Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Impressionist Cats and Dogs

Wydawnictwo: Yale University Press
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9780300098730
liczba stron
156
kategoria
sztuka
język
angielski
dodała
surrealice

Many Impressionist paintings of modern life and leisure include images of household pets. Their appealing presence lends charm to such works while alluding to middle-class prosperity and the growing importance of animals as family members. In many cases, such domestic denizens significantly complement representations of their owners. In certain others, the devotion of individual artists to...

Many Impressionist paintings of modern life and leisure include images of household pets. Their appealing presence lends charm to such works while alluding to middle-class prosperity and the growing importance of animals as family members. In many cases, such domestic denizens significantly complement representations of their owners. In certain others, the devotion of individual artists to their pets symbolically enhances their expressions of artistic identity. This enjoyable and informative book focuses on the role of pets in Impressionist pictures and what this reveals about art, artists, and society of that era.

James H. Rubin discusses works in which artists paint themselves or their friends in the company of their pets, including several paintings by Courbet (who was fond of dogs) and Manet (a notorious lover of cats). He points out that in some works by Degas, dogs contribute to the artist’s commentary on psychological and social relationships, and that in paintings by Renoir, dogs and cats have playful and erotic overtones. He also offers a theory to explain why Monet almost never painted pets. Drawing on early pet handbooks and treatises on animal intelligence, Rubin explores nineteenth-century opinions on cats and dogs and compares handbook illustrations to the animals shown in Impressionist works. He also provides fascinating information on pet ownership and on the place of Impressionism in the long history of animal painting.

 

źródło opisu: http://yalepress.yale.edu/yupbooks/book.asp?isbn=9780300098730

źródło okładki: http://yalepress.yale.edu/yupbooks/book.asp?isbn=9780300098730

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd