Hall. Ally wybiera najpiękniejszą kartkę jaką znalazła w sklepie i wręcza ją z tej okazji nauczycielce. Ze względu na brak umiejętności czytania dopiero w gabinecie dyrektorskim dowiaduje się, że jej zachowanie było złośliwe, ponieważ była to kartka żałobna…
Nowy nauczyciel kojarzy jej się z kolejnymi kłopotami, koniecznością kolejnego kamuflowania swojej tajemnicy. Mająca niskie poczucie własnej wartości dziewczyna nie wierzy, że chodzenie do szkoły może sprawiać przyjemność. W szkole czuje się samotna, wyśmiana. Zadanie znalezienia przyjaciół utrudniają częste przeprowadzki. Z nostalgią patrzy na wszystkie dziewczyny w klasie mające bransoletki przyjaźni. Jedyne osoby, na których może polegać to jej starszy brat mający podobne problemy w szkole i mama. Jeszcze niedawno mieszkał z nimi tata i dziadek. Pierwszy jako żołnierz wyjechał z kraju, a drugi zmarł. To jeszcze bardziej potęguje poczucie osamotnienia, utraty gruntu pod nogami. Kochającej słuchać dziewczynie nie ma już kto czytać.
Zmiana nauczyciela okazuje się prawdziwym przewrotem w jej życiu. Myślący nieszablonowo pan Daniels specjalizujący się w nauczaniu specjalnym nie tylko myśli nieszablonowo, stosuje odmienne sposoby nauczania, ale jest też uważniejszym obserwatorem. Bardzo szybko odkrywa, z jakimi problemami boryka się bardzo inteligentna uczennica, której udało się zwodzić innych nauczycieli przez sześć klas. Wymyślane przez niego zadania sprawiają, że nauka dla większości staje się zabawą, a osoby które do tej pory doskonale radziły sobie z testami okazują się nie tak inteligentne za jakie się uważały. Wyzwania pomagają Ally odkryć jej potencjał, pokazują jej, że nie jest głupia tylko inaczej odbiera pewne rzeczy. Dotychczasowe doświadczenia wyrobiły w niej upór, co pozwala jej na skupienie się na nietypowych zadaniach, niepoddawanie się, kiedy większość dzieci jest przekonana, że pewnych problemów nie da się rozwiązać. Pan Dalniels pozwala zrozumieć Ally, że jej atutem są umiejętności plastyczne, cierpliwość, nieszablonowe myślenie, a problemy wynikają z dysleksji.
Dodatkowe zajęcia z nowym nauczycielem sprawiają, że Ally ma szansę na odbudowę wiary we własne możliwości. Z każdą stroną dostrzegamy jej przemianę, zmianę podejścia otoczenia do klasowych układów, a sama bohaterka zyskuje wspaniałych i równie nietypowych jak ona przyjaciół borykających się z różnymi problemami. Nowe przyjaźnie, obrazowe wyjaśnienie dlaczego nie można ludzi dyskwalifikować oraz kolejne sukcesy sprawiają, że Ally stopniowo pozbywa się negatywnego myślenia o sobie. Z uczennicy z wielkimi problemami, staje się lubianą koleżanką, na którą warto oddać głos.
„Ryba na drzewie” to poruszająca opowieść o pokonywaniu barier, nieszablonowym nauczaniu, odkrywaniu talentów, rozwijaniu pasji, znajdowaniu przyjaciół, szkolnej przemocy, problemach socjalnych niektórych uczniów. Ta niezwykła opowieść oparta na doświadczeniach pisarki pozwala rodzicom inaczej spojrzeć na swoje pociechy z dysfunkcjami, a uczniom zrozumieć inność. Niesamowita dawka realnego spojrzenia na kłopoty dzieci i jeszcze większa dawka nadziei na pokonywanie barier. Istotny w książce jest motyw ryby, która trafi wiarę w siebie tylko dlatego, że jest przekonana o braku swojej wartości, ponieważ nie potrafi wejść na drzewo i zapomina, że robi coś lepiej niż inne zwierzęta: pływa. Książka napisana bardzo przystępnym i jednocześnie obrazowym językiem. Doskonale czyta się ją na głos. Kolejny plus to pokazanie alternatywnych sposobów nauczania. Myślę, że powinna to być lektura obowiązkowa dla uczniów szkoły podstawowej.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Uprawa ziół

Nie jest to wprawdzie skarbnica wiedzy na temat ziołolecznictwa i uprawy ziół, ale warto ten poradnik wziąć do ręki chociażby ze względu na to, że jes...

zgłoś błąd zgłoś błąd